Zobacz temat - [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy

Lapa - Pią Lut 27, 2009 00:14
Temat postu: [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
1. przed HGF
- czeste dolewanie plynu chlodniczego (olej w plynie i maslo pod korkiem)
- ciezko palil
- czesto gasl po wcisnieciu sprzegla
- obroty falowaly

po wymianie uszczelki i szlifie plaszczyzny prawie wszystko ustapilo... problem jest z plynem ktory ciagle ucieka niema najmniejszych sladow oleju i masla tez niema... i tak sie zastanawiam czy niemam gdzies chlodnicy dziurawej.. auto mi pali elegancko, problem z obrotami ustal no i w oleju brak zadnych oznak po plynie i jakim kolweik ubytku.. niema teraz pogody zeby sprawdzic na parkingu czy sa jakies plamy po plynie.. sa moze jakies uszczelniacze do ukladu chlodzenia moze by to cos pomoglo??

2. od dluzszego czasu pod czas jazdy na roznych biegach przy 3 tys/obr( im wieksze obroty tym bardziej slychac) gdy puszcze noge z gazu i auto hamuje silnikiem slychac takie klekotanie niewiem jak to nazwac moze lepiej opisze do czego to porownac.... wujek mi mowi zeby jedzic z tym tak dlugo az sie to calkiem rozwali..ale wkurze mnie jaki kolwiek klekot w mojim lowelku :beczy: bylem u 3 mechanikow to tez niewiedzieli co i jak .... moze ktos z was spotkal sie z czyms takim??

cos podobnie jak ci kolesie w tym filmiku gdy zaczyna jechac tym rowerem
ODGLOS

podobny dzwiek jak kolo odroweru sie kreci i lekko jakis patyk do szprych przylozyc i wtedy wydobywa sie ten dzwiek... troche trudne w opisaniu ale mysle ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi :rotfl:

z gory dzieki za pomoc


PS kto ma swiece NGK irdium w rowerku i jaka ich cena byla tu w berlinie 92€

oprawca_1978 - Pią Lut 27, 2009 07:09
Temat postu: Re: [R416Si 16v 97r] Po HGF nadal ucieka plyn chlodniczy
Lapa napisał/a:
1. przed HGF
- czeste dolewanie plynu chlodniczego (olej w plynie i maslo pod korkiem)
- ciezko palil
- czesto gasl po wcisnieciu sprzegla
- obroty falowaly

po wymianie uszczelki i szlifie plaszczyzny prawie wszystko ustapilo... problem jest z plynem ktory ciagle ucieka niema najmniejszych sladow oleju i masla tez niema... i tak sie zastanawiam czy niemam gdzies chlodnicy dziurawej.. auto mi pali elegancko, problem z obrotami ustal no i w oleju brak zadnych oznak po plynie i jakim kolweik ubytku.. niema teraz pogody zeby sprawdzic na parkingu czy sa jakies plamy po plynie.. sa moze jakies uszczelniacze do ukladu chlodzenia moze by to cos pomoglo??

2. od dluzszego czasu pod czas jazdy na roznych biegach przy 3 tys/obr( im wieksze obroty tym bardziej slychac) gdy puszcze noge z gazu i auto hamuje silnikiem slychac takie klekotanie niewiem jak to nazwac moze lepiej opisze do czego to porownac.... wujek mi mowi zeby jedzic z tym tak dlugo az sie to calkiem rozwali..ale wkurze mnie jaki kolwiek klekot w mojim lowelku :beczy: bylem u 3 mechanikow to tez niewiedzieli co i jak .... moze ktos z was spotkal sie z czyms takim??

cos podobnie jak ci kolesie w tym filmiku gdy zaczyna jechac tym rowerem
ODGLOS

podobny dzwiek jak kolo odroweru sie kreci i lekko jakis patyk do szprych przylozyc i wtedy wydobywa sie ten dzwiek... troche trudne w opisaniu ale mysle ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi :rotfl:

z gory dzieki za pomoc


PS kto ma swiece NGK irdium w rowerku i jaka ich cena byla tu w berlinie 92€


Terkotanie?

To wina nierównych palców sprężyny talerzowej (słoneczka) sprzęgła. Któryś wystaje i łożysko wyciskowe zahacza o niego i powstaje terkot. Powinien się wzmóc po wciśnięciu sprzęgła do końca.
Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.

Odnośnie uciekającego płynu - sprawdź przede wszystkim zawór nagrzewnicy. One często ciekną. No i szczelność wszystkich węży, opasek, itd.. Chłodnica jak jest nieszczelna - to widać na niej zacieki.

Jeśli nie będzie przecieków, a woda nadal będzie znikać - to sprawa jest w zasadzie jasna - woda ucieka spod głowicy, tzn. że czoło głowicy i bloku nie zostało właściwie splanowane (chropowatość) i woda przesącza się pomiędzy ścieżkami silikonowymi.

Lapa - Pią Lut 27, 2009 12:03

oprawca_1978 napisał/a:
Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.
moglbys opisa gdzie i jak bo jestem ciemny w tym temacie...

mechanik zapewnial mnie ze nagrzewnica niema zadnych przeciekow( po 3 krotnym plukaniu ukladu nic niewyciekalo i z wlaczona klima)... tak wic mysle ze to chlodnica bo na chlodnicy widzialem jakies zielone zacieki....

sTERYD - Pią Lut 27, 2009 19:00

Lapa napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:

Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.


moglbys opisa gdzie i jak bo jestem ciemny w tym temacie...

niestety w R400 producent nie przewidział takiej opcji :/

Lapa - Sob Lut 28, 2009 06:38

hmm to wtakim razie co bym musial naprawic..?? ta tarcze wymienic?? no i pewnie w tym kupe roboty?
oprawca_1978 - Sob Lut 28, 2009 10:36

Lapa napisał/a:
hmm to wtakim razie co bym musial naprawic..?? ta tarcze wymienic?? no i pewnie w tym kupe roboty?


To nie tarcza terkocze, to nierówne palce sprężyny talerzowej. Proponowałbym sprawdzić docisk sprzęgła.

tetryk - Sob Lut 28, 2009 11:03

jest taki fajny sposób na sprawdzenie szczelności-idzie kupić środek (marker,znacznik-różnie to nazywają)do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji (pojawiły się saszetki,takie w sam raz na jedno sprawdzenie-koszt koło 5-7 pln)-dodajesz do płynu (ajeszcze lepiej płyn spuścis i dodac do samej wody na czas sprawdzania,chociaz wiem że ten środek nie szkodzi,ani gumie ,ani aluminium),wiec dodajesz środka,czekasz aż sie dobrze wymiesza,bierzerz lamke UV i gogle no i lukasz po wszystkich przewodach i komorze silnika gdzie zaczyna "świecić"......sposób bardzo prosty i skuteczny-często wycieki trudno zlokalizować (z nagrzanych elementów płyn szybko odparowuje,lub po nagrzaniu przestaje cieknąć)-a tym sposobem znajdziesz wyciek na 100 % :mrgreen:
oprawca_1978 - Sob Lut 28, 2009 13:33

tetryk napisał/a:
jest taki fajny sposób na sprawdzenie szczelności-idzie kupić środek (marker,znacznik-różnie to nazywają)do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji (pojawiły się saszetki,takie w sam raz na jedno sprawdzenie-koszt koło 5-7 pln)-dodajesz do płynu (ajeszcze lepiej płyn spuścis i dodac do samej wody na czas sprawdzania,chociaz wiem że ten środek nie szkodzi,ani gumie ,ani aluminium),wiec dodajesz środka,czekasz aż sie dobrze wymiesza,bierzerz lamke UV i gogle no i lukasz po wszystkich przewodach i komorze silnika gdzie zaczyna "świecić"......sposób bardzo prosty i skuteczny-często wycieki trudno zlokalizować (z nagrzanych elementów płyn szybko odparowuje,lub po nagrzaniu przestaje cieknąć)-a tym sposobem znajdziesz wyciek na 100 % :mrgreen:


A po co lampka UV? Wystarczy dioda UV. Koszt - ze 2 PLN max.

tetryk - Sob Lut 28, 2009 14:44

też może być napisałem tak bo w zestawie do spr.szczelności klimy jest akurat świetlówka......mogłem napisac jakiekolwiek źródło światła uv..... :mrgreen: :roll:
Fido66 - Sob Lut 28, 2009 15:12

a pompa wody była wymieniona przy HGF-ie??ja też niedawno robiłem HGF i okazało się że pompa wody powoli też mi cieknie i trzeba pomyśleć o jej wymianie,narazie nie robiłem tego wraz z HGF-em bo nie było $$,ale na wiosnę muszę ją wymienić razem z rozrządem.
Przed zrobieniem uszczelki płynu ubywało dosyć dużo a teraz ubywa dużo mniej ale ubywa właśnie przez pompę wody więc u Ciebie może też jest do wymiany.

Lapa - Sob Lut 28, 2009 15:39

tetryk
dzieki za tip jak bede za tydzien w polse co go wyprobuje

Fido66
tak bylo wymieniane rozrzad paski i pompa