|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R200 1.6 '98] Wentylator za późno się włącza
wild_weasel - Pią Cze 20, 2008 20:49 Temat postu: SOLVED [R200 1.6 '98] Wentylator za późno się włącza Witam,
Nauczony doświadczeniem wolę zapytać o błahostkę niż udawać mądrego i popełnić błąd
W telegraficznym skrócie: silnik się grzeje. Termostat, czujniki, płyn chłodzący - wszystko Ok. Czujnik uruchamia wentylator przy temperaturze między 105 a 110 stopni.
Ekspert postawił diagnozę, że wewnętrzny wentylator (ten między chłodnicami, zdaje się wentylator klimatyzacji; jeśli nic nie pokręciłem...) nie działa, i w związku z tym wentylator zewnętrzny (który jest w środku, przy silniku) nie daje rady z chłodzeniem silnika.
Moje pytania:
1. Czy można kupić luzem taki wentylator czy w komplecie z chłodnicą wody/klimy? Czy jest inne rozwiązanie tego problemu?
2. Jeśli będę wymieniał chłodnicę, a i taka rzecz mnie czeka, czy powinien mieć wymiary 530x378x22? (Mam klimę fabryczną; RAVE pobiera mi się w żółwim tempie i nie wiem czy kiedykolwiek skończy ) Czy ta chłodnica będzie Ok?
Jeśli gdzieś był już taki temat, poproszę o link, ja nie znalazłem rozwiązania.
Jestem zamotany i nie orientuję się w wiatrakach i chłodnicach - niby dwa, a za dużo dla mnie
Skiba - Pią Cze 20, 2008 22:23
o części mozesz zapytać tu: www.tomateam.pl (na pewno dobiorą dobre po numerze VIN)
PS sprawdź/wymień zapobiegawczo korek zbiorniczka wyrównawczego - to on odpowiada za utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w układzie.
wild_weasel - Pią Cze 20, 2008 23:44
Skiba, dzięki za podpowiedź - od korka zacząłem... Tylko tyle umiem sam zrobić...
Diagnoza jest postawiona przez eksperta, naocznie, nausznie i komputerowo potwierdzona.
Na tomateam.pl ceny są dość wygórowane, dlatego szukam na allegro. Wolałbym raczej jakieś kompromisowe rozwiązanie - dla Roverka i dla portfela Choć pewnie i tak się skończy zakupem u Tomiego...
Brt - Pią Cze 20, 2008 23:51
eee myslę, że uzywke spokojnie dostaniesz
wild_weasel - Sob Cze 21, 2008 09:50
Nie zrozumieliśmy się chyba
Ponawiam zapytania: czy wskazana przeze mnie chłodnica na allegro będzie pasowała?
Jakiego wentylatora powinienem szukać? (Jak się to cholerstwo nazywa: wody? klimy? chłodnicy? wewnętrzny? inny? ).
bialy114 - Sob Cze 21, 2008 14:14
wild_weasel napisał/a: | RAVE pobiera mi się w żółwim tempie i nie wiem czy kiedykolwiek skończy ) |
a trzeba było mówić
Rave pokazał, że pewnie chodzi o wentylator od strony zderzaka (patrz foto). Ja bym to nazwał "wentylator klimy". Osobiście sprawdziłbym, czy wentylator na 100% jest walnięty zamiast od razu kupować. Na krótko, po wymontowaniu, podpiąłbym do 12V i zobaczył, czy chodzi.
Chłodnica z linku powinna pasować - bo jest tylko jedna (wg mojej wiedzy nie ma czegoś takiego, jak niezależna "chłodnica klimy".
wild_weasel - Nie Cze 22, 2008 17:02
bialy114, dzięki! Zaoszczędziłeś mi mnóstwo czasu i podrzuciłeś doskonałą podpowiedź
sTERYD - Pon Cze 23, 2008 00:17
a wlaśnie że były dwie chłodnice
jedna do wersji z klimatyzacją, druga bez, i jak spojrzysz na dolny pas przedni to zobaczysz dwa mocowania z prawej strony samochodu....
oczywiście różnią się tylko szerokością (powierzchnią wymiany ciepła) ale w polskich warunkach to ma niewielkie znaczenie
wild_weasel - Pon Cze 23, 2008 05:19
bialy114 pisał chyba, że nie ma dwóch osobnych sztuk chłodnic montowanych w jednym samochodzie w jednym czasie.
sTERYD miał chyba na myśli, że były dwa typy chłodnic - do samochodów z klimą i do samochodów bez klimy.
Yeah?
sTERYD napisał/a: | oczywiście różnią się tylko szerokością |
Czy ta, którą żem był wskazał jest Ok?
sTERYD napisał/a: | w polskich warunkach to ma niewielkie znaczenie |
A to dlaczego?
sTERYD - Pon Cze 23, 2008 08:09
wild_weasel napisał/a: | Czy ta, którą żem był wskazał jest Ok? |
tak,
ma to niewielkie znaczenie dlatego, że pojemność chłodnic różni się niewiele, i przy naszym klimacie, w zupełności wystarcza ta 10 cm krótsza
wild_weasel - Pon Cze 23, 2008 08:19
A da się to zamontować??? Bo jest istotnie tańsza i bliżej mnie. Przemo285 mówił, że tylko dłuższa...
Nie będzie przy krótszej problemów z chłodzeniem? Chciałbym wymienić mój zestaw na coś, co będzie chłodzić, a nie na nowy - równie niewydolny...
No i powiedzcie w końcu, czy jest u mnie drugi wiatrak między chłodnicami czy nie??? Tak jak podał bialy114 i mój RAVE, mam jedną chłodnicę.
bialy114 - Pon Cze 23, 2008 14:57
wild_weasel napisał/a: | czy jest u mnie drugi wiatrak między chłodnicami |
między chłodnicami - technicznie niemożliwe - przecież jest jedna chłodnica
Czy masz drugi wentylator ? - ano trza tam zajrzeć - powinno go być widać np. patrząc przez grill
wild_weasel - Wto Cze 24, 2008 08:18
Stan na wczoraj po południu: zaocznie ekspert stwierdził, że to jednak nie wentylator, tylko chłodnica do wymiany. Po moim stwierdzeniu, że w 25 bialego nie ma drugiej chłodnicy i poparciu tezy Ravem...
Więc pozostaje tylko sprawdzić, czy działa i jak działa wiatrak klimy, o ile mam taki (już niczego nie jestem pewien ) i albo wymienić wiatrak, albo całą chłodnicę. Shite, mam nadzieję, że problem będzie ostatecznie zdiagnozowany i wymiana części pomoże.
wild_weasel - Sob Cze 28, 2008 14:53 Temat postu: [R 200 1.6 `98r.] Przegrzewanie silnika Ponawiam TEMAT po rozmowie z nowym specem.
Fakty są takie:
- wentylator zewnętrzny (między chłodnicą a zderzakiem) nie włącza się w ogóle
- wentylator wewnętrzny (między chłodnicą a silnikiem) włącza się w dwóch przypadkach:
1. temperatura dochodzi prawie do 3/4 skali
2. włączam klimę (nawet na kompletnie zimnym silniku)
Ekspert stwierdził, że możliwy jest błąd w podłączeniu, tzn. uruchomienie klimy zamiast odpalić wentylator zewnętrzny, uruchamia ten wewnątrz silnika.
Macie jakieś pomysły? Do kogo z tym jechać - elektryka czy speca od klimy?
Czy możliwa jest przerwa w kablach, uszkodzony silnik wiatraka, nieszczelna klima i za niskie ciśnienie, coś innego? Wszyscy stawiają diagnozę "wymień chłodnicę", ale to koszt 500 zł, więc wolałbym zrobić to jako ostatnią rzecz...
I, najważniejsze, jakich fachowców od wyżej wymienionych spraw polecacie w Poznaniu?. Na forum było wiele pytań o speca - bez odpowiedzi.
zdzich44 - Sob Cze 28, 2008 15:11
Jak na mój gust masz spalony wentylator klimatyzacji.
Wentylator "wewnętrzny" włącza sie tylko na drugim biegu.
wild_weasel - Sob Cze 28, 2008 15:12
zdzich44 napisał/a: | Jak na mój gust masz spalony wentylator klimatyzacji. |
Ale czy może to mieć wpływ na przegrzewanie się silnika? Temperatura jest za wysoka nawet jak nie włączam klimatyzacji.
zdzich44 - Sob Cze 28, 2008 15:14
Chodzi o to, że wentylator klimatyzacji (zewnętrzny) jest połączony szeregowo z wentylatorem chłodnicy płynu i jego spalenie powoduje nieodpalanie w/w na pierwszym biegu. Drugi bieg jest już niezależny i jak temperatura płynu podskoczy do właśnie mniej więcej 3/4 skali to się uruchamia.
edit: pierwszy bieg to o ile pamiętam powyżej 104 st. C. a drugi bieg powyżej 112 st. C.
wild_weasel - Sob Cze 28, 2008 15:18
zdzich44... Jeśli to jest faktycznie ten problem, to Ci się nie wypłacę z wdzięczności... Klikam "Pomógł" za drastyczny przełom w sprawie
zdzich44 - Sob Cze 28, 2008 15:20
wild_weasel napisał/a: | zdzich44... Jeśli to jest faktycznie ten problem, to Ci się nie wypłacę z wdzięczności... |
Spoko, oby to był ten problem
wild_weasel napisał/a: |
Ekspert stwierdził, że możliwy jest błąd w podłączeniu, tzn. uruchomienie klimy zamiast odpalić wentylator zewnętrzny, uruchamia ten wewnątrz silnika.
|
Ekspert się myli Odpalenie klimy zawsze włącza tenże wentylator.
wild_weasel - Sob Cze 28, 2008 15:36
A może jeszcze jakaś podpowiedź, gdzie można dostać taki wentylator ze sprawdzonego źródła (używany) lub po przystępnej cenie (nowy)?
Znalazłem takie coś http://allegro.pl/item384...er_200_400.html
tylko mam obawy przed kupnem używki...
zdzich44, można to jakoś inaczej załatwić niż kupując nowy? Czy np. mogą być przerwane kable, niesprawny silnik? Coś innego?
zdzich44 - Sob Cze 28, 2008 16:01
Nie kupuj nowego dopóki nie sprawdzisz starego
Ja miałem klimke dokładaną od Diavii - wentylator jest inny niż w przypadku fabrycznej i nowy kosztował mnie do R400 dwie stówy (dwa lata temu) - konkretnie taki: http://www.okazje.info.pl...-ap7-c-29s.html
thef - Sob Cze 28, 2008 16:43
A dlaczego drugi wątek założony, zamiast kontynuowania? Łącze oba.
wild_weasel - Sob Cze 28, 2008 18:51
thef, dzięki. Po dodaniu nowego posta mój wątek byłby na drugiej czy trzeciej stronie i zaznaczony jako "brak nowych postów", więc sam rozumiesz
thef - Nie Cze 29, 2008 08:42
wild_weasel napisał/a: | thef, dzięki. Po dodaniu nowego posta mój wątek byłby na drugiej czy trzeciej stronie i zaznaczony jako "brak nowych postów", więc sam rozumiesz | W takich sytuacjach najlepiej kogoś poprosić na SB bądź przez priv o podbicie wątku.
R-200 - Nie Cze 29, 2008 09:52
Na giełdzie w Poznaniu dostaniesz bez problemu tylko są dość drogie, w komplecie z pająkiem.
wild_weasel - Pon Cze 30, 2008 20:01
Zatem, jak już napisałem koledze w innym temacie - wentylator klimy jest do wymiany, nie da się go nawet ruszyć śrubokrętem.
Mechanik ma zorganizować nowy, podał cenę 200 zł (z poznańskiej giełdy, jak wskazał R-200).
Natomiast ja znalazłem go tu:
http://allegro.pl/item384...er_200_400.html
Zna ktoś tego sprzedającego? Można brać części? Czy lepiej zdać się na mechanika, żeby sam coś wybrał (pewnie ze swoją marżą )?
bialy114 - Pon Cze 30, 2008 20:28
Bartek - ja na Twoim miejscu spróbowałbym napisać PW do tomi114. Ostatnio miał jakiegoś R200 na części. Ewentualnie wrsdz (znajdziesz w dziale Sprzedam/części). Mam też sprawdzone miejsce HRAutomobil (607431141) załatwiasz sprawę przez telefon - podajesz adres do wysyłki i czekasz
Co do użytkownika Allegro Rysiek-R2 - ma 100% pozytywów - wdług mnie: mail, telefon i brać.
R-200 - Pon Cze 30, 2008 20:48
Nieladnie piszesz o tej marży mechanika. Możesz sam się ruszyć na giełdę i zobaczysz czy to takie przyjemne. Przy okazji kupisz wentylator. Jeśli nie dostaniesz oryginalnego to po małych przeróbkach pasuje od klimy od starej Omegi. Zmieścisz się w stówie ale trzeba jeszcze małą przeróbkę zrobić.
wild_weasel - Pon Cze 30, 2008 21:54
R-200, piszę o marży, ale nie mam zamiaru nikogo urazić. Ja nie mam czasu na poszukiwania i się na tym nie znam, więc logiczne, że mechanik na mnie zarobi Prawa wolnego rynku. Pytałem o link z allegro, bo prędzej znajdę czas, żeby podskoczyć do Mierzyna, niż kręcić się po giełdzie w godzinach pracy. Dzięki za podpowiedź z Omegą, ale chyba poprzestanę na używce od Rovera - będzie prościej i pewniej
bialy114, po raz kolejny dziękuję! Oferty Tomiego114 i wrsdz przejrzałem, zaraz uderzę na PW. Na HRAutomobil też patrzyłem, ale miło słyszeć, że już ich przetestowałeś.
Właściwie to chyba jednak dam zarobić mechanikowi - to co wydam na przesyłkę/dojazd do sprzedającego, niech fachowiec zatrzyma w kieszeni, a nie Poczta Polska czy koncerny paliwowe No i będzie szybciej.
Dzięki, chłopaki, za pomoc - dodaję po punkcie
roverfun - Pon Cze 30, 2008 22:13
Tak dzis dostałem chłodnice klimy od tego uzytkownika Rysiek z allegro - chłodnica wyglada na poserwisowa odmalowaną itp i 3 miechy gwary pojutrze daje na wymiane
wild_weasel - Pią Lip 04, 2008 09:50
Następująca rzecz mi przyszła do głowy. Znalazłem informację, że poprzedni właściciel robiąc rozrząd nie wymienił pompy wody. Domyślam się, że pompa ta odpowiada za poprawny obieg czynnika chłodzącego (wyprowadźcie mnie z błędu, jeśli się mylę ). Czy może to być przyczyną przegrzewania się auta w sposób, jaki opisałem wcześniej? Czy powinienem wymienić tę pompę?
[ Dodano: Pią Lip 11, 2008 10:40 ]
Informacja dla potomnych z podobnym problemem.
Wiatrak klimy został wymieniony. Poprzedni miał kompletnie zardzewiały silnik/łożysko - po wymontowaniu nie dało sie go ruszyć ani odrobinę. Po krótkich testach nowego zestawu (dwa dni) wszystko jest znacznie lepiej - wskazówka szybko rośnie do połowy i dalej leży jak przyklejona, rośnie tylko w ciężkich warunkach. Ale i tak odbywa się to delikatniej i w mniejszym stopniu niż dotychczas. Problem można więc uznać za połowicznie rozwiązany, bo niestety wymiana chłodnicy mnie nie ominie.
Zatem, raz jeszcze podziękowania i ukłony dla zdzich44 i "jego przaśnej mazdy"
|
|