|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Przeróbka termostatu
gumin00 - Sro Mar 11, 2009 18:19 Temat postu: [Freelander] Przeróbka termostatu Witam
właśnie mechanik wymienił mi uszczelkę pod głowicą i po rozebraniu okazało sie że termostat oczywiście źle działał. Przy tej okazji postanowiliśmy ( z moim mechanikiem ) przerobić ten nieszczęsny termostat na układ tradycyjny. Czyli termostat umieszczony na wylocie gorącej wody z głowicy.
Czy może ktoś ma coś takiego zamontowane? jeżeli tak to jak to zdaje egzamin i jak jest podpięte?
Może ktoś ma rysunki jak to zrobił LR prz przerobionym układzie ?
Kilku sprzedawców części oferuje coś takiego, nawet na allegro, ale jak to się podłącza, bo w tej przelotowej obudowie termostatu jest jescze jeden kruciec?
Prosił bym o opis, bo autko jest już prawie zrobione, a bezsensowne było by kupować termostat starego typu, jak można by już zrobić to po nowemu.
Pozdrawiam
keczu - Sro Mar 11, 2009 19:54
http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf numery czesci i opis montazu termostatu (PRT -uchylany rowniez cisnieniem) i musi dzialac skoro jest montowany standowo w nowszych Landr..... i przy wymianie uszczelki(nie zapomnij tylko wyjac starego )
gumin00 - Sro Mar 11, 2009 20:25
Dzięki za tę informacje, ale właśnie mam pewne obiekcje, bo po przeanalizowaniu RAVE są pewne drobne różnice pomiędzy frelami do 2001 i po 2001 (jeżeli chodzi o układ chodzenia).
W tej instrukcji są opisane nr VIN do których ten termostat może być zakładany i mojego to nie obejmuje.
Jeden ze sprzedawców właśnie mi zaznaczył że to może być zakładane ale do frelów po 2001, a znowu inny powiedział że do każdego
Bądź tu madry i pisz wiersze????
keczu - Sro Mar 11, 2009 20:58
Widzialem ten termostat zamontowany we wszystkich modelach Rovera z roznych rocznikow,najczesciej w MGF,75(ten z turbina prawie zawsze) no i w Landrowerach z roznych rocznikow wiec nie wiem o jaka zmiane w ukl.chodzi.Byly tylko rozne wersje tego termostatu(chyba 3 rodzaje) otwierane przy roznych temp. http://wiki.seloc.org/a/PRT
Bari - Czw Mar 12, 2009 23:33
Ja kupiłem oryginalny zestaw zmodernizowanego układu chłodzenia do freelandera za 400 zł.Zmieniał mi to zaprzyjaźniony mechanik który stwierdził ze nie jest to trudne.Poprostu majac ten body kit przed sobą wiedział co z tym robić.
gumin00 - Czw Mar 12, 2009 23:49
A jak się to sprawuje w praktyce?
Bari - Pią Mar 13, 2009 10:58
gumin00 napisał/a: | A jak się to sprawuje w praktyce? |
No jak narazie nic mi się nie przegrzewa
secio - Pią Mar 13, 2009 15:19
gumin00 napisał/a: | Dzięki za tę informacje, ale właśnie mam pewne obiekcje, bo po przeanalizowaniu RAVE są pewne drobne różnice pomiędzy frelami do 2001 i po 2001 (jeżeli chodzi o układ chodzenia).
W tej instrukcji są opisane nr VIN do których ten termostat może być zakładany i mojego to nie obejmuje.
Jeden ze sprzedawców właśnie mi zaznaczył że to może być zakładane ale do frelów po 2001, a znowu inny powiedział że do każdego
Bądź tu madry i pisz wiersze???? |
Ja założyłem termostat PRT do swojego R200 i mam +1 do samopoczucia i prewencji przed HGF .
Rożnica pomiędzy różnymi wersjami termostatów jest opisana w linku podanym przez keczu. Różnią się twardością sprężyny oraz temperaturą otwarcia. Z tego co wiem, najnowsza wersja dla benzyny jest koloru szarego i otwiera się przy 82 stopniach na wylocie. Dla porównania, standardowy termostat ma pełne otwarcie przy 88 stopniach na wlocie, czyli po schłodzeniu... Lekka różnica jest...
radeknan - Pon Kwi 06, 2009 07:35
Bari daj jak możesz jakiś namiar gdzie kupiłeś ten zestawik , z góry dzięki.
gumin00 - Pon Kwi 06, 2009 10:36
Ale ja zrobiłem sobie coś takiego za łącznie 50zł i zajeło mi to 3 godziny pracy.
Efekt rewelacyjny, silnik szybciej się nagrzewa, wskaźnik temperatury nie przekracza połowy skali nawet podczas ostrej jazdy w górach z quadem na przyczepie.
Jak ktoś będzie zainteresowany to zrobię opis i jakieś fotki.
Pozdrawiam
Grzesiek
misiek.w11 - Wto Cze 30, 2009 18:47
gumin00 napisał/a: | Ale ja zrobiłem sobie coś takiego za łącznie 50zł i zajeło mi to 3 godziny pracy.
Efekt rewelacyjny, silnik szybciej się nagrzewa, wskaźnik temperatury nie przekracza połowy skali nawet podczas ostrej jazdy w górach z quadem na przyczepie.
Jak ktoś będzie zainteresowany to zrobię opis i jakieś fotki.
|
[quote="gumin00"] możesz podzielić się z nami swoim patentem (opis i fotki) , aha i jeszcze pytanie: czy ten drugi wąż, wychodzi z obudowy termostatu ,czy jest łączony trójnikiem z przewodem głównym(ewentualnie, czy może być tak połączony)??? Z góry dzięki!!!
AndrewS - Wto Cze 30, 2009 22:20
gumin00 napisał/a: | Jak ktoś będzie zainteresowany to zrobię opis i jakieś fotki. |
opis, fotki wyslij do jakiegos admina i bedzie ciekawy artek na stronie
misiek.w11 - Sro Lip 01, 2009 18:51
Może ktoś wie chociaż o jaki termostat mam się pytać w sklepie Zapytałem sprzedawce o termostat do LR freelander 1.8 benzyna 2002r(bo podobno w tych rocznikach termostat jest montowany miedzy chłodnicą a silnikiem) i pokazywał mi tylko tradycyjne termostaty,powiedziałem aby sprawdził po wyglądzie(zdjęcie) , najbardziej zbliżone co znalazł to termostat do diesla, a na koniec powiedział abym spytał w autoryzowanym serwisie
benola - Sro Lip 01, 2009 19:08
Misiek.w 11
tu masz to co ci potrzeba http://moto.allegro.pl/it...mostat_1_8.html
keczu - Sro Lip 01, 2009 19:48
Nie kupuj uzywanego!!!
misiek.w11 - Sro Lip 01, 2009 20:27
benola , dzięki bardzo ale też znalazłem ten link,szukam nowego termostatu
AndrewS - Sro Lip 01, 2009 21:05
http://www.tomateam.pl w szukajke wpisz termostat
nie wiem czy ma dostepne te PRT
misiek.w11 - Sro Lip 01, 2009 22:56
AndrewS znalazłem Dzięki ci serdeczne
Podpowiedz mi jak się dodaje + ,
tu jest link:
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=869
AndrewS - Sro Lip 01, 2009 23:17
misiek.w11 napisał/a: | Podpowiedz mi jak się dodaje + |
punkcik dla mnie
jesli tak, to moze to zrobic tylko autor watku
misiek.w11 - Czw Lip 02, 2009 17:32
gumin00 dodaj AndrewS-owi + , muszę się jakoś odwdzięczyć
|
|