Zobacz temat - [R420 '96]Zmiana taśmy SRS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 '96]Zmiana taśmy SRS

szoso - Czw Mar 12, 2009 15:48
Temat postu: [R420 '96]Zmiana taśmy SRS
Witam
Szukałem ale nic nie znalazłem no chyba że słabo szukałem to przepraszam :wink:
borykam się z migającą kontrolką SRS :sad:
w mojej okolicy nie ma nikt T4 by zdiagnozować więc myślę zmienić taśmę tak na pałę :smile:
czy trzeba ściągać kierownicę żeby wymienić tą taśmę :?:
i jaka musi to być bo jak sprawdzałem na allegro to niektóre nie obsługują napinaczy :neutral:
mam kupić z napinaczami czy też tą bez :?:
czy w 400 można się pobawić w zworki jak w 600 by ewentualnie skasować błąd SRS :?:

xytras - Czw Mar 12, 2009 16:03
Temat postu: Re: [R420 '96]Zmiana taśmy SRS
szosownik napisał/a:

czy trzeba ściągać kierownicę żeby wymienić tą taśmę


aby wymienic tasme trzeba sciagnac kierownice, jest to banalnie proste - wpierw odlacz akumulator, teraz juz dokladnie nie pamietam ale sciaganiu kiery musisz odlaczyc wtyczke od tasmy jak bedziesz zakladac te dobra to musisz ja dobrze zalozyc i uwazac by tej tasmy nie zerwac :) pytanie dotyczace jaka tasme masz kupic ? nawet nie wiedzialem ze jedne obsluguja a drugie nie - ale az mi sie wierzyc nie chce ze tak jest ...

szoso - Czw Mar 12, 2009 16:10

a czemu jedne mają żółty przewód a inne nie?
http://www.allegro.pl/ite..._najtaniej.html ta ma

http://www.allegro.pl/ite...kierownice.html ta nie ma
na jednych widać ten przewód a na innych nie widać :???:

laskarm - Czw Mar 12, 2009 16:20

A masz u siebie dwie poduszki czy jedną? Ja mam u siebie 2. Gdzieś powinienem mieć starą taśmę i jeśli ją znajdę, to podam Ci jej oznaczenie jakie powinna mieć. Ale to w godzinach wieczornych dopiero :smile:
szoso - Czw Mar 12, 2009 21:23

Panowie pomóżcie
potrzebuję numer tej taśmy a nie chcę tam grzebać dopóki nie kupię drugiej

laskarm - Czw Mar 12, 2009 21:29

Nadeszły godziny wieczorne, więc tak jak obiecałem :grin:
Nr taśmy to: YRC100170, producentem jest Lucas. U mnie kabel był żółty, służy on do podłączenia poduszki w kierownicy (czyli tej środkowej zaślepki, przed odkręceniem kierownicy musisz ją odkręcić, jest przykręcona na dwie śruby od dołu kierownicy).
Z tego co się orientuję to taśmy do R45 mają już inne oznaczenie, ale od R200 może będzie pasować. Niech ktoś ewentualnie to potwierdzi.

szoso - Pon Mar 16, 2009 15:59

przyszła dzisiaj taśma z allegro rzekomo od supersprzedawcy :!:
jak się okazało to taśma ma inny numer bo YRC 100320 a nie jak miała być YRC 100170 i nie posiada żółtego przewodu do podłączenia poduszki :mad:
dzwoniłem do gościa to pali głupa :mad:
pięknie się załatwiłem nie ma co :/

PHJOWI - Pon Mar 16, 2009 16:14

sprzedał tobie taśmę ale na auto z jedną poduszką co w kierownicy ma sensor.
szoso - Pon Mar 16, 2009 17:11

PHJOWI napisał/a:
sprzedał tobie taśmę ale na auto z jedną poduszką co w kierownicy ma sensor.

być może :/
ale dostałem się do mojej taśmy i ta co przyszła jest w ogóle inna jakby od jakiegoś starszego modelu :/

Paul - Pon Mar 16, 2009 23:59

Podałeś numer taśmy, którą chciałeś? Jeżeli przysłał inną, to musi wymienić, albo kasę oddać :wnerw:
Jak będzie głupa palił dalej, to mu 'reklamę' zrobimy :P

Mariusz418 - Wto Mar 17, 2009 07:09

WITAM


w mojej okolicy nie ma nikt T4 by zdiagnozować więc myślę zmienić taśmę tak na pałę?




A JA POZDRAWIAM

szoso - Czw Mar 19, 2009 12:19

Panowie tracę powoli cierpliwość :evil:
Gość miał mi wysłać właściwą taśmę i jakoś paczki nie widać :evil:
Mam pecha z tą całą taśmą :sad:
Auto stoi od poniedziałku rozebrane a ja czekam jak głupi na paczkę która nie przychodzi :sad:
Dzwoniłem i gość mówi że wysłał a później pewnie złoży na pocztę że niby paczka zaginęła :evil:
30zł to nie dużo ale co mam teraz gdzie indziej zamówić za kolejne 50zł? :sad:

Dolt - Czw Mar 19, 2009 18:56

To ja może dodam coś od siebie :wink:
A klakson Ci chodzi? Bo jeśli tak to taśma jest dobra, tak jest bynajmniej u mnie to i u Ciebie podejrzewam, że będzie tak samo :razz: ...

szoso - Czw Mar 19, 2009 19:07

Dolt napisał/a:
To ja może dodam coś od siebie :wink:
A klakson Ci chodzi? Bo jeśli tak to taśma jest dobra, tak jest bynajmniej u mnie to i u Ciebie podejrzewam, że będzie tak samo :razz: ...

wydaje mi się że klakson ma się ni jak do uszkodzonej taśmy :wink:

Brt - Czw Mar 19, 2009 19:27

szosownik napisał/a:
wydaje mi się że klakson ma się ni jak do uszkodzonej taśmy ;)

nie wiem jak w R400 ... ale w R200 jakoś "się ma" ;) własnie przez tasme idzie sygnał klaksonu z guziczków na kierownicy do przekaźnika :)

szoso - Czw Mar 19, 2009 19:31

Brt napisał/a:
nie wiem jak w R400 ... ale w R200 jakoś "się ma" ;) własnie przez tasme idzie sygnał klaksonu z guziczków na kierownicy do przekaźnika :)

jeśli taśma się niczym nie różni od 200 do 400 co sprawdzałem po numerze to pewnie masz rację ale jedno nie wyklucza drugiego czyli klakson może działać a SRS może migać przez uszkodzoną taśmę :wink:

Paul - Pią Mar 20, 2009 00:53

szosownik napisał/a:
jeśli taśma się niczym nie różni od 200 do 400 co sprawdzałem po numerze to pewnie masz rację ale jedno nie wyklucza drugiego czyli klakson może działać a SRS może migać przez uszkodzoną taśmę

Dokładnie tak bywa, przynajmniej ja tak miałem. na starej taśmie klaksona niet, poduchy OK. Po zmianie na inną było odwrotnie. W końcu trafiłem na sprawną i do dzisiaj jest OK :D

Yassu - Pią Mar 20, 2009 13:37

Podepnę się pod temat.
U mnie jest sytuacja taka, że klakson działa, a kontrolka już od miesiąca świeci cały czas.
Po przekręceniu kluczyka pojawiają się poszczególne kontrolki w tym SRS, gasną po kolei, SRS też i po sekundzie SRS zaświeca się znowu i już nie gaśnie do czasu zgaszenia silnika.
Wtyczki pod siedzeniami sprawdzone, na rozłączonym aku były rozpięte, przeczyszczone lekko popsikane WD-40 oraz przy kierownicy była wypięta wtyczka, przeczyszczona i dalej to samo. Mam 2 poduchy, czyżby od pasażera miała wpływ na to? A może pirotechniczny napinacz jest uszkodzony?

Paul - Pią Mar 20, 2009 14:41

Yassu napisał/a:
Podepnę się pod temat.
Na 99,99% taśma ;P
Spróbuj przy różnych położeniach kierownicy jeszcze :D

Yassu - Pią Mar 20, 2009 15:07

Paul napisał/a:
Na 99,99% taśma ;P
Spróbuj przy różnych położeniach kierownicy jeszcze :D

Ok, Paul sprawdzę jak tylko wyjdę z pracy po 16 :) i napiszę czy coś się dzieje w różnych położeniach kierownicy.
Pytanie mam jeszcze jedno, czy jest jakieś oznaczenie taśmy dla dwóch poduszek i oznaczenie dla taśmy z jedną poduszką czy to nie ma znaczenia? I czy od R25 będzie pasowała do R200 ? :) Z góry dzięki za podpowiedź.

Paul - Pią Mar 20, 2009 15:11

Yassu napisał/a:
I czy od R25 będzie pasowała do R200 ?
Pod warunkiem, że nr części będzie ten sam :P (zaczyna się na YR... coś tam, coś tam) :D
szoso - Pią Mar 20, 2009 21:29

byłem dzisiaj po taśmę w ART BIZAR w Ciechanowie :smile:
podłączyłem i lampka przestała migać :grin:
za taśmę zapłaciłem 30zł z rabatem Klubowicza :razz:
taśma różni się numerem bo jest YRC 100300 i podłączeniem kostek bo ma na odwrót a stara ma numer YRC 100170 :wink:
gość ją chyba wyrabował z R25 jeśli dobrze zrozumiałem :wink:
jednak zmiana taśmy na pałę się opłacała bo zaoszczędziłem kasę za podłączenie auta pod T4 :smile:
jeszcze raz dzięki za pomoc :piwko:
Paul napisał/a:
Pod warunkiem, że nr części będzie ten sam :P

okazuję się że nie musi być cały ten sam numer,może być inny :wink:

ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy :wink:
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział :smile:
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę :smile:
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem

Paul - Pią Mar 20, 2009 22:26

szosownik napisał/a:
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu
Tu trochę namieszałeś ;p Jest pięć obr., po 2,5 na stronę :D
szosownik napisał/a:
czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy
Bo to takie oczywiste, że nikt nie pamiętał ;)
szosownik napisał/a:
okazuję się że nie musi być cały ten sam numer,może być inny
Sam piszesz, że kostki na odwrót ;P BEZPROBLEMOWO jest z tym samym numerem :D
szoso - Sob Mar 21, 2009 09:54

Cytat:
Tu trochę namieszałeś ;p Jest pięć obr., po 2,5 na stronę :D

faktycznie ale chodziło mi o to samo :smile:
Paul napisał/a:
Bo to takie oczywiste, że nikt nie pamiętał ;)

dla mnie nie było to oczywiste bo nigdy się z tym nie zetknąłem to i wiedzieć nie miałem skąd :wink:
Paul napisał/a:
Sam piszesz, że kostki na odwrót ;P BEZPROBLEMOWO jest z tym samym numerem :D

tak najlepiej z tym samym numerem tylko gorzej jak takiej taśmy nie ma
a kostki to pryszcz bo są w tym samym miejscu tylko zamienione kolejnością ale to w niczym nie przeszkadza :smile:
zobacz czym się tylko różniła ta druga taśma :wink:
w starej żółta wtyczka jest po prawej stronie a w tej jest po lewej(zaznaczone na zdjęciu nr 1) :wink:

Paul - Sob Mar 21, 2009 19:53

Najważniejsze, że kontrolka już gaśnie :D :ok:
szoso - Sro Mar 25, 2009 21:11

czy w 400 można wybłyskać usterkę SRS?
bo przecież jest osobna kostka :wink:

Yassu - Czw Kwi 02, 2009 12:31

Cytat:
Na 99,99% taśma ;P
Spróbuj przy różnych położeniach kierownicy jeszcze :D


Hej Paul,
Niestety kontrolka dalej świeci, a klakson w różnych położeniach kierownicy działa bez problemu, więc czy to na pewno może być taśma ?

Paul - Czw Kwi 02, 2009 12:57

Yassu napisał/a:
czy to na pewno może być taśma ?
Na pewno, to będzie wiadomo po wymianie na sprawną. Działanie klaksonu to "wskaźnik pomocniczy" a nie wyrocznia. ;)
Skoro wszystko inne sprawdziłeś, to ja widzę tylko taśmę.
Znajdź kogoś z takim samym autem, jak Twoje (sprawnym ;p ) i podmień taśmę na próbę - diagnoza będzie 100% - owa. Taśma powinna mieć taki sam nr części, dla świętego spokoju :) .

szoso - Czw Kwi 02, 2009 15:41

Paul a na moje pytanie zadane wyżej nie odpowiesz? :wink:
Paul - Czw Kwi 02, 2009 20:19

szosownik napisał/a:
Paul a na moje pytanie zadane wyżej nie odpowiesz?
:oops:
Sorry, na 4setkach średnio się znam :( ZTCW to chyba z błyskaniem nie da rady.

sTERYD - Czw Kwi 02, 2009 23:36

jeśli masz silnik z elektronicznie sterowaną pompą to da radę wybłyskać kod, jeśli pompa jest sterowana linką to niestety nie... ( w Di CHYBA (podkreślam chyba) nie masz tej opcji :/ )
szoso - Pią Kwi 03, 2009 08:30

sTERYD napisał/a:
jeśli pompa jest sterowana linką to niestety nie...

no właśnie przy pompie nie widać żadnej linki :wink:
więc jak ewentualnie wygląda procedura wybłyskania błędów?

sTERYD - Pią Kwi 03, 2009 10:19

procedura wyglada tak:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420

szoso - Pią Kwi 03, 2009 12:14

sTERYD napisał/a:
procedura wyglada tak:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420

poproszę o procedurę do tej małej kostki od poduszek bo ta jest do diagnozy silnika :cool:
ja mam 2 kostki i do poduch jest osobna :wink:

roverihno - Wto Wrz 21, 2010 14:58

szoso420 napisał/a:

ps.czemu nikt nie wspomniał o tym że trzeba wyznaczyć środek obracania się taśmy :wink:
gdyby nie laskarm to bym tego nie wiedział :smile:
jest 5 obrotów w lewo i 5 obrotów w prawo więc ustawiamy na środku czyli 2,5 obrotu i wtedy zakładamy taśmę :smile:
jeśli tego nie ustawimy tylko założymy może się to zakończyć przekręceniem taśmy i jej uszkodzeniem

Środek taśmy wyznaczany jest przez specjalny bolec pomalowany na biało, więc wcale nie trzeba liczyć żadnych obrotów w lewo i w prawo, kiedy kręcimy taśmą on się obraca, gdy taśma ustawiona jest na środku bolec wyskakuje na gorę i wtedy wiemy że taśma jest dobrze obrócona.

Tomek1212 - Sro Wrz 22, 2010 00:07

Generalnie taśmę srs powinno sie wyjmować gdy koła ustawione sa na wprost.

Co do sprawdzenia taśmy można to zrobić jeszcze w inny sposób. Koszt nie powinien przekroczyć 5gr.
Musimy zaopatrzyć się w rezystor 2,2ohm (do kupienia w każdym sklepie elektronicznym) i następnie zamontować go zamiast taśmy srs. Nie trzeba nawet ściągać kierownicy, wystarczy zdemontować osłonę kolumny kierowniczej a następnie odpiąć taśmę od instalacji srs. Rezystor wpinamy od strony instalacji (nie do taśmy) i sprawdzamy czy kontrolka zgasła. Trzeba jeszcze pamiętać, ze większość wtyczek od układu srs jest tak skonstruowana, ze gdy je rozpinamy to specjalne pozłacane blaszki zwierają jeden przewód z drugim (celowe zwarcie obu przewodów po to aby wyeliminowac przypadkowy wybuch poduszki na skutek jakiegoś impulsu elektrycznego). Rozwarcie tej blaszki nie powinno stanowić większego problemu.