Zobacz temat - 200 Vi - wzmacnianie hamulców - przewody
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - 200 Vi - wzmacnianie hamulców - przewody

MelGibson - Sro Sie 20, 2008 00:40
Temat postu: 200 Vi - wzmacnianie hamulców - przewody
Witam

Chcę poprawić hamulce i dlatego planuję wymienić przewody hamulcowe na wzmocnione.
Mogę kupić komplet przewodów na przód i tył GoodRidge za 349 zł (niestety czas oczekiwania 2 tyg). Wie ktoś gdzie można dostać nieco taniej, a przede wszystkim od ręki ?
Proszę o opinie o takich przewodach.

Oczywiście do tego płyn Motul RBF600 już czeka.

Tarcze przednie wentylowane Brembo MAX 262 mm zostają, wychodzę z założenia że nie ma sensu zwiększać tarcz by za chwilę zmieniać alufelgi.

pozdr
MelGibson

michone - Sro Sie 20, 2008 06:45

a klocki tez zmieniles?? jakie masz opony??
marcinmarcin - Sro Sie 20, 2008 07:54
Temat postu: Re: 200 Vi - wzmacnianie hamulców - przewody
MelGibson napisał/a:
Wie ktoś gdzie można dostać nieco taniej, a przede wszystkim od ręki ?
Proszę o opinie o takich przewodach.

Nie oszczędzałbym na tym, dwa tygodnie to też nie jakiś straszny szmat czasu. Jeśli chodzi o zlikwidowanie ciastowatości pedału hamulca to mi pomogło zalanie motulem i odpowietrzenie porządne - co ciekawe musiałem trochę przejechać żeby pedał stwardniał. Też myślałem o przewodach z oplotem ale z braku czasu i niechęci do kolejnego odpowietrzania (kolejnej roboty) na razie odpuszczam...

michone - Sro Sie 20, 2008 09:08

jak juz robic to profi :) skompletuj sobie tarcze + klocki ebc green stuff + węże w oplocie + motul. Jak masz kase możesz sobie kupic wzmacniacz sily hamowania f1z(ktoś na forum mial i byl zadowolony)
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 10:18

jeśli nie zwiększasz średnicy tarczy to zmiana przewodów nie ma sensu chyba ze stare są już zniszczone lub spuchły... za to ostatnio dorwałem katalog Taroxa G88 plus klocek Taroxa Rally Red tak komplet na przód można dostać już w Polsce za około 1100PLN.
michone - Sro Sie 20, 2008 10:37

dobryziom napisał/a:
jeśli nie zwiększasz średnicy tarczy to zmiana przewodów nie ma sensu chyba ze stare są już zniszczone lub spuchły... za to ostatnio dorwałem katalog Taroxa G88 plus klocek Taroxa Rally Red tak komplet na przód można dostać już w Polsce za około 1100PLN.
ale po co do 145KM ?? :) jak autko do jazdy na codzien to naer ebc red sie nie nadaja :/ Sam chcialem zmienic ale u mnie sa zaciski i tarcze nie wentylowane :/ musial bym zmieniac wszystko a to kupa kasy :/ no ale ja mam 103KM :P
marcinmarcin - Sro Sie 20, 2008 10:44

Sam się napaliłem na tarcze ebc groove + klocki ebc czerwone. Ale w szukajce znalazłem parę osób niezadowolonych - głównie z powodu bicia na kierownicy. Wizyta u mechanika w Opolu, potem rozmowa z p. Midowiczem, spowodowały że wybiłem sobie z głowy zmianę tarcz, zwłaszcza że odpowietrzenie pomogło
michone - Sro Sie 20, 2008 11:06

ale czaerwone sie nie nadja do normalnej jazdy... tybardziej do leciutkiej 200 :/
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 11:16

marcinmarcin napisał/a:
Sam się napaliłem na tarcze ebc groove + klocki ebc czerwone. Ale w szukajce znalazłem parę osób niezadowolonych - głównie z powodu bicia na kierownicy. Wizyta u mechanika w Opolu, potem rozmowa z p. Midowiczem, spowodowały że wybiłem sobie z głowy zmianę tarcz, zwłaszcza że odpowietrzenie pomogło


wiele osób jest przekonana że EBC to wyczynowe hamulce i z tego później wychodzą historie o pogiętych tarczach... to jest firma tuningowa robią hamulce przeznaczone do streetu i tu powinny sie dobrze sprawdzać chociaż trochę hałasują i i jak klocek sie nie nagrzeje hamują miernie. Nie należy na nich robić prób typu hamowanie z 200 do 0 na wciśniętym pedale bez odpuszczania bo jasne ze padną.

michone
co z tego ze samochód ma 145km czy 103km jak sie rozpędzi do 180 to tak samo będzie musiał wyhamować :) to ze ktoś ma mniej koników pod maska nie znaczy ze szybko nie jeździ na dobry klocek to podstawa :)

michone - Sro Sie 20, 2008 11:21

no niby tak :) ja mam wszystko nowe zimmermana i jestem zadowolony, a najwieksza roznice odczulem po zmianie opon z dunlop speed 2000 na michelin p zero nero :)
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 11:25

zimmermann dobra tarcza polecam wytrzymała parę hamowań z 200 praktycznie do zera i lata nadal oczywiście dobrze dobrany klocek ma duże znaczenie. Jak padną wyprobuje zestaw taroxa... albo swap na 288 z preli
michone - Sro Sie 20, 2008 11:29

a w ogole to byles juz na hamowni po wymianie dmuchawki ?? :)
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 11:39

nie :roll: hehhe boje sie tak jak chłopaki z chip tjuningu :rotfl:

a tak serio czekam teraz na nowa zawieche poza tym muszę zmienić jeden uszczelniacz od przewodu olejowego w turbie i dokręcić DP ogarnę całość to podjadę bo sam jestem ciekawy.

michone - Sro Sie 20, 2008 11:42

na ile liczysz?? pamietaj zeby poprosic o moc na silniku <lol>
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 12:15

sam go będę hamował żeby mnie nie oszukali :mad: na ile liczę hmm przy dobrych wiatrach 250km powinno wypluć


PS super info zawias jest już w PL :lol: wieczorem jadę odebrać.

michone - Sro Sie 20, 2008 12:41

250KM :D ja to jeszcze za glupi jestem na taka moc :D ile wazy 200 coupe??
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 13:05

katalogowo 1185kg
kamil_luczak - Sro Sie 20, 2008 16:00

ziomus my sie ustawic kurka mielismy :P

Ja swoje EBC zagotowal ostatniop, pewnie tez wina plynu, ale jechalem od cargo do pomnika lotnika z nowym clio sport i tak co swiatla but i hebel. Dla ciekawych clio poleglo do konca 3b mialem 2dl przewagi :P

MelGibson - Sro Sie 20, 2008 18:33

Michone klocki z przodu mam ATE ale uważam że są troszkę miękkie i pylą jak się skończą to zmieniam na inne, z tyłu były Lucasy cieniasy i poszły do kosza a weszły na próbę GreenStuff i wyraźna poprawa. Ale całokształt to nie to co powinno być, musi być lepiej dlatego zmiana płynu i przez to żeby był efekt daję wzmocnione przewody GoodRidge.
Opony z przodu nowe Bridgestone Potenza RE720, chyba nie muszę mówić więcej. Z tyłu jeszcze dobre Dunlop Sport SP 01 bardzo przyjemne opony na suche ustępują Potenzie na mokrej nawierzchni. A Twoje poprzednie Dunlopy speed 2000 ? chyba inaczej się nazywają ale mniejsza... to porażka, także nie dziwie się dobrych odczuć po ich wymianie.
Jeśli chodzi o wzmacniacz siły hamowania to raczej siłę mam w nogach tyle że ona obecnie idzie najpierw na rozpychanie elastycznych przewodów (każde się poddają).
Tak czytam Cię dalej Michone - powiem jedynie że zapewne nie jechałeś jeszcze Vi.
Ale i tak każdy ma inne oczekiwania co do hamulców, ja taką ścieżkę wybrałem.
Panowie nie prosiłem was o poradę jakie wybrać tarcze - interesują mnie przewody.

Marcinmarcin - oprócz tego co napisał dobryziom źle założone tarcze jakiekolwiek byś nie założył zestawy lub nieumiejętne użytkowanie (czytaj. kontakt z wodą po nagrzaniu) będą powodować finalnie bicie na kierownicy.

[ Dodano: Sro Sie 20, 2008 19:39 ]
Chłopaki dużo piszecie ale co z tego nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie nie będzie "pomógł" :-)

Kamil Luczak gratuluje starcia z Clio Sport, jestem pod wrażeniem. A tak mi chodziło po głowie to autko.

dobryziom - Sro Sie 20, 2008 18:53

jeszcze raz wujek dobra rada

jeśli nie zwiększasz średnicy tarczy to zmiana przewodów nie ma sensu chyba ze stare są już zniszczone lub spuchły...

kamil_luczak - Sro Sie 20, 2008 20:01

ziom, a jakis argument za tym dlaczego nie zmieniac przewodow na inne, lepsze ?
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 20:08

taka że nie poczujesz żadnej różnicy. Jeśli standardowe nie są zepsute oraz spuchnięte to będą działały identycznie jak te nowe tyle.


PS jeśli planujesz w najbliższej przyszłości przerabiać układ hamulcowy na coś mocniejszego to ma to sens bo cena nie jest zła tylko ze lepiej już zrób wszystko od razu a nie na raty całościowo profi.

MelGibson - Sro Sie 20, 2008 20:33

Dobryziom, muszę odpowiedzieć że nie zgadzam się z Twoją opinią. Popatrz co napisałem wcześniej "płyn Motul RBF600 już czeka" - to jest główny powód zmiany przewodów, zwykłe ta tym płynie długo by nie pożyły (a ja chcę żyć).
Ponadto każda guma się starzeje (nawet w przewodach), moje przewody mają może 4, a może 9 lat, więc czas na zmiany.
Pomiar siły hamowania prawdę pokaże.

michone - Sro Sie 20, 2008 21:18

MelGibson napisał/a:
Dobryziom, muszę odpowiedzieć że nie zgadzam się z Twoją opinią. Popatrz co napisałem wcześniej "płyn Motul RBF600 już czeka" - to jest główny powód zmiany przewodów, zwykłe ta tym płynie długo by nie pożyły (a ja chcę żyć).
Ponadto każda guma się starzeje (nawet w przewodach), moje przewody mają może 4, a może 9 lat, więc czas na zmiany.
Pomiar siły hamowania prawdę pokaże.
to ja nie kumam o co Ci chodzi z tym tematem... chcesz je od reki to poszukaj w googlach :)
dobryziom - Sro Sie 20, 2008 22:42

MelGibson oczywiście nie musisz sie zgadzać masz do tego prawo mówie z własnego doświadczenia... mam zestaw zimmermann plus DS performance 2000 zalane motulem 600 i przewody seria i co żyje :) a jeżdżę i hamuje ostro.

PS piszesz ze na motulu przewody długo by nie pożyły niby czemu??? chyba właśnie na odwrót ponieważ zaletą tego płynu jest to ze ciężko go zagotować w odróżnieniu od zwykłych płynów...