|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R825] Refleksje po zakupie
LOSIUalfa - Nie Maj 18, 2008 13:09 Temat postu: [R825] Refleksje po zakupie Kupiłem R825 coupe z automatem. Właśnie ten automat mnie najbardziej martwi. Przewiozłem kumpla po czym powiedział mi, że najpewniej sprzęgło mi się ślizga bo auto nie przyspiesza jak powinno. Przyspiesza w ok. 10 sek. do 100km/h. Może macie jakieś rady dotyczące tej skrzyni i poza tym na co zwrócić w nim uwagę?
Chce założyć do niego gaz sekwencyjny, czy to bardzo zaszkodzi temu silnikowi?
W tym modelu silnik jest japoński czy angielski, dostaję rozbieżne informacje?
marthinez - Nie Maj 18, 2008 14:49
LOSIUalfa napisał/a: | W tym modelu silnik jest japoński czy angielski, dostaję rozbieżne informacje? | Masz silnik Rovera K-series V6 175 KM. Skrzynia automat czterobiegowa JATCO.
piter34 - Pon Maj 19, 2008 15:05
LOSIUalfa napisał/a: | Przyspiesza w ok. 10 sek. do 100km/h |
To wynik do przyjęcia. Dla wersji bez automatu producent podaje czas 9,2 s do setki.
LOSIUalfa napisał/a: | Właśnie ten automat mnie najbardziej martwi. |
To porządny, japoński automat. Pilnuj stanu oleju i terminowych wymian (co 4 lata lub 100kkm).
LOSIUalfa napisał/a: | Chce założyć do niego gaz sekwencyjny, czy to bardzo zaszkodzi temu silnikowi? |
Nie, jeżeli gaz będzie starannie założony i wyregulowany.
LOSIUalfa - Pon Maj 19, 2008 18:59
Dajcie znać jak mogę upewnić się czy mam jakieś problemy ze sprzęgłem. Może jakie prędkości powinien osiągać przy danych obrotach?
Doszły mnie informacje, że jeśli nawet sprzęgło "kuleje" to nie ma co teraz go robić z uwagi na koszty, podobno oszczędniej poczekać aż auto stanie i wtedy działać. Mam tylko nadzieję, że to będzie blisko domu i nie będę lawety potrzebował.
piter34 - Wto Maj 20, 2008 09:38
LOSIUalfa napisał/a: | Dajcie znać jak mogę upewnić się czy mam jakieś problemy ze sprzęgłem. |
Jeżeli obroty silnika rosną, a auto nie przyspiesza, to wtedy masz problem ze sprzęgłem (ślizga się). W przeciwnym przypadku wszystko OK.
lamer - Wto Maj 20, 2008 09:44
piter34 napisał/a: | LOSIUalfa napisał/a: | Dajcie znać jak mogę upewnić się czy mam jakieś problemy ze sprzęgłem. |
Jeżeli obroty silnika rosną, a auto nie przyspiesza, to wtedy masz problem ze sprzęgłem (ślizga się). W przeciwnym przypadku wszystko OK. |
O czym wy piszecie? Przecież w automacie nie ma sprzęgła... Jego rolę pełni przekładnia hydrokinetyczna.
piter34 - Wto Maj 20, 2008 10:45
lamer napisał/a: | Jego rolę pełni przekładnia hydrokinetyczna. |
Sprzęgło hydrokinetyczne.
lamer - Wto Maj 20, 2008 10:53
Wg mnie to jest to przekładnia...
http://pl.wikipedia.org/w...hydrokinetyczna
Ale jak zwał tak zwał - to się nie może ślizgać bo tam nie ma elementów ciernych... Podejrzewam, że wrażenia, które ktoś odebrał jak "ślizganie się sprzęgła" to normalna praca skrzyni automatycznej tylko ktoś nie miał z takową wcześniej do czynienia!
piter34 - Wto Maj 20, 2008 11:22
lamer napisał/a: | Ale jak zwał tak zwał - to się nie może ślizgać bo tam nie ma elementów ciernych... Podejrzewam, że wrażenia, które ktoś odebrał jak "ślizganie się sprzęgła" to normalna praca skrzyni automatycznej tylko ktoś nie miał z takową wcześniej do czynienia! |
Przyznaję rację
Co do nazewnictwa, to wg mnie przekładnia jest sprzęgłem, ale sprzęgła nie możemy nazwać przekładnią.
lamer - Wto Maj 20, 2008 11:54
Cytat: | Co do nazewnictwa, to wg mnie przekładnia jest sprzęgłem, ale sprzęgła nie możemy nazwać przekładnią. |
Tyle, że IMHO "to coś" co współpracuje ze skrzynią automatyczną jest bezstopniową przekładnią hydrokinetyczną. Zresztą teraz zaprzeczę trochę sam sobie i powiem, że większość "automatów" ma sprzęgło a nawet kilka sztuk Ale służą one do czego innego niż w przypadku skrzyni manualnej...
piter34 - Wto Maj 20, 2008 12:06
...a dla mnie ta cała "skrzynia" to właśnie przekładnia.
LOSIUalfa - Wto Maj 20, 2008 20:50
Osoba od której słyszałem o problemie miała automat w Audi z roku 2002+-2(nie kojarzę modelu). Postraszył mnie, że u niego ten sam problem kosztował 4 tys.
Reasumując nasze rozważania wnioskuję, że:
1. nie mam co się martwić
2. nie ma możliwości, że tylko część momentu obrotowego jest przenoszona na koła, przez co skrzynia dodatkowo traci na sprawności
Słuszne wnioski?
Dzięki panowie za dość żywą dyskusję
piter34 - Sro Maj 21, 2008 11:45
LOSIUalfa napisał/a: | Reasumując nasze rozważania wnioskuję, że:
1. nie mam co się martwić
2. nie ma możliwości, że tylko część momentu obrotowego jest przenoszona na koła, przez co skrzynia dodatkowo traci na sprawności |
3. Ta osoba, która wywaliła 4 tys. w automat w Audi jest po prostu zazdrosna
blue827 - Sro Maj 21, 2008 23:21
LOSIUalfa, w razie klopotow ze skrzynia jatco podaje opis diagnostyki z rave:
Odnośnie dyskusji powyżej to mam taką grubą książkę jeszcze z czasów komunistycznych którą czytałem zawsze do poduszki i tam są dwa terminy: sprzęgło hydrokinetyczne i przekładnia hydrokinetyczna, jedno i drugie trochę się różni. Sprzęgło to poprostu dwa wiatraki zanurzone w oleju, a w przekładni jeszcze są dodatkowe łopatki które w zależności od prędkości zmieniają kierunek oleju żeby zmaksymalizować moment. Dzięki temu przy ruszaniu lub mocnym przyspieszaniu, przenoszony moment jest nawet większy od normalnego ciernego tarczowego sprzęgła.
Sprzęgło hydrokinetyczne:
Przekładnia hydrokinetyczna:
Cytat: | Chce założyć do niego gaz sekwencyjny, czy to bardzo zaszkodzi temu silnikowi? | znajomy ma 825 KV6 sedan i założył sekwencje, ale miał na początku problemy, bo jak wiercili otwory na wtryskiwacze gazu to wióry poszły w silnik, do tego stopnia się coś skopało że samochód nie mógł zapalić i stracił nawet kompresje, prawie tydzień w warsztacie to naprawiali.
gdyby to był silnik 2.7 hondy to bym Cie namawiał na założenie Blosa (1.5 generacja) , bo działa wręcz idealnie, nawet odczyty na sondzie mam teraz dobre. spalanie w mieście ok 15/100, a znajomego 825 na sekwencji 18 /100.
Tylko nie wiem jakby się dało blosa wpasować w dolot KV6, z tego co pamiętam tam dwie rurki idą z filtra.
Jeszcze z innych spraw, sprawdz jaki poziom jest w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, powinien być ok 1/3 zbiornika. Gdy jest zawysoki to może rozsadzić zbiornik, tak u znajomego się stało, a mój zbiornik wygląda tak jakby miał za chwilę eksplodować. Te oznaczenia min max są to 2 litrówek, do V6 poziom powinien być dużo niżej.
piter34 - Pią Maj 23, 2008 13:45
blue827 napisał/a: | znajomy ma 825 KV6 sedan i założył sekwencje, ale miał na początku problemy, bo jak wiercili otwory na wtryskiwacze gazu to wióry poszły w silnik, |
Dlatego porządne firmy demontują kolektor ssący przy okazji montażu gazu.
Kysior - Pią Maj 23, 2008 13:51
Ja bym powiedział, że myślący mechanicy - w ten sposób oszczędzają sobie kłopotów przecież.
piter34 - Pią Maj 23, 2008 13:53
Jak ktoś potrafi to wywierci bez szkód bez demontażu, ale to trzeba potrafić
maciej - Pon Maj 26, 2008 09:32
Tak jak u mnie.
Ale ja już pisałem, że gaz zakładam u magików.
Zbyszek44 - Sro Cze 18, 2008 14:56 Temat postu: Re: [R825 Si 2,5l 97r] refleksje po zakupie ok
maciej - Sro Cze 18, 2008 15:00
Zbyszek44 napisał/a: | Jeli chodzi o silnik to identyczny montowano do 2001 w KIA CARNIVAL I . Więc gdyby coś było nie tak z silnikiem to wszystko od tego KIA pasuje. Ja wymieniłem już rozrzad i pompkę wody i wszystko było z KIA. |
Wow!!!
KV6 był montowany w KIA Carnival?
Nie wiedziałem...
roboo - Sro Cze 18, 2008 15:10
He he, klub Osiemsetek
Moja sekwencja w dwulitrówce potrzebuje w mieście 13 litrów LPG.
Choć jest na gwarancji, to na gazie mój R jest coś narowisty, zbyt jest wyczulony na pedał gazu i szarpie. W niedziele na A4 jak się nareszcie rozpędziłem patrzę, a tu przełączył się na benzynę i za chwilę zgasły wszystkie światełka od gazu
Jak zjechałem z autostrady, wróciło do normy.
Chyba kłania się serwis
maciej - Sro Cze 18, 2008 15:12
roboo napisał/a: | W niedziele na A4 jak się nareszcie rozpędziłem patrzę, a tu przełączył się na benzynę i za chwilę zgasły wszystkie światełka od gazu |
Możliwe, że masz ustawione, że powyżej pewnych obrotów przełącza się na benzynę - w instalacjach wtryskowych jest taka opcja, ale nie trzeba jej włączać - zmienia się to przez interfejs serwisowy.
piter34 - Sob Cze 21, 2008 20:18
maciej napisał/a: | Możliwe, że masz ustawione, że powyżej pewnych obrotów przełącza się na benzynę |
Wtedy przełączałby się na każdym biegu, a tutaj to się chyba dzieje, gdy jest duża prędkość, a tym samym duży efekt doładowania dynamicznego, w wyniku czego silnik ma znacznie większe zapotrzebowanie na paliwo.
roboo - Nie Cze 22, 2008 14:18
piter34 napisał/a: | a tutaj to się chyba dzieje, gdy jest duża prędkość |
Otóż to. Niestety prędkościomierz padł mi dzień wcześniej, ale na 5. biegu miał 5k obrotów.
Instalacja BRC XI 2007r.
|
|