|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Pytanie o olej, płyny itp. tyle co kupiony...
hoooobi - Sro Kwi 08, 2009 16:54 Temat postu: [Freelander] Pytanie o olej, płyny itp. tyle co kupiony... Witam.
Mam do Was pytanie odnośnie freela z 98r 18 bezn przebiek ok 120000km(o ile nie cofnięty).
Dla znawców tego modelu proszę o pomoc.
1. Jaki olej do silnika?
2. Jaki płyn do układu hamulcowego? ten co mam podobno się gotuje
3. Jaki olej do tylnego mostu?
4. Jaki do chłodnicy najlepiej zalać płyn?
5. Jaki płyn do układu wspomagania kierownicy?
Właśnie zamierzam powymieniać te płyny jako iż stałem się nabywcą takiej "landrynki"
Chcę również wymienić pasek rozrządu.
O co jeszcze powinienem zadbać jeżeli jest to tyle co nabyte auto??
Dziekuje za Wszae odpowiedzi
horbi - Czw Kwi 09, 2009 10:33
Witam
1. silnik: 10W40 (4,5l)
2. hamulce: DOT4
3. most tylni: 80W90 (0,89l)
4. układ chłodzenia: coś do chłodnic aluminiowych (4,8l)
5. wspomaganie: Dextron II/III (czyli ATF)
radzę też wymienić dodatkowo
6. skrzynia biegów: Texaxo MTF 94 (to jest to samo co silnikowy 10W40) (2l)
7. przekładnia kontowa IRD: 75W90 (1,1l)
i z wymianą paska wymienić wszystkie rolki napinacze i pompę wody
blue827 - Czw Kwi 09, 2009 21:52
Odnośnie olei do mostów to należy pamiętać o dodatku /modyfikator do mostów lsd (limited slip differential). no chyba że freelander nie ma blokady, tego nie wiem, ale lepiej sprawdzić niż później ma się spalić blokada.
np dobry olej to Valvoline HP GL-5 80W90, butelka zawiera rurkę do nalewania.
gumin00 - Sob Kwi 11, 2009 11:54
Witam
freel nie ma blokady więc wystarczy sam olej.
Ale przy wymianach olejów i paska to od razu radzę sprawdzić uszczelniacze:
- na wale korbowym i wałkach, i nawet jak jeszcze nie ciekną to zmienić ( koszt do 70zł ),
- na półosiach,
- na wyjściu na wał z przekładni kątowej,
- na półosiach tylniego dyfra i i wejściu wału do dyfra.
Jest ich sporo, ale na pewno połowa z nich już cieknie.
Nie ma sensu robić zmiany oleji gdy zaraz wyciekną.
A wycieki na przekładni kątowej i dyfrze to gwarantowana awaria, bo tam nie ma bagnetu dla sprawdzenia poziomu.
Pozdrawiam
PS
free to drogi sport
Bari - Nie Kwi 12, 2009 14:45
gumin00 napisał/a: |
PS
free to drogi sport |
a co jest tanie ?
W Passacie B5 zestaw naprawczy do zawieszenia kosztuje 2200.
W Mondeo 1.8 sprzęgło to koszt w granicach 1000-1100 zł.
Nowe diesle to wtryskiwacze (1500 zł. sztuka),pompy wtryskowe(koszt 6-9 tyś. w zaleznosci od auta) turbiny (od 3 w góre) lub FAP (filtr cząstek stałych 2000-2200).
Tanie to jest sejcento.
gumin00 - Nie Kwi 12, 2009 21:06
Witam
miałem już sporo autek, kiedyś nawet naprawiałem auta, ale pod względem awaryjności i możliwych rzeczy do popsucia się to freel pobił wszelkie rekordy, w moim mniemaniu.
Ale freel to falne autko i po zrobieniu wszystkiego co można w danym momencie było zrobić, przynosi wiele satysfakcji z jazdy i posiadania.
Pozdrawiam
gumin00
SyntaX - Pon Maj 18, 2009 20:21
Ja mam takie pytanie.
Jaka jest trwałość płynów eksploatacyjnych poza oczywistym okresem wymiany oleju w silniku.
Byłem na diagnostyce komputerowej i mi powiedzieli, ze na razie nie musze wymieniać olei w skrzyni i przekładniach.
Auto ma zrobione obecnie 62.000 mil
Z książki serwisowej wynika, że przy 35872 milach wymieniono wszystkie płyny eksploatacyjne.
Teraz pytanie.
w serwisie sprawdzono mi temperaturze zamarzania płynu w chłodnicy i temperaturę wrzenia.
Powiedzieli, że jest OK.
Wcześniej jednak kupiłem 5l baniak płynu Preston.
No i teraz dylemat, wymieniać czy nie.
Czy można mieszać te płyny (W aucie mam jakiś czerwony) a Preston jest zielony.
Myślałem wybrać płyn ze zbiornika wyrównawczego i dolać Preston.
Co ile powinno się wymieniać oleje w przekładni i skrzyni
|
|