Zobacz temat - [R25 2.0 CDTI'00] kierownica kręci się w koło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 CDTI'00] kierownica kręci się w koło

sabek - Czw Lut 21, 2008 11:47
Temat postu: [R25 2.0 CDTI'00] kierownica kręci się w koło
W moim aucie od paru dni słyszę stukanie przy skręcie. Bardziej jest słyszalne gdy jadę i skręcam w prawą stronę. Moje pytanie dotyczy dzisiejszego przypadku tj. gdy skręcam w prawo do końca kierownica mi się nie blokuje tylko mogę nia kręcić cały czas, nawet gdy koła są już całkiem skręcone. Co to może być? Proszę o pomoc.
Lukaszn2006 - Czw Lut 21, 2008 11:52

Moim zdaniem może to być słabo dokręcona (poluzowana) kierownica, albo też rowki, w które jest wprowadzona kierownica się poprostu wybobiły/starły, mogło być to spowodowane na przykład ciągnięciem kierownicy na siłe przy jej zablokowaniu (jak nie ma kluczyka, to sie blokuje, a kolega w Oplu jeździł bez wspomagania jakiś czas i też nmu się to wyrobiło, ale oczywiście moge się mylić. Pozdrawiam...
maciej - Czw Lut 21, 2008 12:05

sabek napisał/a:
Moje pytanie dotyczy dzisiejszego przypadku tj. gdy skręcam w prawo do końca kierownica mi się nie blokuje tylko mogę nia kręcić cały czas, nawet gdy koła są już całkiem skręcone. Co to może być?

Wow... Nie słyszałem o czymś takim...

Dokręcenie lub mocowanie kierownicy lub co gorsze uszkodzenie maglownicy.

Na Twoim miejscu natychmiast jechałbym do warsztatu o ile wogóle nie wezwałbym od razu lawety!!

Czy jak kręcisz w drugą stronę, to masz podobne efekty?

Paul - Czw Lut 21, 2008 12:12

Obawiam się, że w tej sytuacji sygnału dźwięk. też nie masz i kontrolka ASR Ci śweci :(
Po takim kręceniu fajerą taśma będzie do wymiany :(

PHJOWI - Czw Lut 21, 2008 14:23

Paul raczej SRS :) , no też chciałbym mieć ASR
sabek - Czw Lut 21, 2008 14:42

Kontrolka się nie świeci, sygnał jest, kręci się tylko w prawo w lewą stronę jest wszystko ok.
giewu - Czw Lut 21, 2008 14:46

obawiam się czy problem nie będzie dotyczył maglownicy :/ ...
trzeba koniecznie auto odstawić do warsztatu, by przyjrzał się temu fachowiec ...
a Ty sabek nawet nie próbuj jeździć autem w takim stanie :cool:

sabek - Czw Lut 21, 2008 15:13

Teraz kręciłem kierownicą i jest wszystko po staremu, ale jadę jak najszybciej do najbliższego mechanika niech zaglądnie tam. Dzięki za rady..
giewu - Czw Lut 21, 2008 15:19

sabek napisał/a:
Teraz kręciłem kierownicą i jest wszystko po staremu

znaczy się co ... naprawiło się ? :shock:

sabek - Czw Lut 21, 2008 15:29

tzn. jest teraz wszystko dobrze, ale pojadę do mechanika niech spr co to było
sTERYD - Czw Lut 21, 2008 15:55

to ja jednak obstawiam niedokręconą kierownice ;)
thef - Czw Lut 21, 2008 17:08

sTERYD napisał/a:
to ja jednak obstawiam niedokręconą kierownice ;)
Czy to naprawdę jest możliwe? tam chyba powinien być wieloklin i jeżeli nie jest zjechany (mało prawdopodobne moim zdaniem), to nie ma prawa sie nic ślizgać nawet bez nakrętki. Ja też stawiam na jakiś problem w maglownicy.
Paul - Czw Lut 21, 2008 22:33

sTERYD napisał/a:
to ja jednak obstawiam niedokręconą kierownice

Bardzo mało prawdopodobne, żeby rękami zerwać ten wielowypust. Zakładając, że nikt tego nie zeszlifował, MUSI trzymać, nawet bez nakrętki (chyba, że wyciągniesz kierę ;P ).
Dziwi mnie tylko, że elektryka kierownicy nie padła (taśma). ZTCW, to taśma ma 3 pełne obroty w obie strony (razem 6 x 360 st.). Jeżeli obrócisz ją dalej, to ją zerwiesz i "po ptokach" :(

piter34 - Wto Mar 04, 2008 13:28

sabek, już wiadomo co było źle?