|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - 1,6 16v + turbo
sebeks - Sro Lut 04, 2009 16:39 Temat postu: 1,6 16v + turbo Dobra, pytałem juz wczesniej o rave, ale niestety tam nie ma tego co szukam, jest tu ktoś kto posiada MGZT ? Jeśli tak to poprosiłbym foty całego osprzetu turbiny, gdzie idą węże, jak podpięte jest podciśnienie z serwa , jak jest rozwiazana sprawa z odpowietrzeniem skrzyni korbowej etc.
Kolejna sprawa, śmigam na elektronice z 1,4, dojdzie turbina (zakładam ze bedzie około 0,2-0,3 bara na nie odprężonym silniku), i teraz zaczynaja się schody, komp mierzy podciśnienie w dolocie, turbina bedzie dawała nadciśnienie, pytanie czy na tyle duże ze komp zacznie świrowac ?
Jest tu wogóle ktoś kto już uturbiał zwykłe k16?
Ps. z angielskimi stronami jest jeden zasadniczy problem, nie wszystko umię sobie przetłumaczyć
w przyszłości byc moze sie zastanowimy nad przejściem na 1,8, jak padnie 1,6 (chcę go ciagnac do góra 140 KM)
fearless - Sro Lut 04, 2009 16:46
ciekawy temat.... nawet bardzo... będę śledził postępy na bieżąco! Jeśli uda Ci się rozwiązać jakieś problemy z uturbieniem, to nie zapomnij opisać tego w tym temacie, a najlepiej by było, gdybyś zrobił to w postaci foto-relacji...
michone - Sro Lut 04, 2009 16:48
ale i tak bez swinki sie nie obejdzie
sebeks - Sro Lut 04, 2009 16:54
jakiej świnki ? w sensie skarbonki :D
obecnie mam tak :
-turbina kompletna z całym osprzętem
-silnik w bdb stanie zamontowany juz w aucie
-jestem na etapie załatwiania części do zmontowania własnego blosa (mam inny pomysł na to ustrojstwo)
-mam chęci, i nieograniczoną ilość czasu na zrobienie tego, z racji tego ze jeszcze 4 lata będę studiował, więc auto praktycznie cały czas stoi w garażu bo ja siedzę w akademiku, niestety to jest też powód dlaczego auto powstaje tylko weekendami)
no i ogólnie nie należę do osób co się lubią poddawać
Ps, hamuilce juz mam przygotowane pod to wszystko, jeszcze zostało zrobic zawiesznie , ukałd kierowniczy też cały po modach, chodzi miodzio nawet z odłaczoną wspomą
tylko nie pytajcie w jakim to aucie bo mnie weźniecie za wariata
aha, narazie chcę zgromadzić jak najwiecej innformacji na temat problemów jakie mnie napotkają, bo będą na pewno, prace nad turbina ruszają w kwietniu
dobryziom - Sro Lut 04, 2009 17:00
sebeks mógł byś to rozpisać jakoś dokładniej co i jak bo nie bardzo mogę rozszyfrować o jakim silniku mówisz co chcesz i jak przerabiać itd.. napisz ładnie po kolei to postaram się pomoc.
jeśli chcesz faktycznie dać doładowania na poziomie 0,2-0,3 to szkoda zachodu... do takiej pojemności 0,4 to jest naprawdę minimum.
Ps swini do strojenia będziesz musiał rozwiązać problem wtrysków i mieszanki czymś trzeba to ogarnąć. Widzę ze trochę dopisałeś ale podawaj dokładnie dane co to za turbina itd...
sebeks - Sro Lut 04, 2009 17:28
no to tak:
silnik 1,6 16v seria k (benzyna zeby nie było)
elektronika silnika z 1,4 16v seria k
kolektor dolotowy aluminiowy z 1,4 taki jak w polonezie, wtryski z 1,6 mam jak co, ale ponoć sa te same
turbina garrett ( z golfa IV) z pełnym osprzetem, numerów teraz nie jestem w stanie podać bo obecnie lezy u kumpla w UK i pzrywiezie ją w polowie kwietnia
co do doładowania to narazie myślałem nad takim, po prostu nie chce zakatowac tego silnika, a chcę z niego wyciagnać 135-140KM, jak trzeba bedzie wiecej doładowac to się doładuje
narazie planuję to tylko uruchomić na blosie(bo mam gaz obecnie zalożony) byle to ruszyło, ewentualnie w trybie awaryjnym a potem powolutko do przodu
tylko potzrebuję informacji jak pisałem w 1 poscie, bo nei chcę po doładowaniu stracic podcisnienia na serwie hamulcowym i zostanę bez hamulców, no i nie chcę pompować powietrza do skrzyni korbowej boi z niej należy je zasysac
secio - Sro Lut 04, 2009 20:14
sebeks napisał/a: | tylko nie pytajcie w jakim to aucie bo mnie weźniecie za wariata |
A przemalujesz GO na kolor British Racing Green ? Wtedy będzie idealnie posował pod ten silnik ;-P.
Pzdr,
Mariusz
BoloSr - Sro Lut 04, 2009 22:39
czekam na jakis opis moze sam bym zapodal do 1.8 bo czasem malo mam mocy :)
michone - Czw Lut 05, 2009 16:25
http://www.16vminiclub.co...der=asc&start=0 - kupa zdjec i opisow
http://asia.vtec.net/side/Rover75/index.html - fotki 1.8t w r75
skibav6 - Sob Lut 07, 2009 16:47
Mam MG zt i mogę cyknąć foty ale jak widzę Ty masz 1,6 a ja 18t. Czy to bez znaczenia? Moge dodac , że jeśli zdecydujesz sie na uturbienie to według mnie 160km, które ja mam to niewiele. Chcę zarzucić nowy program na ok 200km. Powinno być trochę lepiej. Oczywiście zależy czego oczekujesz. pozdro
BoloSr - Sob Lut 07, 2009 19:08
skibav6 napisał/a: | Mam MG zt i mogę cyknąć foty ale jak widzę Ty masz 1,6 a ja 18t. Czy to bez znaczenia? Moge dodac , że jeśli zdecydujesz sie na uturbienie to według mnie 160km, które ja mam to niewiele. Chcę zarzucić nowy program na ok 200km. Powinno być trochę lepiej. Oczywiście zależy czego oczekujesz. pozdro |
jemu raczej chodzi o to jak to jest podlaczone wszystko pewnie
bo do twojej fury to 2.0 a najlpeij 2.5 tam bylo by odpowiednie takie 1.8 to do 45/MG ZS jest odpowiednie mozesz mi oddac ten silnik a sobie zapodasz V6
skibav6 - Nie Lut 08, 2009 09:26
hehe oddać? nie nie . Mogłem kupić v6 ale chciałem ten silnik. Kupiłem go właśnie z myślą "chipowania". Poza tym nie wiem jak chodzi 2.5 ale mają 160 i 190 km, więc słabszy tyle samo co moje 18t a mocniejszy będzie miał mniej niż mój po upgradzie . Powinno być ok. Miałem 2.5 v6 170km vectrę i chodziła podobnie. Mam też dla porównania BMW e46 170km i też jest podobnie. Nie jest żle, ale mi zawsze mało. Wymieniałem kiedyś silnik na inny- lepszy i nigdy więcej. Dziś poprostu bym sprzedał i kupił z silnikiem jaki chcę.
michone - Nie Lut 08, 2009 10:11
po tym programie na 200km to ci te k-series wywroci sie na lewa strone...
xROnx - Nie Lut 08, 2009 10:55
skibav6 napisał/a: | Poza tym nie wiem jak chodzi 2.5 ale mają 160 i 190 km |
nie 160 tylko 177KM
Kalah - Nie Lut 08, 2009 11:27
Uturbianie silnika z kompresja 10.5 bez odprezania to raczej dobrze sie nie skonczy EGT raczej ciezko bedzie opanowac, a doladowanie 0.2 o szkoda zachodu. Poza tym turbosprezarka garreta w VW to nie jest przypadkiem z diesla?
skibav6 - Nie Lut 08, 2009 15:15
michone napisał/a: | po tym programie na 200km to ci te k-series wywroci sie na lewa strone... |
Co to znaczy???
Kolego xROnx - 177km to miały z tego co się orientuję automaty, którego nie chciałem. Tak czy inaczej oba (160manual i 177auto) przyśpieszają gorzej 0-100. 190 jest trochę szybsze, ale spalanie ma sporo większe. Miałem w swoim życiu kilka v6 i wiem ile potrafią wypić. Swoją drogą 1,8t też do oszczędnych nie należy. Tak czy inaczej myślę, że po programie objadę 190-konną v6. Zależy mi jednak bardziej na elastyczności. Reasumując turbo jest ok. Dzięki niemu silnik R4 jest lżejszy od V6, lecz uturbienie to już wyzwanie i to popieram , więc służę pomocą. Jeśli zdjęcia są dalej potrzebne mogę zrobić.
sebeks - Czw Lut 19, 2009 18:49
tak silnik ma być bez odprężenia, z tymi 160KM znów nie przesadzajmy, to ma jeszcze pożyć, a nie jazda na jeden sezon
co do tych fotek to wlasnie chodzi mi o podłaczeine wszystkiego (układ olejenia turbiny, podcisnienie serwa itd)
dobrze wiedziec ze jest tu ktoś kto moze napisać soft, mnie wystarczy wersja SOFT, nie chce 200KM z 1,6 litra
turbina z golfa z diesla
narazie jestem na etapie zalatwiania rur nierdzewnych na spawanie wydechu, kolektor wydechowy będzie oryginalny rovera 4-2-1, reszta będzie dorabiana, tubo bedzie w moich rekach za jakieś 1,5 miesiąca, ostatnio bylem ogladac silnik z tomcata, niestety był juz wyciagniety z auta, wiec nie jestem w stanie zobaczyc jak towszystko bylo podpiete
michone - Czw Lut 19, 2009 22:29
skibav6 napisał/a: | michone napisał/a: | po tym programie na 200km to ci te k-series wywroci sie na lewa strone... |
Co to znaczy???
Kolego xROnx - 177km to miały z tego co się orientuję automaty, którego nie chciałem. Tak czy inaczej oba (160manual i 177auto) przyśpieszają gorzej 0-100. 190 jest trochę szybsze, ale spalanie ma sporo większe. Miałem w swoim życiu kilka v6 i wiem ile potrafią wypić. Swoją drogą 1,8t też do oszczędnych nie należy. Tak czy inaczej myślę, że po programie objadę 190-konną v6. Zależy mi jednak bardziej na elastyczności. Reasumując turbo jest ok. Dzięki niemu silnik R4 jest lżejszy od V6, lecz uturbienie to już wyzwanie i to popieram , więc służę pomocą. Jeśli zdjęcia są dalej potrzebne mogę zrobić. |
1. a kto Ci zrobi program dla MEMS 3 bez emeralda ani rusz podejrzewam, czytalem pare wątków w uk i nie jest to takie proste
2. twoje gt2052 ls wg strony producenta konczy sie na 220KM czyli bedziesz musial dac duze doladowanie
3. a czy wtryski wytrzymaja??
pamietaj ze to w dalszym ciagu jest k series... i bez innych przerobek ten silnik ci sie rozpadnie szybciej niz Ci sie wydaje...
wwekol - Czw Lut 19, 2009 23:31
no to sie przyznaj w koncu w jakie auto to ładujesz
sebeks - Pon Lut 23, 2009 19:41
teraz sie zacznie, jaki ze mnie wariat, juz uprzedzam, zawieszenie jest w trakcie modyfikacji, hamulce juz sa zrobione, układ kierowniczy zupełnie cały nowy (dawniej przekładnia ramieniowa, obecnie listwowa na mocowaniu wg własnego pomysłu-robione przez profesjonalnego spawacza, krecone do ramy gatunkowymi srubami, końcówki drążków dotaczane z jednolitego materiału równiez gatunkowego, rozstaw przedniej osi ma obecnie +8 cm, własnie zamówiłem najtwardsze dostępne sprężyny na przód, na tył resory będa zakute na twardo, ale to jak będzie czas, waga obecna auta przy pełnym zatankowaniu (łacznie 105 litrów w obu bakach) dochodzi do 1350kg jak jest wnetrze samochodu -obecnie wnętrze jest prawie całe wybebeszone)
kto zgadnie co to za auto
fabryczny silnik to 1500 OHV z duzego fiata, ma 20 k przebiegu od fabryki ale mocy jak na mnei za malo
zouza - Pon Lut 23, 2009 19:43
sebeks, pytanie... Tarpan
sebeks - Pon Lut 23, 2009 19:46
eeeeeeeeeee, no żeby kobieta wiedziała, szacunek
zouza - Pon Lut 23, 2009 19:46
sebeks, mam sentyment do Tarpana... wspomnienia z dzieciństwa.
sebeks - Pon Lut 23, 2009 19:48
to jak go w koncu doprowadzę do przeglądu (od prawie 2 lat nie porusza się oficjalnie) to dam znac jak polecę na M1
zouza - Pon Lut 23, 2009 19:50
sebeks, tak zupełnie oftopowo. Pokazujesz się może na AK? Silesia Team czy cuś?
A Tarpanem chętnie bym się przejechała
sebeks - Pon Lut 23, 2009 19:51
narazie to sie pokazuje na Gliwicach piechotką
siedzę głównie w sekcji-slask (grupa FSO-pokrewne do mojego auta )
a co do przejażdżki to nie ma problemu, tylko nie obiecuję kiedy bo auto powstaje tylko sobotami jak wracam z akademika do domu
zouza - Pon Lut 23, 2009 19:53
sebeks, z sekcji śląsk jak się nie mylę może być hawczyn, przesiadł się teraz na rovera i pewnie kojarzysz GT.
sebeks - Pon Lut 23, 2009 19:55
tak znam, jeszcze Kołtun (polonek który prawie zawsze driftuje pod M1) i cała reszta
maja juz mnie roche dośc bo chcieli by juz zobaczyc auto a ja po prostu nie mam czasu go kończyć, brakuje mi dosłownie 1 wolnego tygodnia a tak wróci się do domu, to tu trzeba coś w kuchni pomóc, tu do pieca przyłożyć i czas leci
STUDIA + SAMOCHODY = TYLKO KŁOPOTY
zouza - Pon Lut 23, 2009 19:58
sebeks, żeby więcej nie oftopować.... pojaw się kiedyś na spocie
Wojtek88 - Nie Mar 15, 2009 20:49
Jak prace ? Wkręciłem się
AndrewS - Sro Mar 18, 2009 23:23
mialem pisac ze oni sa tu przyzwyczajeni do wariatow, bo ja mam K series w 125p
ale Tarpana to w życiu bym sie nie spodziewal
Koltuna (Rudolfa) znam, byl na zlocie FSO w Czerniewicach, zaraz po wygranym konkursie driftu Legal w lodzi
a wracjac do tematu, to tez sie obawiam troche o K series i turbine, ja bym chyba jednak pakowal seryjny 1.8
Senn - Sro Mar 18, 2009 23:25
zouza, kojarzysz GT?? Jaki ten swiat maly
zouza - Czw Mar 19, 2009 11:00
Nawet całkiem dobrze kojarzę
sebeks - Sob Kwi 11, 2009 22:40
no to znowu ja, temat rusza, za 6 dni turbinka będzie u mnie w domu, na chwilę obecną potrzebuję charakterystykę momentu oraz mocy w funkcji obrotów silnika (1,6 16v) seryjnego, nie dłubanego, posiada ktoś ?
Potrzebne mi to żeby wykreślić charakterystykę doładowania (najprawdopodobniej będzie 0,5 bara na nieodprężonym), do tego chcę przerobić układ wydechowy żeby przenieść moment obrotowy jak najniżej.
zaloguj - Nie Kwi 12, 2009 09:20
a może ktoś montował turbinę do silnika 1.1 (pytam poważnie)
Myślałem żeby zamontować turbinę i odprężyć silnik .
co jeszcze przydało by się zrobić
[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 10:21 ]
no chyba ze ktos zmienial silnik na cos wiekszego
Konix - Nie Kwi 12, 2009 17:14
Czytałem o wkładaniu do R11X silnika 1,8 turbo, 2,0 turbo, ale o dokładaniu turbiny do 1,1 nie.
zaloguj - Nie Kwi 12, 2009 23:09
chyba bede pierwszy
sebeks - Wto Kwi 14, 2009 21:22
Może bedziesz
dobra nikt nie ma wykresów fabrycznych z jednoski 1,6 ?
tak apropos tematu, nie zna ktoś w okolicach Gliwic/Mikołowa/Tychów i okolicznych miejscowości jakiejś hurtowni wyrobów hutniczych gdzie dostanę rury nierdzewne ?
aha co do tego 1,8 turbo, chwilowo nie ten pułap cenowy ale juz podjąłem decyzję, jak w 1,6 po uturbieniu, któraś korba wyjdzie bokiem, to albo wyląduje 2,0T z 620 albo zabawię się w coswortha turbo, spalanie olewam bo 15 litrów to dla mnie norma
AndrewS - Wto Kwi 14, 2009 21:35
sebeks napisał/a: | dobra nikt nie ma wykresów fabrycznych z jednoski 1,6 ? |
http://www.powertrainltd....ure_product.pdf
sebeks - Sro Kwi 15, 2009 12:47
Dziękuję, nawet są tu rzeczy które mnie interesują po za samymi wykresami (klima itd), też będzie zamontowane
salam - Pon Kwi 20, 2009 00:16
tu taj macie filmik na którym jest roverek 1,6L 16V + TURBO !
http://www.youtube.com/watch?v=66vdESbE-0M
ale z takiej zabawy wychodzą tylko najlepsi
mielony22 - Pon Kwi 20, 2009 07:47
wow!!!ze tak powiem!!!ostra jazda!!!
greg_szczytno - Pon Kwi 20, 2009 11:29
Ciekawe kto mu dorabiał maskę
dobryziom - Pon Kwi 20, 2009 13:33
coś duża ta sprężarka do tej pojemności...
sebeks - Pon Kwi 20, 2009 20:34
no garrett przyszedł, wycieków nie ma, suchy, łopaty proste, lecz ma luz na wirniku, wzdłuż osi nie ma, jest promieniowy, wiem że jakiś ma być, teraz tylko pytanie jaki, zna ktoś jakąś stronę z danymi luzów turbin garretta lub podobnych? wolę dmuchać na zimne i w razie W najpierw zrobić przegląd turbiny nim ją założę, po za tym chyba mnie czeka spawanie całego kolektora wydechowego, a miałem nadzieję ze 4-2-1 z rovera wystarczy
hoosar - Czw Kwi 23, 2009 16:07
Moze cos wyrzeźbisz z kolektorów od poloneza (bardzo krótkie 4-1):
http://moto.allegro.pl/it..._1_4_rover.html
Ewentualnie od R25/45:
http://moto.allegro.pl/it...25_1_4_16v.html
AndrewS - Czw Kwi 23, 2009 18:45
ten od poldka to ciężki zeliwniak, raczej marne szanse, ze da sie cos z niego zrobic
Marrkus - Czw Kwi 23, 2009 19:17
jaką garrett-ę masz zamiar zapodać?
Kolektor z Poldasa faktycznie "kloc" żeliwny ale chyba w miarę rozsądny ze względu na długość kanałów
sebeks - Czw Kwi 23, 2009 22:28
Dokladnie model mogę jutro podać bo zapomniałem spisać a teraz w akademiku siedze, to jest z golfa bodaj 4 tdi
co do kolektora mam tego zeliwnego kloca obecne zalożonego, ale to jest ciężkie jak cholera, mam jeszcze inny kolektor 4-2 i reszty narazie brak, cały problem polega na tym że skręcanie z resza układu wychodzi idealnie nad łapą silnika (ja mam silnik rzedowo wrzucony - dla tych co nie czytali całego topica) no i musiałbym z turbiną uciekać w stronę skrzyni bo sie nad łapą bedzie problem zmieścić, a wtedy tracę na temperaturze spalin i ich prędkości
aha , jutro turbina idzie na sprawdzenie pod względem max ciśnienia jake moze wytworzyc, szczelnosci, luzów itd, taka imprezka 50zł
[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 20:42 ]
ehh dawno mnie tu nie bylo, narazie muszę się powstrzymać z projektem turbo z powodu innych wydatków jakie mi się przytrafiły, co do turbiny Garrett gt15, po sprawdzeniu okazało się ze jakieś 20 tysi i będzie do roboty, luzy nie sa tragiczne ale okazało sie że zaczyna popuszczac olej narazie odpuszczam przegląd i wogóle przystopuję, odłożę kasę i będę to robił od strzału, turbina pójdzie do regeneracji bo nie będę jej wyciągał za 20k km bo to nie ma sensu, w miedzy czasie intercooler musze kupić i chłodnice oleju
póki skończyłem przednie zawiesznie, jak na tarpana muszę powiedziec że prowadzi się jakby szedł na kleju, tylko dupa mi podskakuje bo jeszcze jest stary układ zawieszenia, sie zrobi póki co zabieram się za klimę, a właściwie jakoś muszę ją upchać pod deską na co już miejsca nie ma
|
|