|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Rezystory Dmuchawy
Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:02 Temat postu: [R400] Rezystory Dmuchawy Witam
Nie chodzi mi pierwszy stopien dmuchawy wyczytałem ze to te magiczne rezystory tak więc wyjołem schowek a tam nie jest tak dokładnie jak na obrazku:D powinno być tak:
a jest u mnie tak:
sorki za jakość
te kable są moze w tym żoltym peszlu?
piter34 - Wto Sty 06, 2009 16:09
Skrzynka z rezystorami jest widoczna u Ciebie. To w niej są rezystory.
Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:11
Nie wiem zaznacz jakos na zdjęciu która to?
Lechos - Wto Sty 06, 2009 16:25
tu
azor77 - Wto Sty 06, 2009 16:26
Wydaje mi się że, C38 tam są rezystory
Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:34
no to zupełnie inaczej jak w technicznym napisali...
Troche sie sieplej zrobi to rozbiore to jeszcze raz
Lechos - Wto Sty 06, 2009 16:36
Pawson napisał/a: | no to zupełnie inaczej jak w technicznym napisali... |
dobrze napisali tylko fotka jest z anglika i jest tam odwrotnie.
piter34 - Wto Sty 06, 2009 16:41
azor77 napisał/a: | Wydaje mi się że, C38 tam są rezystory |
C38 to złącze podpinane to "resistor pack"
Fotka istotnie jest z anglika. Skrzynka jest po zewnętrznej stronie, tzn. bliżej drzwi.
Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:43
jak zdemontować ta skrzynke?
sTERYD - Wto Sty 06, 2009 16:44
po prawej i lewej stronie wtyczki są dwa wkręty na śrubokręt krzyżakowy
mielony22 - Wto Sty 06, 2009 19:59
panowie skoro jest jakis temacik o tych rezystorach to takie szybkie pytanko.czy ktos zmienial predkosci dmuchawy???u mnie na 1 biegu silnik slychac tylko przy przekreconym zaplonie.jak autko jest odpalone to go nie slychac.na 2 biegu slychac silnik ale powietrze z nawiewow jest bardzo slabo odczuwalne.dopiero na 3 mozna zagrzac wnetrze i odparowac szyby.i wpadl mi do glowy pomysl czy nie dalo by rady przelutowac jakichs opornikow by zwiekszyc dwie pierwsze predkosci.nie znam sie na elektryce i tych rzeczach wiec stad moje pytanie.
benio_bicos - Wto Sty 06, 2009 20:34
mielony22
a filtr kabinowy kiedy był wymieniany?
może jest zapchany i na 1i 2 biegu słabo dmucha.
sTERYD - Sro Sty 07, 2009 01:26
mielony22, tak to jest zrobione, że przy 1 biegu powietrze się ledwo wyhyla z nawiewów, ale jeśli chodzi o grzanie wnętrza auta, to po przejechaniu paru kilometrów, kiedy już nie potrzebne Ci jest buchanie gorącym powietrzem w twarz sprawdza się znakomicie
mielony22 - Sro Sty 07, 2009 19:41
sTERYD napisał/a: | mielony22, tak to jest zrobione, że przy 1 biegu powietrze się ledwo wyhyla z nawiewów, ale jeśli chodzi o grzanie wnętrza auta, to po przejechaniu paru kilometrów, kiedy już nie potrzebne Ci jest buchanie gorącym powietrzem w twarz sprawdza się znakomicie |
w lato moze i tak ale zima nie bardzo bo szyby paruja szybciutko.no trudno ten typ tak ma.ale sprobuje moze cos da sie wykombinowac.tylko najpierw trzeba wyzdrowiec i poczekac az mroz troche opadnie.
[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 19:47 ]
benio_bicos napisał/a: | mielony22
a filtr kabinowy kiedy był wymieniany?
może jest zapchany i na 1i 2 biegu słabo dmucha. |
filterek wymieniany nie dawno.i to juz nie chodzi o dmuchanie tylko o predkosc silnika dmuchawy na 1 i 2 biegu jest slabo slyszalny wiec wiadomo tornada tam nie ukreci a co za tym idzie nic przez nawiewy nie poleci.moze w zr-ce tego problemu nie ma.
powiem tak kumpel w vw golfie 3 na 1biegu potrafi lepiej zagrzac wnetrze niz ja w roverku na 3biegu.tego mu zazdroszcze w jego autku.
piter34 - Czw Sty 08, 2009 12:06
mielony22 napisał/a: | powiem tak kumpel w vw golfie 3 na 1biegu potrafi lepiej zagrzac wnetrze niz ja w roverku na 3biegu.tego mu zazdroszcze w jego autku. |
Nie rozumiem tego rozumowania. Skoro w tym Golfie szybciej się grzeje na 1 biegu, to wyższa musi być intensywność dmuchania lub temperatura powietrza na wylocie kratek. Temperatura zakładam, że jest taka sama, zatem wiatrak musi szybciej tłoczyć powietrza, a stąd bierze się hałas. Powinieneś się cieszyć, że Twój nawiew hałasuje dopiero na 3 biegu.
A tak poza tym, to nie możesz po prostu grzać na 3 biegu w ROVERku? Albo na 4-tym? Czy one nie wystarczają?
mielony22 - Czw Sty 08, 2009 15:31
piter34 napisał/a: | mielony22 napisał/a: | powiem tak kumpel w vw golfie 3 na 1biegu potrafi lepiej zagrzac wnetrze niz ja w roverku na 3biegu.tego mu zazdroszcze w jego autku. |
Nie rozumiem tego rozumowania. Skoro w tym Golfie szybciej się grzeje na 1 biegu, to wyższa musi być intensywność dmuchania lub temperatura powietrza na wylocie kratek. Temperatura zakładam, że jest taka sama, zatem wiatrak musi szybciej tłoczyć powietrza, a stąd bierze się hałas. Powinieneś się cieszyć, że Twój nawiew hałasuje dopiero na 3 biegu.
A tak poza tym, to nie możesz po prostu grzać na 3 biegu w ROVERku? Albo na 4-tym? Czy one nie wystarczają? |
teeraz to ja nie rozumiem. ja uwazam tak ze powietrze im wolniej leci tym cieplejsze bo ped je ochladza.ale to moje rozumowanie.pojezdzij troche autkiem z wlaczonym nawiewem na wiekszym biegu.nie jest to mile.lepiej chyba gdy zalaczysz sobie na 1 lub na 2 i delikatny powiew piesci twoja twarz .tak jest zdecydowanie lepiej.
jak kiedys zadalem pytanie na temat dmuchawy to ktos pisal ze na 1 i 2 biegu nie czuc wiatru tylko zeby byc pewnym ze dziala trza sie wsluchac w silniik dmuchawy.
piter34 - Czw Sty 08, 2009 16:21
Aaaaaaa, już rozumiem.
Ale nadal nie rozumiem na czym polega Twój problem. Nie leci ciepłe powietrze na 1 i 2 biegu? Piszesz, że mielony22 napisał/a: | dopiero na 3 mozna zagrzac wnetrze i odparowac szyby | Dlaczego na 1 i 2 się nie grzeje?
mielony22 - Czw Sty 08, 2009 23:14
piter34 napisał/a: | Aaaaaaa, już rozumiem.
Ale nadal nie rozumiem na czym polega Twój problem. Nie leci ciepłe powietrze na 1 i 2 biegu? Piszesz, że mielony22 napisał/a: | dopiero na 3 mozna zagrzac wnetrze i odparowac szyby | Dlaczego na 1 i 2 się nie grzeje? |
moze i mozna zagrzac wnetrze na 1 i 2 biegu ale nie testowalem tego.jak przylozy sie reke do nawiewow na powyzszych biegach to nawet nie czuc lecacego powietrza.moze delikatnie ale trzeba wyostrzyc zmysly , pomimo tego ze silnik dmuchawy pracuje.
powiem tak chodzilo mi w tym wszystkim o to czy komus to przeszkadza jak mnie i czy ktos probowal takiego rozwiazania jak zmiana rezystorkow w celu zwiekszenia predkosci silnika dmuchawy.ja cos takiego przetestuje bo i tak musze dostac sie do tej plytki bo mi nie laczy.wiec jak zrobie to napisze co i jak trza zrobic.no chyba ze ktos juz takie cudo uklepal to niech sie pochwali.
piter34 - Pią Sty 09, 2009 12:41
mielony22 napisał/a: | moze i mozna zagrzac wnetrze na 1 i 2 biegu ale nie testowalem tego.jak przylozy sie reke do nawiewow na powyzszych biegach to nawet nie czuc lecacego powietrza. |
No to masz coś "nie tak". Zacznij od wymiany filtra kabinowego.
Na 1 i 2 biegu pęd powietrza powinien być wyraźnie wyczuwalny.
Pawson - Pią Sty 09, 2009 18:30
Tak jak mowia przedmowcy wymien filtr w kabinie ( u mnie od razu poprawilo prace nawiewu - dobrze jak bys tam sprezonym powietrzem psiknal w miejsce filtra)
sproboj moze wlaczyc obieg wewnetrzny w samochodzie moze bedzie wiac lepiej;)
mielony22 - Pią Sty 09, 2009 19:18
przetestuje panowie wasze propozyszyn.zobaczymy czy to cus da.
szoso - Sob Lut 28, 2009 18:31
Panowie odświeżę temat
u mnie na 1 biegu nic nie słychać i powietrze raczej nie leci
czy to jest wina rezystora? jeśli tak to którego i gdzie go można kupić?
Kalah - Nie Mar 01, 2009 09:23
Jak wymontujesz z nawiewu rezystory to się przekonasz który jest spalony, standardowo każdy rezystor jest spiralą z drutu i będzie widać, że jest przepalony. Kupić można w sklepie z artykułami elektronicznymi. Z tego co pamiętam jest tam zestaw 3 rezystorów 1 Ohm 10W i jeden z nich masz spalony
szoso - Nie Mar 01, 2009 10:31
Kalah napisał/a: | Jak wymontujesz z nawiewu rezystory to się przekonasz który jest spalony, standardowo każdy rezystor jest spiralą z drutu i będzie widać, że jest przepalony. Kupić można w sklepie z artykułami elektronicznymi. Z tego co pamiętam jest tam zestaw 3 rezystorów 1 Ohm 10W i jeden z nich masz spalony |
dzięki
a dużo z tym roboty
Brt - Nie Mar 01, 2009 10:35
szosownik napisał/a: | a dużo z tym roboty |
nie
szoso - Nie Mar 01, 2009 10:45
czytałem temat kolegi tetryka http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36938
i on tam podał numer zamiennika rezystora,może lepiej by było kupić całość niż wlutowywać co 2 tygodnie jak tam ktoś napisał
Brt - Nie Mar 01, 2009 10:47
a tu już wybór należy do Ciebie ja bym wybrał wersję z rezystorkiem za kilka PLN
szoso - Nie Mar 01, 2009 10:55
czyli mam kupić rezystor 1 Ohm 10W,jakieś konkretne oznaczenie
Kalah - Nie Mar 01, 2009 12:31
szosownik, to już jest konkretne oznaczenie w przypadku rezystora. Ja mam taki za kilka PLN już 2 lata i problemu nie ma powodzenia
szoso - Nie Mar 01, 2009 12:36
Kalah napisał/a: | to już jest konkretne oznaczenie w przypadku rezystora. Ja mam taki za kilka PLN już 2 lata i problemu nie ma powodzenia |
dzięki
jutro się za to biorę
kto wie może nawet zrobię foto poradę
|
|