|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 '96]Zmiana taśmy SRS
szoso - Czw Mar 12, 2009 15:48 Temat postu: [R420 '96]Zmiana taśmy SRS Witam
Szukałem ale nic nie znalazłem no chyba że słabo szukałem to przepraszam
borykam się z migającą kontrolką SRS
w mojej okolicy nie ma nikt T4 by zdiagnozować więc myślę zmienić taśmę tak na pałę
czy trzeba ściągać kierownicę żeby wymienić tą taśmę
i jaka musi to być bo jak sprawdzałem na allegro to niektóre nie obsługują napinaczy
mam kupić z napinaczami czy też tą bez
czy w 400 można się pobawić w zworki jak w 600 by ewentualnie skasować błąd SRS
xytras - Czw Mar 12, 2009 16:03 Temat postu: Re: [R420 '96]Zmiana taśmy SRS
szosownik napisał/a: |
czy trzeba ściągać kierownicę żeby wymienić tą taśmę |
aby wymienic tasme trzeba sciagnac kierownice, jest to banalnie proste - wpierw odlacz akumulator, teraz juz dokladnie nie pamietam ale sciaganiu kiery musisz odlaczyc wtyczke od tasmy jak bedziesz zakladac te dobra to musisz ja dobrze zalozyc i uwazac by tej tasmy nie zerwac pytanie dotyczace jaka tasme masz kupic ? nawet nie wiedzialem ze jedne obsluguja a drugie nie - ale az mi sie wierzyc nie chce ze tak jest ...
szoso - Czw Mar 12, 2009 16:10
a czemu jedne mają żółty przewód a inne nie?
http://www.allegro.pl/ite..._najtaniej.html ta ma
http://www.allegro.pl/ite...kierownice.html ta nie ma
na jednych widać ten przewód a na innych nie widać
laskarm - Czw Mar 12, 2009 16:20
A masz u siebie dwie poduszki czy jedną? Ja mam u siebie 2. Gdzieś powinienem mieć starą taśmę i jeśli ją znajdę, to podam Ci jej oznaczenie jakie powinna mieć. Ale to w godzinach wieczornych dopiero
szoso - Czw Mar 12, 2009 21:23
Panowie pomóżcie
potrzebuję numer tej taśmy a nie chcę tam grzebać dopóki nie kupię drugiej
laskarm - Czw Mar 12, 2009 21:29
Nadeszły godziny wieczorne, więc tak jak obiecałem
Nr taśmy to: YRC100170, producentem jest Lucas. U mnie kabel był żółty, służy on do podłączenia poduszki w kierownicy (czyli tej środkowej zaślepki, przed odkręceniem kierownicy musisz ją odkręcić, jest przykręcona na dwie śruby od dołu kierownicy).
Z tego co się orientuję to taśmy do R45 mają już inne oznaczenie, ale od R200 może będzie pasować. Niech ktoś ewentualnie to potwierdzi.
szoso - Pon Mar 16, 2009 15:59
przyszła dzisiaj taśma z allegro rzekomo od supersprzedawcy
jak się okazało to taśma ma inny numer bo YRC 100320 a nie jak miała być YRC 100170 i nie posiada żółtego przewodu do podłączenia poduszki
dzwoniłem do gościa to pali głupa
pięknie się załatwiłem nie ma co
PHJOWI - Pon Mar 16, 2009 16:14
sprzedał tobie taśmę ale na auto z jedną poduszką co w kierownicy ma sensor.
szoso - Pon Mar 16, 2009 17:11
PHJOWI napisał/a: | sprzedał tobie taśmę ale na auto z jedną poduszką co w kierownicy ma sensor. |
być może
ale dostałem się do mojej taśmy i ta co przyszła jest w ogóle inna jakby od jakiegoś starszego modelu
Paul - Pon Mar 16, 2009 23:59
Podałeś numer taśmy, którą chciałeś? Jeżeli przysłał inną, to musi wymienić, albo kasę oddać
Jak będzie głupa palił dalej, to mu 'reklamę' zrobimy
Mariusz418 - Wto Mar 17, 2009 07:09
WITAM
w mojej okolicy nie ma nikt T4 by zdiagnozować więc myślę zmienić taśmę tak na pałę?
A JA POZDRAWIAM
szoso - Czw Mar 19, 2009 12:19
Panowie tracę powoli cierpliwość
Gość miał mi wysłać właściwą taśmę i jakoś paczki nie widać
Mam pecha z tą całą taśmą
Auto stoi od poniedziałku rozebrane a ja czekam jak głupi na paczkę która nie przychodzi
Dzwoniłem i gość mówi że wysłał a później pewnie złoży na pocztę że niby paczka zaginęła
30zł to nie dużo ale co mam teraz gdzie indziej zamówić za kolejne 50zł?
Dolt - Czw Mar 19, 2009 18:56
To ja może dodam coś od siebie
A klakson Ci chodzi? Bo jeśli tak to taśma jest dobra, tak jest bynajmniej u mnie to i u Ciebie podejrzewam, że będzie tak samo ...
szoso - Czw Mar 19, 2009 19:07
Dolt napisał/a: | To ja może dodam coś od siebie
A klakson Ci chodzi? Bo jeśli tak to taśma jest dobra, tak jest bynajmniej u mnie to i u Ciebie podejrzewam, że będzie tak samo ... |
wydaje mi się że klakson ma się ni jak do uszkodzonej taśmy
Brt - Czw Mar 19, 2009 19:27
szosownik napisał/a: | wydaje mi się że klakson ma się ni jak do uszkodzonej taśmy |
nie wiem jak w R400 ... ale w R200 jakoś "się ma" własnie przez tasme idzie sygnał klaksonu z guziczków na kierownicy do przekaźnika
szoso - Czw Mar 19, 2009 19:31
Brt napisał/a: | nie wiem jak w R400 ... ale w R200 jakoś "się ma" własnie przez tasme idzie sygnał klaksonu z guziczków na kierownicy do przekaźnika |
jeśli taśma się niczym nie różni od 200 do 400 co sprawdzałem po numerze to pewnie masz rację ale jedno nie wyklucza drugiego czyli klakson może działać a SRS może migać przez uszkodzoną taśmę
Paul - Pią Mar 20, 2009 00:53
szosownik napisał/a: | jeśli taśma się niczym nie różni od 200 do 400 co sprawdzałem po numerze to pewnie masz rację ale jedno nie wyklucza drugiego czyli klakson może działać a SRS może migać przez uszkodzoną taśmę |
Dokładnie tak bywa, przynajmniej ja tak miałem. na starej taśmie klaksona niet, poduchy OK. Po zmianie na inną było odwrotnie. W końcu trafiłem na sprawną i do dzisiaj jest OK
Yassu - Pią Mar 20, 2009 13:37
Podepnę się pod temat.
U mnie jest sytuacja taka, że klakson działa, a kontrolka już od miesiąca świeci cały czas.
Po przekręceniu kluczyka pojawiają się poszczególne kontrolki w tym SRS, gasną po kolei, SRS też i po sekundzie SRS zaświeca się znowu i już nie gaśnie do czasu zgaszenia silnika.
Wtyczki pod siedzeniami sprawdzone, na rozłączonym aku były rozpięte, przeczyszczone lekko popsikane WD-40 oraz przy kierownicy była wypięta wtyczka, przeczyszczona i dalej to samo. Mam 2 poduchy, czyżby od pasażera miała wpływ na to? A może pirotechniczny napinacz jest uszkodzony?
Paul - Pią Mar 20, 2009 14:41
Yassu napisał/a: | Podepnę się pod temat. | Na 99,99% taśma
Spróbuj przy różnych położeniach kierownicy jeszcze
Yassu - Pią Mar 20, 2009 15:07
Paul napisał/a: | Na 99,99% taśma
Spróbuj przy różnych położeniach kierownicy jeszcze |
Ok, Paul sprawdzę jak tylko wyjdę z pracy po 16 i napiszę czy coś się dzieje w różnych położeniach kierownicy.
Pytanie mam jeszcze jedno, czy jest jakieś oznaczenie taśmy dla dwóch poduszek i oznaczenie dla taśmy z jedną poduszką czy to nie ma znaczenia? I czy od R25 będzie pasowała do R200 ? Z góry dzięki za podpowiedź.
Paul - Pią Mar 20, 2009 15:11
Yassu napisał/a: | I czy od R25 będzie pasowała do R200 ? | Pod warunkiem, że nr części będzie ten sam (zaczyna się na YR... coś tam, coś tam)
szoso - Pią Mar 20, 2009 21:29
byłem dzisiaj po taśmę w ART BIZAR w Ciechanowie
podłączyłem i lampka przestała migać
za taśmę zapłaciłem 30zł z rabatem Klubowicza
taśma różni się numerem bo jest YRC 100300 i podłączeniem kostek bo ma na odwrót a stara ma numer YRC 100170
gość ją chyba wyrabował z R25 jeśli dobrze zrozumiałem
jednak zmiana taśmy na pałę się opłacała bo zaoszczędziłem kasę za podłączenie auta pod T4
jeszcze raz dzięki za pomoc
Paul napisał/a: | Pod warunkiem, że nr części będzie ten sam |
okazuję się że nie musi być cały ten sam numer,może być inny
ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem
Paul - Pią Mar 20, 2009 22:26
szosownik napisał/a: | jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu | Tu trochę namieszałeś Jest pięć obr., po 2,5 na stronę
szosownik napisał/a: | czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy | Bo to takie oczywiste, że nikt nie pamiętał szosownik napisał/a: | okazuję się że nie musi być cały ten sam numer,może być inny | Sam piszesz, że kostki na odwrót BEZPROBLEMOWO jest z tym samym numerem
szoso - Sob Mar 21, 2009 09:54
Cytat: | Tu trochę namieszałeś Jest pięć obr., po 2,5 na stronę |
faktycznie ale chodziło mi o to samo
Paul napisał/a: | Bo to takie oczywiste, że nikt nie pamiętał |
dla mnie nie było to oczywiste bo nigdy się z tym nie zetknąłem to i wiedzieć nie miałem skąd
Paul napisał/a: | Sam piszesz, że kostki na odwrót BEZPROBLEMOWO jest z tym samym numerem |
tak najlepiej z tym samym numerem tylko gorzej jak takiej taśmy nie ma
a kostki to pryszcz bo są w tym samym miejscu tylko zamienione kolejnością ale to w niczym nie przeszkadza
zobacz czym się tylko różniła ta druga taśma
w starej żółta wtyczka jest po prawej stronie a w tej jest po lewej(zaznaczone na zdjęciu nr 1)
Paul - Sob Mar 21, 2009 19:53
Najważniejsze, że kontrolka już gaśnie
szoso - Sro Mar 25, 2009 21:11
czy w 400 można wybłyskać usterkę SRS?
bo przecież jest osobna kostka
Yassu - Czw Kwi 02, 2009 12:31
Cytat: | Na 99,99% taśma
Spróbuj przy różnych położeniach kierownicy jeszcze |
Hej Paul,
Niestety kontrolka dalej świeci, a klakson w różnych położeniach kierownicy działa bez problemu, więc czy to na pewno może być taśma ?
Paul - Czw Kwi 02, 2009 12:57
Yassu napisał/a: | czy to na pewno może być taśma ? | Na pewno, to będzie wiadomo po wymianie na sprawną. Działanie klaksonu to "wskaźnik pomocniczy" a nie wyrocznia.
Skoro wszystko inne sprawdziłeś, to ja widzę tylko taśmę.
Znajdź kogoś z takim samym autem, jak Twoje (sprawnym ) i podmień taśmę na próbę - diagnoza będzie 100% - owa. Taśma powinna mieć taki sam nr części, dla świętego spokoju .
szoso - Czw Kwi 02, 2009 15:41
Paul a na moje pytanie zadane wyżej nie odpowiesz?
Paul - Czw Kwi 02, 2009 20:19
szosownik napisał/a: | Paul a na moje pytanie zadane wyżej nie odpowiesz? |
Sorry, na 4setkach średnio się znam ZTCW to chyba z błyskaniem nie da rady.
sTERYD - Czw Kwi 02, 2009 23:36
jeśli masz silnik z elektronicznie sterowaną pompą to da radę wybłyskać kod, jeśli pompa jest sterowana linką to niestety nie... ( w Di CHYBA (podkreślam chyba) nie masz tej opcji )
szoso - Pią Kwi 03, 2009 08:30
sTERYD napisał/a: | jeśli pompa jest sterowana linką to niestety nie... |
no właśnie przy pompie nie widać żadnej linki
więc jak ewentualnie wygląda procedura wybłyskania błędów?
sTERYD - Pią Kwi 03, 2009 10:19
procedura wyglada tak:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
szoso - Pią Kwi 03, 2009 12:14
poproszę o procedurę do tej małej kostki od poduszek bo ta jest do diagnozy silnika
ja mam 2 kostki i do poduch jest osobna
roverihno - Wto Wrz 21, 2010 14:58
szoso420 napisał/a: |
ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem |
Środek taśmy wyznaczany jest przez specjalny bolec pomalowany na biało, więc wcale nie trzeba liczyć żadnych obrotów w lewo i w prawo, kiedy kręcimy taśmą on się obraca, gdy taśma ustawiona jest na środku bolec wyskakuje na gorę i wtedy wiemy że taśma jest dobrze obrócona.
Tomek1212 - Sro Wrz 22, 2010 00:07
Generalnie taśmę srs powinno sie wyjmować gdy koła ustawione sa na wprost.
Co do sprawdzenia taśmy można to zrobić jeszcze w inny sposób. Koszt nie powinien przekroczyć 5gr.
Musimy zaopatrzyć się w rezystor 2,2ohm (do kupienia w każdym sklepie elektronicznym) i następnie zamontować go zamiast taśmy srs. Nie trzeba nawet ściągać kierownicy, wystarczy zdemontować osłonę kolumny kierowniczej a następnie odpiąć taśmę od instalacji srs. Rezystor wpinamy od strony instalacji (nie do taśmy) i sprawdzamy czy kontrolka zgasła. Trzeba jeszcze pamiętać, ze większość wtyczek od układu srs jest tak skonstruowana, ze gdy je rozpinamy to specjalne pozłacane blaszki zwierają jeden przewód z drugim (celowe zwarcie obu przewodów po to aby wyeliminowac przypadkowy wybuch poduszki na skutek jakiegoś impulsu elektrycznego). Rozwarcie tej blaszki nie powinno stanowić większego problemu.
|
|