Zobacz temat - [R620] Cóż to jest?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Cóż to jest?

Deamian - Nie Sty 11, 2009 21:47
Temat postu: [R620] Cóż to jest?
Siemka :grin:
Oglądając sobie silniczek w moim roverku zauważyłem jakieś dziwne urządzonko w okolicach filtra paliwa i nie bardzo wiem co to jest :>
Wychodzi z tego metalowa linka która zaraz się kończy. Pokazana jest na drugim zdjęciu.
Ktoś wie co to jest i napisze :?: :?:
Przy okazji się pytam czy filtr paliwa w r620 Sdi powinien być z podgrzewaczem :?: Aktualnie mam zwykły ale znajomy mechanik ( posiadacz R z serii 800 ) powiedział że chyba powinien być podgrzewany.
Pozdrowionka dla wszystkich ROVERkowiczów :hejka:

thef - Nie Sty 11, 2009 21:55

Nie wiem co jest na zdjęciu, ale filtr paliwa jest bez ogrzewacza (dokładnie taki sam jak np. w Golfie III 1.9 TDi).
rybakowy - Nie Sty 11, 2009 22:09

A ja na 1 foto widze plastikową opaske :grin: ktora trzyma to cos z tą zębatką ktora zresztą wygląda jak mechanizm od prędkościomierza :wink:
mcteusz - Nie Sty 11, 2009 22:15

Tak... To urządzenie to impulsator prędkościomierza, który powinien siedzieć w skrzyni. Dokładnie pod tym miejscem gdzie wisi... Zobacz czy jest tam drugi, nie rozumiem po co komu ten skoro nie jest podłączony...
rybakowy - Nie Sty 11, 2009 22:21

Hehe wiec dobrze myśle tylko hmm,jak mozna tak jezdzic?????? Licznik pracuje normalnie??Bo skoro jest linka ktora gdzieś tam idzie...
Deamian - Nie Sty 11, 2009 22:44

Chyba jednak można :mrgreen: :razz: Linka metalowa idzie ale zaraz się kończy. Jest ucięta. Licznik pracuje normalnie. :grin: Czyli jest to tam zbędne :?: Z tego co pamiętam idą do niego od spodu jeszcze jakieś dwa gumowe przewody. Widać je chyba nawet na zdjęciu. Co z nimi zrobić :>
mcteusz - Pon Sty 12, 2009 07:48

Już wiem o co chodzi.
Były 2 rodzaje impulsatorów:
1. Taki, do którego idą 2 przewody z maglownicy- to chyba jest jakieś wspomaganie smarowania maglownicy, czy coś w tym rodzaju.
2. Taki, bez przewodów z maglownicy, a jedynie z samą kostką do wpięcia kabla.

Prawdopodobnie Twój impulsator to oryginalnie ten, który wisi przy gruszce/filtrze. Komuś się popsuł, ale nie udało mu się znaleźć takiego samego, tylko ten nr 2. Wkręcił więc taki jaki znalazł, ale nie wiedział co ma zrobić z tymi przewodami więc zostawił i ten.
Linka o której piszesz prawdopodobnie trzyma tylko go (mocuje) i nie jest do niczego potrzebna. Z resztą licznik nie jest napędzany linką, a impulsami elektrycznymi, które "wytwarza" impulsator.

Nie do końca znam przeznaczenie tych przewodów idących z/do maglownicy więc na 100% nie powiem co z nimi zrobić, ale wydaje mi się, że można by je zaślepić...

rybakowy - Pon Sty 12, 2009 20:30

Hehe ale musicie przyznac ze myśl tego ktory to naprawiał była dobra... :lol:
Deamian - Pon Sty 12, 2009 22:43

rybakowy napisał/a:
Hehe ale musicie przyznac ze myśl tego ktory to naprawiał była dobra... :lol:

Bardzo.. hehe :mrgreen:
Dzięki wszystkim za pomoc :hura:

kams - Wto Sty 13, 2009 00:17

mcteusz napisał/a:

Nie do końca znam przeznaczenie tych przewodów idących z/do maglownicy więc na 100% nie powiem co z nimi zrobić, ale wydaje mi się, że można by je zaślepić...


część roverków z serii 600 miała impulasator wpięty w instalacje wspomagania kierownicy ... działało to na zasadzie im większa prędkość tym ciężej działa kierownica (choć tak naprawdę różnica było minimalnie czuć przy prędkościach rzędu 130km/h - i to minimalnie)
stosowano to na początku produkcji serii - potem zrezygnowano - za mały rezultat to dawało

wystarczy połączyć te dwa przewody i po bólu

boss.007 - Wto Sty 13, 2009 00:30

kams napisał/a:
działało to na zasadzie im większa prędkość tym ciężej działa kierownica


Nazywa się to:progresywne wspomaganie kierownicy,im szybciej jedziemy tym więcej potrzebujemy precyzji i "czucia"kierownicy-to cudo w tym ma pomagać,niewiem jak w Rover-ku ale w innych autkach to się sprawdza :smile: