Zobacz temat - [R416 Si] Pokrywa wałków rozrządu-uszczelka czy silikon?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 Si] Pokrywa wałków rozrządu-uszczelka czy silikon?

paput - Sro Kwi 22, 2009 11:45
Temat postu: [R416 Si] Pokrywa wałków rozrządu-uszczelka czy silikon?
Witam forumowiczów. Mam kilka pytań, które brzmią następująco. Czy pod pokrywą wałków rozrządu jest uszczelka czy silikon temperaturowy? Czy aby zdjąć pokrywę wałków rozrządu trzeba rozpinać rozrząd?Jestem właśnie w trakcie demontażu pokrywy zaworów. W tej chwili wygląda to tak:
badek - Sro Kwi 22, 2009 12:11

pod pokrywa masz uszczelke a zeby ja zdjac nie musisz rozpinac rozrzadu.powodzenia
paput - Sro Kwi 22, 2009 12:22

Ale chodzi mi o pokrywę wałków rozrządu a nie aluminiową pokrywę zaworów
badek - Sro Kwi 22, 2009 12:25

oj sorki cos przeoczylem :shock: w tej kwestii nie jestem w stanie ci pomoc :/
t15690b - Sro Kwi 22, 2009 12:38

http://forum.roverki.eu/v...amshaft+carrier tam jest uszczelka pływająca jeśli sie nie mylę
paput - Sro Kwi 22, 2009 12:49

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 17:07 ]
Mam jednak jeszcze pytanie bo urwałem przy dociąganiu jedną śrubę :evil: i nie wiem czy moge to tak zostawić czy trzeba od nowa nawiercać i gwintować. Wcześniej po całym obwodzie objechałem silikonem temperaturowym. Jest to śruba jedna z 10 mocujących pokrywę zaworów a między tą pokrywą a uszczelką położyłem właśnie slilikon

buja4 - Sro Kwi 22, 2009 17:59

Ja bym na twoim miejscu wiercił i gwintował, z tego co wiem to górna pokrywę wałków dokreca się stosunkowo małym momentem coś ok 30NM, wiec skoro urwałeś śrube to musiałeś przesadzić sporo z momentem dokrecania. Slikon do uszczelnienia się nie za bardzo nadaje, ponieważ może zasyfić małe kanaliki olejowe smarujące popychacze zaworów co w konsekwecji doprowadzi do stukania zaworów. Orginalnie do uszczelnienia łączenia pokryw wałków użyto kleju locite czy jakoś tak.
sTERYD - Sro Kwi 22, 2009 20:43

urwałeś śrubę mocującą pokrywę zaworów ?? :shock: :shock: :shock:
jak ?? przecież je się dokręca 10Nm czyli śrubokrętem... :hm:

podnieś pokrywę i spróbuj wykręcić tą resztkę śruby, która została w głowiczce... powinna dać się obrócić zwykłym śrubokrętem jeśli tylko ma nierówną powierzchnię...

paput - Czw Kwi 23, 2009 14:12

sTERYD napisał/a:
urwałeś śrubę mocującą pokrywę zaworów ?? :shock: :shock: :shock:
jak ?? przecież je się dokręca 10Nm czyli śrubokrętem... :hm:

podnieś pokrywę i spróbuj wykręcić tą resztkę śruby, która została w głowiczce... powinna dać się obrócić zwykłym śrubokrętem jeśli tylko ma nierówną powierzchnię...


Śruboktęrtem? Jak to są zwykłe 6-kątne śruby na klucz/nasadkę 8. Chyba jednak będę wiercił i gwintował bu jak podniosę pokrywę to oderwie się nałożony wczoraj silikon. Te śruby od pokrywy zaworów a nie wałków rozrządu muszą być mocno dokręcone czy nie?

[ Dodano: Czw Kwi 23, 2009 15:15 ]
I jeszcze coś. O jakim rozmiarze muszę mieć gwintownik żeby weszła ta śruba? Czy też może mniejszy otwór nawiercić?

sTERYD - Czw Kwi 23, 2009 17:12

Cytat:
Śruboktęrtem? Jak to są zwykłe 6-kątne śruby na klucz/nasadkę 8.

chodziło mi o siłę z jaką się je dokręca (10Nm to tak jakby dość mocno śrubokrętem dokręcić)
paput napisał/a:
Te śruby od pokrywy zaworów a nie wałków rozrządu muszą być mocno dokręcone czy nie?

mają być dokręcone momentem 10Nm czyli delikatnie :cool:
paput napisał/a:
O jakim rozmiarze muszę mieć gwintownik żeby weszła ta śruba?

te śruby to chyba M6 (otwór 4,5mm), ale jak będziesz wiercił to zrobisz taki gwint jaki Ci wyjdzie z otworu... :hm:

greg_szczytno - Pią Kwi 24, 2009 18:32

paput napisał/a:
Chyba jednak będę wiercił i gwintował bu jak podniosę pokrywę to oderwie się nałożony wczoraj silikon.

No co ty sylikon to groszowe sprawy. a wiercenie gwintowanie itd nie wiadomo co będzie złożysz odpalisz będzie ciekło i co wtedy. A tak zdjąć wyjąć pozostałości założyć śrubę i jazda.

lamer - Pią Kwi 24, 2009 18:39

Możesz nawiercić cienkim wiertłem w śrubie i użyć "wykrętaka" czyli rodzaju wkrętu z lewym gwintem.
Coś tego typu:
http://www.allegro.pl/ite...b_wykretak.html

oprawca_1978 - Pią Kwi 24, 2009 22:03

lamer napisał/a:
Możesz nawiercić cienkim wiertłem w śrubie i użyć "wykrętaka" czyli rodzaju wkrętu z lewym gwintem.
Coś tego typu:
http://www.allegro.pl/ite...b_wykretak.html


Użyłem dokładnie tych samych wykrętaków, gdy w lato 2007, gdy poprawiałem doszczelnienie górnej skrzynki wałków rozrządu, urwałem śrubkę przy wałku ssącym, wewnętrzną przy drugim łożysku, licząc od czwartego gara.
Urwaną śrubę delikatnie i z wyczuciem "spłaszczyłem" kamieniem, by spowodować płaskość czoła zerwanego trzona śruby, potem nawierciłem lekko wiertłem nr 2,5, potem głębiej czwóreczką a potem użyłem wykrętaka do otworów dla tego zakresu. Wyszło ładnie, choć miałem trzęsawkę, największą, gdy nawiercałem śrubę. Jakby wiertarka zeskoczyła, to uraziłbym czoło ścieżki kanałów olejowych silnika, co nie byłoby piękną sytuacją.
Całe szczęście, udało mi się. Od doszczelniania skrzynki, przejechałem od lipca 2007 do dziś dnia, jakieś ponad 35 kkm i jest OK, silnik na nagrzanym oleju (stosuję pełen syntetyk 5W40 zamiast półsyntetyka 10W40) i na tym oleju mam przejechane tyle samo km (35 tysięcy), a silnik trzyma mi ciśnienie od około 2000 - 2200 rpm mocno ponad 0,4 MPa, na oko patrząc, ze 0,45 - 0,48 MPa, co oznacza, że przy tej klasie oleju i jego przebiegu (silnik chodzi od prawie pięciu lat wyłącznie na gazie) że jest on w stanie wręcz wzorcowym, jakoże ma moc, nie przecieka, nie dymi i nie spożywa oleju, a rura wydechowa rdzewieje od środka (suche spaliny gazu i brak przedmuchów oleju do kolektora wydechowego). Aż dziwi mnie to, żeby trzynastoletni silnik z przebiegiem ponad 161 kkm (w tym pod moją "nogą" od 68 kkm) tak pięknie się trzymał. Chyba jednak warto lać syntetyk (stosuję tylko i wyłącznie polskiego Lotosa) i nie tyle wymieniać go co 20 kkm (jak radzi instrukcja) a nawet i rzadziej, ale nie męczyć silnika, traktować go spokojnie i nie rżnąć. Po prostu.
Te silniczki są na prawdę trwałe.

paput - Nie Kwi 26, 2009 09:40

A jak bym tak wszystko zostawił jak jest? Na razie wszystko trzyma nie ma wycieków.