|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Szarpie przy 3000 obrotów
pawel23456 - Sob Mar 01, 2008 07:55 Temat postu: [R45] Szarpie przy 3000 obrotów witajcie mam problem z moim rowerem mianowicie gdy przyspieszam to na czwórce obroty około 3000 prędkasc około 80-90 zaczyna nim szarpać jadąc piątka również obroty około 3000 a prędkość 130 objawy są te same. Wyczuwalne to jest jak gdyby chwilowy spadek mocy jak gdyby po prostu zaczęło mu na chwilkę brakować paliwa. dodam ze im szybciej przyspieszam tym bardziej jest to wyczuwalne. ogólnie auto ma moc. jaka moze byc przyczyna??
Adrian355 - Sob Mar 01, 2008 12:19
p awel23456 napisał/a: | rowerem | Wstydź sie rowerem... może przerzutki wyreguluj Albo coś z suportem
A jeśli chodziło Ci o rovera to obstawiam przepływomierz.
danielsonicl - Sob Mar 01, 2008 16:32
albo filtr paliwa
thef - Sob Mar 01, 2008 17:03
Odepnij wtyczkę od przepływomierza i sprawdź czy dalej będzie się tak działo. Jeżeli nie to przepływomierz do wymiany. Kupuj tylko oryginał, jeżeli Cię stać, to nowy a jeżeli nie to używka. Tylko przy używce dogadaj się ze sprzedającym na jakąś możliwość zwrotu gdyby nie działała.
pawel23456 - Nie Mar 02, 2008 08:49
macie racjie w rowerze trzeba wymienić suport... sorki
ja obstawiałem ze moze ciulowe paliwo ale zatankowałem sie na Statoilu i dzieje sie podobnie filtr paliwa wymieniałem jakiej 3tyś km temu tak wiec wykluczam posprawdzałem wszystkie przewody od powietrza czy sa szczelne i niby jest ok zobaczę jeszcze ten przepływomierz.
jest jakis inny sposób zeby go sprawdzić niz zdjąć wtyczkę??
jeszcze powiedz mi czemu tylko orginalny kupowac????
Chester - Nie Mar 02, 2008 09:50
pawel23456 napisał/a: | est jakis inny sposób zeby go sprawdzić niz zdjąć wtyczkę?? |
jesli odepniesz i objawy ustąpią to masz winowajce, a tak na marginesie to gdzieś na forum widziałem jakiś opis sprawdzania napieć czy są prawidłowe....
pawel23456 napisał/a: | jeszcze powiedz mi czemu tylko orginalny kupowac???? |
ponieważ z zamiennikami bywa różnie i roverki ich nie akceptują... tez był temat kilka razy na forum poruszany
pawel23456 - Sob Mar 22, 2008 12:57
witam ponownie problemu nie rozwiazałem po odłonczeniu przepływomierza jak sugerowaliscie problem nie znika. Za to zaciekawiła mnie jedna rzecz jak silnik pracuje na wolnych obrotach yo słychac buczenie jak gdzyby jakiegos silniczka odgłos ten dochodzi z urzadzenia które znajduje sie na przegrodzie komory silnika dochodzi do niego wiazka przewodów a wychodza dwa przewody chyba podcisnieniowe gdy zwiekszam obroty to ustaje buczenie to samo sie dzieje gdy odłoncze przepustnice, niewiem czy to ma cos wspólnego ale wydaje mi sie ze nigdy wczesniej nie bylo slychac tego odgłosu. jesli ktos moze sprawdzic czy u niego tez tak sie dzieje to bede wdzieczny.
czekam równiez na wasza pomoc co moze byc przyczyna tego szarpania bo jadac po trasie jest to uciazliwe. Daam jeszcze ze nie zawsze sie tak dzieje jesli silnik nie przerywa to znowu mam problem go rozpedzic do wiekszej predkości niz 150 km/h
thef - Sob Mar 22, 2008 13:22
To cewka zaworu EGR, ma buczeć cyklicznie, więc odgłos jak najbardziej prawidłowy, ale faktycznie może być jakiś problem z zaworem EGR. Możesz spróbować go wyczyścić a przy okazji sprawdzić stan tych przewodów podciśnieniowych.
pawel23456 - Sob Mar 22, 2008 13:53
jak domniemam jest to odpowiedzialne za recyrkulacjie spalin? a co do spalin to neraz na swiatłach czuc spaliny w kabinie
thef - Sob Mar 22, 2008 13:56
Tak zawór EGR i cewka tego zaworu są odpowiedzialne za recyrkulację spalin. Skoro mówisz, że czuć spaliny wewnątrz, to może masz jakieś nieszczelności w obrębie kolektora wydechowego albo dziurawy łącznik elastyczny na rurze wydechowej?
Skiba - Sob Mar 22, 2008 13:57
pawel23456 napisał/a: | jak domniemam jest to odpowiedzialne za recyrkulacjie spalin? a co do spalin to neraz na swiatłach czuc spaliny w kabinie |
Sprawdź układ wydechowy, a zwłaszcza elastyczny łącznik (może masz już na nim przedmuchy).
pawel23456 - Sob Mar 22, 2008 14:10
tam w łonczniku jest taka mala dziórka ale tym sie nie martwie sen z powiek spedza mi to szarpanie.....
a jeszcze do niedawna byłem taki zadowolony z mojego roverka....
thef - Sob Mar 22, 2008 14:19
Może jakbyś zaczął się tym martwić to szarpanie by ustało? A przy okazji nie śmierdziało by we wnętrzu spalinami
Jary - Sob Mar 22, 2008 14:21
pawel23456 napisał/a: | a jeszcze do niedawna byłem taki zadowolony z mojego roverka.... |
Szybko tracisz zaufanie do niego A jak tam z filtrem powietrza
pawel23456 - Sob Mar 22, 2008 14:21
wiesz te spaliny to wyczułem zaraz jak go kupilem i tak szczerzeto moze pare razy je poczułem wiedz nie sadze zeby jedno zdrógim miało cos wspólnego
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 14:29 ]
przeczyszcze tez zawór jak radzil thef i zobacze czy nastapi zmiana Filtr powietrza jest jeszcze całkiem do rzeczy. cały czas sie zastanawiam czy aby sprawdzic przeplywomierz wystarczy zdjac wtyczke bo skoro go odłoncze to tak jak by go nie bylo a jeli jest uszkodzony to równiez moze byc traktowane jak by go nie bylo
[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 17:39 ]
witam wszystkich opserwójących ten temat.
chciałem powiedziec ze pogrzebałem przy recyrkulacji spalin i nak narazie wszytko jest OK. autko nie szarpie i niema problemu z rozwijaniem wiekszych predkosci.
pozdrawiam wszystkich i dziekuje za zainteresowanie
adrian23 - Nie Lip 27, 2008 23:17
Proszę napisz co dokładnie zrobiłeś przy recyrkulacji spalin, bo u mnie szarpie na drugim biegu i stracił też trochę mocy. Tłumacz jak dla laika. A jeśli byś mógł proszę zamieść zdjęcie. Pozdrawiam
|
|