Zobacz temat - [200 Sdi 98r] Problem z czujnikiem wtryskiwacza + VSS(oki)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200 Sdi 98r] Problem z czujnikiem wtryskiwacza + VSS(oki)

michal.niemiec - Sro Sty 30, 2008 17:42
Temat postu: [200 Sdi 98r] Problem z czujnikiem wtryskiwacza + VSS(oki)
Powiedzcie od czego zacząć! Rover 200SDI
Czerwona kontrolka od silnika sie pali auto jedzie ale jedzie max do 100km/h (troszkę mało)!
Na komputerze wyszły błędy odczytu z czujnika położenia wału korbowego, oraz błąd czujnika turbiny! (to było w warsztacie) A teraz jak sprawdziłem sposobem formu to sie okazało ze jest problem z czujnikiem podniesienia igły wtryskiwacza oraz z czujnikiem prędkościomierza!

Czy macie jakaś rade dla mnie

Dziwne to to ze prędkościomierz przycina sie tylko czasami! ale czy prawdę pokazuje to jeszcze nie wiem! (pokazywał prawdę, masa w kostce zaśniedziała, + małe przetarcie kabla, tak naprawdę jak sie komuś coś takiego zdarzy to na pewno kabel, ten czujnik prędkościomierza ma tak archaiczna budowę ze na pewno sie nie zepsuje)

Natomiast z tym czujnikiem wtrysku to zabarzo nawet nie wiem co mam zarobić jak go oglądałem to zeby do wymienic to wypadało by chyba cały wtrysk rozebrać!


Panowie Pomóżcie bo jeżdżę gorzej jak Polonezem!

Brt - Sro Sty 30, 2008 18:50

Po pierwsze POPRAW TEMATTTTT !! !! Szczegóły w zasadach kacika USTEREK

Lepiej sam se sprawdź jakie masz błedy. Szczegóły tutaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50
Jak sprawdzisz to napisz co wyszło.

michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 00:23

Witaj Zwarłem Piny 4 i 16! na wyłączonym zapłonie!
potem przekręciłem kluczy! bez zapalania!
wszystko wyglądało świetnie!
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu ale wygadała mi kod 39!
Co oznacza uszkodzenie systemu alarmowego!
Szkoda ze jak mi auto wcześniej paliło tak teraz ani ruszy z miejsca!
he heh ale sobie błędy odczytałem!

Jakbyś mi mógł pomoc teraz coś wymyślić z tym systemem alarmowym to będzie świetnie! :!:
System alarmowy na pewno był sprawny! :grin:

Brt - Czw Sty 31, 2008 08:47

piny 4 i 15 należało zewrzeć :roll:
może zacznij od posprawdzania bezpieczników. Jesteś pierwszy, któremu mruga coś innego niż kontrolka silnika :roll: A immo się odblokowuje, rozrusznik kręci ??

radko - Czw Sty 31, 2008 09:00

michal.niemiec napisał/a:
Zwarłem Piny 4 i 16! na wyłączonym zapłonie!
potem przekręciłem kluczy! bez zapalania!
wszystko wyglądało świetnie!
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu


Przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem "instrukcje odczytywania błędów".
Według niej trzeba zewrzeć piny 4 i 15 a nie "16"!
Spróbuj powoli jeszcze raz a na pewno uda się.
michal.niemiec napisał/a:


ale jak rozpoiłem wtyczkę to wo gule mi auto nie zapala!


bez czujnika położenia wału na pewno nie zapali

michal.niemiec napisał/a:
Szkoda ze jak mi auto wcześniej paliło tak teraz ani ruszy z
miejsca!


zapiołeś ten czujnik z powrotem?

Co do słabych osiągów i błędu z turbiny to obstawiam na uszkodzony wąż od intercolera

michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 09:23

Wiec
rozrusznik niekreci, auto nie wydaje zdanego dźwięku tylko coś pstryka pod deska rozdzielcza w centralnej części!

wszystkie czujniki sa zalorzone tak jak były!

Mozna jakos ten alarm wyłączyc?
Ja otwieram auto normalnie z pilota! i jak wsadzam kluczy i przekrecam to glucha cisza!

Poratujcie bo chciałbym jechać do domu!

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 09:26 ]
Na 100 procent zwarłem Piny 4-15! właściwie teraz to ta salba predkos i te czujniki to już mnie mniej interesują bo auto nie pali! wo gule żadnego dźwięku nie wydaje!
Tylko pstrykanie!

tomi5350 - Czw Sty 31, 2008 09:49

Co do odpalania auta to mogę poradzić tylko żebyś posprawdzał wszystkie bezpieczniki i akumulator.

A jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to gdyby był walnięty to ze świateł każdy Polonez by cię robił jak chciał :lol:
Czujnik położenia wału korbowego steruje obrotomierzem więc obrotomierz by nie działał oraz nie załączała by się turbina bo odpowiada on za pracę turbiny od określonej prędkości obrotowej silnika.
Zapalałaby się również kontrolka "check engine" czyli ta która pokazuje błędy jak zewrzesz piny 4 i 15.

Jeśli obrotomierz działa normalnie to czujnik jest sprawny, wtedy obstawiałbym tak jak pisał kolega radko, że uszkodzony jest wąż od intercoolera.

radko - Czw Sty 31, 2008 09:54

michal.niemiec napisał/a:
Wprawdzie zaczęła mi mrugać dioda od Absu ale wygadała mi kod 39!
Co oznacza uszkodzenie systemu alarmowego!


Dawno kupiłeś i od kogo ten samochód? Wygląda na to, że ktoś kiedyś podpiął kontrolkę ABS-u pod "check engine". Tylko po co? Czy ABS działał?

michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 10:20

Ho wiecie wiec tak sprawdziłem wszystkie bezpiecznik!
te w puszcze pod maska i te pod kolumna kierownicy!

Auto jak przekręcam kluczyk świeci kontrolka Srs abs olej i hamulec ręczny!
nie sieci silnik!

A jak przekręcam kluczyk to tyko pstryka coś!

na teście mruganiowym wyszła awaria alarmu!
ale co z tym dalej zrobic!

Niewiecie gdzie jest ta puszka z alarmem???

Brt - Czw Sty 31, 2008 10:22

tomi5350 napisał/a:
A jeśli chodzi o czujnik położenia wału korbowego to gdyby był walnięty to ze świateł każdy Polonez by cię robił jak chciał

walniety czujnik = unieruchomiony silnik

tomi5350 napisał/a:
Czujnik położenia wału korbowego steruje obrotomierzem więc obrotomierz by nie działał oraz nie załączała by się turbina bo odpowiada on za pracę turbiny od określonej prędkości obrotowej silnika.

Trochę inaczej to wszystko działa. Pisałem n razy o tym na forum. poszukaj i poczytaj bo tak trochę "nieprawdę" piszesz ;)

michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 10:22

A auto kupiłem niedawno ale miało problemy z pompa wtryskowa! no i ostatnio ten czujnik wału! a teraz ten alarm to mnie juz rozbrioił
Brt - Czw Sty 31, 2008 10:24

ja myśle, że czujnik wału nie był problemem. Raczej przepływomierz,weże turbo itp. A ten alarm to nie wiem co mu się stało. :roll:
michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 10:24

A Abs działa tylko ma czujnik w lewym prawym kole walniety i dlatego sie swieci non stop

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:26 ]
hm wiesz to morze byc to! tylko teraz nawet niewiem co mam z tym zrobic bo auto ani drgnie! porostu żadnego dźwięku! zrobic nowy temat na forum

Brt - Czw Sty 31, 2008 10:27

ale przy walnietym czujniku to rozrusznik kreci tylko auto nie odpala
michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 10:28

A Brt wiesz morze na ile starcza w alarmie jego własna bateria! bez ładowania?

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:31 ]
wiesz z tym czujnikiem na wale to morze być tylko jakiś, błąd bo prędkościomierz działa auto paliło, tylko do 100 jechało, morze porostu był tylko błędny odczyt! i to generowało błąd!
Tylko teraz to juz sam nie wiem jak z tym alarmem zalatwic!
GDZIE MOGĄ BYC JAKIES BEZPIECZNIKI OD ALARMU?

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 10:57 ]
okey Panowie
Dzienki za ta puszkż z alarmem!
1 gówniany bezpiecznik był zaśniedziały! co za mały upierdliwiec! moze gdzies go poruszyłem jak wyciągałem wtyczkę!

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 11:34 ]
No tak świetnie tera wszystko działa tylko nie rozumiem dlaczego coś innego wyszło!
u goscia w warsztacie na komputerze!
No ale

24 czujnik predkosciomierza!
43 MAP sensor – bardzo prawdopodobne uszkodzenie z tym nie wiem co zrobić!
no i najwazniejsze
81 Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza – brak sygnału ( tu czy jak wymienię czujnik to będzie oki)

Według mnie najprawdopodobniej jeśli byłby to czujnik prędkościomierza to warjowała by wskazuwka ( i to czasami sie dzieje) ale tylko czasami! ale komputer i tak zapamiętał błąd!

Bardziej martwi mnie ten czujnik podniesienia igły wtryskiwacza!

Ze to morze być odpowiedzialne za tak kiepska moc na wysokiej prędkości!

Proszę o interpretacje!

radko - Czw Sty 31, 2008 12:01

Fajnie, że odpalił. A która lampka pokazywała błędy? Co do tego czujnika igły to sporo było już na forum. Sprawdź kabelki od niego i od pompy wtryskowej, też sporo o tym na forum. Czujnik jest w pierwszym wtryskiwaczu od strony paska alternatora. A jak masz otwartą maskę to przy okazji sprawdź węże od intercolera (te grube po dodaniu "gazu" powinny twardnieć).
michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 12:08

dzięki Radko :mrgreen:
wiesz te węrze to zaraz sprawdzę! bo morze to rzeczywiście być problem!

Ale czy ta utratę mocy przy 100 na godz. to można powiązać z czujnikiem prędkościomierza!

będę szukał na forum o tym wtryskiwaczu!

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 12:09 ]
A teraz lampka silnika pokazywała
ale Abs juz mrugał normalnie! pulsacyjne jednostajnie!

Brt - Czw Sty 31, 2008 12:18

michał:
masz uszkodzony najprawdopodobniej przewód do tego czujnika przy pierwszym wtryskiwaczu. posprawdzaj po przewodach + kostka przy pompie wtryskowej. W ostateczności sam wtryskiwacz, ale mało prawdopodobne to by było.

Co do MAP sensora, to znajduje się na ścianie grodziowej taka szara puszeczka z wtyczką i weżykiem. zobacz czy do niej wszystko dochodzi i czy wężyk gdzieś nie jest urwany/uszkodzony

czujnikiem prędkościomierza sie nie przejmuj ;)

ale przede wszystkim zrób porządek z tym przewodem wtryskiwacza. ;)

michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 12:36

Dzięki Brt :wink:
będę z tym walczył!
Zlokalizowałem ten wtryskiwacz na 1 cylindrze posprawdzałem kable do samej wiązki, i jeśli coś niełączny to jedynie już w samej wiązce! Ale wizaka wygląda na nienaruszoną! ale chyba ja rozbiorę dla świętego spokoju żeby zobaczyć!

Ale może bym zmierzył ten kabel do czujnika omomierzem bo morze on po prostu sygnał gubi! albo coś! Bo jest jeszcze przedziwna inna sprawa! Tak naprawdę auto słabnie dopiero po osiągnięciu 100 na godz. wcześniej zbiera sie jak szalone ale jak dochodzi do 100 to koniec!

idę posprawdzać jeszcze raz ten wtryskiwacz!

Brt - Czw Sty 31, 2008 12:47

to zupelnie dziwne. a odpinałeś przepływomierz. Obejrzyje jeszcze ten MAP sensor, bo może to on blokuje późniejsze przyspieszanie, ale i tak dziwnie się zachowuje. I niezależnie na jakim biegu jedziesz ??

Pozatym zmierz to przyspieszenie do 100 to wtedy wyjdzie czy "idzie jak szalony" ;)

A na przyszłośc to staraj się DOKŁADNIE i KOMPLETNIE pisać o objawach, z podawaniem szczegółów nawet dla Ciebie nic nie znaczących, bo to czasami bardzo ułatwia diagnozę.

michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 13:19

BRT przepływomierza nie odpinałem! ten map sensor obejrzałem sprawdziłem rurki! wszytko powinno być w porządku tyle ze nie mam jak go sprawdzić czy czasami nie blokuje rzeczywistoście podciśnienia!

Sorki właśnie za ten marny opis sytuacji opisałem to conajmniej tak jakbym 2 raz w zyciu widział samochód! ale zdziwiła mnie ta różnica błędów w tym co wykazał kom. w warsztacie i tutaj na sygnałach!

A z tym przyspieszeniem to jest tak zbiera sie na 2, 3 tak do 70 potem coraz wolniej i wolniej a 100 to tylko na prostej osmaga bo jak jest delikatnie pod górkę to już nie dojdzie do 100!


A teraz cos gorszego

Kurde chyba jakaś większa kicha sie szykuje!
Czujnik wtryskiwacza jest pięknie połączony z kostka od pompy i reszta wchodzi w wiązkę w takim miedzianym ekranie ze zwiniętej siatki!
Tak ze albo jest walnięty sam czujnik albo może gdzieś masa jest strzelona!

to 50 krotne włącznie silnika kasuje rzeczywiście błędy?

może to jest coś co zostało z dawien dawna!

Map sensor wygląda na nienaruszony! wężyki posprawdzane!

Jest tylko jedno dziadosko zrobione podciśnienie z tego całego EGR (tak gdzie jest taka puszka i dwa podciśnienia)! jedno idzie tak jakby do turbiny i jest połączone taąma! z reszta! na turbinie jakby od góry jest taki cylinderek z rurka do tego podciśnienia i to jest tak marnie poklejone! Ale to chyba aż takiego wpływu niem na to!

Brt - Czw Sty 31, 2008 13:39

jeśli z przewodami do wtryskiwacza jest OK, to moze masz po prostu tem wtryskiwacz walnięty. A kostkę odpinałeś i czyściłeś styki ??
Przepływomierz odepnij i zobacz czy jest poprawa w jeździe. Co do EGR to weź zdejmij cieniutki węzyk z tej "puszki" i zaślep oba końce i zobacz czy jest poprawa.

Czy świeci Ci sie "check engine" ??

michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 13:45

Kostke odpiłem! ale ws środku czyściutka troszkę zalana tylko ropą! Ale to ja w atkim razei jeszcze przeczyszczę!

Odepnę przepływomierz i pójdę sie przejechać!

A w tym EGR to sa dwa werzyki! obydwa takie cienkie!
obydwa zciagnac i zaslepic?

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 13:46 ]
tak cały czas sie swieci "check engine"

Brt - Czw Sty 31, 2008 14:15

yyyyy dwa ?? ale mówisz o tym czymś na ścianie grodziowej u góry ?? czy o blaszanej puszce do któej idzie jeden z tych cienkich węzyków ?? zdejmij ten cienki z tej blaszanej puszki i zaślep koniec w puszce i ten zdjęty wężyk.
michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 14:18

Acha oki oki juz wiem o co ci chodzi!
DZIEKI DZIENKI :grin:

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 15:11 ]
No ja juz kurde rece rozkladam!

jechalem kawalek na wyłączonym przepływomierzu! zadnej ruznicy! do 100 i koniec

potem zaslepilem ten wezyk (od tej kostki na grodzi) do tej puszki (przy turbinie) bez zadnej ruznicy!

wypiolem jeszcze ta kostke od sterowania tym m odulem na Grodzido ktorego wchodzi jedno podcisnienie i kostka! i terz bez zadnej roznicy!

to Chyba jakas masakra! albo ten czujnik wtrysku naprawde sie rozlecial i to trzeba poprostu wymienic?

Chyba bede musial jednak znowu sie szarpnac! na Intercarsa! ale jak mam kupic czujnik wtrysku to pewnie sie zrujnuje!

radko - Czw Sty 31, 2008 15:29

Wykasuj błędy (ja wł. i wył. 65 razy zapłon, nie za szybko 2-3sek na wł. i wył.), sprawdź czy wykasowały się. Potem jazda próbna i jeszcze raz odczytaj błędy. Daj znać co wyszło.

Przypomniało mi się. Jak ułamał się mi kabelek od czujnika poł. igły wtryskiwacza to kontrolka silnika paliła sie cały czas a silnik był jak muł w każdym zakresie obr.

thef - Czw Sty 31, 2008 16:26

Co by to nie było musisz dokładnie !! sprawdzić całą wiązkę przewodów, od kostek pompy do kostek za obudową paska rozrządu. Polutować podejrzane miejsca, zaizolować i wszystkie kostki popsikać dokładnie sprayem do styków (absolutnie żadnym wd40). To musi być dokładnie i na tip-top zrobione. Również ten przewód ekranowany, zwracając szczególną uwagę na to czy samo połączenie ekranu nie jest zaśniedziałe. Wtedy dopiero można zabrać się za coś innego. Czujnika podniesienia igły wtryskiwacza nie kupisz, trzeba kupić cały pierwszy wtryskiwacz. I nie mów, że jest czysta kostka tego wtrysku, skoro zalana była ropą ;) . Tam ma być czyściutko jak w szpitalu ;) .
michal.niemiec - Czw Sty 31, 2008 20:12

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 20:13 ]
o kurcze!
Wiec tak wyczyściłem vss, od samego czujnika do samego końca kabelka wychodzącego z wiązki! Kostka była tak zaśniedziała ze niedziwne ze sygnał nie przechodził!
poczyściłem kostkę os czujnika igły i wysuszyłem ja w środku!

wykasowałem błędy! techniką Radka i jest gites Podzienkowka! 50 razy to mało na skasowanie błędów!
przejechałem sie!

Auto jedzie jak jechało ale już jest poprawa bo tylko błąd czujnika igły wyskakuje!
A jutro pójdę za słowami thef i zrobię demolkę tych kabli od czujnika chyba porostu zrobię nowe połączenie bo jak sie na nie patrze to mnie slabi!

Dzięki chłopaki za Pomoc :!:
:grin:

piter34 - Sob Lut 02, 2008 23:35

michal.niemiec napisał/a:
A jutro pójdę za słowami thef i zrobię demolkę tych kabli od czujnika chyba porostu zrobię nowe połączenie bo jak sie na nie patrze to mnie slabi!

No i jak tam? Była demolka? :lol:

michal.niemiec - Nie Lut 03, 2008 00:16

Kurde no jest demolka!
Ale chyba cos mi sie zdaje ze jutro jeszcze cos wyjdzie!
kabel sygnałowy jest cały od początku do końca!
Chyba założę jakaś inna wtyczkę jutro z samego rana i spróbuje skasować błędy!
Jedyna przerwa w kablu do czujnika jest na Kostce!

Tak ze albo Kostka sie gdzieś przepaliła! albo rzeczywiście czujnik wysokości igły schlag trafił!
Jutro zdam relacje co to sie podziało!

Pozdrowionka :rotfl:

piter34 - Nie Lut 03, 2008 10:33

michal.niemiec napisał/a:
szlak trafił!

Pozwolę sobie po raz kolejny tutaj na forum wspomnieć, że mówi się "schlag trafił" (z niemieckiego, schlag = piorun). Szlak to może być np. turystyczny. :P

michal.niemiec - Nie Lut 03, 2008 20:05

Z Przykrością stwierdzam!
Czujnik wtrysku nie daje żadnego znaku życia!
Wszystkie kable wymienione i wtyczka tak samo! niestety sytuacja bez zmian!

Chyba sie będę musiał dowiedzieć ile kosztuje!
Mam nadzieje ze sie nie przewrócę!

Panowie czy ktoś to kiedyś wymieniał?

Dla mnie ten czujnik trzeba razem z całym wtryskiem wymienić?

Poratujcie czy może można by go jakoś wyciągnąć! i sam tylko czujnik wymienić!

może będzie tańszy! :grin:

thef - Nie Lut 03, 2008 20:24

Niestety, trzeba wymienić cały pierwszy wtryskiwacz.
przemo285 - Nie Lut 03, 2008 21:17

A czy robiłeś test komputerowy testbookiem? pierwszy wtryskiwacz raczej się diagnozuje jako uszkodzony , a dla twojej informacji to w sieci Rovera czy Land Rovera(to jest to samo w silnikach do 2000 rocznika) można dostać taki wtryskiwacz regenerowany taniej niż nowy ale te objawy jakoś mnie nie przekonują :wink:
michal.niemiec - Nie Lut 03, 2008 21:41

Hm problem jest w tym ze!
Wtryskiwacz z 1 cylindra 1500pln! chyba sie zastrzelę!

A test robiłem tylko ze wykazał błąd czujnika pozycji walu korbowego!
A na teście mrugającym wyszło 81 błędny odczyt pozycji igły wtryskiwacza!

A apropo objawów! auto jak sie rozepnie ten czujnik tak samo pali i tak samo jeździ!

Sprobuje jeszcze jutro sie rozpędzić do 100 zobaczymy czy będzie jakaś różnica! na zapietym czujniku i na rozpietym!

Ale coś mi sie zdaje ze to jakieś jaja, bo skoro nie moge jechać szybciej niż 100 a na mniejszych obrotach niema problemu z przyspieszeniem to jakieś jest dziwne!
zobaczymy co będzie jak wypnę ten czujnik! na pewno wiem ze auto pali bez tego czujnika! tylko czy będzie sie rozpędzać!

Morze jest coś nie tak z pompa!
Bo niedawno też była robiona!
mogą to być jakież ustawienia!

Bo coś mi sie to nieprawdopodobne wydaje ze to tak działa!

Chyba sobie podjadę do Panow co ustawiają pompy-dla sprawdzenia!

piter34 - Nie Lut 03, 2008 22:31

michal.niemiec, możesz tak nie krzyczeć? :roll:
michal.niemiec - Nie Lut 03, 2008 22:34

HEHE mam ściszyć muzykę?

[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 22:35 ]
My sie musieliśmy gdzieś spotkać bo wszyscy mi to mówią ze sie strasznie dre! :lol:

piter34 - Nie Lut 03, 2008 22:38

michal.niemiec napisał/a:
My sie musieliśmy gdzieś spotkać bo wszyscy mi to mówią ze sie strasznie dre!

No właśnie ten wykrzyknik na końcu zdania jest zbędny. Możesz spokojnie zastępować go kropką. :wink:

michal.niemiec - Nie Lut 03, 2008 22:39

A Piter jak juz mnie tak uciszasz to powiedz gdzie w Kr

jest Dobry gość od Diselkow. a właściwie od ustawiania pomp wtryskowych. :lol:

Już nie krzyczę.

piter34 - Nie Lut 03, 2008 22:40

michal.niemiec, ja Ci chętnie odpowiem jak nie będziesz na mnie krzyczał. :lol:
michal.niemiec - Nie Lut 03, 2008 22:43

HHEHEHEH
Oki Dla twojego dobra to zrobię.
Nie będę krzyczał. :grin:

piter34 - Nie Lut 03, 2008 23:02

michal.niemiec napisał/a:
Oki Dla twojego dobra to zrobię.

Wbrew pozorom, to jest dla Twojego dobra. ;-)
Co do mechanika, to wejdź na www.roverki.pl. Po lewej stronie nieco niżej jest taki moduł "Najlepsze firmy". Na pozycji nr 4 jest "Autoserwis - Paweł Midowicz". Tam bezproblemowo ustawisz kąt wtrysku.

bizkid - Sob Sie 23, 2008 09:56

michal.niemiec,
jestem ciekaw jak sie skonczyla ta historia ? wyleczyles auto ? co z tym czujnikiem wtrysku ?