|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 2.0 TDI 2004r ] Problem z uruchomieniem. Pomóżcie
lelek11 - Wto Sie 05, 2008 12:32 Temat postu: [MG ZR 2.0 TDI 2004r ] Problem z uruchomieniem. Pomóżcie Kupiłem MG ZR uszkodzonego. Po naprawie blacharskiej okazało się, że silnik kręci ale nie uruchamia się(wcześniej nie był uruchamiany bo miał wiązki kabli przecięte od uderzenia). A po pół godzinnych próbach zniknęła lampka ciśnienia i rozrusznik nawet nie drgnie. Co może być nie tak? Pomóżcie. Może mieliście taki problem? Czekam na wasze propozycje. Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Brt - Wto Sie 05, 2008 12:44
podejrzewam, że bez wizyty na kompie się nie obejdzie. Czy jesteś pewien, że kable dobrze poskładałeś i pompa jest OK Immo działa i się wyłącza po naciśnięciu pilota
Myśle, że jeśli nie znajdziesz kompa w okolicy, to najlepiej zabrać auto do np. PHJOWI lub innego posiadacza kompa roverkowego i u niego uruchomić.
lelek11 - Wto Sie 05, 2008 12:51
Według mnie jest wszystko dobrze podłączone i pompa działa Immo też jest ok.
Brt - Wto Sie 05, 2008 13:09
propozycja jest taka, ze moze cos z masą między aku, karoserią i silnikiem jest nieteges
lelek11 - Wto Sie 05, 2008 13:31
Teraz znowu lampka ciśnienia jest ale nie odpala a kręci.
maciej - Wto Sie 05, 2008 15:22
Albo jestem ślepy, albo nie napisałeś, czy to diesel, czy benzyna, nie dopisałeś też rocznika - popraw to zgodnie z zasadami kącika.
Jeśli benzyna, to sprawdź kable, świece, czy jest iskra, sprawdź czy paliwo jest podawane do cylindrów (jesli kręci, a nie odpala to świece powinny być zalane po wykręceniu tuż po próbie odpalenia) - to silnik jak każdy inny i sprawdza się go w ten sam sposób.
Jeśli diesel, to poluzuj odrobinę jeden wtrysk i zobacz czy paliwo jest podawane do cylindra (czy po poluzowaniu wtrysku będzie wyciekać).
Opisz co zrobiłeś, gdzy przestały palić się kontrolki i kręcić rozrusznik - dlaczego teraz znów jest ok?
lelek11 - Wto Sie 05, 2008 15:33
maciej napisał/a: | Opisz co zrobiłeś, gdzy przestały palić się kontrolki i kręcić rozrusznik - dlaczego teraz znów jest ok? |
nic nie zrobiłem po prostu odczekałem i spróbowałem znowu
maciej - Wto Sie 05, 2008 15:37
Po rozmowie na GG - diesel po dzwonie, więc ja bym sprawdził:
- czy podaje paliwo (podobno podaje)
- wtryskiwacze (czy podaje na szystkie cylindry)
- rozrząd
- ciśnienie (jest np. może uszkodzony zawór i brak kompresji)
- jeszcze raz wiązki, skoro były uszkodzone
- czujniki i ich podłączenie
Generalnie poszukałbym polecanego warsztatu od diesel'i, żeby przejrzeli po kolei główne podzespoły, zanim holowałbym do Wawy na kompa.
Aaa... No i poszukałbym w Rave, czy ten model i rocznik nie ma gdzieś wyłącznika uderzeniowego (wypadkowego), bo może po prostu to on jest problemem, choć problem z chwilowym brakiem kontrolki i rozrusznika wskazywałbym mimo wszystko na "podzwonowy zespół uszkodzeń elektryki"...
maniaq - Wto Sie 05, 2008 15:40
diesle nie mialy uderzeniowego, tylko beznyny sprawdzalem dokladnie
maciej - Wto Sie 05, 2008 15:40
lelek11 napisał/a: | nic nie zrobiłem po prostu odczekałem i spróbowałem znowu |
Czyli najprawdopodbniej problem elektryczny - masa, przecięte lub przetarte kable, uszkodzony czujnik zderzeniowy...
Może uszkodzona wiązka w innym miejscu niż znalazłeś i brak sygnałów z czujników, brak poprawnego sterowania wtryskiwaczami i stąd również objaw gasnącej kontrolki i rozrusznika...
maniaq - Wto Sie 05, 2008 15:41
maciej napisał/a: |
Jeśli diesel, to poluzuj odrobinę jeden wtrysk i zobacz czy paliwo jest podawane do cylindra (czy po poluzowaniu wtrysku będzie wyciekać). |
nie tyle powinno wyciekac co wystrzelic , to bylo przyczyna u mnie , pompa sie zaciela i nie bylo cisnienia, paliwo sie saczylo z wtryskow. powinno byc mocne cisnienie po poluzowaniu wtrysku fontanna
lelek11 - Wto Sie 05, 2008 15:42
maniaq napisał/a: | powinno byc mocne cisnienie po poluzowaniu wtrysku fontanna |
no u mnie właśnie była fontanna
maniaq - Wto Sie 05, 2008 15:51
to masz juz kolo 3 k w portfelu, szukaj przerwnych kabli, przetratych, masy, aku ... sam nie wiem co jeszcze
maciej - Wto Sie 05, 2008 16:01
Jeśli masz coś nie tak z elektryką, to komp może nic nie pokazać, bo nie będzie miał któregoś sygnału, więc raczej przed kompem kolejny przegląd elektryki, a ja bym się chyba próbował dowiedzieć ile kosztują używane wiązki np. w CZ Rover Parts lub Art-Bizar...
PHJOWI - Sro Sie 06, 2008 14:01
czy pas podczas wypadku leżał na pompie wtryskowej , niestety rovery po 2000 roku są bardzo czułe na uderzenia w przód i pada pompa.
lelek11 - Czw Sie 07, 2008 17:43
PHJOWI napisał/a: | czy pas podczas wypadku leżał na pompie wtryskowej |
pompa nie była ruszona. dostał w lewy reflektor wymieniałem przedni pas
PHJOWI - Czw Sie 07, 2008 23:40
a są przekażniki między błotnikiem a aku??
lelek11 - Pią Sie 08, 2008 10:42
są
[ Dodano: Pon Sie 11, 2008 13:50 ]
Postępy które poczyniłem to:
- sprawdziłem wtryskiwacze i fakt że rozpylają ale na ręcznym przyrządzie bardziej rozpylają
- kiedy wleje benzyny do kolektora autko odpali na ok 5 sec
Co mogę zrobić z tymi wiadomościami pomóżcie
[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 15:04 ]
pompa jest sprawna
lelek11 - Czw Sie 14, 2008 19:47 Temat postu: [Rover 25 MG ZR 2004r 2.0 diesel] Pomóżcie Jak już pisałem szukam osoby która ma rovera 25 albo mg zr i by podjechała po to aby na chwile przełożyć komputer i sprawdzić czy na tym kompie zapali. Szukam osoby z Płocka albo okolic może być wawa i wszystkie inne miasta blisko położone. Proszę o wyrozumiałość z góry dzięki i wieże że znajdą się tacy ludzie... dzięki pozdr.
sTERYD - Pią Sie 15, 2008 12:54
lelek11 napisał/a: | przełożyć komputer i sprawdzić czy na tym kompie zapali. |
nie zapali.
trzeba przełożyć jeszcze centralkę alarmu
lelek11 - Pią Sie 15, 2008 13:07
kurcze to co mam zrobić
piter34 - Pią Sie 15, 2008 13:43
lelek11 napisał/a: | kurcze to co mam zrobić |
...a w czym problem konkretnie?
pgrad - Pią Sie 15, 2008 13:48
Może komp jest w porządku, masz pilot z którym wcześniej samochód działał? Jeżeli tak, to kup do niego nową baterię (koszt około 3zł-możesz też wymontować ze starej płyty głównej o ile jest sprawna) i musisz zsynchronizować pilota z alarmem, inaczej samochód nie odpali. możesz też wystukać kluczem kod immo w zamku drzwiowym.
[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 14:49 ]
o ile posiadasz ten kod
lelek11 - Pią Sie 15, 2008 14:04
piter34 napisał/a: | ...a w czym problem konkretnie? |
tu jest mój problem
http://forum.roverki.eu/v...p=236371#236371
piter34 - Pią Sie 15, 2008 14:10
lelek11 napisał/a: | tu jest mój problem |
Następnym razem kontynuuj pierwotny wątek. Scaliłem wątki.
|
|