|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [seria K] roznice pomiedzy 1,4 a 1,8 w serii K
mktuningcar - Sro Mar 12, 2008 02:07 Temat postu: [seria K] roznice pomiedzy 1,4 a 1,8 w serii K jakie są różnice w mocowaniu i połączeniu skrzynia blok silnika w serii "k" bo chce zrobić swapa a nie wiem czy wyjdzie to wyjdzie baza to 1.4 k16 a planuje 1.8 vvc czy to podejdzie
sTERYD - Sro Mar 12, 2008 07:27
o ile masz wszystkie łapy, to nie ma więcej różnic
thef - Sro Mar 12, 2008 09:27
Mktuningcar, proszę przeczytać zasady kącika i poprawić temat.
PS>Steryd, moderować to już nie łaska?
sTERYD - Sro Mar 12, 2008 09:53
w zasadzie to temat był zgodny z zasadami
(tylko się zastanawialem co to za "i" )
kolin - Sro Mar 12, 2008 10:42
Cytat: | jakie są różnice w mocowaniu i połączeniu skrzynia blok silnika w serii "k" bo chce zrobić swapa a nie wiem czy wyjdzie to wyjdzie baza to 1.4 k16 a planuje 1.8 vvc czy to podejdzie |
Podejdzie bez problemów, tylko nie wiem jak jest z osprzętem w tym silniku, bo tutaj już jest VVC
mktuningcar - Sro Mar 12, 2008 18:54
osprzęt i tak muszę do tego kupić i tak ale podnieśliście mnie na duchu
dzieki
kamil_luczak - Sro Mar 12, 2008 21:27
czyzby kolejne R100 z 1.8 VVc powstawalo ?:> Lapy masz takie same, skrzynia od 1.4 bedzie pasowala.
AndrewS - Sro Mar 12, 2008 23:57
samochod z avatara to mi raczej poldka przypomina, a nie R 100
Senn - Czw Mar 13, 2008 07:48
Z tego co sie orientuje to kolega udziela sie na forum PTK. Doprecyzowalbys, ze chodzi Ci o poloneza bo chlopaki z roverki.pl moga nie do konca sie orientowac w temacie
Pies - Czw Cze 16, 2011 20:59
Koledzy mam podobny problem. W moim poldku przeswapowanym na 1.6 K16 padł dół, została głowica którą koniecznie chcę dopasować. Mam trudności ze znalezieniem do niego dawcy 1.6, nawinął mi się natomiast blok 1.8 K16 (z Freelandera) i chciałem się dowiedzięć czy to razem da radę złożyć???
Senn - Czw Cze 16, 2011 21:05
Zakładaj głowice i masz 1.8 Rozwaz tylko czy to oplacalne. Pewny jestes tego bloku 1.8?
Kozik - Pią Cze 17, 2011 11:57
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
sobrus - Pią Cze 17, 2011 13:58
Dzwine, że 1.8 bez problemu wchodzi do R100 i Poldorovera, ale jeszcze nie widziałem żeby ktoś zeswapował R400/45/ZS na VVC (albo chociaż R400 1.8 120KM).
Fakt skrzynia R65 do cudów nie należy, ale i tak dziwne ze nikt nie próbował, a w 45 i ZS jest chyba nowa skrzynia.
leszczu - Pią Cze 17, 2011 17:16
sobrus napisał/a: | Fakt skrzynia R65 do cudów nie należy |
W 1.8 jest już skrzynia PG1.
greg-si - Pią Cze 17, 2011 18:49
Cytat: | Dzwine, że 1.8 bez problemu wchodzi do R100 i Poldorovera, ale jeszcze nie widziałem żeby ktoś zeswapował R400/45/ZS na VVC (albo chociaż R400 1.8 120KM).
Fakt skrzynia R65 do cudów nie należy, ale i tak dziwne ze nikt nie próbował, a w 45 i ZS jest chyba nowa skrzynia. |
Cudowanie z 1.8 w R400 to jedynie zmiana z 2.0. A jak ktoś ma 2.0 to raczej tak łatwo tego silnika nie uśmierci.
1.8 ma mocowania jak 2.0 (no i skrzynie PG1 jak leszczu wspomniał). Gdy dopada kogoś HGF w k-serii i musi wymienić silnik to raczej idzie bo najmniejszej linii oporu. Wrzucenie 1.8 to już taka sama rzeźba jak z kv6
Pies - Pią Cze 17, 2011 19:26
Cytat: | Zakładaj głowice i masz 1.8 |
To bardzo dobra wiadomość
Znalazłem jeszcze inną opcję, mianowicie dół od 1.8 VVC, ale jeśli dobrze myślę to te doły są takie same? Po weekendzie zobaczę ten blok i się okaże w jakim jest stanie tzn. tyle ile się da zobaczyć...
Senn - Pią Cze 17, 2011 19:49
Tak na oko to niewiele zobaczysz. Pasowałoby sprawdzić czy tuleje/tuleja nie siadła. W tych silnikach moze wystapic taka sytuacja jak zostal przegrzany. Jesli kupisz taki blok to HGF bedziesz mial na porzadku dziennym.
Za ile bedziesz mial ten blok? Dlaczego silnik nie jest kompletny?
Pies - Pią Cze 17, 2011 20:12
Z Freelandera znalazłem za 700zł(nie wiem co z nim było), a VVC z MG FF I, po uszczelce za 500zł, w pon. kolesie będą go wyciągać z auta i rozbierać.
sobrus - Pon Cze 20, 2011 12:12
1.8 ma inne mocowania?
Ale nawet jeśli - to dziwne że do Poloneza ktoś rzeźbę robi a do R400 który co prawda ma przedni napęd ale za to wielowachacz rodem z Hondy CRX nie znalazła sie ani jedna osoba.
greg-si - Wto Cze 21, 2011 08:49
R400 1.4
R45 1.4
R45 1.8
Jednak jak coś gdzieś kiedyś patrzyłem to wyglądało to tak jakby łapa koło rozrządu była odkręcana od bloku silnika. Jeśli tak to można się bawić. Ale nadal pozostaje kwestia skrzyni i jej mocowań.
sobrus - Wto Cze 21, 2011 09:47
R400 w ogóle nie występował w wersji 1.8.
No a właśnie gdybym ja robił swapa (mam nadzieje ze nigdy nie będę musiał) to bym sie zastanawiał czy nie przełożyć głowicy i bloku itd z 1.8
Ale pewnie i tak skończyłbym na 1.6 bo tak bezpieczniej, no i to jednak Rover 416
greg-si - Wto Cze 21, 2011 11:57
sobrus, różnica w R400 1.4/1.6 a R45 1.8 która może być problemem to cewka i ogólnie ta elektryka silnika. Bo w 1.4/1.6 przerzucasz silnik i po ptakach. Oczywiście silnik do 2000r bo później i tam już jest inaczej.
Dlatego jak już przekładać 1.8 to lepiej mieć całe auto.
mariusz1234 - Czw Maj 30, 2013 09:26
Witam
mam pytanie ,czy jest szansa założyć głowicę z silnika 1.4 do 1.8
1.8 padł rozrząd no i głowica do roboty ,a mam 1,4 cały sprawny i zastanawiam się czy udało by się troszkę zaoszczędzić .
będę wdzięczny za pomoc
ADI-mistrzu - Czw Maj 30, 2013 09:49
Dać się da, pytanie czy są takie same.
Jeśli rozmiar zaworów jest mniejszy to straci na mocy.
mariusz1234 - Czw Maj 30, 2013 09:59
Dziękuje za odpowiedź
w takim razie jutro je porozbieram i porównam jestem bardzo ciekaw co z tego wyjdzie
Pozdrawiam serdecznie
MultecFSO - Czw Maj 30, 2013 11:08
Jedno i to samo. Rozmiar zaworów/kanałów jest inny tylko dla VVC. Różnice w wałkach rozrządu to też kwestia dyskusyjna (1.8 ma LGC 106970, a 1.4 LGC 10201). Przekładaj wałki do czapki z 1.4 i zakładaj. Zwróć tylko uwagę na to jaki masz napinacz rozrządu.
polofix - Pią Maj 31, 2013 18:16
MultecFSO napisał/a: | Jedno i to samo. Rozmiar zaworów/kanałów jest inny tylko dla VVC. Różnice w wałkach rozrządu to też kwestia dyskusyjna (1.8 ma LGC 106970, a 1.4 LGC 10201). Przekładaj wałki do czapki z 1.4 i zakładaj. Zwróć tylko uwagę na to jaki masz napinacz rozrządu. |
Racja. jedna osoba na tym forum wie że wałki w 1,4 są inne od tych co są w 1,6 i 1,8.
Reszta to samo.
AndrewS - Pią Maj 31, 2013 23:13
polofix napisał/a: | Racja. jedna osoba na tym forum wie że wałki w 1,4 są inne od tych co są w 1,6 i 1,8. |
Nie prawda, reszcie znudziło sie juz o tym pisac
|
|