|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - [R75 CDT 2000r] A jednak ... mam Xpowera - byłem na hamowni!
gipsy2 - Wto Mar 04, 2008 17:35 Temat postu: [R75 CDT 2000r] A jednak ... mam Xpowera - byłem na hamowni! Witam,
Przesyłam wyniki z hamowni. Proszę o oceny. Faktycznie mam prawie 130 KM , przy zakupie nawet o tym niewiedziałem! Dopiero Panowie z Art-Bizaru powiedzieli mi że mam naklejkę na słupku przy drzwiach "Xpower 135" i że to oznacza fabryczny chip tuning silników CDT 116KM na CDTi 131KM. Nikt o tym fakcie przy sprzedaży mi nie powiedział (pewnie sprzedawca-handlarz nie wiedział ) tym samym ja też niewiedziałem że mam "mocniejszy" motor. Ehhh .
Pozdrawiam
ps. Pomiar był robiony trzy razy i za każdym razem wyniki w 99,9% te same.
Thrillco - Wto Mar 04, 2008 18:11
Pogratulować, pozazdroscić i zyczyc sobie i innym podobnego szczęścia
michone - Wto Mar 04, 2008 20:01
tylko co temat robi w usterkach
sTERYD - Wto Mar 04, 2008 20:13
bo to usterka jest
moc silnika nie zgadza się z fabryczną
ale przyczyna jest znana
gipsy2 - Wto Mar 04, 2008 20:13
w usterkach i ... poradach technicznych
poradę można traktować dwojako , od forum do mnie lub na opak, ja informuję innych co faktycznie daje xpowet
maniaq - Wto Mar 04, 2008 23:59
no to gratki
tak analizuje ten wykres i wychodzi, ze to auto ciagnie do 3500, gdze zaczyna sie zadyszka , powyzej 4000 rpm jest juz znaczny spadek. ciekawostka jest fakt, ze najlepszy moment wystapil na 4 biegu przy 2200 rpm , czyli cos co decyduje o elastycznosci silnika, toczysz sie 80km/h za innym autem , wciskasz pedal i zaraz wracasz na swoj pas bo juz wyprzedziles
z moca przy 3500 to ciekawa sprawa, na 5 biegu. wynikaloby ze 4 jest elastyczna a 5 mocna >? najwyzej krecony do 4200 na 4 biegu byl .
tak ciagle sie zastanawiam nad chipem u siebie. czyli ty masz silnik o wyjsciowej mocy 116 km chipowany na 130 , czy cos poza programem bylo zmieniane ? mozesz podeslac wiecej informacji >?
pozdr
piter34 - Sro Mar 05, 2008 10:24
maniaq napisał/a: | ciekawostka jest fakt, ze najlepszy moment wystapil na 4 biegu przy 2200 rpm |
Nie za bardzo rozumiem z czego to odczytałeś.
maniaq napisał/a: | z moca przy 3500 to ciekawa sprawa, na 5 biegu. wynikaloby ze 4 jest elastyczna a 5 mocna |
Tego też nie kumam.
Na wyższym biegu moment obrotowy przekazywany na koła zawsze będzie MNIEJSZY niż na biegu wyższym i auto będzie gorzej przyspieszać. Najlepiej auto przyspiesza na pierwszym biegu.
Tempest - Sro Mar 05, 2008 10:59
maniaq napisał/a: | tak ciagle sie zastanawiam nad chipem u siebie |
to mogę ci powiedzieć, że po chipie miałbyś jakieś 145-150KM i ok. 320NM (czyli tyle ile teraz ja mam hłe hłe - tyle, że byłbyś lżejszy)
koszt takiego chipowania z dokładnym sprawdzeniem na ile dokładnie da radę to ok. 1300pln
ja u siebie planuję taką operację, ale dopiero za jakieś pół roku jak trochę kasy uzbieram i wtedy będzie 175 kucy i momencik 440
piter34 - Sro Mar 05, 2008 11:02
Tempest napisał/a: | i wtedy będzie 175 kucy i momencik 440 |
I po co to wszystko...
Brt - Sro Mar 05, 2008 11:09
myślę, że z silnika można tyle wyciagnąć, ale czy skrzynia to wytrzyma to mam pewne wątpliwości. Już przy serii pracuje na granicy możliwości. Myślę, że rozsadne by było max 300Nm i raczej skupiłbym się na poprawieniu charakterystyki momentu niż samym podnoszeniu wartości
ZTCP to Docent gadał kiedyś z gościem z ZR klekotowym, który podniósł moment do 300 - 310Nm. Niestety nie zaglada na forum
Tempest - Sro Mar 05, 2008 11:24
piter34 napisał/a: | Tempest napisał/a: | i wtedy będzie 175 kucy i momencik 440 |
I po co to wszystko... |
ano po to, żeby mieć jeszcze lepsze przyspieszenie z zachowaniem wciąż niskiego spalania
maniaq - Sro Mar 05, 2008 11:31
piter z tabeli
najwyzszy moemnet przy 2200 rpm i predkosci 78,6km/h , wiec wypadaloby mi na 4 bieg
moc przy 3450 rpm i V 123km/h
czy cos nie tak odczytuje ?
piter34 - Sro Mar 05, 2008 13:01
maniaq napisał/a: | najwyzszy moemnet przy 2200 rpm i predkosci 78,6km/h , wiec wypadaloby mi na 4 bieg |
Na hamowni zawsze robi się test na 4 biegu, ale to o niczym nie świadczy
maniaq napisał/a: | moc przy 3450 rpm i V 123km/h |
To wg mnie jest 4 bieg, tak samo jak 4200rpm i prędkość 149kmh.
Przebieg ch-ki momentu jest na każdym biegu taki sam. Wartości momentu "na silniku" są takie same dla każdego biegu, inne są "na kołach" (skrzynia biegów, opory toczenia i powietrza).
maniaq - Sro Mar 05, 2008 13:08
no tak , pospieszylem sie z tym moementem - na silniku dane. wydaje mi sie, ze to takie usrednienie, bo na kolach jest tym co naprawde decyduje o tym jak auto jedzie. ale ciezko byloby porownywac rozne auta z tym samym silnikiem .
|
|