|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - R618 98' kompresor
sila - Pią Kwi 18, 2008 19:01 Temat postu: R618 98' kompresor witam. mam takie pytanko. co sądzicie o zamontowaniu kompresora w moim roverku. warto sie bawić? jeżeli tak to co dokładnie powinienem kupić. pytam bo niedługo lece do stanów i korzystają z taniego dolara może cośbym kupił tylko co? widziałem już w necie orzeróbki hond, ale nic nie mogłem znaleźć o roverka. dzieki za odpowiedź
aha jeszce takie pytanko czy coś takiego wogóle będzie działać? Kod: | http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Supercharger-Turbo-Vtec-Civic-Prelude-Accord-CRX_W0QQitemZ330227630183QQcmdZViewItem |
michone - Pią Kwi 18, 2008 21:33
wedlug mnie lepszym rozwiazaniem bedzie znalezienie zajechanego silnika 1.8 turbo od r75 i przelozenie osprzetu
dobryziom - Pią Kwi 18, 2008 21:51
kupić to nie problem bo trochę tego jest gorzej z montażem bo nie sadze żeby jakaś firma tuningowa sie tego podjęła z braku doświadczenia...
ps. jedyny przypadek o którym słyszałem to biała Honda Civic VTI z kompresorem bardzo udany projekt ale koleś z tego co kojarzę robił to sam.
sila - Sob Kwi 19, 2008 08:19
to co polecacie. chodzi mi o jakiś sofcić tak żeby z max 20% wyciągnąć. jeżeli bym zrobił kompletny dolot i wylot to by wystarczyło. ile bym musiał w to zainwestować? i u kogo najlepiej to zamówić ( p. Tomala, el-tec). czy przy zamontowaniu kompresora trzeba to jeszcze stroić? czy wystarczy sam montaż? pytam bo samozaparcia mi nie brakuję i może bym sie tego podjął. ponawiam pytanie odnośnie tego kompresora z ebay. według opisu daje doładowanie 2-3 psi ok 0,2 bara. czy to nie za mało i czy zysk nie zostanie zniwelowany przez zużycie prądu przez ten kompresor. cena 60$ można by bylo zaryzykować. a gdyby to tak połączyć z "power rurą"
kamil_luczak - Sob Kwi 19, 2008 09:59
A cos Ty sie tak uparl na kompresor? w R75 jest Turbo, wiec mozesz turbo zaplikowac. Pewnie ze trzeba stroic. Nie wiem czy do zwyklego jezdzenia po ulicy chce Ci sie pakowac 4tys zl w dolot i wydech, w dodatku do kanapowozu. Poza tym jesli myslisz o turbo/kompresor, to trzeba juz wtedy wydech pod to wlasnie robic, a zrobienie wydechu pod N/A a potem zalozenie turbo mija sie z celem, bo trzeba kolektor wydechowy wymieniac znowu i masz strate 1000zl
michone - Sob Kwi 19, 2008 13:33
wejdzcie zobaczcie na ta strona o jaki kompresor chodzi.... ja myslalem ze kolega powaznie pyta a tu o elektryczny wiatraczek od procesora
Kamil79 - Sob Kwi 19, 2008 13:44
Prosty przykład, odkręć rurę dolotu od kolektora dolotowego, odpal silnik i spróbuj zatkać kolektor. Zobaczysz ile silnik potrzebuje powietrza na wolnych obrotach, dodaj gazu i zobacz jaki ciąg jest. Potem uruchom tą zabawkę z linku i zobacz jak to dmucha. Jak dla mnie to stoi na równi z magnetyzerami i strumienicami z allegro.
W tej dziedzinie nie ma półśrodków - albo turbina , albo kompresor.
kamil_luczak - Sob Kwi 19, 2008 18:36
albo N/A A tu sie okaze ze to cos daje 20KM i kazdemu pala zmieknie Jak masz zbedna gotowke kup przetestuj i daj znac jak dziala:)
michone - Nie Kwi 20, 2008 08:48
gdyby to było takie proste wszyscy by na tym latali... dodawali by nawet do normalnego turbo, aby zmniejszyć turbodziure...
kqba - Pią Cze 06, 2008 13:44
Mój brat jutro odbiera zabawkę z kompresją:
http://forum.streetshadow...t=4683&start=45
Przyrost w stosunku do serii + 60km (przy niższej temperaturze może być sporo więcej)
Dosyć droga zabawa, bo nie wystarczy sama wymiana kolektora na kompresor. Cenę podbijają te różne pierdółki i robocizna.
Do Rovera nie polecałbym kompresora ze względu na słabe chłodzenie K serii. W Hondzie już się mocno grzeje (a jest natrysk oleju na tłoki), więc bez IC się chyba nie obejdzie.
dobryziom - Pią Cze 06, 2008 14:08
bez IC jak ma sie nie grzać...
Brt - Pią Cze 06, 2008 14:19
Drobna uwaga R R618 jest silnik hondy, więc proponowane graty od R75 raczej średnio będą pasować Co do kompresorka to
maciej - Pią Cze 06, 2008 14:30
Brt napisał/a: | Drobna uwaga R R618 jest silnik hondy, więc proponowane graty od R75 raczej średnio będą pasować Co do kompresorka to |
Dokładnie - trzeba szukać klocków do silnika F18 albo najłatwiej to szukać kompletnego silnika H22 JDM i po kłopocie - 200 KM w serii - po co się rozdrabniać, a koszty będą prawdopodobnie podobne co przy montażu kompresora.
|
|