|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
spider666 - Nie Sty 25, 2009 16:15 Temat postu: [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS jaka jest maksymalna dopuszczalna róźnica w obwodzie kół na obu osiach dla poprawnego działania układu ABS?
jaka jest maksymalna dopuszczalna różnica w obwodzie koła od nominalnego aby poprawnie działał układ ABS?
przy jakiej różnicy w obwodzie kół przednich i tylnych wyskoczy błąd ABS?
BoloSr - Nie Sty 25, 2009 16:32 Temat postu: Re: [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
spider666 napisał/a: | jaka jest maksymalna dopuszczalna róźnica w obwodzie kół na obu osiach dla poprawnego działania układu ABS?
jaka jest maksymalna dopuszczalna różnica w obwodzie koła od nominalnego aby poprawnie działał układ ABS?
przy jakiej różnicy w obwodzie kół przednich i tylnych wyskoczy błąd ABS? |
a chesz z tego traktor zrobic ??
podejrzewam ze jak dasz z przodu powiedzmy 195/50r15 a z tylu 195/65r15 to powimmo byc jeszce ok ale strasznie dziwnie to bedzie wygladalo
spider666 - Nie Sty 25, 2009 19:22
egh
no ale z tylu mozesz np sobie szersze dac np. 225 a przod 205 i ten sam profil lub przod i tyl ten sam a roznica w profilu 5, kombinacji jest wiele. Dlatego nie wiem jaka moze byc roznica w procentach obwodu. Prosze o sensowne odpowiedzi a nie spam.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt!
Bidi - Nie Sty 25, 2009 20:26
http://www.oponeo.pl/narz...niki_opon.htmlx pobaw sie dokladnie jakie chcesz oponki i Ci wyjdzie obwod:)
ENU - Nie Sty 25, 2009 21:33
spider666 napisał/a: | egh
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt! |
Jeżeli szukasz rady to ograniczył bym przygłupie teksty tego typu .A jak masz mózg to poszukał byś przelicznika na stronach firm sprzedających opony
atrax - Nie Sty 25, 2009 21:35
Z tego co wiem ABS aby poprawnie działać musi ignorować różnice prędkości obrotowej kół w chwili jazdy po łuku. A te są na tyle duże, że myślę że nie należy się przejmować przy zmianie na koła o innym obwodzie (oczywiście w kilkuprocentowej granicy rozsądku).
Tak sobie liczyłem jaką drogę pokonują koła gdy samochód jedzie po okręgu i wychodzi mi że ta różnica obwodów sięgałaby 28%. Ale to tylko teoria.
spider666 - Pon Sty 26, 2009 20:38
ENU napisał/a: | spider666 napisał/a: | egh
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt! |
Jeżeli szukasz rady to ograniczył bym przygłupie teksty tego typu .A jak masz mózg to poszukał byś przelicznika na stronach firm sprzedających opony |
To wlasnie zrobilem na poczatku, bo chcialem innych uzyc rozmiarow niz standardowe.
Szukam dopuszczalnej roznicy w obwodzie. interesuja mnie rowniez mniejsze obwody
ze wzgledu na przyspieszenie itp sprawy, a takze wykorzystanie kol, ktore juz posiadam od innych aut. Jakbym chcial 100% zamiennik to bym nie pytal o takie rzeczy na forum.
Jesli masz troche rozumu to jak nie rozumiesz pytania to sie nie odzywaj.
BoloSr - Pon Sty 26, 2009 20:43
wybacz ale teksty z cyklu jak nie rozumiesz to sie nie odzywaj to chyba nie teges
ale tego ci nie bede mowil bo chyba sam dobrze wiesz
spider666 - Wto Sty 27, 2009 13:57
wiem tez ze nie teges sa tez chyba teksy ENU napisał/a: | A jak masz mózg |
[ Dodano: Wto Sty 27, 2009 14:01 ]
atrax napisał/a: | ABS aby poprawnie działać musi ignorować różnice prędkości obrotowej kół w chwili jazdy po łuku |
to sie wydaje logiczne. a czy dotyczyc to bedzie tez kol przednich wzdledem tylnych, czy tylko prawych wzgledem lewych.
Mialem jedno kolo to zalozylem do testow zamiast tylnego
185/65R14 (zamiast nominalnego 205/45R17)
-wszystko dzialalo prawidlowo
atrax - Wto Sty 27, 2009 15:51
spider666 napisał/a: |
to sie wydaje logiczne. a czy dotyczyc to bedzie tez kol przednich wzdledem tylnych, czy tylko prawych wzgledem lewych. |
ABS traktuje każde koło z osobna więc powinno działać.
SeniorA - Wto Sty 27, 2009 16:22
Producenci opon dopuszczają różnicę w obwodzie toczenia koła od -3% do 2+%.Ten zakres nie wpływa na układ hamulcowy , kierowniczy i charakterystykę zawieszenia.
Podaję w oparciu o info Pirelli.
ENU - Wto Sty 27, 2009 21:46
spider666 napisał/a: | egh
Jesli masz troche rozumu to jak nie rozumiesz pytania to sie nie odzywaj. |
Mierny z Ciebie ziomek więc nie mam zamiaru polemizować z Tobą
sTERYD - Wto Sty 27, 2009 23:42
ej no wyluzujta chłopy bo wam gumki w gaciach popękają...
a robi się mało ziomalowa atmosfera na dzielni
zupełny brak dystansu, (jak mawiał Robert Korzeniowski chodząc po San Marino)
piter34 - Sro Sty 28, 2009 12:44
spider666 napisał/a: | Jesli masz troche rozumu to jak nie rozumiesz pytania to sie nie odzywaj. |
ENU napisał/a: | Mierny z Ciebie ziomek więc nie mam zamiaru polemizować z Tobą |
Kolejny taki wybryk będzie skutkował ostrzeżeniem
spider666 - Pią Sty 30, 2009 09:03
Założyłem koła o -3,5% mniejsze w obwodzie na przednią oś i jest wszystko dobrze.
Także tolerancja chyba jest dość spora, być może wogóle to nie ma wpływu, bo to jeszcze nie najnowszej generacji ABS tylko 5tej bodajże z EBD.
[ Dodano: Czw Sie 13, 2009 15:10 ]
przy 7% różnicy powyżej 120km/h(jak pamietam) już wskakiwał błąd ABS
|
|