|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Pisk na zimnym silniku
zyga - Pon Mar 03, 2008 18:22 Temat postu: [R420] Pisk na zimnym silniku Może ktoś już to przerabiał przypuszczam więc proszę o uwagi.
Motor 2.0tdi 97 rok w R400 na zimnym silniku popiskiwanie od strony prawej czyli rozrządu.
Czy to napinacz?, rolki?, czy może pompa wody???? po nagrzaniu milknie
Pozdrawiam
thef - Pon Mar 03, 2008 18:30
zyga napisał/a: | na zimnym silniku popiskiwanie od strony prawej czyli rozrządu.
Czy to napinacz?, rolki?, czy może pompa wody???? po nagrzaniu milknie
Pozdrawiam | A czy pasek wieloklinowy i jego napinacz wykluczasz?
mi_sza1 - Pon Mar 03, 2008 18:30
Może to pasek wielorowkowy ten co gania alternator i klime?? sprawdz czy nie jest luzny, jak luzny to naciagnij.
[ Dodano: Pon Mar 03, 2008 18:31 ]
no to masz dwie odpowierdzi takie same w tym samym czasie
azor77 - Pon Mar 03, 2008 18:31
Może to popiskuję pasek od wspomagania.
Ja tak mam jak troszkę pochodzi to przestaje, należałoby podciągnąć ale mi się nie chce
zyga - Pon Mar 03, 2008 18:43
mi_sza1 napisał/a: | Może to pasek wielorowkowy ten co gania alternator i klime?? sprawdz czy nie jest luzny, jak luzny to naciagnij.
[ Dodano: Pon Mar 03, 2008 18:31 ]
no to masz dwie odpowierdzi takie same w tym samym czasie |
Hej dzięki za reakcje takie popiskiwanie jest dość kłopotliwe w diagnozie trwa u mnie od roku obecnie narasta. A jeszcze nie zdejmowałem pokrywy sądziłem że na podstawie pewnego prawdopodobiństwa kupię element i dopiero rozbiore aby dwa razy nie marnować czasu. Na ślizganie paska sprzętowego mi to nie wygląda wystąpuje to szczególnie na wolnych obrotach raczej takie metaliczne popiskiwanie
Chester - Pon Mar 03, 2008 19:40
Może piszczy napinacz paska wielorowkowego, a nie daj boże rolka lub napinacz paska rozrządu....
Zdejmij osłonę odpal silnik i słuchaj skąd dokładnie słychać ....
carduus - Pon Mar 03, 2008 20:21
Miałem podobny problem okazało się ze piszczała rolka paska wieloklinowego, zdejmij pasek i sprawdź czy rolka niema oporów toczenia, nie chce Cię straszyć ale już ktoś zauważył iż problem może leżeć po stronie rolek rozrządu.......może się narobić niezły bajzel wiec sprawdź to jak najszybciej...........
Pyzdra - Pon Mar 03, 2008 20:40
Napinacz paska wielorowkowego może piszczeć i jednocześnie drga ,gdy siada łożysko .Widać to bez zdejmowania pokrywy silnika. Również może sypać się łożysko alternatora, lub sprężarki gdy jest klima. Metaliczny dzwięk oznacza kłopoty i to raczej napinacz paska rozrządu . Sprawdz to odkręcając górną część pokrywy paska rozrządu od strony zbiorniczka z płynem wspomagania i oceń ,czy na pasku rozrządu pojawiają sie opiłki metalu. Jeżeli tak ,to czeka Ciebie szybka wizyta w warsztacie, a unikniesz dużych kosztów.
Michal982 - Pon Mar 03, 2008 21:05
A mi zawsze zaczyna coś popiskiwać jak wjadę w wodę lub umyję dokładnie samochód. Zawsze porządnie spryskanie okolic paska WD40 rozwiązuje sprawę ale chyba będę musiał sie temu dokładniej przyjrzeć. Mam nadzieje, że to tylko napinacz.
Brt - Pon Mar 03, 2008 22:25
wymieńcie se paski wielorowkowe i problem się skończy 50PLN i 15 minut (trzeba mieć klucz płaski 15mm mozliwie długi, zeby odciągnąc napinacz i po odciągnięciu zdjąć poluzowany pasek z koła klimatyzacji) Warto sprawdzic wtedy rolkę napinacza czy nie hałasuje i prawidowo pracuje oraz czy sam napinacz nie "ukosuje się". Pozatm to jest napnacz automatyczny i nic się nie da naciągnąć.
Dla upewnienia się, czy to napewno pasek wielorowkowy wystarczy podczas pracy silnika gdy piszczy polac go wodą. Jesli przestanie piszczeć, to pasek do wymiany.
zyga - Sro Mar 12, 2008 09:40
Chester napisał/a: | Może piszczy napinacz paska wielorowkowego, a nie daj boże rolka lub napinacz paska rozrządu....
Zdejmij osłonę odpal silnik i słuchaj skąd dokładnie słychać .... |
Już jasne piszczy rolka paska rozrządu właśnie jest na podnośniku rolka i napinacz paska rozrządu do wymiany. Napinacz sprzętowy trochę szumi już ale wymiana jego jest dostępna chyba od góry to na razie zostaje bo cena dość zawrotna.
Pozdrawiam. Pytanie dodatkowe czy ktoś przerabiał nieszczelności na wężach z przodu silnika ciśnieniowe oleju. Mam mocno zroszone olejem w miejscu zacisku rurka metalowa -w gumową
Pozdrawiam
thef - Sro Mar 12, 2008 09:43
zyga napisał/a: | Mam mocno zroszone olejem w miejscu zacisku rurka metalowa -w gumową | To standard w tych silnikach. Nie ma się co bardzo tym przejmować jeśli oleju nie ubywa. Można spróbować te przewody zakuć jeszcze raz, ale jak trwały będzie efekt to nie wiem. Kolega Skiba przymierza się do takiej operacji więc możesz go podpytać w tej kwestii.
zyga - Sro Mar 12, 2008 10:07
thef napisał/a: | zyga napisał/a: | Mam mocno zroszone olejem w miejscu zacisku rurka metalowa -w gumową | To standard w tych silnikach. Nie ma się co bardzo tym przejmować jeśli oleju nie ubywa. Można spróbować te przewody zakuć jeszcze raz, ale jak trwały będzie efekt to nie wiem. Kolega Skiba przymierza się do takiej operacji więc możesz go podpytać w tej kwestii. |
Ok pocieszające jest to
Pozdrawiam
|
|