|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 99]- szarpie i dusi silnik
grzela_st-ce - Wto Lis 04, 2008 07:00 Temat postu: [R200 1.4 99]- szarpie i dusi silnik Witam!!
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu sprawcy szarpania i dławienia silnika podczas jazdy...Żaden(!) mechanik w tym mieście nie jest w stanie mi pomóc.Sprawdzali juz chyba wszystko -komputer ,ciśnienie itd.Jeden z nich poradził mi jeszcze wymianę świec wraz z przewodami i kopułką ale już tyle kasy władowałem w tego szrota że mam dość i Rovera i mechaników z tego miasta...Dusi go na każdym biegu,żeby mniej szarpało musi wejść na obroty powyżej 3000.Na 7 dni w tyg. 1 przypada że mu nic nie dolega,jeździ ładnie nie szarpie,ale wystarczy że zgaszę do na moment i wszystko wraca do "normy".Chyba tylko ja mam takiego pecha-każdy użytkownik z którym rozmawiałem chwali sobie to auto.
Ps. i jeszcze ABS-y,nawet gdy jadę bardzo wolno przy hamowaniu załączają się,wiem że powinny zadziałać przy gwałtownym hamowaniu a moje łapią za każdym razem gdy hamuję.Z góry dziękuję za poradę
zapal - Wto Lis 04, 2008 07:38
o abs-ach masz w FAQ a co do szarpania moj kolega mial audi 80 i mial wlasnie taki sam przypadek wymienil chyba wszystko a co sie okazalo ? brydny bak plus jakis kawalek plastiku w nim , tylko moja sugestia moj kolega sobie wlosy z glowy wyrywal dopiero zawiozl ja do jakiegos szpeca co na oko widziz co jest nie tak jak mu powiedzial bak to go wysmial jak odkrecil bak i sprobowal dmuchnac w przewod paka mu opadla
grzela_st-ce - Wto Lis 04, 2008 08:29
Ciekawa sugestia...trzeba będzie się zastanowic nad nią..a czy jeszcze ktoś ma jakies pomysły na te moje "paści"??
wild_weasel - Wto Lis 04, 2008 08:42
Grzela St-ce, nie pisz, że Roverek to szrot, bo sympatii tym nie zyskasz
O szarpaniu było wiele postów. Najlepiej zacząć od wymiany świec, przewodów, palca i kopułki rozdzielacza zapłonu. Być może trzeba wyczyścić silnik krokowy. Na stronie klubowej masz wszystko opisane (techniczny FAQ).
Grzela St-ce napisał/a: | już tyle kasy władowałem w tego szrota |
Tzn. ile i co wymieniałeś? Może to wina mechaników, że doradzili wymianę np. tłumika i uszczelki pod głowicą - pieniądze znikają, a efektu brak!
grzela_st-ce - Wto Lis 04, 2008 10:45
wild_weasel napisał/a: | nie pisz, że Roverek to szrot, bo sympatii tym nie zyskasz | jeśli tyle kasy i nerwów przezniego straciłem... uszczelka jest w poządku,tłumik też :wink:poprostu taki egzemplarz
wild_weasel - Wto Lis 04, 2008 10:54
Miałem na myśli to, że może powinieneś zmienić mechanika, a nie obrażać się na Roverka
Sprawę na pewno da się załatwić wymianą jednego elementu, tylko trzeba wiedzieć którego. Wymiana wszystkiego po kolei zgodnie z zaleceniami mechanika (bo to nie on płaci, a jemu płacą) przyniesie jedynie pustkę w portfelu, a nie poprawę sytuacji. Dlatego pytałem co też zalecił Ci mechanior.
grzela_st-ce - Wto Lis 04, 2008 13:23
chyba jednak strzelę focha na Rovera...na dodatek przed chwil sprawdziem olej i co??PUCHY!!! ŻRE OLEJ!dni tego samochodu są policzone...
wild_weasel - Wto Lis 04, 2008 13:26
A ubytki oleju zgłaszałeś już wcześniej mechanikom? Może elementy układu zapłonowego są zalane olejem, np. kopułka... Jeśli dopiero teraz zauważyłeś braki, to może naprowadzą one fachowca na jakiś trop...
grzela_st-ce - Wto Lis 04, 2008 13:43
nie zgłaszałem ponieważ nie jest widać żeby olej był na tych elementach...wogóle niema żadnych wycieków...olej wymieniałem 4 miesiące temu po tym jak usunięto wadliwy uszczelniacz z którego żeciwiście ciekł olej ale to było przed wymianą ...potem silnik był dokładnie umyty i teraz nic niewidać...odrazu uprzedzam pytanie ,wcześniej tez nim szarpało...zamówiłem juz wszystkie kable,świece,kopułki.palec jak to niepomoże to się wieszam
wild_weasel - Wto Lis 04, 2008 13:51
Grzela St-ce, spokojnie, żadnych gwałtownych ruchów
Mój też ostatnio zaczął żywić się olejem, niedługo trzeba będzie zdiagnozować przyczynę tego apetytu
Elementy, które zamówiłeś, odpowiadają za 90% problemów z szarpaniem, dławieniem, itd.
Sprawdź jeszcze silnik krokowy, procedura jest w technicznym FAQ.
(Kurde, nie jestem fachowcem od mechaniki; po prostu czytam forum jakiś czas ).
grzela_st-ce - Sro Lis 05, 2008 07:22
może uszczelniacze???jestem załamany i zdruzgotany...części dopiero na piątek ABS też sprawdzą dopiero w piątek(tak to jest jak sie niema własnego garażu..) ...WYJAŚNIŁA SIE PRZYCZYNA SZARPANIA...zmieniłem świece ,przewody ,kopułkę i palec...jak reką odjoł,...teraz trzeba znaleść przyczynę dlaczego żre olej,i dlaczego tak dymi z rury ale chyba ten olej ma coś z tym wspólnego... może kroś miał podobne problemy??
nomen82 - Pon Lis 24, 2008 11:02
Hejo spokojnie nie ma co dramatyzować a tym bardziej paszkudzić na Roverka. Mam te same objawy i takze z nimi walcze. Proponuje zacząć od sprawdzenia rad na forum podanych, tzn:1) wizyta na Shellu po V power i dolanie czyściciela wstrysków, może to tylko nagar jakis, a jak nie pomoże to:
2) odepnij przepływomierz, może padł, spalanie wzrośnie ale jak objawy ustąpią to masz rozwiazanie, jak nie to:
3) odepnij EGR, tzn 2 cieniutkie przewody odchodzace od zaworu, moze sie przytkał, ja jestem na tym etapie: jeśli to nie pomoże to pozostaje jakiś dobry Macher roverkowy zajrzyj na stronę klubową jakies warsztaty są tam polecane albo wpisz w Szukajce miejscowość większą bankowo jest jakiś Mechanik co kuma Roverki. I spokojnie, kupiłem przed Roverkiem Golfika 2 podobno nie do zajechania, po miesiącu jazdy musiałem wymienić calą elektrykę auta, która "podobno" trzyma lata i nic się nie dzieje. Heh nie ma bezawaryjnych autek...
|
|