Zobacz temat - [R all] Syntetyk po mineralnym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R all] Syntetyk po mineralnym

dominikgr - Pią Cze 20, 2008 11:32
Temat postu: [R all] Syntetyk po mineralnym
Czesc
Mam pytanie. Czy jeśli w silniku był wlany mineralny olej to nie można wymienić go na syntatyka ? Jeśli to prawda to dlaczego ?

b_mol - Pią Cze 20, 2008 11:47

z mioch informacji wynika, że nie powinno sie zmieniać mineralnego na syntetyczny.
Powód:
olej syntetyczny ma mniejszą gęstość w związku z czym może zacząć cieknąć. Miałeś olej o większej gęstości i lepkości, czyli mineralny (mam nadzieję, że się nie mylę :)) natomias po zmiaie na syntetyczny może się on przedostawać nieszczelnościami którymi nie był w stanie przejść olej mineralny - tak a chłopski rozum ;)
poza tym słyszałem, że może on (olej syntetyczny) doporowadzić do rozpuszczenia uszczelek - nie wiem na jakiej zasadzie dokładnie to działa, ale parę razy z taką opinią się spotkałem.

Ogólnie nie zaleca się przechodzenia z olejami w górę czyli np. z mineralnego na półsynt.

Paul - Pią Cze 20, 2008 11:54

b_mol napisał/a:
poza tym słyszałem, że może on (olej syntetyczny) doporowadzić do rozpuszczenia uszczelek

No to chyba w Warszawie albo Moskwiczu ;p ;)
b_mol napisał/a:
Ogólnie nie zaleca się przechodzenia z olejami w górę czyli np. z mineralnego na półsynt.

Ogólnie, może to racja, ale i tak zależy to od przebiegu, stanu silnika i tego, jak dług wcześniej jeździł na mineralu.
Jeżeli przebieg jest stosunkowo niewielki, silnik OK (nie bierze oleju itp.), to zaryzykowałbym dobry półsyntetyk. Na pewno nie zaszkodzi a w razie ew. wycieków (w co wątpię ;) ) do minerału zawsze możesz wrócić :D

dobryziom - Pią Cze 20, 2008 11:56

napisz jaki masz teraz ten mineralny oraz jak jeździsz samochodem (czy jeździsz spokojnie czy raczej dynamicznie) chodzi o to czy olej będzie pracował w wysokich temp. Bo jest możliwość przejścia na półsyntetyk o podobnej lepkości ale przy określonych warunkach.
tiruces - Pią Cze 20, 2008 11:59

Witam
Ja w swoim dieselku zmieniłem z z mineralnego na półsyntetyk i wszystko jest ok, zero wycieków i nawet auto nie jest zamulone na zimnym silniku i od razu po odpaleniu normalnie jedzie, bo na mineralnym ciężko mu to szło :mrgreen: . Mi mechanik powiedział, że warto spróbować, możesz wymienić, ale też na półsyntetyk, najwyżej jak będziesz mieć wycieki to zalejesz mineralnym z powrotem.

PTE - Pią Cze 20, 2008 12:29

Ja jeżdże teraz na mineralnym Petro Canada Supreme 10W-40. Poprzednio miałem półsyntetyk Comma 10W-40. Za 2 miesiące zaleję silnik znowu jakimś półsyntetykiem.
lorak_kash - Pią Cze 20, 2008 12:58

tak w ramach ciekawostki bo chyba nie mozna w to wierzyc:

http://www.wyhacz.pl/Wyha..._silnikowi.html

zreszta w komentarzach sporo ciekawych opinii ;)

Brt - Pią Cze 20, 2008 15:41

ja zmieniłem z minerala na półsyntetyk (Valvoline maxlife) jakieś 40kkm temu i sobie chwalę :) nutka niepewnpości była ale się udalo i czuć było poprawę w pracy silnika oraz w szybkości kręcenia rozrusznika ;)
general_p - Pią Cze 20, 2008 15:53

Ja zmieniłem mineralny na półsyntetyk i gra gitara.
danielsonicl - Pią Cze 20, 2008 19:44

Czytałem że syntetyczny olej ma dobre właściwości myjące,czyli utrzymuje silnik bez nagaru i sadzy,która osadza sie na mechanizmach silnika.Po wymianie z mineralnego na syntetyk może dojść ale nie musi do wypłukania starego osadu i najczęściej uszkodzenia popychaczy hydrałlicznych.Moim zdaniem jak chce się jeździć na syntetyku po mineralnym wlewamy półsyntetyczny i wymieniamy po nie dalekim przebiegu,zalać nowy półsyntetyk,wymienić filtr oleju i jeżeli nie ma wycieku co jest możliwe cieszyć się jazdą na syntetyku .
wwekol - Sob Cze 21, 2008 11:24

A ja zaraz po kupnie roverka który miał być 1,4 a okazał sie 1,1;-( zalałem go pełnym syntetykiem Magnatek 5W-40 zrobiłem już 4 ponad tysiące od zmiany i ani kropelki nie dolałem, a kreci rozrusznik na dotyk:-) Ale przypominam ze kopiłem go z HGF i silnik był rozkręcany i czyszczony, może dlatego wszystko jest okej;-) Bo tez słyszałem takie opinie ze syntetyk ma bardzo dobre własności płuczące i myjące i w ten sposób w autach z dużym przebiegiem rozszczelnienia je wewnętrznie;/

Pozdrawiam