Zobacz temat - [R827] Kasowanie błędów pamięci komputera SRS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Kasowanie błędów pamięci komputera SRS

Tomek1212 - Pon Gru 08, 2008 11:36
Temat postu: [R827] Kasowanie błędów pamięci komputera SRS
Witam
Tak jak w temacie wyjąłem wczoraj liczniki i całą te deskę z panelem nawiewu. W momencie gdy to wszystko było zdjęte zapaliłem silnik. Później gdy z powrotem zmontowałem wszystko do kupy to kontrolka na blacie SRS świeci się non stop, a w momencie gdy powinna zgasnąć to zaczyna pulsować.
Myślę, ze komputer wyłapał jakieś błędy podczas pracy silnika bez liczników. Próbowałem patentów z wyjęciem bezpiecznika SRS oraz z odpinaniem klemy ale nic to nie pomogło.

Proszę o pomoc jak skasować ten błąd co jest w pamięci komputera. Za wszelką pomoc z góry dziękuje.
pozdr.

blue827 - Pon Gru 08, 2008 18:07

Nie znam tematu, a nawet nie mam u siebie poduszki, ale poszperajcie trochę w wyszukiwarce, np >>ten temat.

W najgorszym przypadki jeśli żadne zwieranie pinów nie pomoże to pewnie będzie konieczne podłączenie do specjalnego dilerskiego interfejsu, chyba testbook z odpowiednim do danego modelu softem.

Tomek1212 - Pon Gru 08, 2008 19:33

No dobra, a jak to wygląda w Roverze serii 800 ?? Tzn odczyt i kasowanie błędów.
blue827 - Wto Gru 09, 2008 08:43

nie wiem napewno, ale wg >>tej stronki, (podpunkt 3.9) w 800setce można zresetować poduszke tylko przez interfejs, nie wiem ile to może kosztować.
piter34 - Wto Gru 09, 2008 10:03

Tomek1212 napisał/a:
No dobra, a jak to wygląda w Roverze serii 800 ?? Tzn odczyt i kasowanie błędów.

Tylko interfejs...

Tomek1212 - Sro Gru 10, 2008 15:29

piter34 napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
No dobra, a jak to wygląda w Roverze serii 800 ?? Tzn odczyt i kasowanie błędów.

Tylko interfejs...


A możesz kolego troche rozwinać swoją wypowiedź ??
Próbowałem wpiąć sie dzisiaj KTS-em, ale nawet nie znalazłem nigdzie kostki do podpięcia. Jedynie znalazłem jakąś 4pinową kostke w okolicach radia na żółtym przewodzie (skoro żółty to myślałem ze do poduszek) ale jak sie okazało jest to kostka do ABS-u.

Więc ponawiam moje pytanie, nie orientuje sie ktoś gdzie w tym aucie znajduje sie jakaś kostka do wpięcia komputera, żeby wykasować te błedy z komputera SRS ??

piter34 - Sro Gru 10, 2008 21:40

Lokalizacja złącza jak w załączniku (to jest zrzut ekranu z AutoDaty)
Tomek1212 - Czw Gru 11, 2008 17:22

No dobra, jest takie złącze, tyle ze po stronie kierowcy (czyli z lewej) i jest to złącze 4pinowe, tyle że są ta piny męskie.

Wg, KTS to złącze jest tylko i wyłącznie do ABS.

Co dalej mądre głowy ??
Coś mi sie wydaje, ze najlepszą opcją będzie zakup komputera od jakiegoś anglika.

piter34 - Pią Gru 12, 2008 17:28

Hmm... Wg AutoDaty gniazdo diagnostyczne od ABS znajduje się po prawej stronie przy drzwiach kierowcy, pod deską rozdzielczą.

W Haynesie jest o SRS napisane jedynie "electronic control unit for the airbag is located in the passenger compartment in front of the centre console."

Tomek1212 - Pią Gru 12, 2008 19:31

No i wszystko jasne. Wg pliku SRS (air bag) manual z pliku super CD v2.1.iso pamięć komputera SRS można skasować tylko za pomocą jakiegoś Micrchecka którym jak sądze nikt nie dysponuje. Dołączam screena z tego pliku:



Czyli zostaje chyba tylko zakup komputera używanego na allegro.

AndrewS - Pią Gru 12, 2008 20:00

a nie taniej bedzie pojechac do kogos kto ma testbooka ??
Tomek1212 - Pią Gru 12, 2008 21:24

Ja wiem czy taniej... Komputer na allegro używany kosztuje w okolicach 50zł.

Możesz kolego rozwinąć kwestie tego testbooka, co to za magiczne urządzonko, spotkałem się już kilkakrotnie na forum z tym określeniem, ale nie do końca wiem co to dokładnie jest. Jak sądzę jest to jakieś urządzenie diagnostyczne, coś w rodzaju KTS.

Nie orientujesz sie może kto w Małopolsce dysponuje takim dobrodziejstwem ??

Konix - Pią Gru 12, 2008 22:01

Testbook T4 to jest komputer diagnostyczny Rovera.
AndrewS - Pią Gru 12, 2008 22:01

jest to oryginalne fabryczne urzadzonko do kompleksowego serwisowania samochodow Rover i MG, czyli laptop plus oprogramowanie, plus wszelakie kabelki i przejsciowki

niestety nie wiem kto tam w Twoich okolicach dysponuje takim sprzetem

Tobianiu - Sob Lis 14, 2009 16:24

Podobnie jak autor tematu mam niedzialajace poduchy :/
Z tego co dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela kontrolka zapalila sie po rozpieciu zlacza...

Czy ktos sie orientuje gdzie w Pl mozna znalezc kogos, kto bedzie w stanie skasowac blad? tzn posiada MIcrocheck'a??? Nie ukrywam, ze wolal bym srodkowa Polske ;)

staf - Sob Lis 14, 2009 16:53

Tobianiu, Zadzwoń tu.

(024)3659089
600208078
Ten magik mieszka w Płocku.

Tomek1212 - Pią Maj 07, 2010 23:49

No i po 1,5roku wreszcie naprawiłem usterkę. Próbowałem rożnych metod. Znalazłem magika który za 50zł skasował pamięć komputera, ale po tym kontrolka zgasła i zaświeciła się ponownie po kilku sekundach. Stwierdziłem, że zamiast doktoryzować się w temacie tego sterownika lepiej i łatwiej będzie go zmienić. Zdecydowałem zamiast niego założyć sterownik od jakiegoś popularnego auta które można łatwo diagnozować. Decyzja padła na model golf III/passat B4. Zakupiłem owy komputer razem z kawałkiem wiązki za 50zł. Znalazłem schemat i uruchomiłem go "na sucho" na stole. Zamiast poduszek założyłem rezystory 2,2ohm. Kontrolka zaświeciła się i zgasła po kilku sekundach. Niestety podczas kolejnych testów przypadkowo zwarłem obwód poduszki kierowcy z obwodem poduszki pasażera co spowodowało zaświecenie się na stałe kontrolki SRS. W tym modelu sterownika nie ma możliwość kasowania błędów inaczej niż przez podpięcie pod komputer diagnostyczny. Tak też uczyniłem i podpiąłem się pod CdiF2. Wywaliło dwa błędy, które od razu skasowałem.
Po zakończeniu testów zabrałem się za robotę i wrzuciłem sterownik do auta. Podpiąłem wszystko tak jak ma być i teraz kontrolka zaświeca sie po włączeniu zapłonu i po kilku sekundach gaśnie tak jak powinna. Nawet jeżeli się zaświeci na stałe to bez problemu zdiagnozuje ten sterownik każdym popularnym komputerem diagnostycznym (najlepiej VAG lub KTS).
Całkowite koszty jakie poniosłem to około 60zł razem z wypitym przy pracy piwem.

Jakby ktoś był chętny na podobną przeróbkę to służę dokładniejszą pomocą.

AndrewS - Sob Maj 08, 2010 17:53

kurde zastanawiam sie czy to nie za duza ingerencja w uklad, ktory ma wplyw na bezpieczeństwo
z drugiej strony teraz przynajmniej teoretycznie dziala, bo przy palącej sie kontrolce SRS system na pewno nie dziala

jak to Ci sie udalo ożenić to nie wiem, przecie 800 ma dosc rozbudowana elektryke

Tomek1212 - Sob Maj 08, 2010 23:09

R800 ma nie tyle rozbudowaną co przede wszystkim poje**aną, zwłaszcza wersja z dalekowschodnim silnikiem.
Jak na razie system Siemens SRS VW/Audi Group działa jak należy i nawet nie gryzie się ze swym wyspiarskim kolegą.

PHJOWI - Nie Maj 09, 2010 19:47

wszystko fajnie tylko ja bym się bał jechać tył autem , ponieważ golf ma inną masę a co za tym idzie inaczej jest obliczony punkt krytyczny w którym odpalają poduch.
Tomek1212 - Nie Maj 09, 2010 22:42

Nie wydaję mi się, żeby to było aż tak ważne. Ten sam komputer był montowany w modelach Polo, Golf, Passat, a nawet audi 100, a to są przecież samochody o innej masie. Nie wydaje mi się, aby w programowaniu sterownika były dane na temat masy pojazdu. Ponadto z tego co wiem taki sensor dział na zasadzie mierzenie przeciążenia, a przecież masa pojazdu nie ma tu większego znaczenia.