Zobacz temat - [R825] Olej do automatu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R825] Olej do automatu

LOSIUalfa - Sob Maj 31, 2008 08:16
Temat postu: [R825] Olej do automatu
Otrzymuję sprzeczne informacji o tym ile oleju mieści się w automatycznej skrzyni JATCO w R825 z 97 roku. W Danych jest 3,4 litra, mechanik mówi że 6,4 litra a gość który ma wymienić olej mówi, że tak z 12 litrów zużyje bo musi przelać skrzynię. Dodam, że nie znalazłem potrzebnego oleju N402 i polecono mi ATF heavy Beaty, który kosztuje 64zł/litr.
Druga kwestia, czy zawsze razem z olejem należy wymienić filtr? Gość od wymiany oleju wycenił na 1500 lub 1900 zł wymianę filtra. To chyba jakieś nieporozumienie ale próba naciągnięcia mnie.
Dajcie jakieś rady, może ktoś już borykał się z identyczną lub podobną sprawą?

tkm - Sob Cze 07, 2008 09:30

jeżeli otworzysz korek i zlejesz olej wyleci 3,5 litra. Ale uwaga - w konwerterze (sprzęgło hydro-kin) cały olej zostanie - drugie tyle. Wymiana filtra oleju to :
1. wyjęcie skrzyni
2. rozbiórka - filtr jest wewnątrz
3. złożenie + przelanie
4. montaż w aucie

Jest możliwa taka kalkulacja bo za samo wyjęcie i włożenie skrzyni warsztaty biorą 400-600 zł + olej + uszczelki + robota.
Nie jestem pewien ale ten filtr się chyba tylko czyści (metalowy) i to w sytuacji gdy z innych powodów rozbiera się skrzynię.

Skiba - Sob Cze 07, 2008 23:05

LOSIUalfa, Proszę popraw temat zgodnie z zasadami forum ;) Ułatwi to w przyszłości przeglądnie forum, oraz wyszukiwanie wiadomości.
blue827 - Sob Cze 07, 2008 23:53

Najlepiej przepłukać całą skrzynię (flush), bo jaki sens dolewać do starego oleju świeżego? skoro można wymienić cały. u mnie poszło na to 9 litrow,
ale trzeba mieć jeszcze z 1-2 litry rezerwy aby później dobrze ustawić poziom, wiadomo, na gorącym oleju nie może przekroczyć max.

parę słow na temat pełnego flush'a. oczywiście najpierw nalezy zlać te 3 litry z miski skrzyni, wlać świeżego, odłączyć gumowy wężyk powrotny do skrzyni i skierować go do jakiegoś naczynia na stary olej. Odpalić silnik i przekładać wajche a każdą pozycję, tzn P-R-N-D... i spowrotem, w każdej trzymać ok 10sek, no i oczywiście noga na hamulcu.
Druga osoba powinna cały czas dolewać świeżego oleju, przez lejek dość grubą rurkę żeby olej szybko wpływał do skrzyni. Ja robiłem to sam więc poprostu wyłączałem co jakiś czas silnik, wysiadałem z auta i dolewałem oleju.

Ten 'filtr' to tylko zgrubna siatka, i nie wymiania się go podczas normalnej eksploatacji, bo on i tak nie wyłapuje pyłu który powstaje ze zużywania się tarczek, takie zanieczyszczenia krążą razem z olejem, ewentualnie wyłapuje je magnes śruby spustowej, (warto go oczyścić) więc jedyna metoda pozbycia się zanieczyszczeń to regularna wymiana całego oleju. Ewentualnie można sobie zamontować specjalny zewnętrzny filtr oleju, ale nie wiem czy w Polsce coś takiego jest w sprzedaży.

ps. ja swoją skrzynię zalałem olejem Mopar ATF+4, jest to wpełni syntetyczny olej. Wiadomo to jest olej do skrzyń Chryslera ale ludzie go stosują także do hond i innych japońskich skrzyń. Natomiast niepowinno się stosować dexrona.

piter34 - Pon Cze 09, 2008 16:11

blue827, pamiętaj, że u Ciebie jest inna skrzynia.

LOSIUalfa napisał/a:
W Danych jest 3,4 litra

Tak podaje RAVE.
...i potwierdza to tkm
tkm napisał/a:
jeżeli otworzysz korek i zlejesz olej wyleci 3,5 litra