|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z ogrzewaniem pomocy
cypisek1 - Pią Sty 23, 2009 15:58 Temat postu: [R75] Problem z ogrzewaniem pomocy podczas postoju moj roverek nie grzeje tylko podczas jazdy.Czy jest jakas pompka na obiegu taka jak niektore modele bmw maja
sTERYD - Pią Sty 23, 2009 17:28
oczywiście- pompka wodna
sprawdź, czy jak na postoju dodasz gazu to też nie będzie cieplej, jeśli tak, to odpowietrzać odpowietrzać
cypisek1 - Sob Sty 24, 2009 08:36
na postoju jak dodaje gazu to tez sie robi cieplo powiedz gdzie ten odpowietrznik
[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 08:37 ]
ale dodatkowo mam bledy w klimatroniku jak je3 zresetowac
Dziadek - Sob Sty 24, 2009 09:25
Niedawno na Forum już to było,ale może Ci umknęło,więc:podczas jazdy masz wyższe obroty,więc pompa wody kreci się szybciej i tym samym ma większy przeplyw.Jeżeli na niskich obrotach nie pomuje,to albo padł wirnik,albo faktycznie masz zapowietrzony układ.Odpowietrznik jest przed akumulatorem na wężu gumowym(taka plastikowa śruba.Trzeba ją poluzować i dolewac płynu do zbiornika.Ja zrobiłbym to na odpalonym silniku.Można też pościskać węże,żeby wymusić wyjście powietrza z zakamarków układu.Mam nadzieję,że oto Ci chodziło,ale jeżeli odpowietrzenie nic nie da,to trzeba szukać gdzieś indziej.Niedawniej,jak miesiąc temu wymienialiśmy pompę wody w golfie mojego syna.Też nie grzało na wolnych obrotach.Okazalo się,że łopatki pompy wodnej poszły się czesać.
cypisek1 - Sob Sty 24, 2009 10:04
wlasnie zmienialem rozrzad i pompa wody jest nowa ten odpowietrznik odkrecalem i poszedl z niego plyn tylko strasznie malo weszlo bo spuszczalem sray i tylko 4,5 litra gdzies jeszcze moze jest jakis odpowietrznik
Zukowaty - Sob Sty 24, 2009 10:06
Masz za malo plynu chlodniczego. Odpowietrznik masz na wezu po prawej stronie miedzy obudowa filtra powietrza a silnikiem.Brakuje Ci prawie 3 litrow,proponuje zroc to szybko nami silnik przegrzejesz.Odkrec odpowietrznik o lej plyn do zbiornika az nie zacznie leciec sam bez powietrza.Potem sie przejdz,poczekaj az ostygnie i zrob to ponownie.Ja tez odpoweitrzalem na zapalonym zimnym silniku i rowniez dalo dobre efekty.
cypisek1 - Sob Sty 24, 2009 10:09
ale wiecej nie moge dolac bo sie przelewa przez zbiorniczek wyrownawczy
[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 10:11 ]
to kilka podejsc trzeba zrobic do tego odpowietrzania
Dziadek - Sob Sty 24, 2009 10:17
Kiedyś w Alfie mialem podobny problem.Gdzieś zrobił się bąbel powietrza i nie chcialo mi wejść więcej płynu,bo się przelewał.Przy odkręconym odpowietrzniku wcisnąłem płyn z plastikowej butelki na siłę,tzn.uszczelniłem szmatą szczelinę między szyjką butelki,a wlewem płynu i energicznie ścisnąłem butelkę.Potrzebne do tego są dwie osoby,żeby stracić jak najmniej płynu.Po kilku takich"pompowaniach" wszystko było Ok.
cypisek1 - Sob Sty 24, 2009 10:27
sprobuje tej metody bo wiem ze bmw ma odpowietrznik dodatkowy na podszybiu a tu jest tylko jeden zobaczymy czy to pomoze
Zukowaty - Sob Sty 24, 2009 10:56
Probuj probuj ja odpowietrzalem 3 razy chyba zanim mialem pewnosc ze jest dobrze.Mozesz jeszcze przegonic go troche zeby przemielil ta wode co ma i wtedy na cieplym silniku odkrecic odpowietrznik o a pozniej korek.Tylko uwazaj bo bedzie cisnienie.Mi ladnie wywalilo powietrze pod cisneiniem a pozniej juz normalnie odpowietrzalem dalej.
cypisek1 - Sob Sty 24, 2009 12:58
zrobilem tak jak mi kolega podpowiedzial jest jusz troszke lepiej ale to jeszcze nie to juz leci mi plyn z odpowietrznika nie leci zadne powietrze ale jeszcze sprobuje tak jak mi podpowiadasz masakra
Zukowaty - Sob Sty 24, 2009 13:05
Oczywiscie mniemam ze odkrecasz korek od zbiornika jak odpowietrzasz odpowietrznikiem.W innym przypadku nie przelejesz ukladu.
Dziadek - Sob Sty 24, 2009 16:14
Cypisek,napisz jak skończyła się Twoja walka z układem.Jestem ciekawy,bo jeszcze nie robiłem nic przy tym,ale moje doświadczenia sa różne.Kiedyś pracowałem w zaopatrzeniu dużej firmy.Mieliśmy warsztat samochodowy,gdzie chłopaki naprawiali różny tabor.Pamiętam,że kiedyś po wymianie uszczelki pod głowicą w którymś aucie wchodziła tylko połowa zalecanego płynu.Próby trwały kilka dni i chyba musieli zalać układ pod ciśnieniem.Są takie silniki,w których kanały wodne są pogmatwane i tworzą się poduszki powietrzne.
cypisek1 - Pon Sty 26, 2009 11:28
juz odpowietrzalem 3 razy jest zdecydowanie lepiej ale wydaje mi sie ze to jeszcze nie to nie wiem jak mocno grzeje ten roverek na postoju i jak dlugo z rana trzeba jechac zeby sie rozgrzal
Zukowaty - Pon Sty 26, 2009 15:01
cypisek1 napisał/a: | juz odpowietrzalem 3 razy jest zdecydowanie lepiej ale wydaje mi sie ze to jeszcze nie to nie wiem jak mocno grzeje ten roverek na postoju i jak dlugo z rana trzeba jechac zeby sie rozgrzal |
Widzisz na wskazniku przeciez jaka ma temperature.Rusza sie wskaznik to wieje coraz cieplejsze a na postoju ma grzac prawie jak podczas jazdy...kilka stoni roznicy wody jest tylko.
cypisek1 - Wto Sty 27, 2009 16:34
zauwazylem ze dopiero po jakims czasie puszcza mi woda na nagrzewnice cos trzyma gdzies tam jest chyba jakis zawor mam racje czy nie
Zukowaty - Wto Sty 27, 2009 16:55
Nie masz racji,nie ma zaworu zadnego...poza termostatem Odpowietrzaj, odpowietrzaj Przegoniles go troche?Nawet odpowietrznik odkrec i depnij kilka razy a potem przelej uklad.Ja w moim przelalem chyba ze 40 litrow
cypisek1 - Sro Sty 28, 2009 12:43
ale meka z tym odpowietrzaniem dobrze ze cieplo idzie
hihihi
|
|