|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R220 2.0t 93r]ustawienie kół rozrządu po zerwaniu paska
bbartekk - Nie Sty 27, 2008 00:00 Temat postu: [R220 2.0t 93r]ustawienie kół rozrządu po zerwaniu paska witam, wszystkich. mam problem. w silniku rovera 220 turbo coupe zerwał się pasek rozrządu (właściciel zapomniał, że się coś takiego wymienia). głowica sprawdzona, jest ok. pozostaje mi założyć nowy pasek, wiem że koła od wałków rozrządu mam zgrać jak w 1.4 16v ale nie wiem co z ustawieniem wału.
jaka powinna być jego pozycja?
ash - Nie Sty 27, 2008 00:03
Stary, jak kupujesz autko po zerwanym pasku bez generalki to wspolczuje!
thef - Nie Sty 27, 2008 00:07
Na początek proszę przeczytać zasady kącika i dostosować do nich swój temat.
sTERYD - Nie Sty 27, 2008 13:36
Wał powinien być tak ustawiony, żeby wszystkie tłoki były równo w połowie.
Czy to że głowica była sprawdzona to chodzi o to, że zawory są szczelne?
Jeśli tak to idź zagrać w totka
jeśli nie to sprawdźjeszcze czy wał się lekko kręci
bbartekk - Nie Sty 27, 2008 21:11
no właśnie prowadnice są ok zawory proste i głowica szczelna. są tylko niewielkie ślady od zaworów na 2 tłokach. generalnie wszystko ok więc powinien zagadać.
czyli górne koła w położeniu exhaust w strone kolektora ssącego, a tłoki w środkowym położeniu?
dziękuję jeszcze raz
thef - Nie Sty 27, 2008 21:15
Bbartekk, popraw ten temat na litośc boską
przemo285 - Nie Sty 27, 2008 21:18
A dałeś głowicę do sprawdzenia? Jeżeli masz ślady odcisnięcia zaworów na tłokach to raczej jest pewne że są krzywe/nieszczelne a w tym przypadku motor nie zagada.
bbartekk - Nie Sty 27, 2008 21:19
poprawiłem 4 minuty temu pozdrawiam, powinno być ok??
bbartekk - Nie Sty 27, 2008 21:21
spoko głowica była ściągnięta i rozmontowana na czynniki pierwsze. jest na 100% gotowa do pracy, przy okazji zmieniłem uszczelniacze zaworowe i simeringi.
Marrkus - Nie Sty 27, 2008 21:45
I zamontowałeś nowe uszczelki w głowicy? jak tak to zazdroszczę ci sklepów z dobrym zaopatrzeniem
U mnie w mieście szukałem uszczelek do głowicy (pokrywa zaworów itp) i lipa na zamówienie i to tylko dla części chyba wydechowej - a jak wymieniać to już wszystkie a nie tylko połowę. Niestety uszczelnienie głowicy to newralgiczny punkt w którym silnik (20T4) lubi zapaskudzić sie olejem i jak chce się mieć ładny czysty to niezbędna jest wymiana owych uszczelek...
|
|