|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdzewki
kolin - Sro Sie 13, 2008 01:14 Temat postu: [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdzewki Panowie i Panie
Mam możliwość zrobienia kolektora 4-1 i resztę układu z nierdzewki za nie wielkie pieniądze i moje pytanie polega na tym... chciałbym przy okazji tego ten wydech jakoś polepszyć miedzy innymi chodzi mi o średnice wydechu jak myślicie o ile można ją odetkać żeby było coś tam lepiej ?
Niby jest 50mm a za katem średnica 45mm prawda to ?
Jakiej by najlepiej kombinacji użyć tak aby było bezpiecznie... ? bo muszę powiedzieć jak ma być wydech robiony itp i koleś mi ładnie wszystko zrobi
Wydech będzie oczywiście przelot
Dobra wpadło mi w głowę również drugie pytanie... takie dziwne ale siedziałem an forum Hondy i trochę sie zaczytałem....
Co by trzeba zrobić, żeby zrobić 1.4 VVC ?
Głowica, wiązką , Ecu jak ? da się w ogóle... bo chłopaki tam z forum Hondy takie zabiegi robią i działa np 1.3 16v V-tec... u nas też takie coś zagada ? Jakie zabawki by potrzeba ?
srbenda - Sro Sie 13, 2008 09:00
Ja miałem jakieś cudo ściągnięte z rozbitego Silverstone (jak kupiłem był prawie nowy). Przed katalizatorem (metalowym!!!) było 56mm, do środkowego 50mm a potem 46mm. Końcowy tłumik był duuuży komorowy (z całkiem fajnym dźwiękiem) ale po jakimś czasie założyłem przelot z MG-Motorsport (również 46mm, z pojedynczą, nie za dużą końcówką).
Odczucia - z założonym dławikiem (silencer-em) nie było głośniej niż w serii i auto fajnie jechało do 5500-6000rpm a potem się dławiło. Bez dławika było baaardzo głośno do 4000rpm ale dobijał do odcinki bezproblemowo (na pierwsze cztery biegi ).
BTW ZTCW to układ 4-1 daje wyższą moc w wysokich obrotach ale jest kiepsko w niższych. Zastanów sie czy jest sens grzebać przy kolektorze który jest całkiem niezły (ja bym zrobił tylko porting)
pietro - Sro Sie 13, 2008 09:35
srbenda napisał/a: | układ 4-1 daje wyższą moc w wysokich obrotach ale jest kiepsko w niższych |
Mówimy tutaj o kolektorze wydechowym? Wytłumaczy mi ktoś z czego to wynika ten wzrost mocy mniejsze opory przy wyrzucaniu spalin? czy po prostu stosuje się większy prześwit zamiast tych standardowych? jak tak myślę to 4-2-1 chyba lepiej oddaje ciepło co chyba tez ma swoje plusy. No i im dłużej są wyprowadzone osobne rury tym chyba mniejsze są zakłócenia w układzie spowodowane pulsacją spalin.
no chyba że ten układ 4-1 łączy się w jeden gdzieś pod autem za fotelem kierowcy.
ale to takie moje przemyślenia
dobryziom - Sro Sie 13, 2008 09:50
Polecam owinąć bandażem termicznym dla zwiększenia temp i ciśnienia spalin co przyspieszy ich wyrzucanie, jednocześnie w civach 1,4 robią zwykle wydech na 2cale na 2 tłumikach koniecznie pół przelotowych bron boże przelotowych...
srbenda - Sro Sie 13, 2008 10:21
pietro napisał/a: | srbenda napisał/a: | układ 4-1 daje wyższą moc w wysokich obrotach ale jest kiepsko w niższych |
Mówimy tutaj o kolektorze wydechowym? Wytłumaczy mi ktoś z czego to wynika ten wzrost mocy |
Chodzi o zjawiska falowe i odbicia pulsów Mówiąc inaczej - długości rur i średnice się oblicza, a zależą od wartości rozrządu, średnicy zaworów i kilka innych rzeczy...
Przez odbicia pulsów w układzie 4-2-1 panuje większe ciśnienie zwrotne i przez to trochę więcej momentu obrotowego w niższych obrotach.
W sumie - fizyka to wszystko ładnie tłumaczy ale uczyłem się tego dawno dawno temu i już nie za bardzo potrafię wytłumaczyć...
kolin - Sro Sie 13, 2008 10:43
To Panowie jak z tym wydechem radzicie pokombinować tak żeby było lepiej ? jakie średnice zapodać ?
Do przyszłej środy muszę podać wszystko, a nie chciałbym przepuścić takiej okazji
[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 12:49 ]
srbenda,
A Dwururka była normalnie seryjna czy też inna ?
srbenda - Sro Sie 13, 2008 12:41
Kupiłem razem z dwururką Nie wiem jaka była seryjna - wymieniłem bo mi się fabryczna rozpadła i poszukiwałem używki. Koleś mi sprzedał cały wydech za 500zł a sama dwururka w sklepie kosztowała wtedy około 800zł
Co do wydechu - radze zrobić porting kolektora wydechowego (wydziałem na UK forach - dosyć popularny zabieg), wstawić metalowy kat (albo mały tłumik przelotowy), przelotowy środkowy o długości około 40cm i w miarę długi końcowy z niedużą końcówką (średnica do 70mm - nie będzie za głośno). Średnica na całej długości 2" (50mm).
Swoją drogą - jaką masz przepustnice? Gdzieś czytałem że w silnikach N/A średnica wydechu na najwęższym miejscu nie powinna być większa niż średnica przepustnicy. Ale różnica nie jest znowu specjalnie duża (48mm seryjnie) że by się tym przejmować a nawet przy 52mm myślę że układ 2" będzie starczył. Jest jeszcze coś - jest to najbardziej popularna rura wydechowa
kolin - Sro Sie 13, 2008 12:49
srbenda,
a jakieś info dokładniejsze masz co to za dwu rura była
michone - Czw Sie 14, 2008 08:25
polecam artykuł http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm masz tam krok po kroku co trzeba wyliczyc i dodam ze bedzie to z pol dnia liczenia jak masz wszystkie dane ale jak cos robic to raz a porządnie!
Bert - Nie Sie 17, 2008 15:57
w roverach 214si jest bardzo dobrze rozwiazany kolekto wylotowy poniewaz jest zbudowany z 4 rurek 46mm i 2 rurek 50 mm co przechodzi w jedna 60mm jezeli sie zrobi reszte ukladu wydechowego z rurki 60mm wspawa 2 tlumiki przlotowe AWG i ostatni ala mugen to gwarantuje wam ze sie poprawi moment , bo sam taki uklad mam
kolin - Wto Sie 19, 2008 08:30
W Sumie dla mnie temat nieaktualny bo auto już odjechało do nowego właściciela
Senn - Czw Sie 21, 2008 08:48 Temat postu: Re: [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdz
kolin napisał/a: | Dobra wpadło mi w głowę również drugie pytanie... takie dziwne ale siedziałem an forum Hondy i trochę sie zaczytałem....
Co by trzeba zrobić, żeby zrobić 1.4 VVC ?
|
Nie ma takiej opcji. Głowica VVC ma za duze zawory, ktore zderza sie z wezszymi tulejami w 1.4
Glowice VVC mozesz tylko posadzic na 1.6 i 1.8
secio - Pon Sty 26, 2009 12:24 Temat postu: Re: [R-200 1.4 16v 98R] Kolektor 4-1+ reszta układu z nierdz
Senn napisał/a: | kolin napisał/a: | Dobra wpadło mi w głowę również drugie pytanie... takie dziwne ale siedziałem an forum Hondy i trochę sie zaczytałem....
Co by trzeba zrobić, żeby zrobić 1.4 VVC ?
|
Nie ma takiej opcji. Głowica VVC ma za duze zawory, ktore zderza sie z wezszymi tulejami w 1.4
Glowice VVC mozesz tylko posadzic na 1.6 i 1.8 |
A czy 'zwykłą' głowice PoldRoverovska/Roverowska 1.4 można w skrajnym przypadku założyć zamiast VVC ? Różni sie tylko wielkością zaworów czy inne pasowania też nie będą takie same ?
Powoli rozpatruje negatywny scenariusz mojego przypadku... Spawanie głowicy około 1100 netto, używane chyba ciężko dostać...
Pzdr,
Mariusz
rodi_ - Pon Sty 26, 2009 14:56
To bedziesz mial 120KM a moze i nawet nie. Zawory beda za male a pozatym czy VVC bedzie wogule dzialac ?
secio - Pon Sty 26, 2009 15:47
rodi_ napisał/a: | To bedziesz mial 120KM a moze i nawet nie. Zawory beda za male a pozatym czy VVC bedzie wogule dzialac ? |
Wiem, ze glowica VVC ma wieksze zawory, kanaly ssace i wydechowe. Wiem, ze to zla opcja i to juz nie bedzie VVC... ale jak nie byloby opcji znalezienie innego VVC to kazdą musze rozwazyc.
W moim pytaniu chyba glownie rozchodzi sie o to, czy wałki VVC wejdą do takiej głowicy. Wydaje mi się, że nie ale może się mylę i alternatywą do VVC nie byłby tylko inny silnik w całości.
Pzdr,
Mariusz
Senn - Wto Sty 27, 2009 20:09
secio, nie ma takiej opcji. Do glowicy z 1.4 podejdzie Ci tylko walek wydechowy, ale nic Ci to nie daje. Rozwiazaniem w twoim przypadku bedzie tylko zakup drugiej glowicy VVC lub tez calego silnika.
Co sie stalo z Twoja glowica??
secio - Wto Sty 27, 2009 23:52
Senn napisał/a: | secio, nie ma takiej opcji. Do glowicy z 1.4 podejdzie Ci tylko walek wydechowy, ale nic Ci to nie daje. Rozwiazaniem w twoim przypadku bedzie tylko zakup drugiej glowicy VVC lub tez calego silnika.
Co sie stalo z Twoja glowica?? |
Cały czas mam nadzieje, że jednak nic. Pytałem profilaktycznie.
W skrócie to kanał ssący jest cały zielono-biały od odparowanego glikolu, a od góry mokrawy. Wycieku na kolektorze ssącym nie było.
Teraz już jestem po zdjęciu głowicy i troche mądrzejszy . Widze że głowica znacznie się różni od tych w PoldRoverach.
Poza tym, uszczelka niby cała, ale w miejscach zaznaczonych na foto, przy felernym cylindrze są wżery. Mam nadzieje że tylko to była przyczyna. Oddam głowice do planowania i sprawdzenia z nadzieją ż będzie w porządku... Bo poza tym, że samochód palił 9 litrów LPG i 0.5 Petrygo / 100km problemów nie było
A pytając o glowice "Nie VVC" oczywiscie mialem na mysli przerobienie silnika na zwykly. Nie liczylem wtedy na VVC.
Pzdr,
Mariusz
gpredki - Sro Sty 28, 2009 02:07
To, ze sie wstawi rure grubosci rynny zamaist seryjnego wydechu w silniku N/A nie oznacze automatycznie poprawy osiagow Bez dobrego policzenia tego wydechu skutki sa zazwyczaj odwrotne
Senn - Sro Sty 28, 2009 23:38
No wzery konkret Tylko pilnuj tych od planowania zeby Ci za duzo nie zebrali. Dla tych silnikow max to 0.2mm (teoretycznie).
secio - Sro Sty 28, 2009 23:43
Senn napisał/a: | No wzery konkret Tylko pilnuj tych od planowania zeby Ci za duzo nie zebrali. Dla tych silnikow max to 0.2mm (teoretycznie). |
Oddalem do www.polok.pl , mysle, ze profesjonalisci. W rozmowie zasugerowal ze ten wzer trzeba bedzie wypelnic.
Pzdr,
Mariusz
rodi_ - Czw Lut 12, 2009 11:43
Spytam w tym temacie, bo jakby nie bylo chodzi mi o kolektor.
Ma ktos dobry i sprawdzony sposob na odkrecanie srub kolektora wydechowego?
Zamowilem juz kolektor od Janspeeda i trzeba bedzie stary jakos odkrecic. Odrazu mowie ze klucza pneumatycznego nie mam
Pomogloby to cos gdybym odkrecal te nakretki na rozgrzanym kolektorze?
hoosar - Czw Lut 12, 2009 12:05
U mnie nie bylo zadnego problemu, zwykly klucz (oczkowy) i ewentualnie mlotek. Jakbys chcial cale szpilki wykrecic, to robisz kontrnakretke i jestes w stanie szpilke spokojnie ruszyc.
rodi_ - Czw Lut 12, 2009 20:59
dzieki, zobaczymy jak to bedzie
|
|