Zobacz temat - [R820] Jaka instalacja gazowa? Blos?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Jaka instalacja gazowa? Blos?

Senn - Czw Cze 05, 2008 18:53
Temat postu: [R820] Jaka instalacja gazowa? Blos?
Pany czyli najlepszym rozwiazaniem oprocz sekwencji bedzie BLOS + II gen. Przymierzam sie do zalozenia instalki do mojego.
blue827 - Czw Cze 05, 2008 19:26

Jak rozumiem II generacja posiada jakiegoś kompa gazowego który emuluje też sondy lambda i wtryski, możliwe że silnik 2.0 tego wymaga aby nie wyświetlał check engine, ale jeśli nie ma takiej potrzeby to lepiej nie komplikować instalacji.

Np silniku 2.7 wystarczy tylko jeden przekaźnik który odetnie wtryskiwacze paliwa (przecina jeden kabelek). I to cała elektronika. Czyli praktycznie Blos to instalka 1 generacji rev.2.

maciej - Czw Cze 05, 2008 20:51

Senn napisał/a:
Pany czyli najlepszym rozwiazaniem oprocz sekwencji bedzie BLOS + II gen. Przymierzam sie do zalozenia instalki do mojego.

Senn, policz koszty i pamiętaj, że masz auto po 95, więc blos ZTCP jest nie całkiem legalny.

AndrewS - Czw Cze 05, 2008 21:18

hmm, blos to chyba inny sposob podawania gazu , znaczy sie bez zwężki na dolocie, reszta instalacji jest chyba taka sama jak II gen czyli silnik krokowy na przewodzie gazowym
piter34 - Czw Cze 05, 2008 21:20

AndrewS napisał/a:
reszta instalacji jest chyba taka sama jak II gen czyli silnik krokowy na przewodzie gazowym

Nie. Gdy jest bloss, silnik krokowy nie pełni żadnej funkcji. Wtedy sterowanie jest nieco "na pałę" i jest to tak naprawdę 1,5 generacja. :/

Senn napisał/a:
Pany czyli najlepszym rozwiazaniem oprocz sekwencji bedzie BLOS + II gen.

Raczej BLOS + I generacja + emulator wtrysków i sondy lambda. ;-)

blue827 - Pią Cze 06, 2008 06:24

Senn, może warto zainteresować się Blos Evoluion ? Jest elektronicznie sterowany przez kompa, niczym krokowiec w II generacji.

Na innych forach piszą żę się gorzej sprawdza od czysto mechanicznego, ale to pewnie jak się porównuje pod względem osiągów, napewno mechaniczny będzie szybciej reagował bo nie czeka na żadne sygnały z kompa. Ale przecież do normalnej jazdy chodzi nam tylko o stechiometryczną mieszankę, a tą niestety ciężko jest ustawić na mechanicznym blosie.

piter34 - Pią Cze 06, 2008 07:54

blue827 napisał/a:
Ale przecież do normalnej jazdy chodzi nam tylko o stechiometryczną mieszankę, a tą niestety ciężko jest ustawić na mechanicznym blosie.

Dlatego nie rozumiem dlaczego on się "sprawdza". :roll:

blue827 - Pią Cze 06, 2008 08:03

Ja swojemu blosowi nie mam nic do zarzucenia, sprawdza się w sensie że samochód jeździ bezproblemowo na gazie, przyspiesza jak na benzynie, stabilne wolne obroty, zero zdławień, zero strzałów nawet jak się go dusi gdy gaz się kończy, zapala na gazie też jak nieraz zapomne przełączyć na benzyne. I jest to prosty system, niezależny od benzynowego.

Jedynie te wskaźniki AFR troche mnie stresują podczas jazdy.

Senn - Pią Cze 06, 2008 18:00

No właśnie musze uderzyć do Czakrama. Znalazłem na stronie serwis Warszawa
ul. Maciejki 12. Trzeba bedzie do nich uderzyc i porozmawiac.