|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
kolin - Pon Mar 10, 2008 14:50 Temat postu: [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8 Wiiitam
Tak sobie siedzie szperam tu i tam i myślę
Jaka jest różnica między wałkami rozrządu
K- series 1.4 1.6 1.8 i w innych modelach w jakich stosowano te śliniki, zmierzam do tego czy któreś wałki mają dłuższe krzywki i czy tańszym kosztem da się tam wyrwać z 10KM
Bo np wałki ssące z Omegi 3.0 MV6 zakładając do Vectry 2.5 v6 Zyskujemy ok 10 kunia i myślę czy coś takiego jest w Roverkach ?
AndrewS: poprawilem temat
Wojtek - Pon Mar 10, 2008 16:18
Oj chyba nie do końca da się tak zrobić, nawet gdyby rzeczywiście były różnice w wałkach. Co z mapami zapłonu? Moze gdybyś wymienił razem z ECU to tak ale co wtedy z paliwem. Nie wiem czy są różnice we wtryskiwaczach w tych modelach ale czasy otwarcia pewnie są różne dla różnych silnikow. Coś nie wydaje mi się.
kolin - Pon Mar 10, 2008 18:39
wiadomo, że po włożeniu takich wałków samochód idzie do strojenie to samo sie tyczyło Vectry po wsadzeniu wałków od MV6
Dokładnie po takim zabiegu Vectra zyskała 10 KM mam wykres
michone - Pon Mar 10, 2008 18:50
ktos gdzies wspominal ze mozna zastosowac walki od 1.8 VVC do 1.4 zamiast walkow kenta ale ile w tym prawdy?? W przypadku 1.6 a 1.8 srednica tloka jest taka sama czyli jak zalozymy tloki od 1.8 razem z walkiem to zwiekszy sie pojemnosc??
kolin - Pon Mar 10, 2008 20:04
Cytat: | ktos gdzies wspominal ze mozna zastosowac walki od 1.8 VVC do 1.4 zamiast walkow kenta ale ile w tym prawdy?? |
Też mi się obiło o uszy i właśnie chciałbym wiedzieć czy to prawda i jest taka możliwość
michone napisał/a: | 1.6 a 1.8 srednica tloka jest taka sama czyli jak zalozymy tloki od 1.8 razem z walkiem to zwiekszy sie pojemnosc?? |
Skok tłoka jest inny, potrzeba jeszcze do tego wału,tłoki,walki i mamy 1.8 tak na mój chłopski rozum
srbenda - Pon Mar 10, 2008 20:30
Daje się wydechowy wałek z VVC na miejsce ssącego w 1.4/1.6/1.8. ZTCW nie obejdzie się bez regulowanych kółek oraz strojenia.
BTW Kiedyś gadałem z znajomym, robiącym samochody do wyczynu od lat, który zalecał zastosowanie tego wałku jako wydechowego i wywaleniu kata - miało to dać lepszy przebieg momentu, tzn. większą moc w większej partii obrotów.
hoosar - Wto Mar 11, 2008 08:56
Na forum mg-rover.org czytalem, ze swietnymi walkami do 1.4 sa walki od 1.8 135KM. Wedlug opinii, walki te sprawuja sie lepiej niz np. walki pipercamsa dedykowana do 1.4 16V.
kolin - Wto Mar 11, 2008 09:42
hoosar napisał/a: | 1.8 135KM. Wedlug opinii, walki te sprawuja sie lepiej niz np. walki pipercamsa dedykowana do 1.4 16V. |
który motor ma 135KM...
Bo w modelach są tylko 120 i 145 KM
hoosar - Wto Mar 11, 2008 10:07
Bylo MG TF 135, mial napewno inne walki niz zwykle 1.8 i chyba (ale glowy nie dam ) aluminowy kolektor dolotowy z przepustnica 52mm (od VVC).
[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 10:30 ]
http://www.mgf.ultimatemg...ine_options.htm polecam link
Sachar - Wto Mar 11, 2008 11:12
A czy przypadkiem wałek od vvc nie ma innej (większej) średnicy? Bo kiedyś na ebayu znalazłem solid cams do vvc i gość pisał, że nie pasują do 1.4 właśnie ze względu na średnicę.
kolin - Wto Mar 11, 2008 13:46
Najlepiej było by pomierzyć wszystkie wałki... byłby wtedy czysty obraz co i jak, czy przypasuje czy tez nie
hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś
michone - Wto Mar 11, 2008 15:59
nawet na allegro nie ma ani jednej sztuki moze Tomi ma w sklepie??
kolin - Wto Mar 11, 2008 17:01
Hmmmm ciężko będzie... Kurde nic do tych roverów nie ma jak jest potrzebne
michalswiatek - Wto Mar 11, 2008 19:27
kolin napisał/a: | hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś |
Akurat mam na wierzchu walki do VVC, nawet dwa komplety
kolin - Wto Mar 11, 2008 19:31
michalswiatek napisał/a: | Akurat mam na wierzchu walki do VVC, nawet dwa komplety |
a pomierzysz je ?
michalswiatek - Wto Mar 11, 2008 19:36
kolin napisał/a: | a pomierzysz je ? | - Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja??
kolin - Wto Mar 11, 2008 19:44
michalswiatek napisał/a: | - Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja?? |
To super
Wymiary jak potrzebne:P
Średnice wałka
Wzniosy krzywek czy jak się to pisze
DawidNB - Wto Mar 11, 2008 19:47
ale z mojej skromnej wiedzy wynika ze jeśli zmienisz wałek na bardziej ostry to może (czytaj nie musi) zacząć zalewać ci silnik, a wtedy z pewnością przydał by się nowy soft
michone - Wto Mar 11, 2008 19:50
zakladamy od razu nowa mape do kompa
kolin - Wto Mar 11, 2008 19:52
DawidNB napisał/a: | ale z mojej skromnej wiedzy wynika ze jeśli zmienisz wałek na bardziej ostry to może (czytaj nie musi) zacząć zalewać ci silnik, a wtedy z pewnością przydał by się nowy soft |
po zmianie wałków strojenie to obowiązek
Sachar - Wto Mar 11, 2008 22:36
michalswiatek napisał/a: | kolin napisał/a: | a pomierzysz je ? | - Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja?? |
Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy
kolin - Sro Mar 12, 2008 09:30
Sachar napisał/a: | Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy |
Czyli co by jeszcze było trzeba wymierzyć
Sachar - Sro Mar 12, 2008 10:36
kolin napisał/a: | Sachar napisał/a: | Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy |
Czyli co by jeszcze było trzeba wymierzyć |
Eee? Średnicę wałków w miejscach w których jest osadzony w głowicy?
Wojtek - Sro Mar 12, 2008 10:43
kolin napisał/a: |
hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś |
Hmm.. Ja mam wydechowy ale od 2.0
kolin - Sro Mar 12, 2008 12:28
Wojtek napisał/a: | Hmm.. Ja mam wydechowy ale od 2.0 |
Jak możesz to pomierz
2.0 to też Seria K ?
Czyli panowie potrzebne są nam wymiary :
-Średnica wałka
-Wzniosy krzywek
-Średnicę wałka w miejscu którym jest osadzany w głowicy
Brt - Sro Mar 12, 2008 12:30
kolin napisał/a: | 2.0 to też Seria K ? |
nie. to seria T
Sachar - Sro Mar 12, 2008 13:04
kolin napisał/a: | Czyli panowie potrzebne są nam wymiary :
-Średnica wałka
-Średnicę wałka w miejscu którym jest osadzany w głowicy |
Myślę, że jako średnicę wałka można przyjąć średnicę w punktach osadzenia (może ktoś nazwie to miejsce )
A jak już ktoś mierzy to dla pewności warto zmierzyć dł całkowitą wałków, szerokość pkt podparcia, rozstaw pomiędzy kolejnymi pkt podparcia, szerokość krzywek. Tak żeby mieć 100% pewności że pasuje
AndrewS - Pią Mar 14, 2008 00:46
ssacy walek od 1.4 serii K pracowal w 1.8
potem Senn wynalazl na sieci ze sa troche inne wzniosy krzywek i wmontowalismy spowrotem ssacy od 1.8 z dołożonym palcem
MelGibson - Nie Kwi 06, 2008 13:23
Witam
Może ktoś wie czy można jakieś lepsze ostrzejsze wałki tanio podmienić w silniku 1.8 VVC ?
Sachar - Nie Kwi 06, 2008 14:22
Tylko wydechowy Pipera za jakieś dwieście kilkadziesiąt funciaków
Senn - Pią Kwi 11, 2008 20:38
AndrewS, wzniosy byly te same, ale ksztalt krzywek jest inny. Dotyczy to tylko ssacego walka. Wydechowy jest identyczny
____________Open______ Close
1.4 Rover ___15 BTDC____45 ATDC
1.8 Rover____12 BTDC____52 ATDC
Walki od VVC maja wiekszy wznios 9.5mm w stosunku do 8.8 w silnikach 1.4/1.6/1.8 (standart) Maja tez inne katy otwarcia. Walki od 135 i VVC jesli chodzi o wydech sa identyczne. Mozna je z powodzeniem zastosowac do silnikow 1.8 jako ssace, ale nalezy sie zaopatrzyc w reg kolka rozrzadu i przydalby sie programowalny komp.
atu_rover - Sob Sty 16, 2010 17:33
Witam!
Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm
W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm
W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm
Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe
Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego???
Bocian_s - Sob Sty 16, 2010 19:25
atu_rover napisał/a: | Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? |
Chciałem już jakiś rok temu ale jak na złość nie wpadły mi w ręce żadne wałki w rozsądnej cenie. Przypuszczam że efekt będzie przedni. Senn w 1,8 miał przez pewien czas wałek ssący od 1,4 i różnica była odczuwalna na minus... W 1,4 liczę na pozytywne efekty.
[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 19:25 ]
A i jeszcze jedno. Zna może ktoś parametry wałków w 2,0 serii T bo mi jakoś takie dane w oczy nie wpadły.
jimo1921 - Wto Sty 19, 2010 21:24
To jeszcze ja zawrócę gitarę.
Czy ktoś kto to wałki od 14K16 mógłby zmierzyć:
Jest dużo sprzecznych ze sobą danych.
Na chwilę obecną "kupiłem" wałki i sprzedawca zmierzył je na 39mm x 30mm - więc wznios ~9mm (zakładam, że się walną i jest to 8,8mm) - wałki są ponoć od 1,6.
Potrzeba wymiarów wałków z 1,4.
|
|