|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Zacinające się obroty / system VIS /
Armandoo - Pon Gru 15, 2008 00:13 Temat postu: [MG ZS] Zacinające się obroty / system VIS / Witam,
Zauważyłem u siebie ostatnio sytuację , że obroty silnika czasem się zacinają i stoją w miejscu bądź falują.
Trzeba wtedy dodać gazu i przechodzi.
Moje pytanie brzmi czy może być to przyczyną uszkodzenia kolektora ssącego/systemu VIS , ponieważ i ona zaczął już wydawać dziwne dźwięki , które ostatnio się nasiliły.
Typowy stukot klapek systemu VIS w kolektorze.
Zamierzam się w trybie pilnym do wymiany tego nieszczęsnego systemu oraz montażu separatora , jednak chciałbym wiedzieć czy obroty są również tego przyczyną.
Pozdrawiam
~Mateusz - Pon Gru 15, 2008 00:21
Tez mam podobny problem,tyle ze w moim przypadku winowajca to uszczelka glowicy. po dodaniu gazu na luzie jak juz obroty spadaja,zacinaja sie na ok. 2 tys. i po sekundzie spada na normalne obroty. Takze na drugim biegu przy przyspieszaniu i zwalnianiu na niskich obrotach szarpie go.
Zukowaty - Pon Gru 15, 2008 01:04
Armandoo, zobacz czy linka gazu nie jest za mocno napieta.Mialem tak u siebie i poluznilem linke o 2 obroty.
Armandoo - Pon Gru 15, 2008 01:54
Zukowaty napisał/a: | Armandoo, zobacz czy linka gazu nie jest za mocno napieta.Mialem tak u siebie i poluznilem linke o 2 obroty. |
ale to nagle sie linka sama napieła ?
Zukowaty z tego co pamiętam miałeś chyba kiedyś problemy z VISem i kolektorem ssącym ...jak sobie rozwiązałeś ten problem?
PS. To oznaczenie HGF w Twoim podpisie pod avatarem ma oznaczac , że masz przygody z uszczelką w KV6 czy źle coś zrozumiałem ?
Zukowaty - Pon Gru 15, 2008 02:59
Armandoo napisał/a: | Zukowaty z tego co pamiętam miałeś chyba kiedyś problemy z VISem i kolektorem ssącym ...jak sobie rozwiązałeś ten problem? |
A z czym ja nie mialem problemow?? Zacinaly sie klapki, wiec dokladnie wyczyscilem kolektor i zamontowalem separator.Od tej pory jest ok ale jeden silniczek mi nie chodzi
Armandoo napisał/a: | PS. To oznaczenie HGF w Twoim podpisie pod avatarem ma oznaczac , że masz przygody z uszczelką w KV6 czy źle coś zrozumiałem ? |
Dobrze zrozumiales
[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 03:01 ]
Armandoo napisał/a: | ale to nagle sie linka sama napieła ? |
Nie musiala sie napiac,wystarczy ze sie zabrudzil mechanizm albo linka.Posprawdzaj to. U mnie nie bylo czuc na mechanizmie ze jest napieta.Nawet miala lekki luz ale jak dalem wiekszy to dopiero obroty wracaly.
Armandoo - Pon Gru 15, 2008 15:56
Zukowaty to jeszcze Cię trochę pomęczę
Dziękuję , za odpowiedź.
1. Jak czyściłeś ten kolektor ?
2. Trudno go wymontować i zamontować ?
3. Jak klapki w kolektorze są brudne to z reguły "klekoczą" , po umyciu to przeszło ?
4. Jakie u Ciebie były objawy uszkodzonego systemu VIS i kolektora ?
5. Co minąło i poprawiło się po wyczyszczeniu kolektora ?
6. Czym objawia Ci się jeszcze ten Twój jeden uszkodzony silniczek VIS ?
7. Po czym wnioskujesz uszkodzoną uszczelkę ( HGF ) , problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ?
Sorry , że tak łopatologicznie ale może przynajmniej zrozumiale ... na pewno dla mnie
Pozdro
Zukowaty - Pon Gru 15, 2008 22:27
Armandoo napisał/a: | 1. Jak czyściłeś ten kolektor ? |
Benzyna ekstrakcyjna i preparat do mycia silnikow.najpierw trzeba zdjac silniczki.
Armandoo napisał/a: | 2. Trudno go wymontować i zamontować ? |
4 sruby na klucz 10mm i troche wezykow i linek do odpiecia.Ogolnie ciasno ale da sie zrobic bez piwa.
Armandoo napisał/a: | 4. Jakie u Ciebie były objawy uszkodzonego systemu VIS i kolektora ? |
Profilaktycznie czyscilem. Armandoo napisał/a: | 5. Co minąło i poprawiło się po wyczyszczeniu kolektora ? |
Jak wyzej.
Armandoo napisał/a: | 6. Czym objawia Ci się jeszcze ten Twój jeden uszkodzony silniczek VIS ? |
Error na testbook'u i niekiedy lekkie przedlawienie jak chce depnac w okolicach 4tys cos tam obr.
Armandoo napisał/a: | 7. Po czym wnioskujesz uszkodzoną uszczelkę ( HGF ) , problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ? |
Po tym ze cisnienie powietrza wali do ukladu chlodzenia, zapowietrza go i wywala z niego wode a do domu na litos boska mam 1100km
[ Dodano: Wto Gru 16, 2008 03:22 ]
Armandoo napisał/a: | problem raczej rzadko spotykany w KV6 , HGF to bolączka silników serii K ? |
Masz racje ze serii K ale kazdy silnik moze to spotkac.Szczegolnie takie z wiekszymi przebiegami.Mnie niestety dotknelo. Uszczelka lubi tez pasc po przegrzaniu np.
Armandoo - Sro Gru 17, 2008 20:59
Dzięki ZUKOWATY za Twoją wyczerpującą odpowiedź ... u mnie się wszystko unormowało jakoś i na razie będę tak jeździł bo nie mam większych problemów.
Pozdrawiam
PS: Dodaje punkcik
Zukowaty - Sro Gru 17, 2008 21:18
Armandoo napisał/a: | 3. Jak klapki w kolektorze są brudne to z reguły "klekoczą" , po umyciu to przeszło ? |
Jak klapki klekocza to sie juz pourywaly a nie sa brudne.
Armandoo - Czw Gru 18, 2008 21:54
Zukowaty napisał/a: | Jak klapki klekocza to sie juz pourywaly a nie sa brudne. |
Super
blazi - Pią Lut 06, 2009 19:55
Mnie chyba też klapki już klekoczą, zamontowałem silniczek VIS bo poprzedni nie działał - był cały czas otwarty (prawdopodobnie ten zamontowany już działa). Wcześniej nie słyszałem żadnego klekotu, a teraz już jest Czy tzn. że kolektor do wymiany i mam się szykować na 2tys??
Spali75 - Pią Lut 06, 2009 21:19
Zawsze możesz kupić używany,chociaż nie wiadomo ile pociągnie ja tak zrobiłem, kolektor za 600zl z przebiegiem 90kkm. Mam założony separator i na razie chodzi świetnie
blazi - Sob Lut 07, 2009 16:14
Hmm...nie wiem jak to jest, ale ja mam przebieg 75kkm Możliwe żeby już klekotały??
A na który przewód masz separator wpięty?? na gruby czy cienki??
SeniorA - Sob Lut 07, 2009 16:31
blazi napisał/a: | mm...nie wiem jak to jest, ale ja mam przebieg 75kkm Możliwe żeby już klekotały?? |
raczej niemożliwe, a przy tym przebiegu nawet separator nie potrzebny.Ja mam ponad 90 kkm i odolejacz jest czysty.
blazi - Sob Lut 07, 2009 18:20
U mnie olej na pewno trafia do kolektora, ostatnio wyciągałem silniczki i okazało się że są zaolejone (przynajmniej jeden), a jak włożyłem rękę do kolektora to wyciągnąłem palce zawalone olejem. Separator oczywiście założony, ale do końca nie wiadomo czy na właściwy przewód, gruby czy cienki - odwieczne pytanie?
SeniorA - Sob Lut 07, 2009 18:27
Przerabialiśmy to.Ja mam teraz separator na grubszym przewodzie.Za parę kkm zobaczę czy coś się dzieje.
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 18:30 ]
a jak jest w przepustnicy i w przewodzie od filtra , bo ja tu sprawdzam.
blazi - Sob Lut 07, 2009 18:38
Prawdę mówiąc to w tym miejscu nie patrzyłem (może raz na początku jak nie miałem jeszcze separatora) , ja mam podpięty na cienki przewód więc pewnie z tego grubego olej mi idzie do przewodu z filtra.
SeniorA - Sob Lut 07, 2009 19:10
ale na cienkim też miałem i było to samo.
|
|