|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....
paff - Pią Mar 27, 2009 14:06 Temat postu: [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić..... Witam
Chcialem sie podzielic moim odkryciem. Moze komus sie przyda Otoz w polskiej dystrybucji TEXACO jest dostępny olej MTF94 Rover w jednolitrowych butelkach....cena to około 30-35pln za butelkę.
Mozna pytac w oficjalnej sieci dystrybucji texaco, a jesli nie chcą sprzedac to spytac ktore sklepy zaopatruja w towar do sprzedazy detalicznej.
Ja bez problemu kupilem detalicznie 3 litry u przedstawiciela w Zalesiu pod Szubinem, ale dowiedzialem sie ze zaopatruja tez rozne sklepy m.in. z Bydgoszczy, gdzie mieszkam.
Zachecam zainteresowanych do zajzenia na strone Texaco Polska, jest tam sieci oficjalnej dystrybucji
Dowiedzialem sie tez ze jesto to produkt malo popularny i trudno go sprzedac... wiec sprzedawca mowil ze karton zawierajacy 20 butelek 1l potrafi rok w magazynie zalegac...taki jest popularny
ywis - Pią Mar 27, 2009 14:10
A do czego to olej, bo w temacie nie jestem
paff - Pią Mar 27, 2009 14:11
tak jak w tytule tematu....do skrzyn manualnych PG1 wystepujacych z silnikami 2.0 Rovera i dieslach 2.0 Rovera no i z sinikami serii K 1.8 Rovera
Silniki serii K 1.4 i 1.6 maja skrzynie R65 do ktorej lejemy standardowy olej przekladniowy 75W80
olej MTF94 pojawi sie tez w Landroverach ale co i jak to juz dokladnie nie wiem
ywis - Pią Mar 27, 2009 14:18
Ale stosunkowo tani ten olej, bo słyszałem, że jego cena jest znacznie wyższa... a tu proszę.
paff - Pią Mar 27, 2009 16:01
kupiony u dystrybutora wiec nie zdziwilbym sie gdyby cena w sklepach byla 10-15pln wyzsza
a olej kosztuje tyle ile powinien kosztowac litr oleju przekladniowego srednio, ten olej to nie zadne cudo, a tylko 75W80 o poprawionych parametrach
funfel - Pią Mar 27, 2009 19:42
zamiast texaco mozna wlac olej silnikowy 10-w40 chyba (w katalogu jest jako zamiennik)
paff - Pią Mar 27, 2009 19:54
funfel, - mozesz wlac zapewne kazdy olej polsyntetyczny i bedzie dzialac. ale chyba po to producenci stworzyli oleje przekladniowe, a w tym przypadku Rover zamowil specyficzny olej przekladniowy zeby skrzynia pracowala optymalnie i bez usterek
oleje przekladniowe nie sa tak drogie zeby na tym oszczedzac
http://www.texaco.i-g.pl/produkty.php?id=97
czyli jak mozna przeczytac jest to olej o parametrach 75w80, ale lepszej jakosci, ktory miedzy innymi wg producenta wytrzymuje dluzsza praca w temp. 150*C, gdzie dla zwyklych olejow silnikowych taka temperatura nie jest za zdrowa...
funfel - Pią Mar 27, 2009 20:16
mechanikiem nie jestem, ale autko wlasnie stoi w serwisie boscha, w Stalowej Woli, zlecilem m.in. wymiane oleju w skrzyni, kierownik zagladnal w katalog i stwierdzil ze mozna taki zastosowac zamiast tego MTF, wiec po co przeplacac. Mechanicy wygrali poraz drugi mistrzostwo Polski mechanikow samochodowych:) wiec powinni wiedziec. A ze cena MTF jest o wiele wieksza, wiec ja nie widze powodu zeby przeplacac. Oczywiscie nikogo nie namawiam do stosowania tego czy innego, kazdy to co uwaza za stosowne:)
Pozdrawiam
paff - Sob Mar 28, 2009 00:29
niestety, zwlaszca jezeli chodzi o rovery i to te starsze to wiele katalogow podaje bzdury. dzis widzialem katalog ktory uwazal ze rovera 820 ze skrzynia PG1 nalezy zalac olejem ELFmatic przeznaczonym do automatow trzeba byc czujnym.
funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C)
p.s. Fajnie by bylo jakby ktos z zarzadu forum dodal taka infomacje do porad technicznych n.t. tych skrzyn, ze takie cos jest dostepne powszechnie w polskiej dystrybucji, tyle ze zapewne czesto na zamowienie w sumie to zaczalem ten temat po to zeby pomoc ludziomw potrzebie i zeby sie zachowalo na przyszlosc
blue827 - Sob Mar 28, 2009 10:32
Korzystając z tematu napiszę że Valvoline ma bardzo fajny patent w swoich litrowych butelkach z olejami przekładniowymi, zamiast odkręcać korek pociąga się zaślepkę i wychodzi rurka, można trzymać butelką do góry nogami a olej wylatuje tylko przez rurkę. Idealne rozwiązanie do napełniania skrzyń i mostów, gdzie zwykle jest tylko mały otwór w obudowie. Nietrzeba wtedy używać żadnych lejków i pompek. Czysta robota i super sprawa nie wiem dlaczego inni producenci tego nie stosują. A kto wymieniał olej przekładniowy to wie jak to śmierdzi !! jak kiedyś sobie wylałem na roboczy kombinezon to później nawet po kilku praniach zapach pozostał, zresztą ręce śmiedzią też po tym długo,
Marrkus - Sob Mar 28, 2009 17:22
Jak to nie:
drax - Sob Mar 28, 2009 21:17
Dodam jeszcze ,że olej MTF 94 to GL4 a nie tak jak te pozostałe o których piszecie GL5 a to nie jest to samo.Skrzynia biegów w roverze i land roverze jest bardzo wrażliwa na inny olej tzn.ten GL5 bo podobno wchodzi w reakcję z jakimiś częściami skrzyni
Raffaele - Nie Mar 29, 2009 12:00
Mój mechanik polecił mi do mojego Roverka olej przekładniowy Shell SF5288.
Kanister 2L kosztuje ~50zł. Zatem jest tańszy od opisanego przez Ciebie. Lecz nie o cenę mi chodzi ale o dostępność. Shell'a kupisz bez problemów.
Myślę, że wybór jest trafny, ten olej jest również rekomendowany w FAQ Technicznym na stronie głównej Roverków.
paff - Nie Mar 29, 2009 17:42
Raffaele, - ale ty masz w R416 skrzynie R65 a nie PG1, i tam mozna lac dowolne oleje zgodne ze specyfikacja 75w80 polsyntetyki przekladniowe
MTF94 jest dedykowany do skrzyn PG1
pisalem o tym w jednym z pierwszych postow, jako ze sam posiadam tez R414, ze do skrzyn R65 idzie olej 75w80
praktis - Pią Maj 15, 2009 11:29
MTF94 dostępny od ręki na Sadybie w sklepiku Texaco na Powsińskiej (przy kładce ul. Orężna jadąc od strony Wilanowa). Cena 33zł z groszami za litr, pytałem przed chwilką przy okazji innych zakupów (na chwilę obecną mają 7 litrów na stanie).
http://wikimapia.org/3593213/pl/Auto-Mark-Texpert
marthinez - Pią Maj 15, 2009 19:22
paff napisał/a: | funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C) | W tym wypadku kolega funfel ma rację i zamiast MTF'a mozna zastosować pólsyntetyk 10w40.
Informacja ta zawarta jest w RAVE.
Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.
Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5.
Brt - Pią Maj 15, 2009 22:47
Cytat: | Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.
Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5. |
dokładnie .... przetestowłem na własnej skórze zmianę z 75W80 na MTFa a u kumpla zalewaliśmy 10W40 do skrzyni U mnei poprawa pracy skrzyni i lzejsze wrzucanie biegów szczególnie zimą ..a kumpel zrobił bezproblemowo ok. 50kkm a obecny własciciel pewnei dalej jeździ na tym oleum
skocki - Pon Maj 18, 2009 21:46
jaką ma specyfikację olej MTF?
Czy jest to 10w40 czy inna?
Dzwonie do serwisu Hondy gdzie mogę taki olej kupić i tam nie potrafi mi nikt na to pytanie odpowiedzieć.
Brt - Pon Maj 18, 2009 21:48
skocki, zamiennie możesz wlać 10W40 .... a MTFa kupisz np. tu:
www.tomateam.pl
Ostatnio ktoś na forum też podawał inne miejsce gdzie można kupić MTFa
drax - Pon Maj 18, 2009 22:12
ja u nich kupowałem
http://www.landparts.pl/g...D=SNDc5/go.html
Konix - Wto Cze 02, 2009 12:38
W UK cema MTF94 też wynosi koło 10Ł za litr, ale dzisiaj kupiłem w serwisie LR 2,5l za 10Ł. Olej dokładnie ten sam, co w linku Draxa, ale z 5L butelki.
Marrkus - Wto Cze 02, 2009 17:08
Ostatnio zalałem ten:
http://www.allegro.pl/ite...1l_kr31224.html
i muszę powiedzieć że widać znaczącą poprawę w działaniu skrzyni biegów.
Wcześniej musiałem dolewać (uszczelniacz półosi puszczał) to lałem Valvoline ATF Maxlife (według sugestii ich katalogu) ale po wymianie uszczelniacza zalałem tym kroon-em. nie wiem jak cenowo w porównaniu do innych ale gdy ja kupowałem to za 3l zapłaciłem 102pln (przesyłka gratis bo zakupy powyżej 100pln )
drax - Czw Cze 04, 2009 18:49
Marrkus a czym różni się ten olej tzn. SP 1061 od SP 1067 bo ten jest wymieniony w RAVE obok MTF94 ,który można zalewać do tej skrzyni.
Marrkus - Czw Cze 04, 2009 19:02
drax napisał/a: | Marrkus a czym różni się ten olej tzn. SP 1061 od SP 1067 bo ten jest wymieniony w RAVE obok MTF94 ,który można zalewać do tej skrzyni. |
nie spotkałem się w RAVE z informacją na temat SP 1067
Być może to przypadkowa zbieżność nazw.
Ten olej Kroon-a to ich odpowiednik oleju MTF94 - o podobnych parametrach i spełniający normy narzucone przez MG Rover. jednym słowem zamiennik
|
|