|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 Coupe] Podświetlenie obrotomierza i dobór rozm. opon
Markzo - Sob Mar 15, 2008 22:43 Temat postu: [R216 Coupe] Podświetlenie obrotomierza i dobór rozm. opon Dzis stalem sie szczesliwym posiadaczem TomCata:D wlasnie go wypastowalem wyczyscilem i teraz jest juz tip top:D
ale
pojawilo sie kilka pytan....
wracajac z lublina silnik mial moc i wszytko bylo ok ale dziwnie buczal...zauwazylem ze ta rura gumowa u dolu obudowy filtra jest odpieta...rozkrecilem filtr i tu zonk!! nie ma filtra papierowego tylko jest taki czarny z siatka metalowa, to dobrze?? poskrecalem to wsyztko do kupy zalozylem rure i silnik juz nie buczy i lepiej jedzie zostawic to tak czy zalozyc normalny filtr??
czy ktos wie jak wymienic zarowke podswietlenia obrotomierza?? wsyztko mi ladnie swieci ale on wlasnie tak troche slabiej....
jakie oponki kupic?? w standarodwym rozmairze czy cos innego?? jaka firme polecacie??
i jeszcze jakis dobry srodek do konserwacji skorek bo moje sa w bdb stanie i chcialbym zeby tak zostalo
mam tylko jednego pilocika....jak zalatwic drugiego?? rozumiem ze musze go kupic i zestroic z centralka od immo i alarmu, jak to zrobic??
Pozdrawiam:)
piter34 - Sro Mar 19, 2008 12:21
Markzo napisał/a: | zostawic to tak czy zalozyc normalny filtr?? | Zrób fotkę tego czegoś, abyśmy wiedzieli z czym mamy doczynienia.
Markzo napisał/a: | czy ktos wie jak wymienic zarowke podswietlenia obrotomierza?? wsyztko mi ladnie swieci ale on wlasnie tak troche slabiej.... |
NO chyba trzeba rozebrać zegary i dobrać się do żarówki
Markzo napisał/a: | jakie oponki kupic?? w standarodwym rozmairze czy cos innego?? jaka firme polecacie?? |
Ja bym szedł w opony o szerokości 205 mm, odpowiednim profilu, najlepiej na 16-calowych felgach o odpowiednim ET
Markzo napisał/a: | mam tylko jednego pilocika....jak zalatwic drugiego?? rozumiem ze musze go kupic i zestroic z centralka od immo i alarmu, jak to zrobic?? |
Za pomocą komputera diagnostyczego TestBook (wiele słów już o tym napisano, poszukaj
Markzo - Sro Mar 19, 2008 12:53
dzieki Piter jest gdzies an forum jak rozebrac zegary zeby nic nie urwac??
filtr zaraz pstyrkne, jakis czarny taki bez jakich kolwiek oznaczen... opony niestety...decyduja koszty poniewaz to jest drugie auto w rodzinie i pewnie bedzie 185/55/r15 Continentala od kolegi.... a no fakt juz kojaze;) czyli kupic uzywany pilot na kompa i doprogramowac;) tak pi razy drzwi zeby ze mnie skory nie zdarli ile to powinno kosztowac??
piter34 - Sro Mar 19, 2008 13:30
Markzo napisał/a: | pewnie bedzie 185/55/r15 Continentala od kolegi.... |
Może poszukaj jakichś 195/50/15. Jaką masz szerokość felgi?
Markzo napisał/a: | czyli kupic uzywany pilot na kompa i doprogramowac;) tak pi razy drzwi zeby ze mnie skory nie zdarli ile to powinno kosztowac?? |
Łącznie od ok. 200PLN
Markzo - Sro Mar 19, 2008 13:48
Felgi mam fabryczne ROverkowe, Regal 7 Spoke, wiesz te Continentale sa w calkiem dobrym stanie i do tego kosztuja z przekladka i wywazeniem 280zl.... dzieki wielkie;)
Brt - Sro Mar 19, 2008 14:05
Cytat: | Może poszukaj jakichś 195/50/15. Jaką masz szerokość felgi? |
są sporo tańsze od 185/55. Jeśli felgi masz szersze niż 5,5 cala to dadzą radę. najlepiej tak ok 6 - 7 cali szerokości
Markzo - Sro Mar 19, 2008 15:48
a ile ma ten model szerokosci?? jest to gdzies na feldze opsiane?? przepraszam za takie pytania ale laik jestem...
piter34 - Sro Mar 19, 2008 16:04
Markzo napisał/a: | jest to gdzies na feldze opsiane?? |
To akurat Ty najlepiej wiesz, bo możesz sprawdzić, prawda?
Markzo napisał/a: | a ile ma ten model szerokosci?? |
Tutaj przecież masz napisane.
Markzo - Sro Mar 19, 2008 16:15
6,7 cala???? wiecie starsznie tu milo normalnie ciezko mi sie odzwyczaic od ciaglego "bylo, poszukaj, zamykam był"...nie zaluje ze kupilem Coupe a nie fieste
piter34 - Sro Mar 19, 2008 16:50
Markzo napisał/a: | 6,7 cala???? |
Odbieram to jako żart i prowokację z Twojej strony.
Brt - Sro Mar 19, 2008 16:54
markzo no ale my nei wiemy własciwie jaie masz felgi przecież zapomniałes wczesniej dopisać textu o szklanych kulach i wróżeniu z fusów
musisz SAM sprawdzić jakie masz felgi. To na nich powinno być wybite gdzieś. I jak nam podasz to Ci powiemy coś więcej. A co do rozmiaru opon, to mozesz też wielkośc sam se dobrać. Tu na samym dole masz pomocny programik
http://www.roverki.pl/dow...wdownload&cid=9
Powodzenia
piter34 - Sro Mar 19, 2008 17:07
Brt napisał/a: | markzo no ale my nei wiemy własciwie jaie masz felgi przecież zapomniałes wczesniej dopisać textu o szklanych kulach i wróżeniu z fusów
musisz SAM sprawdzić jakie masz felgi. |
Ja może dzisiaj coś nie ten tego kontaktuję, ale... Markzo napisał/a: | Felgi mam fabryczne ROverkowe, Regal 7 Spoke |
Brt - Sro Mar 19, 2008 17:20
to chyba ja nie kontaktuje sorki ale po prostu nie widziałem tej fotki więc mają 6 cali (pod fotką jest 6J x 15 to 6J to szerokość) wiec możesz spokojnie zapodać opony 195/50 lub 55
Markzo - Sro Mar 19, 2008 20:01
dzieki szczerze to jednak 200 to sie bardzoo rozni o 600 Rover bo Rover ale musze sie calego autka od nowa nauczyc;) jak narazie chyba wezmiemy te Continentale bo 4 sztuki z przeklada i wywazeniem kosztuja 280 zl...potem odnowa alumkow i na spocik a i troche tlucze mi sie podsufitka....czy da sie ją troche dokrecic??
dante27 - Sro Mar 19, 2008 20:22
Gratuluje zakupu fajnego autka. Co do filtra i opon to powiem tak: ja mam założony stożkowy filtr powietrza firmy Aoma (jeszcze tylko dolot) a opony mam 205/45R16 na felgach szerokości 7,5 cala.
Markzo - Sro Mar 19, 2008 20:34
dziekuje bardzo tez tez miał stozek ale wlascicel poprzedni ofkors go wywalil bo poza dzwiekiem nic nie dawal, mysle ze jakby to zrobic pożadnie z odgrodzeniem od komory silnik ai doprowadzeniem zimnego powietrza to bylo by cos na plus;) skoro temat sie torche rozwinal mam pytanie o ramke do okola lewarka zmiany biegów.... znalazlem cos takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=326229028 i niby ma pasowac ale jak zmierzylem u sibie to podane wymiary wypadaja juz na mieszku a wlasciwie na tym plastiku pod nim(pod mieskziem) to tak ma byc??
dante27 - Sro Mar 19, 2008 20:38
Ja tam w swoim nie mam ramki
Markzo - Sro Mar 19, 2008 22:34
tak wyglada moj filtr....nic na nim nie pisze, co to moze byc i czy zostawic to czy wywalic??
dante27 - Sro Mar 19, 2008 22:35
Ja bym wywalił i kupił nowy, nie kosztuje dużo ale pewność 100%
piter34 - Czw Mar 20, 2008 10:37
dante27 napisał/a: | Ja bym wywalił i kupił nowy, nie kosztuje dużo ale pewność 100% |
Popieram.
Markzo - Czw Mar 20, 2008 11:17
i pewnie tak zrobie;) mam jeszcze takie pytanko, otoz jadac na 5 biegu przy predkosci 100km/h mam ok 4tys obr. czy to normlane?? sprzeglo o reszta ok, ale w innych autach mialem 100 przy ok 3tys...
Brt - Czw Mar 20, 2008 11:22
Markzo napisał/a: | otoz jadac na 5 biegu przy predkosci 100km/h mam ok 4tys obr. czy to normlane?? |
dużo sorki, że tak zapytam, ale ... na 100% to był 5 bieg
Markzo - Czw Mar 20, 2008 12:05
tez tak mysle ze duzo....ile mniej wiecej powinno byc?? sluchaj no to musialbyc 5 bieg bo 160 chyba na 3 nie pojedzie ( tak sobie mysle ze jesli juz to moze wybierak cos nie teges i moze na 3 lecial) ale kurde wsyztko pieknie chodzi zadnych luzow na lewarku biegi nie chacza nic nie zgrzyta
Brt - Czw Mar 20, 2008 14:49
Markzo napisał/a: | bo 160 chyba na 3 nie pojedzie |
no nie wiem skoro na 2 pewnie ok 100km/h (albo więcej) możesz jechać, to moze to jednak była 3 dziwne. Najlepiej sprawdź raz jeszcze
piter34 - Pią Mar 21, 2008 11:52
Brt napisał/a: | na 100% to był 5 bieg |
Dziwne by to było, bo wtedy Vmax byłaby grubo poniżej 200kmh.
Markzo - Pią Mar 21, 2008 12:14
a przy ilu powinna byc ta setka??? w 623 byla przy lekko ponad 3tys obr, w vectrze mam przy rownych 2,5tys....kurde
piter34 - Pią Mar 21, 2008 12:16
Markzo napisał/a: | a przy ilu powinna byc ta setka??? |
To zależy od przełożeń w skrzyni biegów. Nie znam przełożeń dla skrzyni biegów L3 sprzęgniętej z silnikiem D16A8. Poszukaj gdzieś na stronach Klubów Hondy (pewnie od CRX/Civica lub Concerto się znajdzie coś).
Markzo - Pią Mar 21, 2008 12:29
autko sie calkiem ladnie zbiera i naprawde nie jest wyciacahne, pali od pierwszego "strzała" nie kopci itp biego wchdoza jak w maselko precyzyjnie i zero zgrzytow...mysle ze moze on ma poprostu krotka skrzynie bo pierwsze 4 biegi szybka sie koncza ale piatka juz przy wyzszych obrotach jest tak jakby dluzsza sprawdze jeszcze raz dokladnie przy ilue jest to 100km/h i napisze;) i za chwile dam fotki z renowacji mojego felunku wczoraj z tata sie za to zabralismy i wszylo calkiem calkiem
piter34 - Pią Mar 21, 2008 12:55
Markzo napisał/a: | ale piatka juz przy wyzszych obrotach jest tak jakby dluzsza |
Tak nie może być. Przecież przełożenie na piątym biegu jest stałe
Markzo - Pią Mar 21, 2008 17:09
chodzi mi dokladnie o to ze przy wyzszych predkosciach obrotowych 5 bieg nie konczy sie tak szybko jak np 3 w kazdymbadz razie kumpel ze stacji ma civica 95r. z motorem 1.5 i mowi ze wsyztko gra wiec chyba tak ma byc;)
piter34 - Pią Mar 21, 2008 19:02
Markzo napisał/a: | hodzi mi dokladnie o to ze przy wyzszych predkosciach obrotowych 5 bieg nie konczy sie tak szybko jak np 3 |
Bo na 5-ce auto nie przyspiesza tak szybko jak na 3-ce
icebox - Pią Mar 21, 2008 23:00
dzisiaj przetestowałem , prędkość i obroty w moim coupe 3 tys, bieg 5, 100 na liczniku
Markzo - Sob Mar 22, 2008 11:50
równo 3tys?? czy cos ponad?? kurde a moze to przez opony?? poprostu licznik oszukuje?? mam 185/55/R15 Pneumaty zimowe....
icebox - Sob Mar 22, 2008 20:11
no tak ok 3100
Markzo - Sob Mar 22, 2008 21:10
hmm...sprawdzilem w RAVE i opony mam takie jak trzeba jedyne co mi przychodzi do glowy to zle wskazujacy predkosciomierz....bo do ok 50km/h wskazowka troche skacze wiecie tak jak w maluchach....moze poporstu sie ten mechanizm wyrobil jakos?? co o tym myslicie??
|
|