|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?
pawel_wenek - Sob Lut 16, 2008 09:56 Temat postu: [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu? Co się dzieje w silniku mojego ROWERka w wypadku zerwania paska rozrządu Czy zawory spotykają się z tłokami?itd...
danielsonicl - Sob Lut 16, 2008 11:14
Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p
sTERYD - Sob Lut 16, 2008 22:36
Cytat: | tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny |
to juz prehisteria
azor77 - Nie Lut 17, 2008 12:28 Temat postu: Re: [R420 D 2.0 1996]
Paweł Wenek napisał/a: | :bezradny: Co się dzieje w silniku mojego ROWERka w wypadku zerwania paska rozrządu Czy zawory spotykają się z tłokami?itd... |
W wypadku zerwania paska rozrządu, że się nic nie stanie poważnego w silniku. To jak trawienie szóstki w totka
PHJOWI - Nie Lut 17, 2008 15:54
mały przypadek to także pęknięcie wałka głowicy , wszystko zależy przy jakiej prędkości pękł pasek, jak powyżej 100km/h to szukaj nowego silnika .
piter34 - Pon Lut 18, 2008 16:09
PHJOWI napisał/a: | mały przypadek to także pęknięcie wałka głowicy , wszystko zależy przy jakiej prędkości pękł pasek, jak powyżej 100km/h to szukaj nowego silnika . |
A czy przypadkiem decydująca nie jest prędkość obrotowa silnika?
areek - Pon Lut 18, 2008 18:37
danielsonicl napisał/a: | Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p |
seicento, punto spi 1108, tez bezkolizyjne
danielsonicl - Pon Lut 18, 2008 20:33
Ale to też Fiat heh pewnie znajdzie sie jeszcze kilka marek. :jezor:
sTERYD - Pon Lut 18, 2008 20:39
Cytat: | A czy przypadkiem decydująca nie jest prędkość obrotowa silnika? |
jeśli jest na biegu to niekoniecznie
piter34 - Wto Lut 19, 2008 10:50
sTERYD napisał/a: | jeśli jest na biegu to niekoniecznie |
Możesz rozwinąć tak dla laika?
Rozważmy 2 sytuacje:
- jadę 150kmh, obroty silnika 2000rpm
- jadę 40kmh, obroty silnika 5000rpm
Dlaczego przy 150kmh będą większe szkody?
sTERYD - Wto Lut 19, 2008 10:57
może nie będą większe, ale może porównywalne.
Z jednej strony na wysokich obrotach nawet jeśli auto stoi, to rozpędzona masa koła zamachowego spowoduje, że tłok udeży z dużą siłą w zawory i narobi bobu.
Z drugiej strony przy dużej prędkości samochodu nawet przy niewielkich obrotach silnika to rozpędzoną masę samochodu będzie ciężko zatrzymać trzonkami zaworów tudzież korbowodem czy czymś w pobliżu
piter34 - Wto Lut 19, 2008 11:14
sTERYD napisał/a: | tudzież korbowodem czy czymś w pobliżu |
No ale korbowód kręci się synchronicznie do prędkości obrotowej silnika, czyli jego rozpędzenie nie zależy od prędkości liniowej samochodu, czy też prędkości kątowej z jaką obraca się półoś...
...ale chyba już kumam. Chodzi o wyhamowanie korbowodu do zera po prostu, tak?
Jeśli przy dużej prędkości nie wciśniemy błyskawicznie sprzęgła, to będzie większy problem.
sTERYD - Wto Lut 19, 2008 11:20
piter34 napisał/a: | Chodzi o wyhamowanie korbowodu do zera po prostu, tak? |
tak właśnie
albo trzeba wyhamować szybkokręcącesię koło zamachowe, albo szybkojadący ~tonowy klocek...
tak czy siak niezbyt wesoło
Brt - Wto Lut 19, 2008 11:29
jakby nie patrzeć i tak z tyłu i tak z tyłu
|
|