|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si 103KM 16V 97'] uszczelka pokrywy zaworów
Tigernp - Czw Kwi 02, 2009 14:49 Temat postu: [R214Si 103KM 16V 97'] uszczelka pokrywy zaworów Witam wszystkich. Ostatnio zauważyłem małe pocenie sie silnika pod pokrywą zaworów. Czy ktoś z was wymieniał może uszczelkę pod pokrywą i czy jest to skomplikowane?.Może ktoś z was ma jakiś instruktaż lub foto. Jeżeli jest to skomplikowane i można coś uszkodzić udam się do mechanika. Z góry dziękuję za odpowiedź
secio - Czw Kwi 02, 2009 14:57 Temat postu: Re: [R214Si 103KM 16V 97'] uszczelka pokrywy zaworów
Tigernp napisał/a: | Witam wszystkich. Ostatnio zauważyłem małe pocenie sie silnika pod pokrywą zaworów. Czy ktoś z was wymieniał może uszczelkę pod pokrywą i czy jest to skomplikowane?.Może ktoś z was ma jakiś instruktaż lub foto. Jeżeli jest to skomplikowane i można coś uszkodzić udam się do mechanika. Z góry dziękuję za odpowiedź |
Nie jest to skomplikowane i trzebaby sie postarac zeby cos uszkodzic . Wyciagasz fajki ze swiec, odkrecasz (chyba) 15 srub.
Uszczelka jest metalowa, wiec jak Ci sie chce wcale nie musisz kupowac nowej tylko wyczyscic newralgiczne miejsca i zlozyc na silikon albo inny Loccite. Oczywiscie majac na uwadze, zeby ten silikon w nadmiarze nie dostal sie tam gdzie nie powinien. Korzystajac z silikonu zwrocic uwage na obszary wokol swiec, zeby tam pozniej sie nie lało.
Powodzenia,
Mariusz
Tigernp - Czw Kwi 02, 2009 15:06
A czy po złożeniu trzeba coś pasować jak w przypadku głowicy?. Czy tylko odkręcić śruby, wyjąć uszczelkę, oczyścić i złożyć z powrotem na silikon temperaturowy w odwrotnej kolejności.
secio - Czw Kwi 02, 2009 15:41
Tigernp napisał/a: | A czy po złożeniu trzeba coś pasować jak w przypadku głowicy?. Czy tylko odkręcić śruby, wyjąć uszczelkę, oczyścić i złożyć z powrotem na silikon temperaturowy w odwrotnej kolejności. |
Jest tak jak piszesz.
Zeby wszystko bylo jasne i praca bez stresu , po sciagnieciu pokrywy zobaczysz taki widok:
sTERYD - Czw Kwi 02, 2009 23:10
secio, skąd pomysł, że ta uszczelka jest metalowa?
to jest jednorazowa uszczelka z jakiegoś dziwnego tworzywa trochę przypominającego karton... jedyna filologia, to nie przykręcić jej za mocno
a silikon w tym miejscu może więcej zaszkodzić niż pomóc
secio - Pią Kwi 03, 2009 09:39
Cytat: | secio, skąd pomysł, że ta uszczelka jest metalowa? |
Nie sperecyzowałem, że miałem na myśli podstawę z metalu (albo innego materiału dzięki któremu uszczelka się nie rozpada przy ściąganiu).
Pokryta jest warstwą tworzywa plastycznego. Po pierwszym skręcenie te się odkształca i oczywiście, że uszczelka jako taka nie jest zdatna do użytku... chyba, że zregenerujemy ją silikonem, jak to zrobiłem u siebie .
Nie pokrywamy całej uszczelki silikonem, tylko miejsca styku pokrywy i ramki wałków z uszczelką tak, żeby nadmiar nie wyszedł na zewnątrz.
Osobiście nie widzę jakichś wielkich zagrożeń z obecności silikonu w tym miejscu. Trzy silniki tak złożone chodzą dosyć długo, nic nie cieknie i generalnie jest OK .
|
|