|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V 99r] stukanie w silniku
michal145a - Nie Lut 24, 2008 19:02 Temat postu: [R200 1.4 16V 99r] stukanie w silniku Witam wszystkich . Mam maly problem posiadam ROVERA 200 seria 214 rok 1999 poj.1.4 16V z gazem i ostatnio ni stad ni z owad zaczelo mi cos stukac w silniku stukanie dochodzi z lewej strony samochodu stojac do niego przodem tak jakby zawory moze rozrzad . Na poczatku myslalem ze czas wymienic olej wiedz wymienilem ale dalej stuka znajomy mi powiedzal zebym kupil preparat DOKTOR i wlal go powiedzal ze jesli to zawory to przestanie stukac wiedz kupilem i nic nie pomoglo dalej stuka,dodam jeszcze ze nie ma ruznicy czy silnik jest zimny czy cieply czy jezdze na gazie czy na bezynie stukanie jest takie samo . Czy ktos moze mi podpowiedziec co to moze byc .
giewu - Nie Lut 24, 2008 19:07
może opisz dokładniej to stukanie ... czy np. wzrasta wraz z obrotami silnika, czy jest to dźwięk metaliczny czy bardziej głuchy, czy na pewno dobiega ze strony, o której napisałeś, a jeśli jest możliwym to nagraj (np. telefonem) ten dźwięk i wrzuć na forum jako załącznik ... może ktoś Ci coś pomoże
michal145a - Nie Lut 24, 2008 19:10
tak wraz ze wzrostem obrotow wzrasta stukanie ,i jest to metaliczny dzwiek i napewno dochodzi z tej strony samochodu co napisalem
giewu - Nie Lut 24, 2008 19:16
może to rzeczywiście, któryś z zaworów, a może np. popychacz hydrauliczny
spróbuj dokładniej zdiagnozować miejsce, z którego ten dźwięk dochodzi (najprostsza metoda to tzw. stetoskop - czyli przyłóż ucho do np. śrubokręta, a następnie przykładaj śrubokręt do silnika bądź jego elementów w okolicy hałasu)
jeśli precyzyjniej określisz miejsce hałasu to i diagnoza będzie szybsza i trafniejsza
kolin - Nie Lut 24, 2008 19:28
Z dołu puka czy z góry
Najprawdopodobniej zawór lub popychacz...
michal145a napisał/a: | preparat DOKTOR |
Radzę jak najszybciej zlać w raz z tym gównem i zalej świeży olej...
DOKTORA to bym sie chyba bał wlać nawet do Komarka
michal145a - Nie Lut 24, 2008 20:26
puka z gory
giewu - Nie Lut 24, 2008 20:28
michal145a napisał/a: | puka z gory |
czyli dekiel zaworów do zdjęcia i do zdiagnozowania wszystko organoleptycznie
... ja obstawiam, że to któryś z popychaczy
michal145a - Nie Lut 24, 2008 20:30
czyli jesli to zawor to trzeba zwalac glowice. a ile kosztuje taki zawor??
[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 20:31 ]
a jesli to popychacz to tez trzeba zwalac glowice??
kolin - Nie Lut 24, 2008 20:32
To z pewnościa będzie Popychacz lub zawór...
Jeśli zawór to najlepiej odrazu zrobić wszystkie 16 sztuk i wymienić prowadnice zaworowe.
Popychacz możesz albo regenerować lub zastąpić nowym
michal145a - Nie Lut 24, 2008 20:35
to moze najpierw sprubowac wyregulowac popychcz ? a potem jak to nie pomoze wziasc sie za zawory??
rovero - Pon Lut 25, 2008 07:52
Proszę opisać w temacie czego fotyczy problem zgodnie z zasadami kącika "Usterki i porady techniczne"
giewu - Pon Lut 25, 2008 09:16
michal145a napisał/a: | to moze najpierw sprubowac wyregulowac popychcz |
to są popychacze hydrauliczne i nic tam nie wyregulujesz ... jeśli przyczyną okaże się któryś z nich to czeka Cię wymiana
michal145a - Pon Lut 25, 2008 12:09
jak sprawdzic ktory to popychacz jest uszkodzony
[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 16:06 ]
bylem dzisiaj u mechanika i stwierdzil ze moze byc uszkodzont tłok ?
czy to mozliwe?
AndrewS - Wto Lut 26, 2008 00:53
przeważnie te uszkodzone nie trzymaja oleju i sa miekkie
michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:07
zjezdzilem juz wszystkich mechanikow i wszyscy twierdza ze to TŁOK
po osluchaniu przy pomocy sluchawek stuki dochodza z dolu silnika
co robic??
sebboll1 - Wto Lut 26, 2008 21:42
Żeby mieć pewność musisz zajrzeć do środka. Ja w moim R miałem to samo(metaliczne stuki) sprawdziłem wszystko i okazało się że uszkodzony jest sworzeń tłoka... Ale to rzadki przypadek. Zdejmij pokrywę i zacznij od sprawdzenia popychaczy.
michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:46
i tak najpierw zrobie .
mam jeszcze pytanie jk duze koszty poniosles przy wymianie tego sworznia?
giewu - Wto Lut 26, 2008 21:46
jeśli rzeczywiście wyraźnie słychać, że stuki dochodzą z dołu silnika to niestety miska do zdjęcia, a reszta "wyjdzie w praniu"
sebboll1 napisał/a: | ... okazało się że uszkodzony jest sworzeń tłoka... Ale to rzadki przypadek |
sworzeń tłokowy wcale nie jest taką rzadką przypadłością
michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:50
tylko mam duzy problem bo zaden z mechanikow nie chce podjac sie roboty
sebboll1 - Wto Lut 26, 2008 21:53
Nie opłaca się... Kupuję "nowy" silnik
michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:56
to terz mnie zalamales
giewu - Wto Lut 26, 2008 21:57
sebboll1 napisał/a: | Nie opłaca się... Kupuję "nowy" silnik |
a nie masz obaw, że "nowy" nabytek będzie w jeszcze gorszym stanie ? dostaniesz gwarancję rozruchową od sprzedawcy ?
sebboll1 - Wto Lut 26, 2008 22:10
Najpierw sprawdz może nie będzie żle. A takiej pewności niestety nie mam mimo że gwarancja rozruchowa ma być. Chcę kupić silnik od R45 podobno są trwalsze i mają mniejszy przebieg ale to też różnie bywa. Może uda mi się znależć taki który jest jeszcze w budzie, można go w tedy posłuchać i sprawdzić kompresję
michal145a - Sro Lut 27, 2008 21:41
witam ponownie
bylem dzis u kolejnego mechanika zwalil klawiature obejrzal zawory i postawil diagnoze WALI TLOK . nie chcialbym kupywac nowego silnika bo mozna nastepny bubel kupic.czy ktos mi moze powiedziec jakie sa koszty naprawy ?
piter34 - Pią Mar 07, 2008 12:24
michal145a napisał/a: | czy ktos mi moze powiedziec jakie sa koszty naprawy ? |
Tłok z tuleją oraz pierścienie, ewentualnie sworzeń tłoka znajdziesz na www.tomateam.pl
kolin - Pią Mar 07, 2008 14:52
Zwalcie głowice, rozbierzcie wszystko, popatrzcie...Auto jaki ma przebieg ?
michal145a napisał/a: | witam ponownie
bylem dzis u kolejnego mechanika zwalil klawiature obejrzal zawory i postawil diagnoze WALI TLOK |
Stwierdził to na takiej podstawie ?
Pewnie ci powiedział, że szklanki i zawory w stanie BDB...?
Ja bym rozberał silnik i popatrzył jak to wszystdko wygląda, tuleje, panewki, wał... A dopiero później gdybyał...
Dużo postów, co czytam, że jakaś awaria w silniku to zawsze pojawia się wypowiedź wymiany motoru na nowy...Bo coś puka, jak puka to trzeba rozebrać i zlokalizować źródło usterki
A Fakt jest taki, że dużo mechaników idzie na łatwizne i woli motor wymienić niż rozbierać obecny
piter34 - Czw Mar 13, 2008 11:01
kolin napisał/a: | Ja bym rozberał silnik i popatrzył jak to wszystdko wygląda, tuleje, panewki, wał... |
Koszty, koszty, koszty...
crezykrk - Czw Mar 13, 2008 11:35
ja mam takie same stuki w silniku byłem u znajomego mechamika i rozwalilismy pol silnika
i wyszlo ze mam do wymiany dwa tłoki i komplet popychaczy, i wlasnie szukam nowego silniczka, z tego co sie orientuje to mozna dostac silnik w budzie w borowinie
piter34 - Czw Mar 13, 2008 11:36
crezykrk napisał/a: | ja mam takie same stuki w silniku byłem u znajomego mechamika i rozwalilismy pol silnika |
A ja jestem uparty i Ciebie też zapytam: czy oprócz stuków były inny objawy, że z silnikiem jest coś źle?
crezykrk - Czw Mar 13, 2008 11:48
nom byly ine objawy zaczoł brac olej i jakby troche stracil na mocy
[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 11:53 ]
i mam jeszcze jedno pytanko
jaka powinna byc kompresja na tłokach?
[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 11:59 ]
komplet tłokow z pierscieniami i tulejami kosztuja okolo 1200 zl
piter34 - Czw Mar 13, 2008 12:14
crezykrk napisał/a: | komplet tłokow z pierscieniami i tulejami kosztuja okolo 1200 zl |
Jaki producent i gdzie za taką cenę jest dostępne?
crezykrk napisał/a: | jaka powinna byc kompresja na tłokach? |
W cylindrach? Zdrowy silnik powinien mieć powyżej 10bar. Idealnie ok. 12 lub więcej.
|
|