|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1,4 16v 99r.] Wyciek oleju ??Z czego ??I dlaczego !!??
koliber1 - Sro Sie 27, 2008 09:15 Temat postu: [r200 1,4 16v 99r.] Wyciek oleju ??Z czego ??I dlaczego !!?? Witam mam mały problem iz w moim roverku od 2 dni widze ze zaczyna wyciekac olej (pokaz zdjęc ) i nie wiem z czego to jest dokładnie i co musze zrobic zeby to naprawic jakie uszczelki kupic co jeszcze do uszczelek ogólnie co musze zrobic moze ktos jest w stanie mi powiedziec cos więcej na ten temat ??aa Jezeli to są uszczelki to jak ktos moze to prosze o linka do wzoru uszczelki !:)i jakie są mniej więcej tego koszta !:)
LINKI FOTO ! ! ! ! ! !
mackol - Sro Sie 27, 2008 12:04
Na twoim miejscu kupił bym jakiś środek w sprayu do czyszczenia silników, albo butelkę benzyny ekstrakcyjnej na orlenie i trochę to wyczyścił, wtedy łatwiej będzie ci zlokalizować
wyciek, być może cieknie ci z pod pokrywy zaworów, wtedy kupujesz uszczelkę za
ok 40zł (zamiennik) oryginał coś ok 90zł i z głowy.
Gorzej jak cieknie ci z tego połączenia niżej bo tam niema uszczelki i będzie potrzebny specjalny uszczelniacz - nazwy nie pamiętam ale znajdziesz ją na tym forum:]
Pozdro
mt - Sro Sie 27, 2008 13:22
Witam,
Fotki 1 i 3 to prawdopodobnie cieknie stamtad gdzie nie ma uszczelki tylko silikon. To pol biedy.
Fotka 2:
U mnie jest dokladnie to samo choc na sporo mniejsza skale. Na twoich fotkach widac dokladnie ze leci spod uszczelki glowicy. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
Podobno (nie dam sobie nic uciac) dzieje sie tak od zbyt mocnego naciagniecia paska alternatora. Ale nie jestem pewien. U mnie pojawilo sie po HGF. Olej wydostaje sie na zewnatrz baaardzo powoli. Poza tym nie miesza sie z woda.
AndrewS - Sro Sie 27, 2008 16:46
no to tak, fotka 1 i 3 , najprawdopodobniej cieknie z pokrywy walka rozrzadu, tam nie ma uszczelki, skreca sie to na uszczelniacz w plynie np. loctite 510
silikon jest mocno nie zalecany, gdyz polozony w nadmiarze, moze pozatykac kanaliki od hydropopychaczy
fotka 2 albo wskazuje na to samo co wyzej, ale ja stawialbym na uszczelniacz walka rozrzadu, zreszta jesli bedziesz robil juz jedno to i odrazu drugie, oczywiscie odrazu wymien uszczelniacz po drugiej stronie,
aha i to nie spod glowicy, sruby glowicy widac pomiedzy fajkami od przewodow WN maja leb TORX
koliber1 - Sro Sie 27, 2008 16:54
dobra panowie chce to zrobic jak najszybciej czy mozecie mi powiedziec co mam kupic i co z tą głowicą czy faktycznie musze wymienic uszczelke głowicy czy nie proszę o szybką odpowiedz i z góry bardzo dziękuję !:))
AndrewS - Sro Sie 27, 2008 18:12
kolega dostal odp. poprzez GG
koliber1 - Sro Sie 27, 2008 18:19
tak dostałem dziękuję TEMAT ZAMKNIĘTY !!
AndrewS - Sro Sie 27, 2008 18:27
no niekoniecznie zamkniety, zamkniety bedzie jak opiszesz relacje po naprawie
mt - Sro Sie 27, 2008 18:41
Witam,
Jeszcze tylko w kwestii formalnej:
Na 2 fotce na 100% widac polaczenie bloku z glowica. Po lewej plstikowa obudowa paska rozrzadu, u dolu alternator.
Czy wyciek jest spod glowicy czy z uszczelniacza - tego nie wiem. U mnie cieknie podobnie,
zawsze zaczyna zachodzic olejem dokladnie miedzy blokiem i glowica (zaznaczone na czerwono).
Pozdrawiam
AndrewS - Sro Sie 27, 2008 21:02
mt napisał/a: | Na 2 fotce na 100% widac polaczenie bloku z glowica |
no wlasnie ze chyba nie
to polaczenie ktore zaznaczyles to pokrywa walkow rozrzadu
polaczenie glowicy z blokiem jest nizej, pod kolekotrem ssacym i wydechowym
zreszta na tym zblizeniu nie dokonca to widac i jest cien szansy ze sie myle
u mnie alternator jest wyzej bo mam klime i dlatego moze mnie to mylic
po wnikiliwej analizie wszystkich zdjec chyba masz racje
ale w tym przypadku to i tak nic nie zmienia, olej tam obecny na 90% pochodzi z uszczelniacza walka rozrzadu
mt - Sro Sie 27, 2008 21:38
Witam,
Nikt mnie nie przekona ze to cos innego niz polaczenie glowicy z blokiem. Chocby mnie przypalali ogniem.
Tak czy siak - jesli to z walkow to moge odetchnac bo myslalem ze uszczelka, ktora zmienilem 15000km temu juz puszcza.
Pozdrawiam,
AndrewS - Sro Sie 27, 2008 21:45
mt napisał/a: | bo myslalem ze uszczelka, ktora zmienilem 15000km temu juz puszcza. |
no wtedy powinny byc zmienione uszczelniacze walkow
mt - Sro Sie 27, 2008 21:55
Byly.
AndrewS - Sro Sie 27, 2008 22:12
a to cos za szybko by padly,
chyba ze zostaly zle zalozone, np z nie uwzględnieniem kierunku pracy
|
|