Zobacz temat - [KV6] Sonda na temat awaryjnosci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [KV6] Sonda na temat awaryjnosci

Zukowaty - Nie Lut 15, 2009 19:32
Temat postu: [KV6] Sonda na temat awaryjnosci
Witam!
Tak sie zastanawiam czy to moj egzeplarz ciagle sie psuje czy moze te KV6 sa jakies trefne. Moze jakas mala sonda na temat awaryjnosci tego silnika? Jakie mieliscie wieksze lub mniejsze problemy z tymi motorami?
Ja pierwszy:
1. Urwany korbowod-wymiana silnika
2. Uszczelka pod glowica i przegrzanie
3. Pochalanianie 2 litrow oleju na 100km po przegrzaniu i remont kapitalny

Dukes - Nie Lut 15, 2009 23:42

Mój jest uczulony na benzyne z stacji Bliska. Mdleje mi w czasie jazdy po 30km od tankowania na tych stacjach. Co najlepsze po zatrzymaniu się, wyłączeniu silnika i włączeniu na nowo odzyskuje moc i wszystko jest ok. Ot tak, taki kaprys ma :)
Dlatego tankuje teraz tylko na Shellu, BP i tylko benzyne 98.

fisha - Wto Lut 17, 2009 14:33

2 lata i jak do tej pory "odpukać" nic poza standardowym kłopotem z silniczkami od systemu VIS i całym tym systemem nie miałem. A uszczelką pod głowicą u kolegi jestem szczerze zdziwiony. Tankuje na BP eurosuper 98, wymieniam raz w roku (około 25kkm) filtry, oleje, płyny i wszystko gra. Pozdrawiam
SeniorA - Wto Lut 17, 2009 16:19

Osiem lat i 90 kkm bez stanów awaryjnych.Po 80 kkm duży przegląd : wym. kompl. rozrządu + pompa,termostat,świece,pł hamulcowy,chłodniczy,termostat, króciec, wentylator,szczotki rozrusznika,tłumik,pasek wielorowkowy,olej w automacie.
W miedzyczasie filtry,olej, klocki, klima,opony.Shell V-Power

Zukowaty - Wto Lut 17, 2009 17:40

fisha napisał/a:
A uszczelką pod głowicą u kolegi jestem szczerze zdziwiony

W kazdym silniku sie mzoe zdarzyc

fisha - Sro Kwi 01, 2009 12:58

oczywiście że może się zdarzyć. Jestem zdziwiony bo uszczelka pod głowicą to jest przypadłość raczej serii K. W serii KV6 montowana jest z tego co wiem uszczelka stalowa... Ale jak wiadomo wszystko może szlag trafić. Pozdr.
AndrewS - Czw Kwi 02, 2009 11:08

w serii K tez jest stalowa

fisha napisał/a:
pod głowicą to jest przypadłość raczej serii K


a KV6 to krewny serii K

fisha - Czw Kwi 02, 2009 13:32

AndrewS aż tak to ja się nie znam. Posiłkowałem sie jedynie tym co napisał kolega piter34, a mianowicie: "(HGF nie jest tutaj chlebem powszednim, jak w przypadku 4-cylindrowych silników serii K, ponieważ w KV6 zastosowano stalową uszczelkę wielowarstową)."
Pozdrawiam i do zobaczenia w Puławach... będę na święta może się gdzies mijając spikniemy.