|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Temperatura rośnie...
jurus - Czw Cze 12, 2008 10:37 Temat postu: [R416] Temperatura rośnie... W moim roverku wymieniłem już : korek zbiornika wyrównawczego , termostat , pompe wody ( przy wym. rozrządu) , chłodnicę.Przy zamkniętym grzaniu temp. po kilku kilometrach idzie szybko w górę ! Otwieram grzanie i wraca do normy , ale w kabinie jest gorąco ! Według mechanika układ nie jest zapowietrzony. Proszę o radę !
Mario82 - Czw Cze 12, 2008 11:10
napisz kiedy był płyn wymieniany, i czy był odpowietrzany... czemu ten co mówi, że to wina nie odpowietrzenia układu nie zrobi tego ?
Ogólnie ma to sens, jeśli nie był odpowietrzony wogóle... ale może przy wymianie chłodnicy coś przypadkiem zostało zrobione i np. jest odcięta z obwodu.... sprawdź, które węzę są ciepłe/gorące
dobryziom - Czw Cze 12, 2008 11:23
dokładnie sprawdź węże bo wygląda mi na to ze któryś jest zamieniony lub zapowietrzony układ... kwestia odpowietrzenia to góra 25min roboty
jurus - Pią Cze 13, 2008 06:02
Był odpowietrzany przy wymianie chłodnicy ostatnio , tzn tydzień temu . Wydrukowałem schemat połaczeń układu i jest OK. Co do temp. węży to czasami odpływ z chłodnicy jest chłodny a czasami gorący. Słabo albo wogóle nie ma powrotu płynu do zbiorniczka wyrównawczego , gdzie przy nastawie grzanie wyrażnie widać jak płyn się przelewa.
[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 07:09 ]
Jeszcze jedno. W instrukcji odpowietrzania w punkcie 10 nic nie pisze , czy nastawa grzanie ma być włączona czy nie ? Bo przy napełnianiupłynu ma być włączone grzanie. Może głupie pytanie , ale szukam błędu właśnie przy odpowietrzaniu.
sTERYD - Pią Cze 13, 2008 11:59
oczywiście musi być w pełni otwarty zaworek nagrzewnicy
co do problemu, to musisz jeszcze sprawdzić czy węże od nagrzewnicy nie są zamienione, ae skoro sprawdzaleś ze schematem to zakładam, ze są ok.
ostateczna ostateczność to jeszcze niedrożny zaworek obejścia nagrzewnicy...
znajduje się on w takim dziwnym połączeniu węży od nagrzewnicy i otwiera się kiedy zamkniesz zaworek nagrzewnicy, żeby płyn mimo wszystko sobie powoli krążył...
najprościej by było go wymienić na taki który był montowany w polonezach. Jak dobrze pamiętam to tam montowali takie rurki w kształcie litery H wkładane w węże, więc wystarczyłoby chyba ten co teraz masz wyciąć
themartino - Pią Cze 13, 2008 16:03
miałem dokładnie to samo w swoim r214, wymień czujnik temp. koszt okolo 50-60zl i po sprawie:D
|
|