|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dziwne drgania
phuss - Nie Wrz 21, 2008 17:40 Temat postu: [R75] Dziwne drgania Witam
Od pewnego czasu mam dziwne drgania i hałas w roverku.
1. Ruszając prosto jest wszystko ok.
Ruszając ze skręconymi kołami ( w lewo) mam wrażenie jakby się silnik min. przestawiał i lekko drży kierownica i jakoś głośniej jest w autku.
Na wstecznym tego nie robi.
2. I druga sprawa przy obrotach silnika ok. 1700~1900 mam dziwny odgłos jak by tu leciutko wydech stykał się z podłogą, siedząc z przodu mam wrażenie że hałasuje z tyłu auta a siedząc z tyłu że to z przodu.
Ale sprawdziłem wydech, tego nie robi, na postoju przy tych obrotach też jest takie uczucie tylko mniejsze.
Ten hałas jest taki jakby REZONOWAŁ, z kolegą macaliśmy, słuchaliśmy(bez kanału), kolega nagniatał silnik i przy nagniatanym silniku jakby lekko mniej hałasował.
Moje przypuszczenia skromne to któraś poduszka jest nie teges.
A koledzy co powiedzą?
McGAJveR - Nie Wrz 21, 2008 17:46
Przejrzyj kolego poduszki silnika...
Być może któraż "zmarła" i silnik rzeczywiście się przemieszcza...
tommsz - Nie Wrz 21, 2008 21:00
a jak tuleje wahaczy??
phuss - Pon Wrz 22, 2008 07:40
Byłem na diagnostyce na szarpakach, powiedzieli, że wszystko w normie.
Łapy (poduski)też są całe,
tylko nie wiem czy się nie wypracowały i nie są zbyt "mięciutke".
PHJOWI - Pon Wrz 22, 2008 08:30
proszę sprawdzić poduszkę silnika tą od strony pasażera przy przedniej lampie taka gruszka , czy nie ma pęknieć.
phuss - Pon Wrz 22, 2008 15:45
sprawdzę, a tak przy okazji to od benzyniaków pewnie poduszki nie pasują??
Marek_75 - Wto Wrz 23, 2008 22:15
skoro przy skrecie wibracje to moze jakies łożysko w pompie wspomagania... miałem tak w escorcie. Przy skręcie rzęził najpierw ledwie słyszalnie, potem coraz głośniej.
Pompa dostaje ociążenie właśnie przy skręcie.
Jary - Sro Wrz 24, 2008 06:24
phuss napisał/a: | Byłem na diagnostyce na szarpakach, powiedzieli, że wszystko w normie. Łapy (poduski)też są całe, |
Tak jak któryś z kol. wyżej pisał wymień poduszki, a szarpaki to pokażą sprawność 70%, nawet całkowicie padniętych amorków
lkwiatos - Nie Sty 18, 2009 11:22 Temat postu: Mam podobny problem Czytałem na ten temat.
Przyczyn może być wiele: tuleja wachacza, skrzywiona felga, krzywa półoś, przegub
Thrillco - Nie Sty 18, 2009 11:30
Jary napisał/a: | phuss napisał/a: | Byłem na diagnostyce na szarpakach, powiedzieli, że wszystko w normie. Łapy (poduski)też są całe, |
Tak jak któryś z kol. wyżej pisał wymień poduszki, a szarpaki to pokażą sprawność 70%, nawet całkowicie padniętych amorków |
Dokładnie - u mnie na wywalonej gumie i totalnie rozklekotamym wahaczu prawym na diagno wyszło, ze wszystko jest cacy a tydzien póxniej musiałem wymienic wachacz i tuleje
PAWEL620 - Nie Sty 18, 2009 11:47
witam,
w moim roverku 620i też zauważyłem drganie kierownicy gdy obroty spadają poniżej 1 tys. obr. i są dość mocne,
ale gdy dodam gazu i obroty zwiększają się do ponad 1 tys. obr drgania zanikają.
co może byc z nim nietak ?
marcus - Nie Sty 18, 2009 12:50
lkwiatos, myślę, że u Ciebie może być problem z przegubami lub przegubem nawet wew. Są luzy i w momencie przyśpieszania one są bardziej zauważalne warto sprawdzić te przeguby wraz z półosiami, a przy okazji także wahacze.
[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:51 ]
PAWEL620 napisał/a: | witam,
w moim roverku 620i też zauważyłem drganie kierownicy gdy obroty spadają poniżej 1 tys. obr. i są dość mocne,
ale gdy dodam gazu i obroty zwiększają się do ponad 1 tys. obr drgania zanikają.
co może byc z nim nietak ? |
U Ciebie mogą być zużyte poduszki
Zukowaty - Nie Sty 18, 2009 13:40
Cytat: | U mnie jest podobnie tzn.
gdy jadę na wprost przy ostrym dodawaniu gazu czasem czuć w wewnątrz samochodu
drżenie (ale tylko czasem)
natomiast gdy dodaje mocno gazu na łukach w lewo bądz w prawo efekt ten jest silniejszy
i prawie zawsze wystepuje
W związku że to drżenie zawsze jest spowodowane mocniejszym dodawaniem gazu więc czy to może chodzić o poduszkę silnika? |
lkwiatos, Ty to wymien sobie te tuleje http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=883 . Objawy przy ich padzie sa takie ze jak przyspieszasz nie wazne czy luk czy prosta to auto drzy ale jak hamujesz silnikiem to juz nie.
lkwiatos - Wto Mar 03, 2009 10:57 Temat postu: Napewno nie przegub
marcus napisał/a: | lkwiatos, myślę, że u Ciebie może być problem z przegubami lub przegubem nawet wew. Są luzy i w momencie przyśpieszania one są bardziej zauważalne warto sprawdzić te przeguby wraz z półosiami, a przy okazji także wahacze.
[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 12:51 ]
PAWEL620 napisał/a: | witam,
w moim roverku 620i też zauważyłem drganie kierownicy gdy obroty spadają poniżej 1 tys. obr. i są dość mocne,
ale gdy dodam gazu i obroty zwiększają się do ponad 1 tys. obr drgania zanikają.
co może byc z nim nietak ? |
U Ciebie mogą być zużyte poduszki |
Konstrukcja przegubu zewnetrznego i wewnetrznego przy nadmiernym luzie (wyrobieniu się kielicha przegubu) daje wyraźne objawy, które charakteryzują się głośną pracą, trajkotaniem przgubu (zewnetrzny przy jeżdzie na zakrętach a wewnetrzny bardzo rzadko na wprost)
Taka jest moja wiedza, to samo mówią mechanicy więc przegub w tym wypadku chyba odpada.
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 11:04 ]
U mnie jest podobnie tzn.
gdy jadę na wprost przy ostrym dodawaniu gazu czasem czuć w wewnątrz samochodu
drżenie (ale tylko czasem)
natomiast gdy dodaje mocno gazu na łukach w lewo bądz w prawo efekt ten jest silniejszy
i prawie zawsze wystepuje
W związku że to drżenie zawsze jest spowodowane mocniejszym dodawaniem gazu więc czy to może chodzić o poduszkę silnika?
Byłem na stacji diagnostycznej i wyeliminowali mi kilka rzeczy tj:
- luzy na wachaczach - brak - OK
- amortyzatory - jeden trochę cieknie ale sprawność powyżej 50% czyli - OK
- luzów na kołach - brak - OK
Pozdr
haszczyc - Wto Mar 03, 2009 11:09
ja ostatnio mialem podobne drgania co sie okazalo ze oslona silnika plastikowa co jest pod silnikiem pękła i jak jechalem dosc szybko ponad 100km/h to dziwne trgania byly i przy malych predkosciach tez bylo je slychac teraz ja odkrecilem i jest ok
lkwiatos - Wto Mar 03, 2009 11:19
Ostatnio tam zaglądałem i jest wszystko w porządku.
Pozdr
marcus - Wto Mar 03, 2009 18:29
Nie dokońca masz rację. Ja właśnie już przeszedłem awarię przegubu wewnętrznego. Objawiało się to tym, że kierownica wpadała w duże wibrację i cały przód samochodu także.
Powyżej 70-80 km/h. Powyżej 130 troche jakby wibracje spadały. Ale oczywiście drgania samochodu były takie że strach było prowadzic sam.
Gdyby to była poduszka silnika mysle że drażał by także lewarek zmaiany biegów.
A kierownica drży??
A i jeszcze jedno na szarpakach u mnie też było niby wszystko dobrze
lkwiatos - Wto Mar 03, 2009 20:09
Obojętnie czy jadę 20 km/h czy 80 km/h czy 120 km/h - nie mam żadnych objawów jeśli to jest stała prędkośc.
Samochód drży przy przyspieszaniu (i to nie zawsze) a najbardziej przy przyspieszaniu na łuku drogi (tu to już norma).
Cały czas mi po głowie chodzą te górne łozyska amortyzatorów. Przecież one na górze są chyba jedynym miejscem mocowania z nadwoziem. Może tam jest spory luz i są takie efekty?
Te luzy mogły też spowodować że amorek z jednej strony zaczał już cieknąć - jesli na niego działają jakieś siły.
Sam już nie wiem. W piątek jade do mechaniora - zobacze czy coś wykombinuje.
cyklonst - Pią Mar 06, 2009 23:47
ja w swojej 75 mam tak że jak na zakręcie dodam gazu to tak jakby myszkował po drodze i też nie wiem co to jest
lkwiatos - Sro Mar 11, 2009 11:13
Jakby ktoś szukał - kod cześci Rovera to: TDB104950 (driveshaft - półoś kompletna)
Pozdr
marcus - Sro Mar 11, 2009 12:50
lkwiatos napisał/a: | Diagnoza mechanika: awaria zestawu półoś <-> przegub wewnetrzny
Tak jak myślałem ale nie bardzo dopuszczałem do siebie tej myśli |
No raczej obstawiałeś poduszki
Ze, powiem nieskromnie - a nie mówiłem.
Spróbuj skontaktować się z Tomim. On lubi pomagać napewno coś wymyśli.
lkwiatos - Sro Mar 11, 2009 20:55
Za używki na Allegro trzeba dać 200 - 300 zł.
|
|