Zobacz temat - [R420] Błędy 54 i 55
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Błędy 54 i 55

Sienio - Pon Lip 07, 2008 13:14
Temat postu: [R420] Błędy 54 i 55
Witam,
Mam problem z roverkiem. Odczytałem błąd 54 z check engine - usterka elektrozaworu paliwa, zwarcie do zasilania. Krótko mówiąc założyłem trzy opcje:
1. uszkodzenie mechaniczne - elektrozaworu
2. ECM podaje cały czas napięcie na elektrozawór
3. Gdzieś w wiązce coś się przetarło i na przewodzie od elektrozaworu pojawia się napięcie.

Opcje nr 1 już w zasadzie wykluczyłem, bo gdy odkręciłem przewód zasilający od elektrozaworu to roverek nie chciał odpalić - oznacza to, że mechanicznie zawór zamyka.

Dodatkowo jeszcze pojawia się błąd 55 - uszkodzenie ECM. Po skasowaniu błędów błąd 54 się nie pokazuje do pierwszego uruchomienia silnika, a błąd 55 jest cały czas - nie da się skasować.
Ogólnie da się samochodem jeździć bez problemów. Jedynie przy zapalaniu auta w pierwszym momencie jak silnika załapie, obroty wskakują na 1900 - ale to jest ułamek sekundy. Nie wiem czy to jest dobrze dla diesla - raczej pewnie nie. Zdarzyło się dwa razy że na zimnym silniku - odpalanym rano - kontrolka check engine ię nie zapaliła i obroty nie wskoczyły na 1900 ale po rozgrzaniu silnika i ponownym uruchamianiu bład się pojawia.

Chciałem zatem szanowne grono spytać, co dalej mogę sprawdzić, żeby dojść co jest przyczyną i czy moje założenia (pkt. 1,2,3) są trafne czy coś pominąłem. Wszelkie sugestie poza wymianą samochodu będą mile widziane ;)

Pozdrawiam

Brt - Pon Lip 07, 2008 13:19

zapewne gdzieś w wiazce do pompy jest/są uszkodzenia/przetarcia itp. tak zazwyczaj bywa przy tych silnikach ;)
Sienio - Pon Lip 07, 2008 13:26

Rozumiem, że najlepiej znaleźć drugi koniec kabelka i pociągnąć nowy obok, bo rozpinanie wiązki to trochę słaba opcja...
NEOSSS - Pon Lip 07, 2008 13:43

Sienio, Porozlaczaj wszystkie kostki, wez pedzelek i rozpuszczalnik, przeczysc wszystkie kostki a nastepnie je zloz, Jesli to nic nie da to obejrzyj wiazke dokladnie i polutuj i zaizoluj to co trzeba. Nie wpinaj sie oddzielnie kablami i nie puszczaj z boku bo to pogarsza sprawe...
Sienio - Pon Lip 07, 2008 13:49

OK, zobaczę co się da zrobić, oby tylko chciał potem odpalić :wink: A co myślicie o przyczynie błędu 55 :?: Może być związany z tą usterką, czy raczej traktować go jaką osobną sprawę :?: A jeśli jako osobną usterkę to od czego zacząć sprawdzanie :?:
NEOSSS - Pon Lip 07, 2008 13:52

Twoje bledy wynikaja na moje oko z wiazki wiec najpierw pomecz sie z wiazka
Sienio - Pon Lip 07, 2008 14:07

OK, jutro będę walczył z wiązką, dam znać co się udało zrobić.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam

P.S. Nie cierpię wiązek :evil:

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 21:18 ]
Nie wytrzymałem do jutra i dziś zajrzałem do wiązki. I się zaczęło. Okazuje się, że ktoś już tam zaglądał i zasilił elektrozawór z pomarańczowo-brązowego przewodu - taka drobna modyfikacja. Oryginalny przewód idący z ECM do elektrozaworu (który sobie gdzieś tam leżał okazał się dobry i doszedłem do wnisku, że to ECM nie wystawia sygnału :cry: Nie jest dobrze, ale poczytałem troszkę rave i będę dalej szukał.
A może ktoś wie jakie warunki muszą być spełnione aby ECM wystawił sygnał otwarcia elektrozaworu paliwa :?: