Zobacz temat - [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS

spider666 - Nie Sty 25, 2009 16:15
Temat postu: [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
jaka jest maksymalna dopuszczalna róźnica w obwodzie kół na obu osiach dla poprawnego działania układu ABS?
jaka jest maksymalna dopuszczalna różnica w obwodzie koła od nominalnego aby poprawnie działał układ ABS?

przy jakiej różnicy w obwodzie kół przednich i tylnych wyskoczy błąd ABS?

BoloSr - Nie Sty 25, 2009 16:32
Temat postu: Re: [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
spider666 napisał/a:
jaka jest maksymalna dopuszczalna róźnica w obwodzie kół na obu osiach dla poprawnego działania układu ABS?
jaka jest maksymalna dopuszczalna różnica w obwodzie koła od nominalnego aby poprawnie działał układ ABS?

przy jakiej różnicy w obwodzie kół przednich i tylnych wyskoczy błąd ABS?


a chesz z tego traktor zrobic ?? ??
podejrzewam ze jak dasz z przodu powiedzmy 195/50r15 a z tylu 195/65r15 to powimmo byc jeszce ok ale strasznie dziwnie to bedzie wygladalo :shock:

spider666 - Nie Sty 25, 2009 19:22

egh :/

no ale z tylu mozesz np sobie szersze dac np. 225 a przod 205 i ten sam profil lub przod i tyl ten sam a roznica w profilu 5, kombinacji jest wiele. Dlatego nie wiem jaka moze byc roznica w procentach obwodu. Prosze o sensowne odpowiedzi a nie spam.

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt!

Bidi - Nie Sty 25, 2009 20:26

http://www.oponeo.pl/narz...niki_opon.htmlx pobaw sie dokladnie jakie chcesz oponki i Ci wyjdzie obwod:)
ENU - Nie Sty 25, 2009 21:33

spider666 napisał/a:
egh :/


[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt!


Jeżeli szukasz rady to ograniczył bym przygłupie teksty tego typu .A jak masz mózg to poszukał byś przelicznika na stronach firm sprzedających opony

atrax - Nie Sty 25, 2009 21:35

Z tego co wiem ABS aby poprawnie działać musi ignorować różnice prędkości obrotowej kół w chwili jazdy po łuku. A te są na tyle duże, że myślę że nie należy się przejmować przy zmianie na koła o innym obwodzie (oczywiście w kilkuprocentowej granicy rozsądku).
Tak sobie liczyłem jaką drogę pokonują koła gdy samochód jedzie po okręgu i wychodzi mi że ta różnica obwodów sięgałaby 28%. Ale to tylko teoria.

spider666 - Pon Sty 26, 2009 20:38

ENU napisał/a:
spider666 napisał/a:
egh :/


[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 19:23 ]
podejrzenia zostawmy dla CBŚ lub sherlocka holmesa, ja chcialbym znac fakt!


Jeżeli szukasz rady to ograniczył bym przygłupie teksty tego typu .A jak masz mózg to poszukał byś przelicznika na stronach firm sprzedających opony



To wlasnie zrobilem na poczatku, bo chcialem innych uzyc rozmiarow niz standardowe.
Szukam dopuszczalnej roznicy w obwodzie. interesuja mnie rowniez mniejsze obwody
ze wzgledu na przyspieszenie itp sprawy, a takze wykorzystanie kol, ktore juz posiadam od innych aut. Jakbym chcial 100% zamiennik to bym nie pytal o takie rzeczy na forum.

Jesli masz troche rozumu to jak nie rozumiesz pytania to sie nie odzywaj.

BoloSr - Pon Sty 26, 2009 20:43

wybacz ale teksty z cyklu jak nie rozumiesz to sie nie odzywaj to chyba nie teges :roll:
ale tego ci nie bede mowil bo chyba sam dobrze wiesz :cool:

spider666 - Wto Sty 27, 2009 13:57

wiem tez ze nie teges sa tez chyba teksy
ENU napisał/a:
A jak masz mózg


[ Dodano: Wto Sty 27, 2009 14:01 ]
atrax napisał/a:
ABS aby poprawnie działać musi ignorować różnice prędkości obrotowej kół w chwili jazdy po łuku


to sie wydaje logiczne. a czy dotyczyc to bedzie tez kol przednich wzdledem tylnych, czy tylko prawych wzgledem lewych.


Mialem jedno kolo to zalozylem do testow zamiast tylnego
185/65R14 (zamiast nominalnego 205/45R17)
-wszystko dzialalo prawidlowo

atrax - Wto Sty 27, 2009 15:51

spider666 napisał/a:

to sie wydaje logiczne. a czy dotyczyc to bedzie tez kol przednich wzdledem tylnych, czy tylko prawych wzgledem lewych.

ABS traktuje każde koło z osobna więc powinno działać.

SeniorA - Wto Sty 27, 2009 16:22

Producenci opon dopuszczają różnicę w obwodzie toczenia koła od -3% do 2+%.Ten zakres nie wpływa na układ hamulcowy , kierowniczy i charakterystykę zawieszenia.
Podaję w oparciu o info Pirelli.

ENU - Wto Sty 27, 2009 21:46

spider666 napisał/a:
egh :/




Jesli masz troche rozumu to jak nie rozumiesz pytania to sie nie odzywaj.


Mierny z Ciebie ziomek więc nie mam zamiaru polemizować z Tobą

sTERYD - Wto Sty 27, 2009 23:42

ej no wyluzujta chłopy bo wam gumki w gaciach popękają... :/
a robi się mało ziomalowa atmosfera na dzielni ;)

zupełny brak dystansu, (jak mawiał Robert Korzeniowski chodząc po San Marino)

piter34 - Sro Sty 28, 2009 12:44

spider666 napisał/a:
Jesli masz troche rozumu to jak nie rozumiesz pytania to sie nie odzywaj.

ENU napisał/a:
Mierny z Ciebie ziomek więc nie mam zamiaru polemizować z Tobą

Kolejny taki wybryk będzie skutkował ostrzeżeniem

spider666 - Pią Sty 30, 2009 09:03

Założyłem koła o -3,5% mniejsze w obwodzie na przednią oś i jest wszystko dobrze.
Także tolerancja chyba jest dość spora, być może wogóle to nie ma wpływu, bo to jeszcze nie najnowszej generacji ABS tylko 5tej bodajże z EBD.

[ Dodano: Czw Sie 13, 2009 15:10 ]
przy 7% różnicy powyżej 120km/h(jak pamietam) już wskakiwał błąd ABS