|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Bicie kierownicy:/
mattipoz - Pią Sty 30, 2009 18:28 Temat postu: [R400] Bicie kierownicy:/ Witam
Strasznie rzeczy mi się przytrafiły. Nagle zaczęła mi bić kierownica i ściągało mnie na lewą strone. Zapewne przyczyna leży w dokręceniu koła, ale czy na pewno? Straszny hałas słyszę pod nadwoziem w pewnych momentach. Na luzie i jest gorzej jak na biegu. Czy ma to związek z pompką od wspomagania?
pozdrawiam
Paul - Pią Sty 30, 2009 19:47
mattipoz napisał/a: | Czy ma to związek z pompką od wspomagania? | Na 99% nie
Ściągało przy hamowaniu czy w czasie jazdy? Może to coś z półosią albo przegubem?
faecd - Pią Sty 30, 2009 20:02
po mojemu to...nic nie rozumiem, opisz dokladniej objawy i o co chodzi na biegu jalowym jak na biegu...jezeli nie dokrecone kolo to w trakcie jazdy bedzie stukalo, na postoju gitara...ja kiedys nie swiadom tego, ze to nie dokrecone kola zrobilem 30km ale pod koniec drogi to balem sie ze zaraz kolo odpadnie!
fearless - Pią Sty 30, 2009 20:22
No właśnie... co to jest mam podobnie. od kupna autka, kombinowałem już na różne sposoby i cały czas znosi w lewo. Koła dokręcone, przeguby wymienione, łożyska wymienione, ostatnio też wahacze, zbieżność zrobiona, wyważenie zrobione, jedyne co przychodzi mi na myśl - to delikatne skręcenie (skrzywienie) tylnej osi.... Może Kolego udeżyłeś ostatnio tyłem, lub wjechałeś z większą prędkością na dość dużą nierówność...? U mnie ostatnie rozwiązanie tego problemu - to wymiana tylnej osi..., jeśli to nie pomoże, to już sam nie wiem co może być przyczyną...
faecd - Pią Sty 30, 2009 20:26
fearless, a probowales przekrecic kola?
ja w poprzednim aucie problem rozwiazalem przekrecajac pare felg z przedniej osi na tylna i na odwrot! Najwazniejsza jest tylna os bo to ona wyznacza kierunek jazdy! Tam kola musze byc prosciutkie, opony w dobrym stanie, cisnienie w kolach wyrownane!
fearless - Pią Sty 30, 2009 20:41
faecd napisał/a: | fearless, a probowales przekrecic kola?
ja w poprzednim aucie problem rozwiazalem przekrecajac pare felg z przedniej osi na tylna i na odwrot! Najwazniejsza jest tylna os bo to ona wyznacza kierunek jazdy! Tam kola musze byc prosciutkie, opony w dobrym stanie, cisnienie w kolach wyrownane! |
Szczerze się przyznam że: oponki z tyłu są beeee - jedna wulkanizowana bokiem ale to raczej nie ma znaczenia, bo miałem założone letnie kapcie i było to samo - ściąganie (letnie papucie - nowiutkie, prosto z fabryczki)
Druga sprawa - troszkę przeszło to ściąganie, jak dostałem się do tłoczka tylnego lewego - zapieczony był, ale pomogło rozkręcenie i magiczne WD 40
Mimo to nadal ściąga.
Tylne felgi sa prościutkie!! czego nie mogę powiedzieć o przednich - poprzedni właściciel (w zasadzie właścicielka), chyba nie znał pojęcia wolnego najeżdżania na krawężniki.... Masakra - do wymiany, ale na wiosnę.
Więc nadal obstaję przy osi.... no chyba że macie jeszcze inne typy ...
sTERYD - Sob Sty 31, 2009 10:56
fearless napisał/a: | jedyne co przychodzi mi na myśl - to delikatne skręcenie (skrzywienie) tylnej osi |
w R400 to nie powinno wystąpić, bo z tyłu też się ustawia geometrię
więc ewentualnie może być źle ustaiona zbieżność z tyłu...
fearless napisał/a: | jak dostałem się do tłoczka tylnego lewego - zapieczony był, ale pomogło rozkręcenie i magiczne WD 40 |
to ja bym jeszcze po wd40 czymś posmarował, bo za parę dni będzie to samo
fearless - Sob Sty 31, 2009 11:12
sTERYD napisał/a: | fearless napisał/a: | jedyne co przychodzi mi na myśl - to delikatne skręcenie (skrzywienie) tylnej osi |
w R400 to nie powinno wystąpić, bo z tyłu też się ustawia geometrię
więc ewentualnie może być źle ustaiona zbieżność z tyłu...
|
To mnie najnormalniej w świecie oszukali bandyci w warsztacie
Bo mi powiedzieli że, "Tyłu to u Pana się nie ustawia"
Ooooo miarka się przebrała teraz to im nie popuszczę
mattipoz - Wto Lut 03, 2009 11:24
pękła mi harmonijka w przegubie i zgrzyta podczaj jazdy:/ Nie wiem teraz gdzie wymienić w noreauto 276 zł przegub do mojego:) Jest ktoś z poznania i sie orientuje?
sTERYD - Wto Lut 03, 2009 11:40
na razie to go po prostu zdejmij, wyczyść nasmaruj i załóż nową gumę. jeśli nie jeździsz zbyt długo z rozerwaną to przegub powinien przeżyć
mattipoz - Czw Lut 05, 2009 13:48
ostatecznie nie przeżył:) 300 metrów od mechanika mi padł, za dużo próbowałem na nim jechać. Najtaniej udało mi się go kupić w norauto firmy GLO za 320zł. robocizna 60zł, czuję że jest nowy i troszke dziwnie chodzi musi się rozchodzić:) Znalazł ktoś tańszy przegub nówke lewy przód?
Tomaszi - Pią Lut 06, 2009 00:03
mattipoz napisał/a: | Znalazł ktoś tańszy przegub nówke lewy przód? | W intercars na początku tamtego roku płaciłem około 220złociszy - prawy, nie pamiętam jakiej firmy.
|
|