|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Diagnostyka
chart - Nie Wrz 14, 2008 15:50 Temat postu: [R75] Diagnostyka Witam, czy jest możliwe zdiagnozowanie błędów bez podpięcia komputera? Wiem, że
można np. zdiagnozować klimę przez jednoczesne naciśnięcie 2 przycisków. Chodzi mi o błąd poduszek SRS-być może jest jakaś droga na skróty przez np. zwarcie określonych styków w złączu diagnostycznym. Może ktoś coś wie? Pozdrawiam
Rowan - Nie Wrz 14, 2008 16:36
Nie, nie da się. Jedynie, to możesz sobie kupic taki tester OBD i sam sobie zdiagnozujesz, oraz usuniesz błędy. A błąd SRS, to najprawdopodobniej jest spowodowany poruszeniem wtyczki pod siedzeniem. Przesuń oba fotele do przodu, potem włącz zapłon i zobacz czy się świeci. To bardzo często się zdarza.
chart - Pon Wrz 15, 2008 16:42
Dzięki ROWAN, ja tą wtyczkę już wymieniłem na inną, ale sytuacja się powtarza i mocno mnie wkurza ta świecąca ikonka na tablicy. Przyczyna chyba tkwi w kabelku, ale trudno to samemu wyłapać. Czy możesz mi dać jakieś namiary na ten tester?
Pozdrawiam
Rowan - Pon Wrz 15, 2008 17:45
http://moto.allegro.pl/it...ax380_obd2.html
Kiedyś PHJOWI go polecał. Mój kumpel do Passata go ma i sobie chwali. Ja testowałem nim swojego, ale żadnych błędów nie było
[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 18:49 ]
Tylko nie wiem jak z kodami błędów, bo w tej aukcji nic nie pisze, o rozpisce kodów błędów, a to jest potrzebne. Ale to napisz do gościa przed kupnem i zapytaj czy daje czy nie.
chart - Pon Wrz 15, 2008 17:59
Dzięki, znalazłem na allegro i na ebayu takie testery OBD2. Jeden jest nawet za 58zł ale tylko do silnika. Czy r75 ma inne gniazdo diagn. dla silnika a inne (to pod siedzeniem kierowcy) dla reszty urządzeń? Zapytałem sprzedającego, czy pokazuje też inne błędy i czekam na odpowiedź. Może go kupię, bo on też kasuje przeglądy.
Niedrogo, opinie ma dobre.
se7en86 - Pon Wrz 15, 2008 18:20
chart, czyli mam rozumieć, że jak zapali mi się oil servis i inspection to da się skasować tym urządzeniem ?
Rowan - Pon Wrz 15, 2008 18:25
Oil servis to drutem skasujesz.
se7en86 - Pon Wrz 15, 2008 18:32
Rowan wiem, że drutem, ale szczerze boję się do tego podchodzić. Przerabiałeś to już? Czytałem ostatnio, że ktoś tak zrobił i później miał jakieś problemy.
Rowan - Pon Wrz 15, 2008 18:36
Eee, jak się do tego porządnie zabierzesz i zrobisz według instrukcji ze strony klubowej to wszystko będzie OK.
Dziadek - Pon Wrz 15, 2008 19:06
Witam Panowie.Byłem ostatnio u PHJOWI i mimo,że to ok.300 kilosów ode mnie,warto było ,bo pokasował kilka błędów profesjonalnie.Co do inspekcji i oleju,to zrobiłem to sam po dokładnym przeczytaniu Forum.Trochę zajmuje to czasu,bo ciężko było mi trafić z czasem zwarcia styków,ale udało się.Zmuszony byłem do tego,bo pierwsze co zrobiłem po kupnie auta to wymiana oleju i filtrów,a w pobliżu nie było nikogo,kto mógłby to zrobić w pełni profesjonalnie.Mimo obaw podszedłem do tego jak do resetowania innych urządzeń elektronicznych,które ogólnie polega na zwarciu.
chart - Wto Wrz 16, 2008 14:21
Już wiem (informacja od sprzedawców z allegro i ebay.de), że tester ODB obsługuje niestety tylko komputer silnika. Akurat silnik nie stwarza mi problemów (żeby tylko nie zapeszyć!!) a niestety do innych błędów (ABS,SRS,klima itp) testera nie ma- a przynajmniej ja nie słyszałem.
Tyle na razie . Pozdrawiam wszystkich.
piter34 - Wto Wrz 16, 2008 14:33
se7en86 napisał/a: | chart, czyli mam rozumieć, że jak zapali mi się oil servis i inspection to da się skasować tym urządzeniem ? |
Nie da się.
|
|