|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator
sknerko - Czw Sie 14, 2008 23:57 Temat postu: [R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator Witam
wszystko było OK do wczoraj i dopadło mnie.
Mianowicie: jechałem paradnie do ślubu 70 km/h z włączoną klimą (niby działała - wiało zimne)zatrzymałem sie i chyba wtedy zdarzyło się wszystko na raz (wentylatora pewny nie jestem) przestał działać obrotomierz równocześnie przestał pokazywać temperaturę płynu chłodzącego silnik i chyba zatrzymał się wentylator (nie wiem na pewno bo byłem filmowany i nie mogłem wysiąść i sprawdzić)wiało zimne ale jakby coraz słabiej, zatrzymałem się i zgasiłem silnik jak odpaliłem ponownie to zapaliła sie jeszcze kontrola trakcji i nie można jej w żaden sposób wyłączyć i wentylator nie działał przy włączonej klimie. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie wyglądają na dobre sprawdziłem zegary i w teście wszystko OK wskazówki idą w górę i nie wiem co dalej, co miałby wentylator do obrotomierza i wskaźnika temperatury wody? a lampka temperatury wody gaśnie prawidłowo. Nie mam pomysłu gdzie zajżeć celem zdiagnozowania problemu.
Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 12:06
Jak by nie chodzil wentylator to klima w gole nie bedzie chodzila a nie ze bedzie Cytat: | wiało zimne ale jakby coraz słabiej |
Co dao lampki od kontroli trakcji to zobacz czy dziala Ci ABS bo moze padl czujnik przy kole.Z nie dzialajacym obrotomierzem sie pierwszy raz spotykam...
henryk - Pią Sie 15, 2008 16:00
Zukowaty napisał/a: | Jak by nie chodzil wentylator to klima w gole nie bedzie chodzila | - chyba, że w V6 tak jest. W CDT będzie tak jak opisał sknerko, klima będzie działała ale bardzo mało wydajnie ze względu na brak chłodzenia wentylatorem.
sknerko napisał/a: | co miałby wentylator do obrotomierza i wskaźnika temperatury wody? | wentylator do wskaźnika temperatury mógłby coś mieć.
O ile pamiętam czujniki ABS mogą mieć coś wspólnego z obrotomierzem lub prędkościomierzem. Było o tym na Forum.
Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 16:07
henryk_w napisał/a: | wentylator do wskaźnika temperatury mógłby coś mieć.
O ile pamiętam czujniki ABS mogą mieć coś wspólnego z obrotomierzem lub prędkościomierzem. Było o tym na Forum. |
Z pedkosciomierzem jak najbardziej mi sie zdaje bo moze liczyc predkosc z kol.
Gdzies juz czytalem na tym forum ze w silnikach V6 jak padnie wietrak to klima sie wlacza i za chwile sama sie wylacza.Podczas jazdy moze chodzic bo ped powietrza chlodzi chlodnice.
sknerko - Pią Sie 15, 2008 17:17
tylko zastanawia mnie że oba zegary padły w chwili jak umarł wiatrak (prawdopodobnie, wydawało mi się że zrobiło się ciszejwłaśnie wtedy) czy wiatrak mógłby wywalić jakiś bezpiecznik w skrzynce koło pasażera ? bo pod maską wszystkie bezpieczniki dobre są jedynie przekażnik wiatraka jakby cieplejszy ale podmieniłem i bez zmian. Co do kontroli trakcji to może być czujnik abs bo kontrolka abs wprawdzie gasnie ale abs-u nie ma no i kontroli trakcji też.
Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 19:09
Posprawdzaj czujniki i zmien jak trzeba i wtedy zobaczysz.Zacznij od tego co juz wiadomo.Moze wywalil jaks bezpiecznik ,posprawdzaj bo jest niezly dostep.
sknerko - Pią Sie 15, 2008 22:15
Cały dzień w samochodzie i nic mądrego nie wymyśliłem. Gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodniczego? Nie mogę go w żaden sposób namierzyć.
A teraz: "hit wieczoru" pojechałem do znajomych raptem 1,5km i wszystko jak przedtem wentylator martwy zegary też i...... Wracam a tu słyszę wentylator na najwyższym biegu myka, ale zegary trupy, zatrzymałem przed domem włączam klime i chyba chłodzi zgasiłem samochód odpalam bez klimy ożyły zegary, ale tak dziwnie zapróbowały ze dwa razy i zaczęły normalną pracę po jakiejś chwili nie wiedzieć czemu załączył się wentylator na "trójce" i zegary padły zgasiłem odpalam podobnie, ale wentyl nie wystartował więc zegary działały włączyłem klime na LO zadziała ł wentyl na trójce i zegary zdechły O CO TU CHODZI? Jak wentylator nie działa to zegary pokazują w normie i nie powinien startować wentylator (one rzadko się uruchamiają w tych autach) a on startuje przy 13 st C na dworze i umierają zegary.
Zukowaty - Pią Sie 15, 2008 22:22
Nie wiem czy wentylator zawsze sie nie wlacza przyupadkiem jak zalaczasz klime na LO.Mi to wyglada na jakas zware w instalacji bo cuda Ci sie dzieja.Przynajmniej u mnie chyba zawsze sie wlaczal
sknerko - Sob Sie 16, 2008 15:20
Dzisiaj rozmawiałem z moim znajomym mechanikiem, który serwisował mi poldorovera i on mówi, że identyczne zachowanie miał w roverze 214 mojego kuzyna i tam przyczyną nie działania wskaźnika temperatury i właśnie obrotomierza był padnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Myślicie, że u mnie też może tak być? Z dzisiejszych obserwacji: jak przekręcę kluczyk bez odpalania na ciepłym silniku na chwile wskakuje pomiar temperatury a potem gaśnie kontrolka silnika zapala się kontrola trakcji i umiera temperatura po chwili zapala się z powrotem kontrolka silnika i działa wskaźnik temperatury i tak w kółko a po odpaleniu jest albo martwy wskaźnik albo chwile zadziała a potem umiera i nie wstaje wentylator wyłączyłem na razie bezpiecznikiem, bo miałem wrażenie, że jest uszkodzony, ale może to ten czujnik wariuje i dlatego wentylator się włącza i kręci jak szalony na najwyższym biegu. Przestudiowałem Rave w części elektrycznej, namierzyłem czujnik pod maską, ale sam go nie wydłubie jest tak schowany, że masakra może jutro albo w poniedziałek mój mechanik spojrzy co zacz, ale padnięty czujnik może tak wariować wentylatorem tak mi się wydaje po obejrzeniu rysunków.
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 13:18 ]
Odświerzam bo cisza w moim temacie a mechanik zajrzy dopiero wieczorem to może się coś dowiem wcześniej.
A czy może mi ktoś podpowiedzieć skąd zegar wie ile obrotów ma silnik? bo nigdzie nie moge znaleźć jak jest sterowany obrotomierz.
sTERYD - Sob Sie 23, 2008 15:52
Cytat: | A czy może mi ktoś podpowiedzieć skąd zegar wie ile obrotów ma silnik? bo nigdzie nie moge znaleźć jak jest sterowany obrotomierz. |
z czujnika położenia walu korbowego za pośrednictwem komputera
marcelo0506 - Nie Sie 24, 2008 21:20
Bardzo możliwe że czujnik temp wody bo własnie z niego idzie odczyt do kompa i z kompa na deskę oreaz komp sobie steruje wiatrakiem, a auto ma takie zabespieczenie że jak czujnik temp. wody nie działa to się wentylator włącza na maks bynajmniej w moim 1.8 tak jest bo sprawdzałem ostatnio ponieważ miałem wątpliwości czy mój wentylator działa(poprostu wyjąłem kostkę z kablami z czujnika i odpaliłem)
Co do klimy to ja zauważyłem u siebie że jak sobie ustawię jakąś tem.(całość w ustawieniu auto) to na początku wychładza do ustawionej temp wtedy też wentylator chodzi na max. a jak już osiągnie żądaną tem to zwalnia i delikatnie sobie dmucha i wentylator nadal kręci ale wolniej.
Życzę powodzenia!
sknerko - Pon Sie 25, 2008 07:57
Byłem u PHJOWI zdiagnozować co go boli.
Zdiagnozowano uszkodzony (na 99% bo nie rozbieraliśmy przodu) przekaźnik biegu pierwszego wentylatora i bardzo możliwe że jest gdzieś przetarty przewód do tego przekaźnika bede szukał sam i napiszę co znalazłem ale ciekawostka jest taka że wgrał mi nowe oprogramowanie silnika i zegary działaja został tylko alarm wyłączonej kontroli trakcji podejrzewam że jak bym uruchomił kilime i wentylator to problem wróci ale na razie nie grzebie bo samochód działa dopuki nie rozbiore przodu to wole żeby tak było jak jest.
A teraz hit największy:UWAGA UWAGA: Została wgrana optymalizacja cokolwiek to znaczy i miało spaść zużycie paliwa. Ponieważ bawie sie tym wskażnikiem spalania w komputerze to wiem mniej więcej ile powinien pokazywać przy jakiej jeździe i wjakich warunkach, po przejechaniu ponad 100 km już widze spalanie o ok litr na 100 mniejsze
A następne co się zmieniło to nie wiem czemu ale auto dostało chyba z 10KM w prezencie bo tak jak teraz przyspiesza to jeszcze nigdy nie przyspieszał i nie jest to jakas autosugestia bo nikt mi nie obiecywał jakichś zmian w tym zakresie i ja się ich nie spodziewałem ale szok przeżyłem jak przy wyprzedzaniu kawałek za Nowym Miastem wjechałbym w kufer komuś przede mną na lewym pasie byłem przyzwyczajony że przy 80km/h to on na 5 biegu nie wyrywa jak wsciekły do przodu a tu nagle jak wystrzelił to najpierw myślałem że mam czwórke wkleszczoną ale nie to była piątka nie wiem na czym to polega ale jak chip tuning to zadziałało. No i jest jakby troche słabszy poniżej 2000obr ale to jest akurat pryszcz
[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 21:45 ]
Naprawiono i tak po kolei:
Zegary zadziałały dzięki zabiegom PHJOWI
wentylator zadziałał po naprawie przetartego przewodu od przekaźnika 1 biegu wentylatora (przewód niebieski z komputera do przekaźnika dotykał chłodnicy)
kontrola trakcji zadziałała jak pogmerałem przy silniczku od kontroli trakcji pod maską po stronie pasażera na podszybiu.
piter34 - Pon Wrz 15, 2008 13:40
sknerko napisał/a: | Naprawiono i tak po kolei:
Zegary zadziałały dzięki zabiegom PHJOWI |
Wystawiłeś stosowny komentarz na stronie klubowej?
sknerko - Pon Wrz 15, 2008 22:01
wystawiłem komentarz
Karol87 - Czw Gru 18, 2014 21:26
witam ja miałem problem ze swoim MG ZT 2.0 cdti mianowicie nie działał obrotomierz czujnik temperatuty, podgrzewanie tylnej szyby i klimatyzacja. Spwodowane było to tym ze te samochody maja wade fabryczna otóż taką ze woda dostaje sie do samochodu (gdy pada deszcz) poprzez tylne lampy trzeba wyjąć lampy i dobrze je zaklejć silikonem nastepna żecz trzeba wysuszyć porzadnie bagażnik wyjąć ze środka fotele,całe wnetrze czyli wykładziny i całą podłoge i wszystko porzadnie wysuszyć mój samochód stał 3 dni i sie suszył w lato wszystko porządnie wyschło i problem zniknął u mego szwagra był ten sam problem w MG ZT-T zrobił to samo co ja i po problemie
|
|