|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Radio - nowe radio, a sterowanie w kierownicy
Kris - Pią Maj 16, 2008 13:58 Temat postu: [R75] Radio - nowe radio, a sterowanie w kierownicy Witam,
Czy ktoś może przerabial podpięcie sterowania radiem które jest w kierownicy R75 do innego niż zamontowany fabrycznie model radia? Mam radio Balaupunkt, robione pod Rovera, nawet niebieski zwykle przycisk on/off/mute jest w nim pomarańczowy, po za tym nie różni się zbytnio od innych blaupunktów.
Chciałem zmienić radyjko na jakieś z mp3, może być także blaupunkt - czy da sie podpiąc to sterowanie jakoś, ma ktos jakies doświadczenie? z góry dzięki za uwagi.
michone - Pią Maj 16, 2008 14:39
musisz sciagnac instrukcje do swojego i sprawdzic interface, być może któryś blaupunkt z mp3 bedzie podobny ogólnie to w UK dostępne są kostki do r75 poszukaj na forum
Godlike - Sob Maj 17, 2008 20:25
A ja bym ci polecał kupić to: http://www.nexxia.co.uk/i...ptors/rover.htm
Da się sterować z kierownicy bez zbędnych przeróbek a jak się podłącza iPoda to "sam się ładuje". No i oczywiście na dźwięku nic nie tracisz
mondigo - Sro Maj 25, 2011 23:08
witam
Mam pytanie z powodu braku kodu do swojego radia postanowiłem go wymienic tzn zakupiłem nowe pioneer posiadałem philipsa harmony
cos takiego:
http://allegro.pl/rover-7...1605390843.html
Strasznie dziwne ma piny do radia dziwne kolory i az 16 pinow w jednej wtyczce takiej iso
nie moge znalesc tez na necie rozpiski pinow a tak ciezko sie połapać od czego jest ktory
widac rowniez na aukcji powyzej
Dodatkow zeby mozna było sterowac z kierownicy zastanawiam sie nad kupnem takiego czegos pytanie czy sprawi to ze bedzie sterowanie z kierownicy
http://allegro.pl/radio-p...1588404642.html
Prosze o pomoc:
1. czy taki interfejsem sprawie ze mozna bedzie sterowac nowym radiem z kierownicy
2. rozpiske pinow do takiego radia
piterazim - Czw Maj 26, 2011 06:39
mondigo napisał/a: | witam
Mam pytanie z powodu braku kodu do swojego radia postanowiłem go wymienic tzn zakupiłem nowe pioneer posiadałem philipsa harmony
cos takiego:
http://allegro.pl/rover-7...1605390843.html
Strasznie dziwne ma piny do radia dziwne kolory i az 16 pinow w jednej wtyczce takiej iso
nie moge znalesc tez na necie rozpiski pinow a tak ciezko sie połapać od czego jest ktory
widac rowniez na aukcji powyzej
|
rozpiska pinów - szukaj opisu BMW
http://elektron.pol.lubli...4/kable/oem.htm
Kup sobie przejściówkę BMW -> ISO i po kłopocie, żadnego rycia w kablach - wpinasz i działa
http://allegro.pl/listing...&string=bmw+iso
polecam też zakup przejściówki do kabla antenowego
u siebie zamontowałem radio z Aurisa - sterowanie z kierownicy działa
http://forum.roverki.eu/v...p=574243#574243
ps. coś z linkami namieszałeś bo się nie otwierają
mondigo - Czw Maj 26, 2011 08:32
Dzięki wielkie teraz juz napewno sobie poradze:)
Jedna kwestia a jak ja mam w swoim nowym radiu pioneer wejscie na jack w funkcje sterowanie kierwonicy (od strony radia) ?
piterazim - Czw Maj 26, 2011 08:52
jaki model radia?
Dudek - Czw Maj 26, 2011 12:41
To i ja się podepnę
Planuję właśnie wymianę radia fabrycznego na odtwarzające mp3, z wejściem USB i AUX.
Szukałem też specjalnie radia z możliwością podpięcia sterowania fabrycznego.
Radio, które sobie upatrzyłem to: http://allegro.pl/pioneer...1623564915.html (przy okazji będę mógł ustawić sobie kolor podświetlenia
Czy w tym przypadku również wystarczy kupić przejściówkę BMW -> ISO i będzie działało
mondigo - Czw Maj 26, 2011 15:59
Witam
kupiłem takie:
http://allegro.pl/2011-pi...1631984293.html
posiadałem oryginalnie takie prawdopodobnie philips harmony
http://allegro.pl/rover-7...1623178131.html
mysle kupic dodatkowa przejsciowke do sterowania radia pioneer z kierowonicy
http://allegro.pl/radio-p...1588404642.html
zastanawiam sie czy to bedzie działac wtedy bym takie dokupił i jak to podpiac
dodatkowo skorzystam z tego co wczesniej podesłałes mi o rozpisce pinow BMW bo nie mogłem wczesniej znalesc nigdzie informacji o pinach a jeszcze nie podpialem nowego radia
piterazim - Pią Maj 27, 2011 08:28
Dudek napisał/a: |
Czy w tym przypadku również wystarczy kupić przejściówkę BMW -> ISO i będzie działało |
nie jestem pewien, ale wydaje mi się że na 97% powinno działać
mondigo napisał/a: |
mysle kupic dodatkowa przejsciowke do sterowania radia pioneer z kierowonicy
http://allegro.pl/radio-p...1588404642.html
zastanawiam sie czy to bedzie działac wtedy bym takie dokupił i jak to podpiac
|
nie zadziała - wtyczkę jack wepniesz do radia tej drugiej nigdzie nie wepniesz
jeśli masz jakiekolwiek predyspozycje techniczne to kup końcówkę jack i rezystor nastawny - metodą chybił trafił powinieneś znaleźć jakie wartości odpowiadają poszczególnym funkcją radia. Potem tylko dopasujesz pilota do tego i powinno śmigać.
Pamiętaj tylko że R75 ma tylko 2 żyły w pilocie .
mondigo napisał/a: |
dodatkowo skorzystam z tego co wczesniej podesłałes mi o rozpisce pinow BMW bo nie mogłem wczesniej znalesc nigdzie informacji o pinach a jeszcze nie podpialem nowego radia
|
kup przejściówkę - kilka zł a nie bawisz się w cięcie i lutowanie kabli, czyste Plug&Play
Dudek - Pią Maj 27, 2011 09:06
piterazim napisał/a: | Dudek napisał/a: |
Czy w tym przypadku również wystarczy kupić przejściówkę BMW -> ISO i będzie działało |
nie jestem pewien, ale wydaje mi się że na 97% powinno działać |
A czy w moim przypadku (R 25) sterowanie z kierownicy też nie będzie działało nawet przy podłączeniu tego kabla
mondigo - Pią Maj 27, 2011 09:29
O takie coś chodzi?:
http://allegro.pl/bmw-iso...1619504826.html
i takie cos jak podepne spasuje zarówno z jednej strony do złacza samochodu jaki z do złącza w radiu?
co do sterowanie to byłbym w stanie cos takiego zrobić jack + rezystor nastawny
jakiego zakresu powinien byc taki rezystor ile ohm od ile do ile
i czy to trzeba podłączyc bedzie od strony kierwonicy do jakichs 2 kabelkow które sa wpiete w tym momencie w stare złacze czy gdzie to trzeba bedzie wpiać?
piterazim - Pią Maj 27, 2011 10:28
Dudek,
Niestety nie zadziała - w kostce BMW jest więcej pinów niż w ISO. Wystarczy jednak wpiąć się przed kostką BMW i wyprowadzić kable do sterowania. Kable odpowiedzialne za sterowanie to fioletowo niebieski i niebiesko fioletowy w przypadku R75, ale w 25 powinno być podobnie. Wieczorem zobaczę które to piny w kostce
mondigo,
dokładnie taka przejściówka jest potrzebna - kupisz to wpinasz i działa. Jeśli chodzi o wpinanie do kabli sterowania to patrz wyżej
Niestety co do rezystancji to ci nie pomogę. U mnie wystarczało delikatnie zmodyfikować pilota i działa. Spróbuj w zakresie 0 - 4K Ohm testując co 100 - 200 Ohm. Jedynie nie podoba mi się że jest tam jack, możliwe że będą potrzebne 3 żyły żeby wszystkie funkcje działały
Dudek - Pią Maj 27, 2011 10:33
piterazim napisał/a: | Dudek,
Niestety nie zadziała - w kostce BMW jest więcej pinów niż w ISO. Wystarczy jednak wpiąć się przed kostką BMW i wyprowadzić kable do sterowania. Kable odpowiedzialne za sterowanie to fioletowo niebieski i niebiesko fioletowy w przypadku R75, ale w 25 powinno być podobnie. Wieczorem zobaczę które to piny w kostce |
Czyli mam się wpiąć w kable jeszcze przed kostką fabryczną czy między kostką BMW a ISO
mondigo - Pią Maj 27, 2011 10:36
Dobra dzięki juz prawie wiem wszystko jeszcze dwie kwestie
R75 ma tylko 2 żyły w pilocie a te żyły to gdzie się znajdują one normalnie są wpiete w tą kostke BMW czy gdzie sie znajdują?
musze sie dokładnie przyjrzeć bo niedawno wykreciłem stare radio ale co do tej przejsciowki to jeszcze jedna kwestia
po ca sa dwie kostki na radio bo jedna ta duza to wepne tam gdzie normalnie bylo wpiete radio a te dwie dalsze to po co co najwyzej chyba jedna moge podpiac pod radio a na co ta druga chyba ze cos pomyliłem?
piterazim - Pią Maj 27, 2011 10:44
Dudek,
Przed kostką fabryczną
mondigo,
te dwie żyły dochodzą do fabrycznej kostki bmw. Są to kable koloru : fioletowo niebieski i niebiesko fioletowy .
Przejściówka
Duża kostka odpowiada standardowi BMW
Dwie mniejsze to kostki wg. standardu ISO - jedna odpowiada za głośniki, druga za zasilanie
Te dwie mniejsze wpinasz bezpośrednio do radia. Każde radio posiada dwa gniazda. Kostki ISO różnią się się zaczepem, więc każda będzie pasowała tylko i wyłącznie w swoje gniazdo
mondigo - Pią Maj 27, 2011 10:53
Dzieki za info jest jeden problem z tego co wiem to radio ma tylko jedno wyjscie
http://allegro.pl/2011-pi...1631984293.html
jest tez tam zdjecie z tyłu radia
dostałem do radia kable ale to chyba tez taki kabel z takimi zlaczami iso 1 do 1
czyli jak sie nie myle nie bede mial gdzie tej drugiej kostki wpiac moze sie myle?
pozniej wieczorem sprawdze dokladnie
Zauważyłem tez ze na allegro są tez radia z takimi 2 złaczami
tyle że ja wczesniej kupiłem radio i jak to teraz podpiąć?
jest w zestawie tez taka kostka z jednej do radia a z drugiej jest inna
chyba ze tam dwie wejda nie mam tego przed oczami ale tez sprawdze
http://obrazki.elektroda...._1305646731.jpg
Dudek - Pią Maj 27, 2011 10:54
piterazim napisał/a: | Dudek,
Przed kostką fabryczną
Przejściówka
Duża kostka odpowiada standardowi BMW
Dwie mniejsze to kostki wg. standardu ISO - jedna odpowiada za głośniki, druga za zasilanie
Te dwie mniejsze wpinasz bezpośrednio do radia. Każde radio posiada dwa gniazda. Kostki ISO różnią się się zaczepem, więc każda będzie pasowała tylko i wyłącznie w swoje gniazdo |
Czyli wpinam się w te dwa kable i robię wiązkę, którą przejdzie w jack
piterazim jak patrzę na zdjęcie poniżej, to niestety nie widzę dwóch gniazd na kostki ISO
P.S. mondigo widzę, że zauważyliśmy to samo
mondigo - Pią Maj 27, 2011 11:13
chyba znalazłem trzeba dodatkowo taka przejsciowke kupic
http://allegro.pl/zlacze-...1635499579.html
czyli w sumie chyba 2 przejsciowki jak sie nie myle sprawdze to zlacze ktore dostałem wraz z radiem?
Dudek - Pią Maj 27, 2011 11:23
mondigo napisał/a: | chyba znalazłem trzeba dodatkowo taka przejsciowke kupic
http://allegro.pl/zlacze-...1635499579.html
czyli w sumie chyba 2 przejsciowki jak sie nie myle sprawdze to zlacze ktore dostałem wraz z radiem? |
Wydaje mi się, że właśnie ten kabel, który jest w zestawie będzie tym, którego szukamy
mondigo - Pią Maj 27, 2011 11:28
sprawdze jak wroce chyba ze masz takie radio i sam mozesz sprawdzic
ale z tego co pamietam tam byla tylko jedna kostka chyba ze dwie sie tam zmieszcza
bo była taka wieksza chyba?
jezeli w zestawie jest jednak inna to trzeba bedzie kupic az dwie przejsciowki jedna
BMW ->ISO oraz druga z radia na te dwie mniejsze kostki
kwestia jeszcze tego sterowania z kierownicy ale jakos bede probował z tymi kabelkami i jackiem w najbliszym czasie
Dzięki Panowie za pomoc jeszcze pewnie będzie potrzebna!!
piterazim - Pią Maj 27, 2011 11:58
Dudek napisał/a: |
Wydaje mi się, że właśnie ten kabel, który jest w zestawie będzie tym, którego szukamy |
Ten w zestawie powinien pasować z przejściówką. W tą większą kostkę wpina się dwie kostki ISO na raz
Dudek - Pią Maj 27, 2011 12:37
piterazim napisał/a: | Dudek napisał/a: |
Wydaje mi się, że właśnie ten kabel, który jest w zestawie będzie tym, którego szukamy |
Ten w zestawie powinien pasować z przejściówką. W tą większą kostkę wpina się dwie kostki ISO na raz |
Czyli ten problem rozwiązany
piterazim, wracając do sterowania. Wpinam się w kable przed kostką fabryczną i prowadzę osobną wiązkę, którą kończę jack'iem Rozumiem, że wtedy te kable przy kostce odcinam Czy mają normalnie dochodzić do kostki i od nich jeszcze osobna wiązka
Ale zagmatwałem Mam nadzieję, że zrozumiesz
piterazim - Pią Maj 27, 2011 12:49
Nie musisz ich odcinać - one dochodzą do kostki, ale już z niej nie wychodzą. Wystarczy że odizolujesz kabel przed kostką i od nich puścisz wiązkę do jack`a
Dudek - Pią Maj 27, 2011 12:53
piterazim napisał/a: | Nie musisz ich odcinać - one dochodzą do kostki, ale już z niej nie wychodzą. Wystarczy że odizolujesz kabel przed kostką i od nich puścisz wiązkę do jack`a |
Ok, zaczynam to wszystko rozumieć Czy jest jakiś duży problem z podpięciem ich pod jack'a Bo nigdy się tym nie bawiłem i zastanawiam się nad tym
mondigo - Pią Maj 27, 2011 12:58
Rozumiem ze taki rezystor nastawny ma byc na kazdej z żył podpięty?
Jeżeli tych rezystorów by nie było to czy prąd płynący do tego jacka mógłbym uszkodzić radio czy poprostu tylko sterowanie by nie działało?
i czy wystarczy taki jack ze słuchawek? on ma tez dwie zyły wiec z podłączeniem nie powinno być problemu chyba ze to inny jack innej srednicy
piterazim - Pią Maj 27, 2011 13:26
Dudek,
trzeba kabelki przylutować
mondigo,
Jaki jack tam pasuje to nie wiem, ale wygląda ja zwykłego mini jack - takiego jak w słuchawkach mp3. W moim radiu mam to nieco inaczej - dopasowałem wtyczkę od cd-romu
Inna sprawa - jack ma 3 żyły: masa, kanał lewy, kanał prawy. Może 2 żyły z naszego Rovera nie obsłużą wszystkich funkcji - do mojego radia też były potrzebne 3 żyły, więc nie działa u mnie funkcja MODE, której w zasadzie i tak nie używam.
pozostaje metoda prób i błędów
Teoretycznie podpięcie bez rezystora nie powinno niczego popsuć. Ale mojej rozczochranej głowy nie dam Zakładam że bardzo mała oporność - włączy jakąś funkcję. Radio ma jakąś tolerancję rezystancji. U mnie VOL- działa w zakresie 0-100 Ohm.
VMatas - Pią Maj 27, 2011 17:33
Są radia Alpine, które mają adaptowane sterowanie z kierownicy - to znaczy, że naciskamy na kierownicy przycisk, a w radiu ustawiamy odpowiednią sobie funkcję. Przykladem jest Alpine CDA-9887R
http://www.alpine.com.pl/...cda-9887r.html. W tym przypadku będą przewidziane kable dla podłączenia sterowania z kierownicy.
Radia Alpine, w których sterowanie jest na jack'a mają protokół cyfrowy NEC'a - przykład Alpine CDE-103BT, które mam u siebie. Zrobiłem sobie konwerter na kontrolerze i działa super.
Dudek - Pią Maj 27, 2011 21:43
VMatas napisał/a: | Są radia Alpine, które mają adaptowane sterowanie z kierownicy - to znaczy, że naciskamy na kierownicy przycisk, a w radiu ustawiamy odpowiednią sobie funkcję. Przykladem jest Alpine CDA-9887R
http://www.alpine.com.pl/...cda-9887r.html. W tym przypadku będą przewidziane kable dla podłączenia sterowania z kierownicy.
Radia Alpine, w których sterowanie jest na jack'a mają protokół cyfrowy NEC'a - przykład Alpine CDE-103BT, które mam u siebie. Zrobiłem sobie konwerter na kontrolerze i działa super. |
Szkoda, że wcześniej się nie wpisałeś, to może bym rozważał opcję kupna Alpine.
Jednak z drugiej strony fajny mam ten bajer ze zmienianym podświetleniem
piterazim - Pią Maj 27, 2011 22:14
Zupełnie zapomniałem o tym, że wasze radio może potrzebować cyfrowego sygnału sterującego Jeśli tak jest to cała zabawa z rezystorami nic nie da
Dudek - Sob Maj 28, 2011 06:03
piterazim napisał/a: | Zupełnie zapomniałem o tym, że wasze radio może potrzebować cyfrowego sygnału sterującego Jeśli tak jest to cała zabawa z rezystorami nic nie da |
A czy nie można kupić tego kabla o sterowania i jakoś przerobić kostkę tak, aby było ok
VMatas - Sob Maj 28, 2011 06:33
Alpine też ma zmieniane podświetlanie
piterazim - Sob Maj 28, 2011 07:13
jeśli chodzi o analogowe sterowanie to mogę pomóc, ale jeśli jest tam cyfrowe to odpadam
VMatas - Sob Maj 28, 2011 07:38
Jeżeli cyfrowy to tutaj może być rozwiązanie.. http://efko.by.ru/adapter/adapter.htm
Dudek - Sob Maj 28, 2011 07:41
piterazim napisał/a: | jeśli chodzi o analogowe sterowanie to mogę pomóc, ale jeśli jest tam cyfrowe to odpadam |
A w jaki sposób można to sprawdzić
mondigo - Sob Maj 28, 2011 12:17
jaka jest różnica miedzy sterowaniem radia w pionerze a tym alpine skoro oba maja sterowanie z jacka??
jak w tym alpine to podpiałes w koncu dorabiałes jakies koncowki czy jak
w pionerze tez mozna kupic taki kabel z jednej strony jack z drugiej taka jakas kostka ktorams by gdzies trzeba było wpiac wklejałem link wczesniej do takiej kostki
jednak odradzono mi jej zakup
jaki to konwerter zrobiłes jak on działa jaka zasada działania?
pozatym te kable co niby miały byc do sterowania i dochodzic do orygianlej kostki to tylko jeden mam niebieski fioletowy innego fioletowo niebieskiego juz nie sa iinne kolory a powinny byc z tego co było napisane dwa takiego koloru
VMatas - Sob Maj 28, 2011 15:42
Jeżeli chodzi o cyfrowo sterowane radia - Alpine, Pioneer i inne to najczęściej jest używany protokół NEC - taki sam jak w pilotach zdalnego sterowania. Wtedy niestety trzeba mieć konwerter, który przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku(jest załączany odpowiedni rezystor) mierzy napięcie i generuje odpowiednie cyfrowe polecenia dla radia - taka jest jego zasada działania.
Co jest najgłupsze, jack'i mogą być używane jak dla połączeń analogowych, tak i cyfrowych, i rozróżnić nie jest tak prosto. W Alpine jack zwykle oznacza że sterowanie jest cyfrowe - o innych nie powiem
W przypadku analogowego sterowania rezystory od kierownicy są bezpośrednio wpięte przez łącze do radia. JEDNAK każdy producent zwykle wymaga swoich wartości rezystorów i tu tkwi problem, bo wtedy trzeba je wymieniać, żeby dostosować się do radia. Jak zwykle, nikt tych wartości nam nie podaje - musimy sami przy pomocy rezystora zmiennego tego dowiedzieć się. Zatem Alpine z adaptowanym sterowaniem jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Jeżeli mówić o kolorach przewodów zdalnego sterowania, wychodzących z radia to nie koniecznie będą odpowiadać kolorom Rovera.
Dudek - Sob Maj 28, 2011 19:32
Właśnie wróciłem z samochodu. Wyciągnąłem radio fabryczne i co się okazało.
Mianowicie, nie potrzebuję przejściówki BMW -> ISO
Po drugie, muszę wykombinować coś z wejściem antenowym, bo wygląda na to, że ni jak się nie zmieszczę taką wtyczką
w takie wejście
Czy TAKA "dokładka" będzie ok
Trzecia sprawa, znalazłem też kostkę od sterowania (dwa kable, biały i różowy).
No i teraz kombinowanie co z tym zrobić Może te kable podpiąć po prostu do kostki 12pin i kupić TEN kabel i na chybił trafił kombinować z podpięciem kabli
greg-si - Sob Maj 28, 2011 20:24
Dudek napisał/a: |
Czy TAKA "dokładka" będzie ok |
Będzie ok. Masz w samochodzie typowe złącze blaupunkta. Te kostki żółta, niebie... też są typowymi dla blaupunkta ale występują również w innych radiach (na ogół fabrycznych).
Masz kostki iso więc wszystkie radia bez większego problemu podłączysz.
Dudek - Sob Maj 28, 2011 20:36
greg-si napisał/a: | Dudek napisał/a: |
Czy TAKA "dokładka" będzie ok |
Będzie ok. Masz w samochodzie typowe złącze blaupunkta. Te kostki żółta, niebie... też są typowymi dla blaupunkta ale występują również w innych radiach (na ogół fabrycznych).
Masz kostki iso więc wszystkie radia bez większego problemu podłączysz. |
No to muszę jutro znaleźć gdzieś jakiś sklep, w którym zdobędę taką redukcję antenową. Myślicie, że będzie w czymś takim jak Saturn, MediaMarkt
A czy TAKA też będzie ok Tylko, że ta jest Sony, ale nie wiem czy to ma znaczenie. A miałbym blisko, bo z Wawy.
greg-si, te kostki (żółta, niebieska i zielona) są od sterowania z kierownicy. Nie wiem dlaczego ich aż tyle, bo są tylko dwa kable, które do nich dochodzą. No i właśnie kombinuję co tu z nimi zrobić.
Może rzeczywiście najpierw spróbować z rezystorami i wpiąć te kable do jack'a. A jak nie to może ta opcja z kostką 12pin i wtedy do niej podłączyć ten kabel Pioneer'a
greg-si - Sob Maj 28, 2011 20:55
Dudek napisał/a: | A czy TAKA też będzie ok Tylko, że ta jest Sony, ale nie wiem czy to ma znaczenie. A miałbym blisko, bo z Wawy. |
Jeśli to jest przejściówka a nie sama wtyczka to będzie ok.
Dudek napisał/a: | greg-si, te kostki (żółta, niebieska i zielona) są od sterowania z kierownicy. Nie wiem dlaczego ich aż tyle, bo są tylko dwa kable, które do nich dochodzą. No i właśnie kombinuję co tu z nimi zrobić. |
W blaupunkcie było to rozwiązane bardzo przejrzyście. Jedna kostka od sterowania radiem z pilota, druga od zmieniarki a trzecia to RCA do podpięcia wzmacniacza.
Tutaj możesz sobie poszukać: http://studio24.prv.pl/
Fajna stronka z dużą ilością informacji.
Wydaje mi się że może być ciężko podłączyć to sterowanie z kierownicy do innego niż fabryczne radio (jeśli inne niż fabryczne to na pewno radio tego samego producenta).
Dudek - Sob Maj 28, 2011 21:04
No i zasmuciłeś mnie tym faktem :-(
Może jednak jakoś się uda to zrobić...
Tak czy inaczej kupuję jeszcze przejściówkę i radio można podłączać
A z czasem dojdą głośniki
VMatas - Sob Maj 28, 2011 21:07
Czy dokładka jest do Sony czy do innego radia nie powinno mieć znaczenia.
Nie spiesz się kupować tego adaptera z Allegro - może okazać się że masz cyfrowe sterowanie. Spróbuj z rezystorem zmiennym ok 10 kiloomów pomiędzy masą i którymś z kontaktów jack'a - u siebie tak robiłem jak jeszcze nie wiedziałem że mam sterowanie cyfrowe. Jeżeli radio jakoś na kręcenie tym rezystorem zareaguje to będzie dobrze. Na swoją odpowiedzialność oczywiście
Te kostki(mini ISO) nie są tylko dla sterowania od kierownicy - ale to tak, żeby nie wprowadzać nikogo w błąd.
Piny mini ISO dla Symphony: http://i93.photobucket.co...Connections.jpg
Czy jesteś pewny, że przewody biały i różowy są od sterowania na kierownicy?? Ma być niebieski - purpurowy i niebieski - pomarańczowy!
Dudek - Sob Maj 28, 2011 21:14
VMatas napisał/a: | Czy jesteś pewny, że przewody biały i różowy są od sterowania na kierownicy?? Ma być niebieski - purpurowy i niebieski - pomarańczowy! |
Tego pewien nie jestem, ale patrząc na stronkę, którą podesłałeś widzę, że jednak nie te
To w takim razie powinienem je mieć w jednej z kostek.
Ale teraz co zrobić z tymi dwoma kablami Nie mam ich gdzie podpiąć do radia
VMatas - Sob Maj 28, 2011 21:36
Z tych łączy to myślę że masz radio Symphony. W takim przypadku na tym schemacie co podesłałem wszystko jest rozpisane.
[ Dodano: Sob Maj 28, 2011 23:36 ]
Identyfikacja radia: http://www.the75andztclub...php?thepage=ice
Dudek - Nie Maj 29, 2011 07:23
VMatas napisał/a: | Z tych łączy to myślę że masz radio Symphony. W takim przypadku na tym schemacie co podesłałem wszystko jest rozpisane.
[ Dodano: Sob Maj 28, 2011 23:36 ]
Identyfikacja radia: http://www.the75andztclub...php?thepage=ice |
Nie jestem zarejestrowany, więc nie widzę tego.
Swoją drogą, zastanawiam się czy te kabelki biały i różowy są mi koniecznie potrzebne
P.S. Właśnie sprawdziłem dokładnie podłączenie kabli u siebie i porównałem je ze schematem http://i93.photobucket.co...Connections.jpg.
Wynika z tego, że kabel biały i różowy dochodzą tylko do zielonej kostki i są wpięte w piny 11 i 12, co oznacza, że jeden jest nieużywany a drugi jest uziemieniem.
W kostce szarej kable są wpięte w piny 1, 4, 6, 7, 8. I tu zaskoczenie, bo patrząc na to nie umiem teraz stwierdzić jak działa sterowanie w kierownicy, skoro ono nie jest podłączone (w szarej kostce piny 2 i 3 odpowiedzialne za sterowanie są wolne ). Chyba, że źle coś odczytałem, bo w sumie zwracałem uwagę na oznaczenia pinów na kostce, a nie na te z tyłu radia (wtedy używane byłyby: 2, 3, 6, 7, 8, ale tak też nie może być, bo nie ma zasilania podłączonego )
VMatas - Nie Maj 29, 2011 09:01
Takie radio?
Dudek - Nie Maj 29, 2011 11:49
Niestety, ale nie.
Mam takie
VMatas - Nie Maj 29, 2011 12:12
Oops, to Roverek 25 Przepraszam, troszkę rozpędziłem się:) Brać Rave i patrzeć co tam pokazują.
Dudek - Nie Maj 29, 2011 12:23
VMatas napisał/a: | Oops, to Roverek 25 Przepraszam, troszkę rozpędziłem się:) Brać Rave i patrzeć co tam pokazują. |
No właśnie podczepiłem się a zapomniałem dodać, że mam R25
Czy mówiąc Rave masz na myśli instrukcję obsługi
Bo jeśli tak, to nic tam na ten temat nie znalazłem :-(
VMatas - Nie Maj 29, 2011 12:29
Rave to pełna dokumentacja serwisowa na nasze Roverki, i każdy powinien to mieć http://www.roverki.pl/ind...-startdown/105/
Dudek - Nie Maj 29, 2011 13:11
Dzięki
Właśnie przyszedłem z samochodu i co udało mi się ustalić:
U mnie rzeczywiście kable od sterowania to biały i różowy. Jak odpiąłem kostkę z nimi to radio działało a sterowanie z kierownicy nie. No i znając całą sytuację myślisz, że można rzeczywiście kupić kostkę 12pin i po prostu metodą prób i błędów dopasowywać te dwa kable, żeby działały z tym kablem do sterowania w kierownicy
[ Dodano: Nie Maj 29, 2011 14:11 ]
Jeszcze jedno.
Czy poza tym sterowaniem przy kierownicy to mogę po prostu podłączyć nowe radio na zasadzie Plug&Play i będzie śmigać
VMatas - Nie Maj 29, 2011 15:23
Co do sterowania od kierownicy i nowego radia to nie wiem. Przykro mi, ale jest więcej szans że nie będzie śmigać niż będzie..
Jeżeli Pioneera już masz, to wypisz z instrukcji numeracje pinów - wtedy będzie można sprawdzić zgodność z tym co jest w Rave.
Dudek - Nie Maj 29, 2011 15:59
VMatas napisał/a: | Co do sterowania od kierownicy i nowego radia to nie wiem. Przykro mi, ale jest więcej szans że nie będzie śmigać niż będzie..
Jeżeli Pioneera już masz, to wypisz z instrukcji numeracje pinów - wtedy będzie można sprawdzić zgodność z tym co jest w Rave. |
Szczerze mówiąc to ja nic z tego nie kumam. Zamieszczam to, co mam w instrukcji oraz zdjęcie kostki z zaznaczonymi kolorami kabli.
VMatas - Nie Maj 29, 2011 16:59
Za tą instrukcję ich po prostu zabić trzeba Tak najnormalniej zabić.
Patrz tutaj - nieco lepiej - http://www.pioneerelectro...30136306900.pdf
Z Rave na szarym łączu:
1 - speed transducer (pogłosnienie przy większej szybkości? ) - Biało pomarańczowy - nie ma odpowiednika w radiu
2 - brak
3 - brak
4 - +12 od akumulatora - Purpurowy - żołty radio
5 - brak
6 - podświetlanie - Czerwono czarny - nie ma odpowiednika w radiu
7- +12V od stacyjki - biało zielony - czerwony radio
8 - masa - Czarny - czarny radio
Biało - niebieski w radiu - niema odpowiednika w Roverku.
Za takie schematy Pioneera nigdy nie kupię
Chyba nic nie namieszałem
Dudek - Nie Maj 29, 2011 17:06
VMatas napisał/a: | Za tą instrukcję ich po prostu zabić trzeba Tak najnormalniej zabić.
Patrz tutaj - nieco lepiej - http://www.pioneerelectro...30136306900.pdf
Z Rave na szarym łączu:
1 - speed transducer (pogłosnienie przy większej szybkości? ) - Biało pomarańczowy - nie ma odpowiednika w radiu
2 - brak
3 - brak
4 - +12 od akumulatora - Purpurowy - żołty radio
5 - brak
6 - podświetlanie - Czerwono czarny - nie ma odpowiednika w radiu
7- +12V od stacyjki - biało zielony - czerwony radio
8 - masa - Czarny - czarny radio
Biało - niebieski w radiu - niema odpowiednika w Roverku.
Za takie schematy Pioneera nigdy nie kupię
Chyba nic nie namieszałem |
Czyli musiałbym poprzepinać piny Np. niebiesko-biały, który jest od sterowania wzmacniaczem podpiąć jako kabel do podświetlenia Bo wychodzi na to, że nie mam kabla od podświetlenia
A z wyciszania muzyki jakoś nigdy nie korzystałem i najwidoczniej nie skorzystam, bo nawet nie ma w instalacji
Swoją drogą czy nawet bez zmiany pinów mogę je podpiąć i będzie wszystko śmigało jak należy
longer86 - Nie Maj 29, 2011 17:47
jak podpinasz tą specjalną kostkę co wchodzi do radia i potem są na niej wtyczki iso... to na czarny musi być "minus"
żółty i czerwony to w zależności jak ma radio działać... czy ma się samo włączać przy przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję czy nie. jeden odpowiada za + po stacyjce, a drugi, za + stały. można podpiąć osobno albo zmostkowac je razem.
kabel od podświetlenia nigdy nie był u mnie podpięty i nie mam pojęcia jak to działa a niebieski to zazwyczaj sygnałowy na wzmacniacz lub też w przypadku wysuwanej anteny daje sygnał ze radio jest włączone. w kostce iso nie ma kabli od sterowania. przynajmniej nigdy się z tym nie spotkałem
http://www.elektroda.pl/r...kostka_1504.jpg
tu jest obrazek gdzie w ISO powinien być jaki kolor przynajmniej jeśli o dolną kostkę idzie.
Dudek - Nie Maj 29, 2011 17:50
longer86 napisał/a: | jak podpinasz tą specjalną kostkę co wchodzi do radia i potem są na niej wtyczki iso... to na czarny musi być "minus"
żółty i czerwony to w zależności jak ma radio działać... czy ma się samo włączać przy przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję czy nie. jeden odpowiada za + po stacyjce, a drugi, za + stały. można podpiąć osobno albo zmostkowac je razem.
kabel od podświetlenia nigdy nie był u mnie podpięty i nie mam pojęcia jak to działa a niebieski to zazwyczaj sygnałowy na wzmacniacz lub też w przypadku wysuwanej anteny daje sygnał ze radio jest włączone. w kostce iso nie ma kabli od sterowania. przynajmniej nigdy się z tym nie spotkałem |
Patrząc na post powyżej widać, że czarny zgadza się z czarnym, więc w związku z tym mogę chyba śmiało podłączać
A jeśli odłączę czerwony kabel (+ ze stacyjki) to będę mógł mieć radio włączone nawet bez kluczyka
Bo trochę mnie denerwuje to, że nie działa bez kluczyka :-(
VMatas - Nie Maj 29, 2011 17:55
Sprawdzić miernikiem i podłączać - bo trudno coś wnioskować na oddal
[ Dodano: Nie Maj 29, 2011 19:55 ]
Żółty i czerwony razem do +12V od akumulatora - masz radio bez kluczyka. Ale nie zapominaj wyłączać
Dudek - Nie Maj 29, 2011 17:55
VMatas napisał/a: | Sprawdzić miernikiem i podłączać - bo trudno coś wnioskować na oddal |
Nie mam miernika :-(
No ale patrząc na całość to masa się zgadza, zasilanie ze stacyjki i z aku też, więc jakbym odpiąć czerwony (od stacyjki) to radio będę mógł włączać bez kluczyka Dobrze rozumiem
Czerwony kabel mogę sobie "rozpiąć" i będę miał tylko żółty podłączony. Czy tak to może działać
longer86 - Nie Maj 29, 2011 17:55
ważne żeby czarny był ten w rogu tak jak masz...
z postu VMatas widzę, żę
biało zielony do czerwonego
purpurowy do zółtego
powinno śmigać, po takim podłączeniu sprawdź jak zachowuje się radio przy przekręcaniu stacyjki. może się zdarzyć, żę np po zapamietaniu stacji w radiu po wyjęciu kluczyka ustawienia w radiu się resetują, zamień wtedy kable czerwony z zółtym i będzie si
Jak dasz oba kable prosto z aku to działa bez kluczyka
Dudek - Nie Maj 29, 2011 17:58
Czyli wtedy w kostce ISO czerwony "dołożyć" do żółtego
longer86 - Nie Maj 29, 2011 18:09
czerwony i zółty połączyć razem i podpiąć pod purpurowy na którym zasilanie jest prosto z akumulatora i pomija stacyjkę.
Dudek - Nie Maj 29, 2011 18:11
longer86 napisał/a: | czerwony i zółty połączyć razem i podpiąć pod purpurowy na którym zasilanie jest prosto z akumulatora i pomija stacyjkę. |
Ok, spróbuję i jak się uda to rozdam co trzeba
mondigo - Pon Maj 30, 2011 15:48
tez ta złaczke antenowa musze kupic:/ na przejsciowke bmw iso czekam az przyjdzie
czy kupi taka przejsciowke w saturnie albo media markt czy lepiej przez allegro tyle ze wysylka dosc droga:/
czekam na twoje rezultaty dotyczace sterowania radia z kierownicy sam sie wezne za to jak juz wszystkie czesci bede miał
Dudek - Pon Maj 30, 2011 17:16
Ja póki co mam większe zmartwienia dotyczące elektryki i tego co zmajstrował poprzedni właściciel
Ale jak tylko będę miał możliwość to spróbuję coś z tym zrobić
piterazim - Wto Maj 31, 2011 06:53
mondigo napisał/a: |
czy kupi taka przejsciowke w saturnie albo media markt czy lepiej przez allegro tyle ze wysylka dosc droga:/
|
powinny być, a na pewno będą w jakimś zwykłym sklepie z nagłośnieniem
longer86 - Wto Maj 31, 2011 08:48
piterazim napisał/a: | ondigo napisał/a:
czy kupi taka przejsciowke w saturnie albo media markt czy lepiej przez allegro tyle ze wysylka dosc droga:/
powinny być, a na pewno będą w jakimś zwykłym sklepie z nagłośnieniem |
w Norauto zdaje się po 5 zł były
Dudek - Wto Maj 31, 2011 09:27
longer86 napisał/a: | w Norauto zdaje się po 5 zł były | No ja akurat znalazłem tylko i wyłącznie za 11zł, ale jak już napisałem, w MediaMarkt znalazłem praktycznie taką samą za 5zł
Idziesz po prostu do działu Car Audio (lub w przypadku MediaMarkt - Car Hi-Fi) i jest tam wybór pomiędzy chyba 4 różnymi producentami
longer86 - Wto Maj 31, 2011 09:58
Dudek napisał/a: | No ja akurat znalazłem tylko i wyłącznie za 11zł |
przepraszam za pomyłkę... norauto drogie jest.
ale jak widać kto szuka nie błądzi.
udało się z tą elektryką?? działa radio?
Dudek - Wto Maj 31, 2011 17:21
longer86 napisał/a: | Dudek napisał/a: | No ja akurat znalazłem tylko i wyłącznie za 11zł |
przepraszam za pomyłkę... norauto drogie jest.
ale jak widać kto szuka nie błądzi.
udało się z tą elektryką?? działa radio? |
Póki co nie montowałem, bo mam większe zmartwienia dotyczące elektryki Może dzisiaj podłączę na próbę czy chodzi, ale montować na stałe póki co chyba nie będę. Poczekam jeszcze aż rozwiążę problem z podłączeniem sterowania z kierownicy i właśnie całą resztę namieszanej elektryki :-(
[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 18:21 ]
Radio sprawdzone. Działa ślicznie. Niestety prześladuje mnie jakiś pech i przy wyciąganiu wtyczki od kabla antenowego z radia "bolec" się złamał i teraz muszę kupić nową wtyczkę (i albo kupię kątową albo prostą to wtedy nie będę musiał przejściówki montować )
VMatas - Wto Maj 31, 2011 18:06
Sterowanie sprawdzone?
Dudek - Wto Maj 31, 2011 18:10
VMatas napisał/a: | Sterowanie sprawdzone? |
Niestety nie, bo nie kupiłem póki co tego kabla z Allegro. Poza tym sam nie za bardzo posiadam wiedzę, żeby się tym bawić
mondigo - Sro Cze 01, 2011 17:29
radio zostało podpięte dzięki szczególnie że powiedzieliści mi o tej przejściówce iso->bmw
zostało tylko to sterowanie z kierownicy z tego co widziałem to u mnie kabelki odpowiedzialne za sterowanie są koloru czerwono-białego oraz fioletowo-niebieskiego bo tylko one nigdzie dalej nie ida teraz wracając do sprawy tego jack i potencjometru jak to podpiąc ponieważ
mini jack taki od słuchawek ma dwa kabelki nie tak jak było pisane wcześniej że trzy czyli jest dwa kabelki od kostki i dwa do jacka czyli ok ale kwestia tego rezystora nastawnego
on ma 3 nóżki 1 podpinam do od strony radia 2 od strony kostki a 3 uziemienie gdzie? do obudowy radia?
dodatkowo mam pytanie ponieważ podpinajać radio mam je wpięte w taką ramke tak aby wypełnić luke po oryginalym jak przymocowac do radio do tej ramki bo narazie jest tylko wsuniete co moze byc kłopotliwe gdyż może sie wysuwać ?
oraz okazalo się że jeden głosnik nie gra ten od strony kierowcy rozumiem że trzeba bedzie rozkrecic obudowe tych drzwi i zobaczyć co i jak tam sie dzieje no chyba ze jakies macie inne pomysły?
VMatas - Sro Cze 01, 2011 20:30
Z rezystorem tak: środkową nóżkę (tam gdzie zmienna oporność) połączyć z byle którą z pozostałych -mamy tylko 2 nóżki. Jedną z nich do masy jack'a, drugą do sygnałowego kontaktu(jednego z dwóch). Wydaję się mi że ma być stereo jack - gdzieś widziałem połączenie ale nie pamiętam już gdzie. I modlimy się cichutko żeby zadziałało
Dla mocowania przy radiu miała być metalowa ramka, w którym radio powinno trzymać się i nie wysuwać się. Zobacz instrukcje instalacji.
piterazim - Czw Cze 02, 2011 06:35
mondigo napisał/a: |
zostało tylko to sterowanie z kierownicy z tego co widziałem to u mnie kabelki odpowiedzialne za sterowanie są koloru czerwono-białego oraz fioletowo-niebieskiego bo tylko one nigdzie dalej nie ida
|
Sprawdź te kabelki Ohmomierzem - naciskaj przyciski przy pilocie - jak będzie się zmieniała rezystancja to znaczy że są to te
mondigo napisał/a: |
teraz wracając do sprawy tego jack i potencjometru jak to podpiąc ponieważ
mini jack taki od słuchawek ma dwa kabelki nie tak jak było pisane wcześniej że trzy czyli jest dwa kabelki od kostki i dwa do jacka czyli ok
|
jack stereo potrzebuje 3 żyły do poprawnego działania - porównaj sobie końcówkę z aukcji
trzecia "żyła" to ekran kabla, czyli masa
http://allegro.pl/kabel-d...1607720193.html
http://www.elektroda.pl/r...21.html#8207558
mondigo napisał/a: |
oraz okazalo się że jeden głosnik nie gra ten od strony kierowcy rozumiem że trzeba bedzie rozkrecic obudowe tych drzwi i zobaczyć co i jak tam sie dzieje no chyba ze jakies macie inne pomysły? |
a z oryginalnym radiem ten głośnik grał?
mondigo - Czw Cze 02, 2011 08:21
Radio ma metalowa ramke i jest w nią wsunięte całość wsunietę w tą ramke tylko teraz chciałbym aby ta ramka jakoś trzymała to radio z tą ramką w zestawie są 2 takie blaszki które nie wiem jak wykorzystać z instrukcji dla mnie niewiele wynika
co do jacka to jest ten sam jack co w słuchawkach od jakiejśc mp3 a jeżeli tak (sprawdze to dzisiaj napewno ale wyglada że to bedzie taki własnie taki mini jack) to wykorzystam od starych słuchawek
pomysł z miernikiem jest dobry napewno z niego skorzystam
możecie podesłać jakiś link do aukcji z takim rezystorem który byłby najlepszy abym wybrał poprawny?
co do głośnika to nie wiem jestem 1 właścicielem w Polsce i jak go kupiłem to był code wait koleś powiedział że wystarczy kod wpisac który dostałem okazało się później że nie działa tak więc nie wiem czy działał
piterazim - Czw Cze 02, 2011 08:53
mondigo napisał/a: | Radio ma metalowa ramke i jest w nią wsunięte całość wsunietę w tą ramke tylko teraz chciałbym aby ta ramka jakoś trzymała to radio z tą ramką w zestawie są 2 takie blaszki które nie wiem jak wykorzystać z instrukcji dla mnie niewiele wynika
|
na 90% te blaszki to klucze do radia - jak byś chciał je wymontować
metalową ramkę mocujesz w plastikowej poprzez rozgięcie zaczepów na zewnątrz - tych wyfrezowanych trójkątów
mondigo napisał/a: |
co do jacka to jest ten sam jack co w słuchawkach od jakiejśc mp3 a jeżeli tak (sprawdze to dzisiaj napewno ale wyglada że to bedzie taki własnie taki mini jack) to wykorzystam od starych słuchawek
|
pomysł średni - żyły w słuchawkach są baardzo cieniutkie więc sobie trochę nerwów napsujesz jak będziesz obierał kabelki
mondigo napisał/a: |
możecie podesłać jakiś link do aukcji z takim rezystorem który byłby najlepszy abym wybrał poprawny?
|
jak bym miał zgadywać to powiedział bym że taki
http://allegro.pl/potencj...1630506987.html
najlepiej podjedź do jakiegoś elektronicznego kup potencjometr i nową końcówkę jack
mondigo napisał/a: |
co do głośnika to nie wiem jestem 1 właścicielem w Polsce i jak go kupiłem to był code wait koleś powiedział że wystarczy kod wpisac który dostałem okazało się później że nie działa tak więc nie wiem czy działał |
głośnik sprawdzisz jak podepniesz do kostki ISO bateryjkę paluszka na piny 3 i 4 - na kablach pisze front L + i front L - jeśli chodzi ci o przedni lewy. W chwili gdy dotkniesz powinien się ruszyć głośnik. Jeśli się ruszy to znaczy że przejściówka jest jest w 100% kompatybilna. Jeśli nie to oznacza, że głośnik padł lub gdzieś kable są uszkodzone i będziesz musiał zdjąć tapicerkę drzwi
mondigo - Czw Cze 02, 2011 15:14
Dzięki wielkie raz jeszcze za pomoc poinformuje niebawem o rezultatach:)
pineska - Sro Cze 08, 2011 16:25
Witam, ponieważ mam podobny problem nie chcę zakładać nowego tematu.
Obecnie posiadam firmowe radio Harmony.
Chciałbym podłączyć sterowanie z kierownicy do radia Clarion. Wejście sterowania w radiu jest typu jack. Znalazłem na allegro taki adapter i chciałbym się zapytać czy będzie on odpowiedni: Adapter (gość ze sklepu powiedział żebym sobie znalazł z takim wejściem jakie mam w Roverze i wtedy sprawdzi mi jego dostępność). Tylko tutaj jest napisane że dotyczy to modeli od 2003, a mój jest 2002 - czy będzie to działało? Jakby było OK to jutro bym pojechał kupić.
Acha i mam jeszcze jedno pytanie - w tym Clarionie mam wejście USB na kablu - w starym aucie miałem to przeciągnięte do schowka i tam podłączonego pendraiwe'a. W R75 z tego co się przyjrzałem schowek jest zabudowany i nie ma jak się tam dostać od tyłu - czy jest jakaś możliwość (bez robienia dziur) przeciągnięcia tam kabla z wejściem USB, a może ktoś z Was ma podobne radio i jakoś inaczej to wykombinował?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
VMatas - Sro Cze 08, 2011 19:49
Ale cena :O Harmony w każdym roczniku było Harmony i nic tam nie zmieniali - powinno działać. Tylko trochę drogo
pineska - Sro Cze 08, 2011 20:13
Cytat: | Tylko trochę drogo |
Drogo? To najtańsza oferta jaką znalazłem (180 PLN) i w porównaniu z innymi wydaje się bardzo atrakcyjna (ceny wahają się między 250 - 500 PLN). Grunt żeby pasowało
Jutro się do niego przejadę i zobaczymy - acha, a czy muszę odpinać akumulator jak będę zmieniał radio? W moim byłym Nissanku nigdy tego nie robiłem przy takiej operacji...
Dudek - Sro Cze 08, 2011 20:51
Ja jak ostatnio wymieniałem to nie odpinałem aku.
Wszystko zadziałało na zasadzie Plug&Play
longer86 - Czw Cze 09, 2011 00:14
pineska napisał/a: | czy jest jakaś możliwość (bez robienia dziur) przeciągnięcia tam kabla z wejściem USB |
Schowek możesz wykręcić, to kilka śrub nie pamietam chyba z 4 pod dywanikiem w środku schowka i chyba z 3 u góry.
najbliższe miejsce bez robienia dziur to chyba lampka w bocznej ściance schowka
apples - Czw Cze 09, 2011 07:37
pineska napisał/a: | W R75 z tego co się przyjrzałem schowek jest zabudowany i nie ma jak się tam dostać od tyłu - czy jest jakaś możliwość (bez robienia dziur) przeciągnięcia tam kabla z wejściem USB, a może ktoś z Was ma podobne radio i jakoś inaczej to wykombinował? | Schowek można odkręcić. Odrywasz welurowe wyłożenie schowka na całej długości około 2 cm od przedniej krawędzi i pod nim masz 3 śruby które odkręcasz. Następnie odkręcasz 4 śruby od czoła - widoczne po otworzeniu klapki schowka. Potrzebujesz do tego klucza torx - chyba 20. Schowek wyciągasz do siebie. longer86 napisał/a: | najbliższe miejsce bez robienia dziur to chyba lampka w bocznej ściance schowka | Na spodzie w tylnej części schowka jest też duży otwór na wsadzenie wtyczki od kabla zmieniarki oraz 4 otworki na nóżki od uchwytu zmieniarki. Po ściągnięciu osłony na nogami pasażera będzie je widać. Wystarczy włożyć kabel w otwór i przebije się welurowe wyłożenie schowka.
21matys - Czw Sie 18, 2011 19:56
a ja mam takie pytanie. czy jezeli przy kostce bmw 17sto pinowej mam dwa przewody od pilota, to na jakiej zasadzie to działa?? czy na takiej ze na jednej jest podawane [rzez radio napięcie 12V a po wciśnięciu jakiegoś przycisku na pilocie, to na drogim przewodzie pojawia sie napiecie pomniejszone o spadek napicie na danym rezystorze od przycisku i dzieki temu radio odczytuje dany sygnał, czy raczej to napiecie jest mniejsze, nie 12 a mniej volt???
a drogie pytanie czy w samochodach bmw przy tej samiej kostce bmw 17sto pinowej zasada dzaiłania pilota, czyli przez zwieranie rezystorów jest ta sama???chozi mi konretnie o te modele aut BMW
BMW 3 Compact (2001/06 - 2005/02)
BMW 3 Convertible (2000/04 - 2006)
BMW 3 Touring (1999/10 - 2005/02)
BMW 3 Coupe (1999/04 - 2006)
BMW 3 (E46) (1998/02 - 2005/02)
bo mam zamontowana stacje mulit. 2 din dedykowana własnie do tych typów samochodów bmw i wszystko mi działa oprocz sterowania z kirownicy , jest w komplecie do radia Modem sterowania funkcjami z kierownicy (CANBUSALPINE CDC kompatybilny z oryginalnym 6 lub 10 CDC). dzieki ktoremu powinno wszystko działac ale jednak nie. czy jest mozliwy inny układz pinów w kostce bmw w zalezności od rodzaju auta?? chodzi mi o piny od sterowania pilotem albo inny jest sygnał?
VMatas - Czw Sie 18, 2011 20:38
Sterowanie z kierownicy działa na bardzo prostej zasadzie - zmianie oporności przy naciśnięciu odpowiedniego przycisku. Jak z tym radzi radio to już zależy od producenta radia, bo mogą być rożne metody pomiaru tych zmian, ale najczęściej będzie mierzone napięcie na wejściu układu w radiu. Rezystory podłączane przyciskami wtedy występują jako część dzielnika napięcia(co w tym jest najgorsze - każdy producent potrzebuje innych wartości rezystorów).
Co do BMW to nie powiem jak tam jest na łączach, ale pewnie też będzie zależeć od producenta radia (jak i w R75 Harmony i Symphony są podłączane rożnie). Też jest możliwe, że dodany adapter wymaga po prostu nieco innych wartości rezystorów dla normalnego działania i stąd jest problem. Musiałbyś podłączyć rezystor zmienny do adaptera i spróbować czy będzie coś się działo. Rezystor ma być do 10 kOm.
21matys - Czw Sie 18, 2011 20:47
VMatas napisał/a: | Musiałbyś podłączyć rezystor zmienny do adaptera i spróbować czy będzie coś się działo. Rezystor ma być do 10 kOm. |
tak tylko ze do adaptera od kostki BMW odchodzi tylko jden przewód
[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 21:47 ]
a dodatkowo miłe fabrcznie zamontowane radio pfilips.. o dostrony kierownicy znalazłe tylko jden przewód niebisko fioletowy a fioletowo niebieskiego wogóle nie ma
VMatas - Czw Sie 18, 2011 21:03
No jak było Harmony to musieli być 2 przewody - u mnie byli Może ktoś coś już tam majstrował. Jak do adapteru idzie tylko 1 przewód, to drugi od kierownicy musisz dać na masę - jak go znajdziesz, oczywiście Kolory od strony kierownicy absolutnie nie są ważne - to tylko rezystor, i który koniec pójdzie na masę decydujesz sam.
21matys - Pią Sie 19, 2011 17:30
VMatas napisał/a: | No jak było Harmony to musieli być 2 przewody - u mnie byli |
gfaktycznie znalazlem, przemoerzyłem miernikiem i na 100% to
[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 18:30 ]
VMatas napisał/a: | . Jak do adapteru idzie tylko 1 przewód, to drugi od kierownicy musisz dać na masę |
dałem i na mase i na + łączyłem przez potencjometr ten od 0 do 10kOhm i nic
wydaj misie ze dlatego jest 1 przewód od kostki BMW w kierunku adapteru a potem z niego o radia bo moze to być jednak sterowanie cyfrowe w samohodach bmw i tu dupa zbita... nie wiem bede musiał wejsc na fora bmw i spróboać sie cos dowiedziec jakie radia były montowane i jak wygladało sterowanie. narazie radio kontro ja 1:0 ponizej podam linka do radia które zakupiłem moze cos wam to nasunie
http://www.sundaybuy.com/...h-8746_804.html
VMatas - Pią Sie 19, 2011 18:47
Myślę że masz problem - zajrzałem na szybko i widzę że przyciski radia i tempomatu w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus. Teraz trzeba byłoby dorobić taki sterownik, ale nie wiem czy warto…
Ja się pogodziłem z myślą, że troszkę niedopasowane radio będzie do wyglądu całej konsoli środkowej - wstawiłem Alpine CDA-117Ri z adaptatywnym sterowaniem z kierownicy, obuczyłem radyjko przyciskom i mam to z głowy. I wydaję się mi że gra na pewno lepiej niż to chińskie cudo.. Przedtem miałem też Alpine, tylko CDE-103BT - tam dorabiałem sterownik - konwertor z rezystywnego sterowania na cyfrowe - to radio ma tylko takie wejście dla sterowania. Chyba będziesz musiał pogodzić się z jazdą bez sterowania z kierownicy jeżeli nie będziesz zmieniać radia - tak mi się wydaje.
21matys - Sob Sie 20, 2011 08:42
VMatas napisał/a: | zajrzałem na szybko i widzę że przyciski radia i tempomatu w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus. | to samo myślałem, ehhh te je...ne BMW.. no cóż bez sterowanie z kierownicy też sobie poradze... ale i tak dzięki za pomoc VMatas
poszukam jszcze, moze coś wymyślę
[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 09:42 ]
VMatas napisał/a: | w BMW są połączone nie prosto do radia i tempomatu, a przez sterownik I-bus. | a nie wiesz moze czy da sie gdzieś kupić ten sterownik i-bus jak to wogle wygląda ??zeby troche poprzerabiać może instalacje i zamotować to sterowanie
VMatas - Sob Sie 20, 2011 08:46
Jeszcze taka głupia myśl - może czasami ten adapter z I-Bus przerabia sterowanie na rezystorowe? Warto byłoby spróbować.. Bo jakoś nie wydaje się mi że chińczyki robiliby po protokołu NEC. A jakie łącze masz na radyjku dla sterowania od kierownicy?
Co do takiego sterownika to trzeba szukać. Wydaje się mi że nawet chyba gdzieś widziałem schemat i oprogramowanie dla zrobienia samemu - ale już nie jestem pewny.
21matys - Sob Sie 20, 2011 19:46
VMatas napisał/a: | A jakie łącze masz na radyjku dla sterowania od kierownicy?
| nie rozumiem?? VMatas napisał/a: | Jeszcze taka głupia myśl - może czasami ten adapter z I-Bus przerabia sterowanie na rezystorowe? Warto byłoby spróbować.. Bo jakoś nie wydaje się mi że chińczyki robiliby po protokołu NEC |
tez o tym myslałem, ale narazie stroaciłem wene i poskładałem wszytko elegancko i nie chce mi sie zaś tego rozbirać. ale ogólnie mówiąc do tego adaptera wchodzi jeden zielony przewód od kostki BMW (to jest chyba sygnał od kierowniy), potem czrny (masa) czerwon(zasialnie + po stacyjnce ) potem dawa bardzo cięnkie czarne i jeden żółty to sterowanie zmieniarką (tak mi sie wdaje bo to radio ma taką możliwosc) i jedn rózowy który idzie z adaptera do radia
VMatas - Sob Sie 20, 2011 20:47
No ten adapter gdzieś musi być podłączony? Czy jest po prostu wbudowany?
Jeżeli będziesz kiedy rozbierał jak wena powróci podaj dokładniej kolory dla ciekawości.
marecki6 - Pią Wrz 16, 2011 15:40
i jak? uporał się ktoś z tym sterowaniem ? właśnie chce zmienić swoje seryjne cd blaupunkta 1din (swoją drogą nie znalazłem swojego radia w wątku o montowanych modelach a na panelu jest naklejka rover na jvc kd-r611 ale sterowanie by się przydało ?
VMatas - Pią Wrz 16, 2011 16:40
Najlepiej jest kupić np. Alpine z adaptatywnym sterowaniem i mieć to z głowy. Można dorobić sterowanie radiem na podstawie kontrolera - miałem tak zrobione dla Alpine CDE - 103BT, jednak dla każdego radia są potrzebne zmiany w oprogramowaniu, choć i nie duże ale jednak. Lub trzeba szukać odpowiedniego konwertera na eBay.. O ile wiem Alpine z serii CDA (i niektóre inne też, trzeba sprawdzać w instrukcji) mają takie adaptatywne sterowanie - naciskasz przyciski na kierownicy, przypisujesz w radiu funkcje i masz tak jak chcesz. Jeszcze robią takie coś jak sterowanie "pilotem", czyli kontroler wysyła polecenia od przycisków przez LED na podczerwieni i w taki sposób się steruje radiem z kierownicy(jeżeli radyjko ma pilota)..
marecki6 - Pią Wrz 16, 2011 16:44
to radyjko jvc ma pilota ... alpina nie bardzo mi podchodzi szczerze mówiąc
21matys - Pią Wrz 16, 2011 18:18
ogólnie to ja jakoś kupiłem uboga wersje albo jakoś wybrakowaną MA RDS, podłączenie pod iPODa a nie ma mozliwości zmany tapety. ogólnie w instrukcji jest pokazany widok menu ustwień i tam jest pokazany ustwienia np. programowania sterowania z kierownicy lub zmiany tapety a u mnie dupa nie ma nawet połowy ikon w ustawieniach nie mówiąc o sterowaniu z kierownicy... albo odsprzedam to radio za znacnie niższą cene co mi sie nie uśmiecha albo zostane przy tym co mam.... ehhh tak jak kiedys pisałem ale pozowle sobie jeszcze raz przytoczyć:
"TE MADE IN CHINA KIEDYŚ NAS ZNISZCZY"
mnie ono niszczy psychicznie.......
VMatas - Pią Wrz 16, 2011 20:08
marecki6 napisał/a: | to radyjko jvc ma pilota ... alpina nie bardzo mi podchodzi szczerze mówiąc |
Jeżeli masz jeden pilotów pokazanych tutaj , to można zamówić u tego faceta lub zrobić samemu. Będzie działać na zasadzie kontrolera, który przez podczerwień będzie sterował radyjkiem.
Tak dla ciekawości - czemu Alpine nie pasuje?
marecki6 - Pią Wrz 16, 2011 20:29
pilot dokladnie ten :
http://www.wheelremote.ru/rc.shtml?jvc_rm-rk50
co do alpiny to jakos wizualnie mi nie leży a z tego co poczytałem to dobre radia ale raczej te droższe modele a tego jvc mozna kupić za 350zł ... szczerze powiedziawszy mam cały czas dylemat czy nie kupić nawet niższego modelu ale kusi mnie ta opcja multikoloru i dopasowania pod kolor deski ... finalnie siedza mi w głowie następujące radia :
jvc kd-r 421
jvc kd-r 611
kenwood KDC-4051UR
PIONEER DEH-2320UB
może coś doradzisz ? w sumie gdyby nie brak mp3 nie zmieniałbym radia
VMatas - Pią Wrz 16, 2011 20:48
Ja jestem za Alpine, wiec nie bardzo mogę coś powiedzieć o innych. Obecnie mam CDA-117Ri i jestem bardzo zadowolony - oprócz ceny
Wracając do sterowania -
schemat: http://www.wheelremote.ru/schemes.shtml?resistive
wsad do kontrolera: http://www.wheelremote.ru...hyundai_jvc.asm
beliar168 - Pią Paź 21, 2011 04:51
Witam, posiadam Sony CDX-GT430U i zastanawiam sie czy jest możliwość podpięcia go pod sterowanie z kierownicy ? I jak to zrobić ?
VMatas - Pią Paź 21, 2011 06:53
Czy masz pilota któregoś z tych? Jeżeli tak to problem można rozwiązać..
http://www.wheelremote.ru/rc.shtml#Sony
beliar168 - Pią Paź 21, 2011 10:49
niestety nie mam żadnego z w/w pilotów
VMatas - Pią Paź 21, 2011 11:13
A wejście dla sterowania z kierownicy w ogóle jest? I jakie?
piterazim - Wto Paź 25, 2011 13:04
Nie ma osobnego wyjścia. Sterowanie z kierownicy wchodzi do radia jako dwa piny z kostki
VMatas - Wto Paź 25, 2011 13:29
Spróbuj do tych pinów podłączyć potencjometr ok 10 kOmów i zobacz czy radio będzie jakoś reagować na zmianę oporności.
piterazim - Wto Paź 25, 2011 13:39
VMatas, nie zrozumiałem twojego pytania - myślałem że pytasz gdzie wychodzi sygnał z kierownicy R.
w/g specyfikacji radia, którą znalazłem na stronie Sony wychodzi że nie ma gniazda do podłączenia pilota, jedynie podczerwień. Symbol pasującego pilota RM-X114
http://www.sony.pl/produc.../technicalspecs
VMatas - Wto Paź 25, 2011 16:24
No to szanse na sterowanie z kierownicy są znikomo małe... Chyba że ten pilot używa tego samego protokolu co i te pokazane na stronie podanej wyżej.
mondigo - Sob Mar 03, 2012 19:57
Mam jedno pytanie podsumowujace czy jest w końcu jakieś radio prosze o konkretne modele typu cd/mp3 którego podpiecie nie spowoduje utraty sterowania z kierownicy oczywiscie bez zadnych dodatkowych przerobek i kombinowania tylko tak zeby podlaczyc i działało na 100%??
VMatas - Sob Mar 03, 2012 22:31
Na przykład,
Alpine:
CDA-117Ri
CDA-9886R
CDA-105Ri
CDA-9887R
Więcej mi było leń sprawdzać
arczi220 - Czw Mar 15, 2012 18:28
Witam
Mam pytanko czy sterowanie co mamy w kierownicy radiem przyciski są podświetlane czy nie.
piterazim - Pią Mar 16, 2012 07:39
nie są
surek16 - Pią Maj 25, 2012 21:24
Proszę oto adapter do sterowania z kierownicy, koszt z przjściówką ISO i okablowaniem do adaptera około 250zł
https://car-tronic.pl/adaptery-do-kierownicy-c356.html
[ Dodano: Pią Maj 25, 2012 22:24 ]
proszę państwa jest nadzieje bo dostłem schematy sterowania w R75 i schemat sterowania w Pionkach i Soniaczach . . . w przyszłym tygodniu przedstawie osiągnięcia w tej materii
szpynior - Czw Lip 12, 2012 09:17
Panowie mam problem
Posiadam Alpinke CDA -9885r
Uploaded with ImageShack.us
po podłączeniu z tyłu do dwóch przewodów REM nie można ustawić sterowania, radio jakby szaleje pomiędzy zakresami E1-E4 przy programowaniu. Spotkał się ktoś już z czymś takim.
haszczyc - Nie Lip 22, 2012 13:26
Witam kolegów, wczoraj zabrałem się za sprawdzenie swojego radyjka, wyciągając je to oryginalne radio CD-80
chcę zmienić na Alpine gdzie będzie działać bez problemów sterowanie z kierownicy ale czytając ten wątek troszkę się już zgubiłem a jestem laikiem jeśli chodzi o sprzęt elektroniczny, więc kieruje do was pytanie otóż kable zasilające radio tak wyglądają
i czy bez problemów podłącze radio ALPINE? czy muszę kupować ten adapter http://allegro.pl/zlacze-...2474510138.html
ale czy wtedy zadziała mi sterowanie z kierownicy? i czy kabel antenowy podłącze bez problemów?
zauważyłem że w kablach od radia jest dodatkowa wtyczka? na co ona jest?
szpynior - Pon Lip 23, 2012 08:45
Hey adapter musisz kupić, antena do Alpine poszła bez przejściówki. Co do sterowania to u mnie jest problem ale dążę do rozwiązania. Ja mam CDA -9885R, radio pięknie gra. Co do tej kostki to ją też mam a miałem kiedyś Symphony .
haszczyc - Pon Lip 23, 2012 14:05
szpynior, dzięki za informacje chcę zakupić używkę ALPINE CDE-9880R za około 400zł znalazłem użytkownika który takowe radio sprzedaje i zgodził się na to by je sprawdzić u mnie w samochodzie jak działa więc dziś się do niego przejadę, pytanie mam czy muszę te sterowanie radia gdzieś konfigurować w radiu by przyciski zadziałały? czy wystarczy że podłącze i od razu powinny działać ? szpynior, pięknie gra ale na oryginalnych głośnikach ?
szpynior - Pon Lip 23, 2012 16:54
haszczyc,radio ma w opcjach Sterring, muszisz skonfigurować . Oryginalne głośniki grały na Alpine CDE-120RM (myślałem że dobre radio), ale po podłączeniu 9885 stwierdziłem że Radio było do d... , dużo lepiej głośniki zagrały .
haszczyc - Pon Lip 23, 2012 16:59
szpynior, oki jadę na spotkanie z tym allegrowiczem i zobaczymy czy będzie warto kupić ALPINE CDE-9880R opisze potem swoje wrażenia
szpynior - Pon Lip 23, 2012 17:11
Oki ale w tym modelu chyba nie ma adaptywnego sterowania, jest podłączenie na jacka i tu nie wiem czy nie trzeba interfejsu do sterowania .
haszczyc - Pon Lip 23, 2012 20:05
A więc podłączyłem sprawdziłem i doznałem szoku te głośniki wbudowane w cale nie są takie beznadziejne dla mnie super graja na tym radiu Alpine CDE-9880R
szpynior, niestety sterowanie z kiery nie działa w tym Alpine były takie kabelki z tyłu
i z tego co zauważyłem to ta kostka niebiesko zielono żółta jest odpowiedzialna za sterowanie z kierowcy bo potem przy oryginalnym radiu ją odłączyłem i sterowanie z kierownicy nie działało i pytanie co mam zrobić by te sterowanie z kierownicy działało?
rafalmis1 - Pon Lip 23, 2012 20:33
http://allegro.pl/sterowa...2486659659.html to by nie pomogło?
haszczyc - Pon Lip 23, 2012 20:50
pewnie to pomoże ? http://www.tme.eu/pl/deta...icy/connects2/# wtedy przy każdym radiu alpine to zadziała ?
szpynior - Pon Lip 23, 2012 21:42
A na tych brązowych nie masz przypadkiem REM1 i REM 2?
haszczyc - Wto Lip 24, 2012 14:10
szpynior, nie wiem jak to sprawdzić nie bardzo rozumiem, dziś jadę testować kolejne radio znów te samo może będzie o niebo lepszym stanie wizualnym niż ten sam model który wczoraj testowałem
VMatas - Wto Lip 24, 2012 17:20
Alpine CDE 9880R sterowane jest cyfrowo poprzez łącze minijack. Trzeba rozglądać się za serią CDA, które mają 3 dodatkowe przewody: REM1, REM2 i REMGND (jakoś tak). Przewody od kierownicy podłączamy do REM1 i REMGND, uczymy radio i działa.
haszczyc - Wto Lip 24, 2012 17:24
VMatas, oo dzięki czyli szukać serie CDA dziękuje bardzo VMatas, a powiedz mi jeszcze jeśli zakupie serie CDE i dokupie www.tme.eu/pl/details/cts...icy/connects2/# to zadziała sterowanie ?
szpynior - Wto Lip 24, 2012 17:24
Ja u siebie mam CDA -9885R i mam REM 1, REM2 i GND . Jak podłącze pod 1 i 2 nic nie mogę ustawić.
VMatas - Wto Lip 24, 2012 17:34
Z tymi konwerterami to po prostu nie wiem.
spynior, musi działać. Chyba że radio jest walnięte. A uczysz radio według instrukcji czy jak się da?
Aha, jeszcze może być taki problem że przyciski w kierownicy ze starości mają nie zbyt dobry/lub zmienny kontakt i wtedy nie zawsze radio rozumie o co chodzi - przyciski trzeba wymienić na nowe ze sklepu elektronicznego. Panowie tam na pewno coś znajdą..
szpynior - Wto Lip 24, 2012 18:25
VMatas, Działa ja podpinałem pod REM1 i REM2 i nie działało. Po Twoim poprzednim poście zbiegłem do garażu i podłączyłem REM1 i GND. I działa. Szybko nauczyłem radyjko co i jak
VMatas - Wto Lip 24, 2012 18:35
No to cieszyć się teraz z dobrej muzy
haszczyc - Nie Sie 05, 2012 10:09
a więc tak zakupiłem bardzo tanio i okazyjnie Alpine CDA-117Ri za 750zł wraz z pilotem i jeszcze 14 miesięcy gwarancji podłączyłem tak jak pisałVMatas, szpynior, i sterowanie z kierownicy działa wyśmienicie, jestem pod wrażeniem tego radyjka tyle funkcji tyle tego wszystkiego, nigdy bym się nie spodziewał że oryginalne głośniki mogą moim zdaniem oczywiście tak dobrze grać nie to co przy oryginalnym radiu rovera .... teraz pozostaje mi sprzedać tamto oryginalne radio rovera które jest też na CD a nie na kasety
[ Dodano: Nie Sie 05, 2012 11:09 ]
szpynior - Nie Sie 05, 2012 12:14
No no ślicznie się prezentuje.
mondigo - Pią Paź 19, 2012 09:00
Znowu wracam do tematu czy komuś w końcu udało się uruchomić sterowanie z kierownicy
za pomocą rezysterów nastawnych. Jeżeli tak czy wszystko działa poprawnie i jak to wygląda moze jakieś zdjęcia okablowania po uwzględnieniu zmian
piterazim - Sob Paź 20, 2012 21:20
nie zmieścisz rezystorów nastawnych do pilota.
rezystor nastawny przydaje się, gdy nie znasz wartości rezystancji sterującej radio.
w pilocie możesz jedynie podmienić rezystory powierzchniowe (czy jak się tam zwią)
Pingiel - Czw Sty 31, 2013 11:41
http://www.pioneer.pl/pl/..._1999/page.html
Tu przejściówka i instrukcje jak zamontować i po problemie z pioneer'kami
MatiNitro - Nie Maj 12, 2013 15:54
Witam Panowie, tak czytam i szukam i chciałbym zapytać czy ten zestaw będzie pasował aby działało sterowanie z kierownicy w R75??
http://www.ceneo.pl/15701459
http://www.tme.eu/pl/deta...icy/connects2/#
http://www.tme.eu/pl/deta...ts2/ctjvclead/#
Dodam że fabryczne radio mam takie samo jak kolega haszczyc.
|
|