|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Biały dym i niskie obroty
kolo82 - Pon Gru 29, 2008 06:02 Temat postu: [R420] Biały dym i niskie obroty Witam
Mój dzielny Roverek diesel zrobił mi nie miłą niespodziankę w Wigilię, a mianowicie podczas jazdy stracił moc, i czułem jak bym jechał na oparach, a że było blisko rezerwy to i tak pomyślałem, zakupiłem ropy dolałem i nic to nie zmieniło, max 2000 obrotów i muł nie ziemski, plus biały dym.
Po odholowaniu go przed dom, ściągnąłem mechanika, sprawdził paski, płyny itp.
I stwierdził, że żadnej mechanicznej usterki nie widzi.
Gdy odpalaliśmy go na zimnym silniku, miał około 500 obrotów, i aby silnik chodził trzeba było dodawać gazu.
Na początku powiedział, że to prawdopodobnie pompa paliwa, ale że, świeci się check in, to lepiej sprawdzić komputerem czy to nie jakaś wina elektryki.
Na razie jestem na poziomie szukania kogoś z komputerem, ale może Wy macie jakieś sugestie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Brt - Pon Gru 29, 2008 07:59
KOŁO napisał/a: | ale może Wy macie jakieś sugestie? |
Może zacznij od tego:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50
[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 08:02 ]
łoj to R420D tak niestety błędów nie sprawdzisz jak w artykule opisano Hmm a nie masz ubytku płynu chłodzącego Biały dym bywa oznaką spalania płynu chłodzacego. Pozatym napewno jest biały a moze niebieski, wtedy postawiłbym na uszkodzenie turbiny
kolo82 - Wto Gru 30, 2008 00:56
Turbina to nie jest, bo jej nie posiadam.
Tak jest to biały dym, i nie mam ubytku płynu do chłodzenia, ani olej nie ma żadnych przebarwień.
Wydaje nam się, że może to pompa paliwowa, no ale czas zweryfikuje, najgorsze że mamy teraz okres urlopów
thef - Wto Gru 30, 2008 08:38
KOŁO napisał/a: | Turbina to nie jest, bo jej nie posiadam. | Posiadasz, posiadasz.
Brt - Wto Gru 30, 2008 09:20
thef napisał/a: | KOŁO napisał/a: | Turbina to nie jest, bo jej nie posiadam. | Posiadasz, posiadasz. |
Jak legniesz krzyżem na silniku, to zaprawdę powiadam ujrzysz ją z tyłu silnika
Skoro nie ma ubytków płynu i oleju to rzeczywiście wyglada na pompę
SyntaX - Wto Gru 30, 2008 09:46
Ja bym stawiał na pompe paliwa.
niestety te pompy sa wrażliwe na paliwko niskiej jakości.
Sprawdził bym także czy nie bierze gdzieś lewego powietrza.
Warto też spawdzić i oczyścić świece, może któras jest walnięta.
A czy obroty falują i potem się stabilizują
Brt - Wto Gru 30, 2008 10:07
SyntaX napisał/a: | niestety te pompy sa wrażliwe na paliwko niskiej jakości. |
eee z tymi pompami (mechaniczne w serii L) jest chyba najmniej kłopotów w porównaniu z całą resztą A jak trzeba to i na "kujawskim" pojadą. Na paliwo to trzeba uwazać w R75 dieslu, w pozostałych najwyżej będzie troszkę wolniejszy, ale przepali i będzie jeżdził
Dorwać kompa i sprawdzić co pokaże
kolo82 - Sro Gru 31, 2008 13:02
No jednak cos z tylu jest i wyglada jak turbina, i na dodatek jest mokre/tluste.
Jesli to jest turbina to czemu on jest taki mulowaty przy silinku 2 litrowym
Jak ubezpieczalem to nie wybieralismy Turbo Diesla, a w dowodzie rejestracyjnym mam pojemnosc 1994cc i wersja 420 2.0D
Ze wzgledu na okres swiateczno-noworoczny mam ograniczone mozliwosci.
Pozdrawiam
Adrian355 - Sro Gru 31, 2008 13:15
KOŁO to jest tylko 86km na taką masę nie ma co się fajerwerków spodziewać ... a mułowaty ... moze odepnij ,,przepływkę" i zobacz czy zaznasz różnicy
kolo82 - Sob Sty 10, 2009 14:44
Koledzy drodzy pomóżcie.
Co sądzicie o takiej diagnozie:
Nie chce się wkręcić na wysokie obroty, maksymalnie 2000obr i już przy tych obrotach słychać świst od turbiny, wirnik turbiny nie jest zatarty i można go obracać palcami, ale po zgaszeniu silnika zaraz się zatrzymuje, a z tego co wiem to powinien się jeszcze kręcić przez kilka minut.
Jeden mi zdiagnozował, że to będzie turbina, bo stosunkowo jest zbyt dużo paliwa do powietrza, i w spalinach czuć ropę i biały dym.
Następny twierdzi, że to jest pompa.
Z niecierpliwością czekam na diagnozę
danielsonicl - Sob Sty 10, 2009 16:38
kolo82 napisał/a: | z tego co wiem to powinien się jeszcze kręcić przez kilka minut. |
Nie przesadzaj może kilka sekund,sprawdź węże od turbiny może gdzieś jest uszkodzony i ewentualnie sprawdź czy nie ma w nich sporej ilości oleju jak tak to może być kres turbiny.
NEOSSS - Sob Sty 10, 2009 18:10
kolo82, sprawdz tez przeplywomierz, jezeli leci bialy dym co albo pierscienie, albo moze cos z ukladem paliwowym
Borek - Sob Sty 10, 2009 21:28
Witam koledzy turbina załancza się od około 2000 obr/min, a kiedy wymieniałeś filtr paliwa, możne coś jest z paliwem, a pali się diagnostyka silnika
|
|