Zobacz temat - [MG ZS] Zacinające się obroty / system VIS /
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Zacinające się obroty / system VIS /

Armandoo - Pon Gru 15, 2008 00:13
Temat postu: [MG ZS] Zacinające się obroty / system VIS /
Witam,

Zauważyłem u siebie ostatnio sytuację , że obroty silnika czasem się zacinają i stoją w miejscu bądź falują.
Trzeba wtedy dodać gazu i przechodzi.

Moje pytanie brzmi czy może być to przyczyną uszkodzenia kolektora ssącego/systemu VIS , ponieważ i ona zaczął już wydawać dziwne dźwięki , które ostatnio się nasiliły.
Typowy stukot klapek systemu VIS w kolektorze.

Zamierzam się w trybie pilnym do wymiany tego nieszczęsnego systemu oraz montażu separatora , jednak chciałbym wiedzieć czy obroty są również tego przyczyną.


Pozdrawiam

~Mateusz - Pon Gru 15, 2008 00:21

Tez mam podobny problem,tyle ze w moim przypadku winowajca to uszczelka glowicy. po dodaniu gazu na luzie jak juz obroty spadaja,zacinaja sie na ok. 2 tys. i po sekundzie spada na normalne obroty. Takze na drugim biegu przy przyspieszaniu i zwalnianiu na niskich obrotach szarpie go.
Zukowaty - Pon Gru 15, 2008 01:04

Armandoo, zobacz czy linka gazu nie jest za mocno napieta.Mialem tak u siebie i poluznilem linke o 2 obroty.
Armandoo - Pon Gru 15, 2008 01:54

Zukowaty napisał/a:
Armandoo, zobacz czy linka gazu nie jest za mocno napieta.Mialem tak u siebie i poluznilem linke o 2 obroty.



ale to nagle sie linka sama napieła ?


Zukowaty z tego co pamiętam miałeś chyba kiedyś problemy z VISem i kolektorem ssącym ...jak sobie rozwiązałeś ten problem?

PS. To oznaczenie HGF w Twoim podpisie pod avatarem ma oznaczac , że masz przygody z uszczelką w KV6 czy źle coś zrozumiałem ?

Zukowaty - Pon Gru 15, 2008 02:59

Armandoo napisał/a:
Zukowaty z tego co pamiętam miałeś chyba kiedyś problemy z VISem i kolektorem ssącym ...jak sobie rozwiązałeś ten problem?

A z czym ja nie mialem problemow?? Zacinaly sie klapki, wiec dokladnie wyczyscilem kolektor i zamontowalem separator.Od tej pory jest ok ale jeden silniczek mi nie chodzi :/
Armandoo napisał/a:
PS. To oznaczenie HGF w Twoim podpisie pod avatarem ma oznaczac , że masz przygody z uszczelką w KV6 czy źle coś zrozumiałem ?

Dobrze zrozumiales

[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 03:01 ]
Armandoo napisał/a:
ale to nagle sie linka sama napieła ?

Nie musiala sie napiac,wystarczy ze sie zabrudzil mechanizm albo linka.Posprawdzaj to. U mnie nie bylo czuc na mechanizmie ze jest napieta.Nawet miala lekki luz ale jak dalem wiekszy to dopiero obroty wracaly.

Armandoo - Pon Gru 15, 2008 15:56

Zukowaty to jeszcze Cię trochę pomęczę :mrgreen:

Dziękuję , za odpowiedź.




1. Jak czyściłeś ten kolektor ?

2. Trudno go wymontować i zamontować ?

3. Jak klapki w kolektorze są brudne to z reguły "klekoczą" , po umyciu to przeszło ?

4. Jakie u Ciebie były objawy uszkodzonego systemu VIS i kolektora ?

5. Co minąło i poprawiło się po wyczyszczeniu kolektora ?

6. Czym objawia Ci się jeszcze ten Twój jeden uszkodzony silniczek VIS ?

7. Po czym wnioskujesz uszkodzoną uszczelkę ( HGF ) , problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ?


Sorry , że tak łopatologicznie ale może przynajmniej zrozumiale ... na pewno dla mnie :mrgreen:



Pozdro

Zukowaty - Pon Gru 15, 2008 22:27

Armandoo napisał/a:
1. Jak czyściłeś ten kolektor ?

Benzyna ekstrakcyjna i preparat do mycia silnikow.najpierw trzeba zdjac silniczki.
Armandoo napisał/a:
2. Trudno go wymontować i zamontować ?

4 sruby na klucz 10mm i troche wezykow i linek do odpiecia.Ogolnie ciasno ale da sie zrobic bez piwa.
Armandoo napisał/a:
4. Jakie u Ciebie były objawy uszkodzonego systemu VIS i kolektora ?

Profilaktycznie czyscilem.
Armandoo napisał/a:
5. Co minąło i poprawiło się po wyczyszczeniu kolektora ?

Jak wyzej.
Armandoo napisał/a:
6. Czym objawia Ci się jeszcze ten Twój jeden uszkodzony silniczek VIS ?

Error na testbook'u i niekiedy lekkie przedlawienie jak chce depnac w okolicach 4tys cos tam obr.
Armandoo napisał/a:
7. Po czym wnioskujesz uszkodzoną uszczelkę ( HGF ) , problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ?

Po tym ze cisnienie powietrza wali do ukladu chlodzenia, zapowietrza go i wywala z niego wode a do domu na litos boska mam 1100km :beczy:

[ Dodano: Wto Gru 16, 2008 03:22 ]
Armandoo napisał/a:
problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ?

Masz racje ze serii K ale kazdy silnik moze to spotkac.Szczegolnie takie z wiekszymi przebiegami.Mnie niestety dotknelo. Uszczelka lubi tez pasc po przegrzaniu np.

Armandoo - Sro Gru 17, 2008 20:59

Dzięki ZUKOWATY za Twoją wyczerpującą odpowiedź ... u mnie się wszystko unormowało jakoś i na razie będę tak jeździł bo nie mam większych problemów.


Pozdrawiam



PS: Dodaje punkcik :mrgreen:

Zukowaty - Sro Gru 17, 2008 21:18

Armandoo napisał/a:
3. Jak klapki w kolektorze są brudne to z reguły "klekoczą" , po umyciu to przeszło ?

Jak klapki klekocza to sie juz pourywaly a nie sa brudne.

Armandoo - Czw Gru 18, 2008 21:54

Zukowaty napisał/a:
Jak klapki klekocza to sie juz pourywaly a nie sa brudne.


Super :evil:

blazi - Pią Lut 06, 2009 19:55

Mnie chyba też klapki już klekoczą, zamontowałem silniczek VIS bo poprzedni nie działał - był cały czas otwarty (prawdopodobnie ten zamontowany już działa). Wcześniej nie słyszałem żadnego klekotu, a teraz już jest :( Czy tzn. że kolektor do wymiany i mam się szykować na 2tys??
Spali75 - Pią Lut 06, 2009 21:19

Zawsze możesz kupić używany,chociaż nie wiadomo ile pociągnie ja tak zrobiłem, kolektor za 600zl z przebiegiem 90kkm. Mam założony separator i na razie chodzi świetnie :wink:
blazi - Sob Lut 07, 2009 16:14

Hmm...nie wiem jak to jest, ale ja mam przebieg 75kkm :) Możliwe żeby już klekotały??
A na który przewód masz separator wpięty?? na gruby czy cienki??

SeniorA - Sob Lut 07, 2009 16:31

blazi napisał/a:
mm...nie wiem jak to jest, ale ja mam przebieg 75kkm :) Możliwe żeby już klekotały??

raczej niemożliwe, a przy tym przebiegu nawet separator nie potrzebny.Ja mam ponad 90 kkm i odolejacz jest czysty.

blazi - Sob Lut 07, 2009 18:20

U mnie olej na pewno trafia do kolektora, ostatnio wyciągałem silniczki i okazało się że są zaolejone (przynajmniej jeden), a jak włożyłem rękę do kolektora to wyciągnąłem palce zawalone olejem. Separator oczywiście założony, ale do końca nie wiadomo czy na właściwy przewód, gruby czy cienki - odwieczne pytanie? :)
SeniorA - Sob Lut 07, 2009 18:27

Przerabialiśmy to.Ja mam teraz separator na grubszym przewodzie.Za parę kkm zobaczę czy coś się dzieje.

[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 18:30 ]
a jak jest w przepustnicy i w przewodzie od filtra , bo ja tu sprawdzam.

blazi - Sob Lut 07, 2009 18:38

Prawdę mówiąc to w tym miejscu nie patrzyłem (może raz na początku jak nie miałem jeszcze separatora) , ja mam podpięty na cienki przewód więc pewnie z tego grubego olej mi idzie do przewodu z filtra.
SeniorA - Sob Lut 07, 2009 19:10

ale na cienkim też miałem i było to samo.