Zobacz temat - [R400] Rezystory Dmuchawy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Rezystory Dmuchawy

Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:02
Temat postu: [R400] Rezystory Dmuchawy
Witam
Nie chodzi mi pierwszy stopien dmuchawy wyczytałem ze to te magiczne rezystory tak więc wyjołem schowek a tam nie jest tak dokładnie jak na obrazku:D powinno być tak:


a jest u mnie tak:


sorki za jakość

te kable są moze w tym żoltym peszlu?

piter34 - Wto Sty 06, 2009 16:09

Skrzynka z rezystorami jest widoczna u Ciebie. To w niej są rezystory.
Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:11

Nie wiem zaznacz jakos na zdjęciu która to?
Lechos - Wto Sty 06, 2009 16:25

tu
azor77 - Wto Sty 06, 2009 16:26

Wydaje mi się że, C38 tam są rezystory
Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:34

no to zupełnie inaczej jak w technicznym napisali...
Troche sie sieplej zrobi to rozbiore to jeszcze raz :smile:

Lechos - Wto Sty 06, 2009 16:36

Pawson napisał/a:
no to zupełnie inaczej jak w technicznym napisali...

dobrze napisali :smile: tylko fotka jest z anglika i jest tam odwrotnie.

piter34 - Wto Sty 06, 2009 16:41

azor77 napisał/a:
Wydaje mi się że, C38 tam są rezystory

C38 to złącze podpinane to "resistor pack" ;)

Fotka istotnie jest z anglika. Skrzynka jest po zewnętrznej stronie, tzn. bliżej drzwi.

Pawson - Wto Sty 06, 2009 16:43

jak zdemontować ta skrzynke?
sTERYD - Wto Sty 06, 2009 16:44

po prawej i lewej stronie wtyczki są dwa wkręty na śrubokręt krzyżakowy
mielony22 - Wto Sty 06, 2009 19:59

panowie skoro jest jakis temacik o tych rezystorach to takie szybkie pytanko.czy ktos zmienial predkosci dmuchawy???u mnie na 1 biegu silnik slychac tylko przy przekreconym zaplonie.jak autko jest odpalone to go nie slychac.na 2 biegu slychac silnik ale powietrze z nawiewow jest bardzo slabo odczuwalne.dopiero na 3 mozna zagrzac wnetrze i odparowac szyby.i wpadl mi do glowy pomysl czy nie dalo by rady przelutowac jakichs opornikow by zwiekszyc dwie pierwsze predkosci.nie znam sie na elektryce i tych rzeczach wiec stad moje pytanie.
benio_bicos - Wto Sty 06, 2009 20:34

mielony22
a filtr kabinowy kiedy był wymieniany?
może jest zapchany i na 1i 2 biegu słabo dmucha.

sTERYD - Sro Sty 07, 2009 01:26

mielony22, tak to jest zrobione, że przy 1 biegu powietrze się ledwo wyhyla z nawiewów, ale jeśli chodzi o grzanie wnętrza auta, to po przejechaniu paru kilometrów, kiedy już nie potrzebne Ci jest buchanie gorącym powietrzem w twarz sprawdza się znakomicie :cool:
mielony22 - Sro Sty 07, 2009 19:41

sTERYD napisał/a:
mielony22, tak to jest zrobione, że przy 1 biegu powietrze się ledwo wyhyla z nawiewów, ale jeśli chodzi o grzanie wnętrza auta, to po przejechaniu paru kilometrów, kiedy już nie potrzebne Ci jest buchanie gorącym powietrzem w twarz sprawdza się znakomicie :cool:


w lato moze i tak ale zima nie bardzo bo szyby paruja szybciutko.no trudno ten typ tak ma.ale sprobuje moze cos da sie wykombinowac.tylko najpierw trzeba wyzdrowiec i poczekac az mroz troche opadnie.

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 19:47 ]
benio_bicos napisał/a:
mielony22
a filtr kabinowy kiedy był wymieniany?
może jest zapchany i na 1i 2 biegu słabo dmucha.


filterek wymieniany nie dawno.i to juz nie chodzi o dmuchanie tylko o predkosc silnika dmuchawy na 1 i 2 biegu jest slabo slyszalny wiec wiadomo tornada tam nie ukreci a co za tym idzie nic przez nawiewy nie poleci.moze w zr-ce tego problemu nie ma.

powiem tak kumpel w vw golfie 3 na 1biegu potrafi lepiej zagrzac wnetrze niz ja w roverku na 3biegu.tego mu zazdroszcze w jego autku.

piter34 - Czw Sty 08, 2009 12:06

mielony22 napisał/a:
powiem tak kumpel w vw golfie 3 na 1biegu potrafi lepiej zagrzac wnetrze niz ja w roverku na 3biegu.tego mu zazdroszcze w jego autku.

Nie rozumiem tego rozumowania. Skoro w tym Golfie szybciej się grzeje na 1 biegu, to wyższa musi być intensywność dmuchania lub temperatura powietrza na wylocie kratek. Temperatura zakładam, że jest taka sama, zatem wiatrak musi szybciej tłoczyć powietrza, a stąd bierze się hałas. Powinieneś się cieszyć, że Twój nawiew hałasuje dopiero na 3 biegu.

A tak poza tym, to nie możesz po prostu grzać na 3 biegu w ROVERku? Albo na 4-tym? Czy one nie wystarczają?

mielony22 - Czw Sty 08, 2009 15:31

piter34 napisał/a:
mielony22 napisał/a:
powiem tak kumpel w vw golfie 3 na 1biegu potrafi lepiej zagrzac wnetrze niz ja w roverku na 3biegu.tego mu zazdroszcze w jego autku.

Nie rozumiem tego rozumowania. Skoro w tym Golfie szybciej się grzeje na 1 biegu, to wyższa musi być intensywność dmuchania lub temperatura powietrza na wylocie kratek. Temperatura zakładam, że jest taka sama, zatem wiatrak musi szybciej tłoczyć powietrza, a stąd bierze się hałas. Powinieneś się cieszyć, że Twój nawiew hałasuje dopiero na 3 biegu.

A tak poza tym, to nie możesz po prostu grzać na 3 biegu w ROVERku? Albo na 4-tym? Czy one nie wystarczają?


teeraz to ja nie rozumiem. :grin: ja uwazam tak ze powietrze im wolniej leci tym cieplejsze bo ped je ochladza.ale to moje rozumowanie.pojezdzij troche autkiem z wlaczonym nawiewem na wiekszym biegu.nie jest to mile.lepiej chyba gdy zalaczysz sobie na 1 lub na 2 i delikatny powiew piesci twoja twarz :razz: .tak jest zdecydowanie lepiej.
jak kiedys zadalem pytanie na temat dmuchawy to ktos pisal ze na 1 i 2 biegu nie czuc wiatru tylko zeby byc pewnym ze dziala trza sie wsluchac w silniik dmuchawy.

piter34 - Czw Sty 08, 2009 16:21

Aaaaaaa, już rozumiem.

Ale nadal nie rozumiem na czym polega Twój problem. Nie leci ciepłe powietrze na 1 i 2 biegu? Piszesz, że
mielony22 napisał/a:
dopiero na 3 mozna zagrzac wnetrze i odparowac szyby
Dlaczego na 1 i 2 się nie grzeje?
mielony22 - Czw Sty 08, 2009 23:14

piter34 napisał/a:
Aaaaaaa, już rozumiem.

Ale nadal nie rozumiem na czym polega Twój problem. Nie leci ciepłe powietrze na 1 i 2 biegu? Piszesz, że
mielony22 napisał/a:
dopiero na 3 mozna zagrzac wnetrze i odparowac szyby
Dlaczego na 1 i 2 się nie grzeje?


moze i mozna zagrzac wnetrze na 1 i 2 biegu ale nie testowalem tego.jak przylozy sie reke do nawiewow na powyzszych biegach to nawet nie czuc lecacego powietrza.moze delikatnie ale trzeba wyostrzyc zmysly :razz: , pomimo tego ze silnik dmuchawy pracuje.
powiem tak chodzilo mi w tym wszystkim o to czy komus to przeszkadza jak mnie i czy ktos probowal takiego rozwiazania jak zmiana rezystorkow w celu zwiekszenia predkosci silnika dmuchawy.ja cos takiego przetestuje bo i tak musze dostac sie do tej plytki bo mi nie laczy.wiec jak zrobie to napisze co i jak trza zrobic.no chyba ze ktos juz takie cudo uklepal to niech sie pochwali.

piter34 - Pią Sty 09, 2009 12:41

mielony22 napisał/a:
moze i mozna zagrzac wnetrze na 1 i 2 biegu ale nie testowalem tego.jak przylozy sie reke do nawiewow na powyzszych biegach to nawet nie czuc lecacego powietrza.

No to masz coś "nie tak". Zacznij od wymiany filtra kabinowego.
Na 1 i 2 biegu pęd powietrza powinien być wyraźnie wyczuwalny.

Pawson - Pią Sty 09, 2009 18:30

Tak jak mowia przedmowcy wymien filtr w kabinie ( u mnie od razu poprawilo prace nawiewu - dobrze jak bys tam sprezonym powietrzem psiknal w miejsce filtra)
sproboj moze wlaczyc obieg wewnetrzny w samochodzie moze bedzie wiac lepiej;)

mielony22 - Pią Sty 09, 2009 19:18

przetestuje panowie wasze propozyszyn.zobaczymy czy to cus da.
szoso - Sob Lut 28, 2009 18:31

Panowie odświeżę temat
u mnie na 1 biegu nic nie słychać i powietrze raczej nie leci
czy to jest wina rezystora? jeśli tak to którego i gdzie go można kupić?

Kalah - Nie Mar 01, 2009 09:23

Jak wymontujesz z nawiewu rezystory to się przekonasz który jest spalony, standardowo każdy rezystor jest spiralą z drutu i będzie widać, że jest przepalony. Kupić można w sklepie z artykułami elektronicznymi. Z tego co pamiętam jest tam zestaw 3 rezystorów 1 Ohm 10W i jeden z nich masz spalony :)
szoso - Nie Mar 01, 2009 10:31

Kalah napisał/a:
Jak wymontujesz z nawiewu rezystory to się przekonasz który jest spalony, standardowo każdy rezystor jest spiralą z drutu i będzie widać, że jest przepalony. Kupić można w sklepie z artykułami elektronicznymi. Z tego co pamiętam jest tam zestaw 3 rezystorów 1 Ohm 10W i jeden z nich masz spalony :)


dzięki :smile:
a dużo z tym roboty :?:

Brt - Nie Mar 01, 2009 10:35

szosownik napisał/a:
a dużo z tym roboty

nie ;]

szoso - Nie Mar 01, 2009 10:45

czytałem temat kolegi tetryka http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36938
i on tam podał numer zamiennika rezystora,może lepiej by było kupić całość niż wlutowywać co 2 tygodnie jak tam ktoś napisał :smile:

Brt - Nie Mar 01, 2009 10:47

a tu już wybór należy do Ciebie ;) ja bym wybrał wersję z rezystorkiem za kilka PLN :)
szoso - Nie Mar 01, 2009 10:55

czyli mam kupić rezystor 1 Ohm 10W,jakieś konkretne oznaczenie :?:
Kalah - Nie Mar 01, 2009 12:31

szosownik, to już jest konkretne oznaczenie w przypadku rezystora. Ja mam taki za kilka PLN już 2 lata i problemu nie ma :) powodzenia
szoso - Nie Mar 01, 2009 12:36

Kalah napisał/a:
to już jest konkretne oznaczenie w przypadku rezystora. Ja mam taki za kilka PLN już 2 lata i problemu nie ma :) powodzenia


dzięki :smile:
jutro się za to biorę
kto wie może nawet zrobię foto poradę :smile: