|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDI] Jak ustawić/sprawdzić kąt wtrysku?
kadzaf - Sro Wrz 24, 2008 21:48 Temat postu: [R220 SDI] Jak ustawić/sprawdzić kąt wtrysku? witam wiecie jak mozna ustawic /sprawdzic kat wtrysku w tym modelu (zapewne gdzie powinny byc punkty) .pozdro
Brt - Sro Wrz 24, 2008 22:06
w komputerze nie wiem, czy sa akieś znaki, ale o ile mi wiadomo, to kąt wtrysku ustawia się tylko za pomocą jakiegoś testera diagnostycznego. opis jest gdzieś na forum i zapewne w FAQ
thef - Sro Wrz 24, 2008 22:07
kadzaf napisał/a: | witam wiecie jak mozna ustawic /sprawdzic kat wtrysku w tym modelu (zapewne gdzie powinny byc punkty) .pozdro | Tylko komputerem, wystarczy Bosch KTS 500.
kadzaf - Sro Wrz 24, 2008 22:12
thef napisał/a: | kadzaf napisał/a: | witam wiecie jak mozna ustawic /sprawdzic kat wtrysku w tym modelu (zapewne gdzie powinny byc punkty) .pozdro | Tylko komputerem, wystarczy Bosch KTS 500. |
No to musze sie rozejrzec za jakims warstacikiem
a myslałem, ze moze tak jak w starszych dieslach
piter34 - Czw Wrz 25, 2008 14:53
Testerem się sprawdza, a ustawia się rękami. Czyż nie?
thef - Czw Wrz 25, 2008 15:04
piter34 napisał/a: | Testerem się sprawdza, a ustawia się rękami. Czyż nie? | W gwoli ścisłości to tak, no może jeszcze nasadka 10ka się przydaje
Skiba - Czw Wrz 25, 2008 15:06
Zdarzają się też tacy, co na słuch ustawiają
kadzaf - Czw Wrz 25, 2008 20:52
Skiba napisał/a: | Zdarzają się też tacy, co na słuch ustawiają |
na słuch (ale to po pracy silnika ,jak za wczesny moze głosniej pracowac(twardsza praca itp)
ciekawi mnie to, bowiem moze mam za późny (bo nie wiem jak bym mógł jechac, to i tak wskazówka od wody wyzej nie pójdzie jak do połowy) no i troche mam wrażenie ze auto jest mułowate
thef - Czw Wrz 25, 2008 20:55
Może napisz nam z czym dokładnie masz problem, jakie objawy?
kadzaf - Czw Wrz 25, 2008 20:58
jakiegos poważnego problemu to raczej nie mam, tylko wrażenie jakby auto było troszke ospałem (wydaje mi sie ze po zakupie było żwawsze mam go ok 2lata)
i tak sobie mysle ze moze zapłon za pózny ...
thef - Czw Wrz 25, 2008 21:00
Jeżeli nic nie rozbiłeś z rozrządem/pompą to raczej kąt wtrysku sam się nie przestawił. Sprawdź szczelność przewodów gumowych intercoolera oraz krótkiego stożkowatego przy turbinie. Dolot powietrza i filtr też obejrzyj.
kadzaf - Czw Wrz 25, 2008 21:04
tam luz lookałem przebieg silniczka jakie 185kk oleju nic nie bierze
(turbina chyba była regeneorwana bo z tego co wiem to wytrzymują po 100k ) moze dobrze by było zajerzec pod dekiel rozrządu? (hmm ale tam chyba sa ustawiane luzy cisnieniowo(hydraulicznie) nie wiem jak to sie fachowo zwie
thef - Czw Wrz 25, 2008 21:08
Turbina należycie traktowana pożyje sporo więcej niż 100k km, nie łudziłbym się, że była regenerowana, no chyba, że masz taką informację od poprzedniego właściciela. Pod deklem raczej nic nie zmienisz . Podjedź gdzieś na KTSa i odczytaj ten kąt wtrysku.
kadzaf - Czw Wrz 25, 2008 21:54
no bede musiał
po za tym coraz bardziej przekonuje mnie chip
tyle tylko boje sie troszke bo różne są na ten temat wypowiedzi
klos85 - Wto Paź 14, 2008 15:13
Witam
Przymierzam sie do ustawienia kąta wtrysku(niestety będe musiał zrobić to sam) gdyż jestem poza granicami Naszego pięknego kraju,i nie mam możliwości skorzystania z usług naszych szpeców od samochodów.Przynajmiej jeszcze przez kilka miesiecy.Wymieniałem rozrząd w maju i do sierpnia jezdziłem bez żadnych problemów.Teraz mam problem z odpaleniem go na zimnym silniku.Świece,przekaźnik.cofające paliwo-odpada.
Czytałem na forum jak to się robi,wiem jakie są konsekwencje ale musze spróbować.
Interesuje mnie o ile mogę przekręcić koło zębate(po uprzednim odkręceniu 4 srub),czy w grę wchodzi symboliczne przesunięcie koła dajmy na to o 1mm czy śmiało mogę przekręcić o np. 1cm bez żadnych późniejszych konsekwencji?
objawy_ jak już pisałem problem z odpaleniem do tego dochodzi chmura dymu-Pytanie w którą stronę kręcić koło???
z óry dzięki
pozdrawiam
klos85
thef - Wto Paź 14, 2008 15:52
Kręć kołem o prawie niezauważalne wartości kąta, bo nawet lekkie przesunięcie powoduje już zauważalne zmiany kąta wtrysku. Zatem, jak napisałeś, o milimetr. W którą stronę? To zależy czy opóźniasz czy przyspieszasz. Generalnie, jeżeli robisz to na słuch, to ustaw tak, by silnik pracował jak najciszej - zbyt wczesny kąt powoduje głośniejszą pracę silnika i pojawianie się błędu cewki czasu wtrysku.
Jary - Sro Paź 15, 2008 06:48
thef napisał/a: | W którą stronę? To zależy czy opóźniasz czy przyspieszasz. |
Zgodnie z obrotami silnika - opóźniasz, w strone przeciwną przyśpieszasz
klos85 - Nie Paź 26, 2008 12:04
Witam ponownie.
jakieś 3 dni temu ustawiłem kąt wtrysku,auto odpala bez żadnego problemu.
Ale teraz podczas jazdy zapala mi się kontrolka check egine.(dodam iż zapala sie tylko wtedy gdy przez jakis okres jazdy noga na pedale gazu ani nie drgnie)Kontrolka jak sie już zaświeci to kazdy nawet minimalny ruch (dodania albo spuszczenia) nogi z gazu powoduje jej gaśnięcie.I tak w koło.
Zaznaczam ze 56 krotne włączenie i wyłączenie zapłonu nie pomogło.
Moje pytanie brzmi czy jest to jakiś powód do paniki czy mogą z czymś takim jeździć bez zadnych problemów.I czy nie odbije sie to np. na spalaniu samochodu a później na pracy silnika?
pozdrawaim
klos8
pgrad - Nie Paź 26, 2008 17:27
Nie wiadomo, spalania raczej nie zmieni, jeżeli jest ustawione "w miarę dobrze". Co do żywotności silnika, to nie wiem, ale wydaje mi się że skoro kat wtrysku zmienia się z temperaturą, to jakieś przekłamanie może być, tylko kto wie w którą stronę i o ile?
danielsonicl - Nie Paź 26, 2008 19:41
klos85 napisał/a: | .(dodam iż zapala sie tylko wtedy gdy przez jakis okres jazdy noga na pedale gazu ani nie drgnie) |
Masz za wczesny zapłon,było już to przerabiane wystarczy minimalnie opóźnić i będzie oki.
filo - Nie Paź 26, 2008 21:24
Ile orientacyjnie może kosztować odczytanie kąta wtrysku i jego ewentualne ustawienie?
A co do KTS 500 to pisałem z tego pracę dyplomową ale tu już dawno było i pamięć nie ta a miałem to trochę obcykane...
Byłem dzisiaj spytać o cenę sprawdzenia i ustawienia kąta wtrysku w GłADYSEK BOSCH SERVICE Kraków ul.Bora Komorowskiego-300 złotych mi idiota powiedział.
Sciemniał coś tam,że to sporo roboty jest itp.Ewidentnie sie nie znał na rzeczy.
A jakiś stary wiekiem mechanik powiedział,że Rover 620 SDi to jakiś dziwoląg jest i nie ma zamiaru sie za to brać. To sie pokazali z jak najlepszej strony.
A z tego co tu piszą ludzie na forum to prosta robota...
mi_sza1 - Sro Lis 04, 2009 16:28
filo napisał/a: | Ile orientacyjnie może kosztować odczytanie kąta wtrysku i jego ewentualne ustawienie? |
Własnie dzisiaj byłem na ustawieniu kąta wtrysku, bo mam dośc modlenia sie czy starczy mi rano akumulatora aby odpalić. Cena podłączenie odczytanie wszystkich patrametrów pompy - 50zł ewentualne ustawienie miałobyć 80zl a wyszło 70zł. przestawili z 4,5 na 2,6
iwan00 - Czw Gru 17, 2009 21:30
Wyczytałem powyżej, że wraz z rozgrzaniem silnika kąt wtrysku się zmienia. Ale w którą stronę bo mój 220SD nie dość, że niemrawo pali to jeszcze strasznie hałasuje jak jest zimny. W związku z tym pokusiłbym się o drobną regulację " na słuch " i logikę.
|
|