|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 98r ] od czego ten czujnik??
zapal - Sro Gru 03, 2008 14:47 Temat postu: [R200 1.4 98r ] od czego ten czujnik?? witam panowie mam pytanie od czego jest ten czujnik ktory jest pokazany na zdjeciu ta zielona wtyczka
a drugie pytanie to:
dziś zauważyłem ze jest on odpięty zapiąłem go i żadnej różnicy
1. czemu był odpięty ( jest uszkodzony?? jak sparwdzic?? )
2. czy jeśli będzie zapięty to coś będzie się działo
TARADAJA - Sro Gru 03, 2008 22:43
Map-sensor z niego komputer czerpie informację o warunkach panujących aktualnie w kolektorze ssącym. Jego wypięcie powoduje iż komputer uśrednia sobie wartośći i wtedy bez kosztów można jeszcze pojeździć tzw. domowe patenty
zapal - Sro Gru 03, 2008 22:48
kolego a mógłbyś mi to wszystko jaśniej wytłumaczyć bo nie wszystko rozumie...
a jeśli jest podpięty to co wtedy?? większe spalania czy jakieś problemy?? co uśrednia z czym można dłużej pojeździć co jest w takim razie padnięte?? jak sie on ma do reszty co jesli go nie ma
TARADAJA - Sro Gru 03, 2008 22:53
A masz jakieś niepokojące objawy? Czy z czystej ciekawośći?
zapal - Sro Gru 03, 2008 23:05
tzn tak jak pisalem , grzebalem cos przy autku i patrze jakas wtyczka luzem pozagladalem i zbaczylem gdzie cos jest wypiete i wpoilem tona miejsce i niby wszystko tam samo... wiec nie wiem o co kaman i czemu byl odpiety...?
a jakie objawy co moze nie dzialac jak to jest uwalone wiec pytam z czystej ciekawosci wtluacz mi co i do czego to jest i czy moge to zapiac czy mam spowrotem to wypiac i co sie ma dziac jak to cos jest uwalone i ew czy dlugo moge tak jezdzic i czy drogo bedzie kosztowac ew wymiana tego pisz wszystko co wiesz
TARADAJA - Sro Gru 03, 2008 23:40
Podepnij ją nic się nie stanie! Bada on tylko aktualne panujące w kolektorze podciśnienie które jest miarą ilości powietrza potrzebnej do utworzenia i spalania mieszanki paliwowo-powietrznej! Komputer analizując ten parametr w połączeniu z czujnikiem temperatury ustala wartość wtrysku paliwa w stosunku do masy powit
etrza( nie mylić z przepływomierzem) którego w tym aucie nie posiadasz:) Jedynie co może być negatywne to "liche spalanie" bądz większe zużycie paliwa(ale nieznacznie)
Pozdrawiam
Tomi - Czw Gru 04, 2008 00:34
TARADAJA napisał/a: | Podepnij ją nic się nie stanie! Bada on tylko aktualne panujące w kolektorze podciśnienie które jest miarą ilości powietrza potrzebnej do utworzenia i spalania mieszanki paliwowo-powietrznej! Komputer analizując ten parametr w połączeniu z czujnikiem temperatury ustala wartość wtrysku paliwa w stosunku do masy powit
etrza( nie mylić z przepływomierzem) którego w tym aucie nie posiadasz:) Jedynie co może być negatywne to "liche spalanie" bądz większe zużycie paliwa(ale nieznacznie)
Pozdrawiam |
Myslę kolego, że nie jest to map-sensor, a czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Czunik ktory bada podciśnienie możesz znaleść na końcu sztywnej rurki wychodzącej z kolektora ssącego o średnicy ok 3-4mm. Najczęściej w komputerze.
TARADAJA - Czw Gru 04, 2008 01:08
Teraz to ja zgłupiałem Tak mnie informował kiedyś facet- mechanik jak wymieniał mi kolektor ssący a wraz z nim ten właśnie czujnik
zapal - Czw Gru 04, 2008 08:22
no to ja tez zglupialem to do czego to jest?? czemu bylo odpiete i co to powoduje...
PTE - Czw Gru 04, 2008 08:28
zapal napisał/a: | no to ja tez zglupialem to do czego to jest?? czemu bylo odpiete i co to powoduje... |
Odpięte było, bo ktoś zapomniał wpiąć przy wymianie uszczelki pod głowicą.
zapal - Czw Gru 04, 2008 08:30
hmm kolego a tu mozesz miec racje... bo uszczelka byla wymieniona.. chodz nie wiem czy ktos by zapomnial to wpiac... a powiesz mi cos wiecej o tym czujniku??
PTE - Czw Gru 04, 2008 09:31
zapal napisał/a: | (...)a powiesz mi cos wiecej o tym czujniku?? |
Musiałbym zajrzeć do ksiażki lub Rave'a - niestety nie mam pod ręką
zapal - Czw Gru 04, 2008 09:51
ok dzieki bardzo wszystkim za pomoc zapiąłem to jezdzi to jest git
jak by sie cos dzialo to napisze
kostas - Czw Gru 04, 2008 10:40
Znalazłem Twój czujnik w rave. Mam nadzieje, że Ci to coś pomoże.
PTE - Czw Gru 04, 2008 14:38
kostas napisał/a: | Znalazłem Twój czujnik w rave. Mam nadzieje, że Ci to coś pomoże. |
Oj, to chyba nie ta strona - na rysunku są czujniki od strony kolektora wydechowego a na zdjęciu - czujnik od strony kolektora ssącego.
giewu - Czw Gru 04, 2008 15:30
PTE napisał/a: | Oj, to chyba nie ta strona ... |
prawidłowa poniżej
zapal - Czw Gru 04, 2008 15:45
no tak to to co powyzej dzieki kolego...
[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 15:45 ]
R214i czujnik temeratury zasysanego powietrza i co ten czujnik robi poza tym ze mierzy temp na co to sie przeklada na spalanie?? czy inne? mozna wiedziec ?:)
Tomi - Czw Gru 04, 2008 16:35
zapal napisał/a: | no tak to to co powyzej dzieki kolego...
[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 15:45 ]
R214i czujnik temeratury zasysanego powietrza i co ten czujnik robi poza tym ze mierzy temp na co to sie przeklada na spalanie?? czy inne? mozna wiedziec ?:) |
Może na to, że zimniejsze powietrze jest gęstsze i podawane jest trochę więcej paliwa.
AndrewS - Czw Gru 04, 2008 16:42
ECU wykorzystuje mteode gestosc/szybkosc w zakresie pomiaru przeplywu powietrza, celem obliczenia potrzebnej ilosci paliwa. Polega to na pomiarze temperatury zasysanego powietrza i cisnienia w kolektorze ssacym i przyjmuje ze silnik jest kalibrowana pompa prozniowa, ktorej chrakterystyka jest w pamieci ECU
ECU wykorzystuje tez dane z czujnika temp pow. dolotowego do ustawienia wielkosci ruchu silnika krokowego
piter34 - Czw Gru 04, 2008 16:59
AndrewS napisał/a: | ECU wykorzystuje tez dane z czujnika temp pow. dolotowego do ustawienia wielkosci ruchu silnika krokowego |
Nie wykorzystuje. Bierze pod uwagę tylko czujnik temp. płynu chłodniczego.
AndrewS - Czw Gru 04, 2008 17:13
ta informacje mam z instrukcji serwisowej fso, wieczorem zacytuje calosc
piter34 - Czw Gru 04, 2008 17:31
Ja podawałem za RAVE. Opis dotyczy MEMS 1.9
AndrewS - Czw Gru 04, 2008 18:42
Wielkosc ruchu silniczka krokowego ECU określa na podstawie nastepujacych sygnalow:
- temp plynu chlodzacego
- temp pow na dolocie
- polozenie przepustnicy
- predkosc obrotowa silnika
- cisnienie absolutne w kolektorze
- napiecie akumulatora
- sygnal zaplonu
zapal - Czw Gru 04, 2008 20:33
a jak sie to ma do reszty roverka?? jak jest zapiety i jest zimno to wiecej paliwa?? czyli wiecej mocy.. bo jak jest odpiety to co przyjmuje srednia wartosc?? dobrze rozumuje:D prosze mnie poprawic jak cos:D
AndrewS - Czw Gru 04, 2008 21:07
W przypadku gdy jeden lub wiecej sygnalow z czujnikow nie pojawi sie , ECU zastapi je wielkosciami zaprogramowanymi dla pracy awaryjnej i tak :
jesli siadzie czujnik temp plynu to komp podstawi dla biegu jalowego, wartosc jaka jest przy pelnej temp. , a powyzej biegu jalowego, wartosc jaka jest przy 60 stopniach
jesli padnie czujnik temp pow. dolot. bedzie podstawiana wartosc w zaleznosci od obciazenia i predkosci obrotowej
jesli padnie czujnik cisnienia w w kolektorze ssacym, bedzie podstawiona wartosc w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika i polozenia przepustnicy
zapal - Czw Gru 04, 2008 21:24
a jak sprawdzic czy ten czujnik jest ok?
AndrewS - Czw Gru 04, 2008 22:50
wykrecic, stopniowo ogrzewac i mierzyc opornosc przy danej temp, wartosci porwnac, niestety nie pamietam wartosci
zapal - Czw Gru 04, 2008 23:00
hmm dam temu spokoj auto jezdzi dobrze pali tez w miare wiec chyba nic sie nie dzieje wpoilem te wtyczke i roznic nie widze wiec chyba jest ok i poporstu ktos albo zapomnial ja wpiac albo niechcacy ja wypial ...
piter34 - Pią Gru 05, 2008 18:08
AndrewS napisał/a: | jesli padnie czujnik temp pow. dolot. bedzie podstawiana wartosc w zaleznosci od obciazenia i predkosci obrotowej |
Wg RAVE w MEMS 1.9 (czyli wszelkiej maści R200/400) podstawiana jest wartość 35 stopni.
Ponadto w ROVERkach:
rave napisał/a: | To determine the required amount of stepper motor movement the ECM
receives signals from:
1. Crankshaft position sensor (engine speed) - U/P and W/U wires
2. Manifold absolute pressure sensor (engine load) - integral part of ECM
3. Engine coolant temperature sensor (engine temperature) - K/G wire, K/B
wire - earth
4. Battery voltage (state of battery charge)
5. Ignition supply (ignition switched off) |
Czyli:
1. czujnik położenia wału korbowego
2. MAP sensor
3. Czujnik temp. płynu chłodniczego
4. Napięcie akumulatora
5. Zasilanie ze stacyjki (sygnał zapłonu)
AndrewS napisał/a: | Wielkosc ruchu silniczka krokowego ECU określa na podstawie nastepujacych sygnalow:
- temp plynu chlodzacego
- temp pow na dolocie
- polozenie przepustnicy
- predkosc obrotowa silnika
- cisnienie absolutne w kolektorze
- napiecie akumulatora
- sygnal zaplonu |
To być może dotyczy krokowca w Poldku. Tam jest inny. Czyżby była 7-pinowa wtyczka?
pavello200 - Czw Maj 12, 2011 13:14
giewu, z jakiej ksiązki masz te screeny bo by mi sie bardzo przydały takie rózne ciekawe rzeczy
leszczu - Czw Maj 12, 2011 13:15
pavello200 napisał/a: | giewu, z jakiej ksiązki masz te screeny bo by mi sie bardzo przydały takie rózne ciekawe rzeczy |
Rave, do pobrania na naszej stronie klubowej.
|
|