|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Świece żarowe
Tomek0019 - Pon Sty 21, 2008 11:52 Temat postu: [R75] Świece żarowe Witam wszystkich Roverkowiczów !!
Podobno ma być jeszcze zimno, więc zabrałem się za nie działające webasto. Wymontowałem je i dałem do sprawdzenia(ale to już ZUPEŁNIE inny temat...)
Ku mojemu ogromnemu zdziwieni wczoraj rano (+3 stopnie) mój Roverek nie nie chciał zapalić....(3 próby po około 10 sek.) jak juz zapalił wszystko było Ok. Przejechałem około 2 km. postał ze 2 godz. i znowu problem, ale tym razem już odpalił za 2 razem, jak się zagrzał do wieczora było juz Ok.
Dzisiaj odpalił dobrze, ale było +8 stopni...
Teraz prośba o radę, jak sprawdzić co jest nie tak.
Dodam że sprawdziłem świece żarowe(wymontowałem je i na krótko podałem zasilanie i grzały !)
Co nimi steruje, gdzie to się znajduje i jak to sprawdzić?
Proszę o rady i pozdrawiam wszystkich !
Damian_Pietras - Pon Sty 21, 2008 12:34
zacznij od przekażnika swiec , umiejscowienie jest opisane w RAVE
mcteusz - Pon Sty 21, 2008 12:39
Pytanie jeszcze jak grzały?
Powinny w przeciągu kilku sekund zrobić się czerwone i potem prawie białe.
A co do przekaźnika to najprostszym sposobem jest sprawdzić czy po prostu podaje prąd.
Więc bierzesz żaróweczkę, jeden styk podłączasz do masy a drugi do kabelka który idzie na świece. Ktoś przekręca kluczyk na zapłon i po chwili żarówka powinna się zaświecić. Gdy kontrolka na desce zgaśnie to po chwili i żarówka zgaśnie. Wtedy świadczy to o tym, że przekaźnik podaje prąd na świece i w porę go odcina (po nagrzaniu).
I jeśli świece są sprawne to przyczyna jest gdzie indziej.
Tomek0019 - Pon Sty 21, 2008 12:50 Temat postu: [R 75 CDT] świece żarowe Tak właśnie robiłem i żarówka się nie zapalała, a kontrolka na desce gaśnie bardzo szybko..... Z moim angielskim jest cieniutko i w Rave umiejscowienia przekaźników i bezpieczników znaleźć nie mogę....
Proszę o pomoc !!
PHJOWI - Pon Sty 21, 2008 13:35
przekażnik masz obok komputera silnika w ścianie grodziowej , przy filtrze kabinowym , taka plastikowa biała puszka.
Tomek0019 - Pon Sty 21, 2008 13:49 Temat postu: [R 75 CDT] świece żarowe Ok. chodzi o filtr pod maską na podszybiu? Ale czy jeśli jest +8 to chociaż na chwilkę ten przekaźnik nie powinien podać prądu na świece? I jak ten przekaźnik sprawdzić?
PHJOWI czemu Ty tak daleko mieszkasz? Ile to by mi rozwiązało problemów !!!
Brt - Pon Sty 21, 2008 13:53
eeetam daleko 2h jazdy no może ciut dłużej
Dam-Kam - Sob Lut 23, 2008 23:39
odświeżam temat
Tomek0019, powiedz mi co trzeba ściągnąć aby dostać sie do świec żarowych?? Myślałem ze sa bezporednio pod tą osłona ale tam jedynie dopatrzyłem sie wtrysków. Z braku czasu dalej nie rozkrecałem bo nie wiedziałem co jeszcze trzeba ściągnąć
sądze że jest to pod tą pokrywą od filtra powietrza ale tak jak pisza... brak czasu. Jakbyś mi powiedział czy dobrze myśle a jak źle to naprowadź mnie na trop
dzieki z góry
pzdr
przemo285 - Nie Lut 24, 2008 16:24
Trzeba wymontować kolektor ssący ale z tym nie ma większego problemu
Dam-Kam - Nie Lut 24, 2008 17:51
aha czyli nie pod pokrywa filtra ale pod kolektorem... fajno wiedziec ale najprawdopodobniej czas znajde dopiero bezposrednio przed swietami.
dzieki przemo285
danielsonicl - Nie Lut 24, 2008 19:24
nie wiem jak wam bo u mnie pali przy minusowej bez grzania a co dopiero po jeździe coś mi się wydaje,że problem z zaworkiem zwrotnym paliwa albo jak wyżej filtr
Dam-Kam - Nie Lut 24, 2008 19:33
danielsonicl napisał/a: | nie wiem jak wam bo u mnie pali przy minusowej bez grzania |
hehe u mnie też pali na minusowej... prawdopodobnie bez grzania a tak powaznie to sie pytam bo razu pewnego zalało mi przekażnik świec zarowych, co prawda wymieniłem go ale tak sie teraz zastanawiam czy czasami wtedy nie spaliło mi świec. Dlaczego mam takie przypuszczenia? A no dlatego ze moj dostawczak z 1994r w silnikiem 1,9TD co prawda przy przebiegu 140000( ) ale pali po wymianie swiec na dotyk. W moim R75 na zimnym mimi wszystko 1,5-2s trzeba pokrecic zanim załapie
PHJOWI - Nie Lut 24, 2008 19:39
raczej może być jedna spalona, ale już oblukałem 75 że jak zimniej troszecze dłużej rozrusznik kręci , a do obudowy powiem tobie około 22, teraz zmykam po dziewczyne .
danielsonicl - Nie Lut 24, 2008 19:44
wszystko zależy od silnika czy pośredni czy bezpośredni wtrysk paliwa te z bezpośrednim palą bez świec ale jest minus głośniej rechoczą robiłem kiedyś tak że do golfa tdi założyłem pompe mechaniczną od peugota nie ta auto spalanie jak jechałem nad może spadło do 4,5litra i można dawke paliwa kręcić co daje wiecej niż elektronika to dobre ale jak ktoś nie czuje silnika
Dam-Kam - Nie Lut 24, 2008 19:54
PHJOWI, zycze miłej zabawy a wracajac do tematu to sadzisz ze może być np. tylko jedna padnieta jak dla mnie byłoby to lepiej
|
|