|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] PILNE jak naciągnąć pasek klinowy od alternatora
rafalg - Czw Maj 07, 2009 16:59 Temat postu: [R75] PILNE jak naciągnąć pasek klinowy od alternatora Jak w temacie jak zmienić i naciągnąć pasek klinowy w dieslu potrzebna pilna porada
SeniorA - Czw Maj 07, 2009 17:49
napinaczem rolkowym , przez zwolnienie i dokręcenie śruby napinacza kluczem oczkowym.
rafalg - Czw Maj 07, 2009 18:00
witam ok ale gdzie się go odkręca chodzi o ten pasek który napędza pompę wspomagania i alternator jest tam taka rolka ale nie wiem jak ją popuścić
[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 19:04 ]
SeniorA, Witam może mi coś pomożesz wymieniałem pompę wspomagania w 75 dieslu i teraz muszę założyć pasek wielorowkowy ale niewiem jak go naciągnąć
ENU - Czw Maj 07, 2009 18:07
Chyba to jest ten ala napinacz
rafalg - Czw Maj 07, 2009 18:16
ok to chyba ten ale jak go poluzować ciekawe cz trzeba zdejmować kolektor
SeniorA - Czw Maj 07, 2009 18:40
To jest to. Kluczem tzw.oczkowym kopytkowym od spodu auta .Sciągnij koło.
rafalg - Czw Maj 07, 2009 18:51
a jak je spowrotem założe skoro tam jest tak mało miejsca
SeniorA - Czw Maj 07, 2009 19:02
Koło auta ściągnij a nie rolkę.
rafalg - Czw Maj 07, 2009 20:11
ok pasek założony a teraz powiedzcie mi jaki płyn idzie do wspomagania ukł. kierowniczego
SeniorA - Czw Maj 07, 2009 21:56
spełniający wymagania Dexron III
bareq - Nie Kwi 22, 2012 16:15
Jaki klucz jest potrzebny do poluzowania tego napinacza? 28?
edit: ok juz wiem ze 24, ale zauwazylem ze rolka sie wysuwa zostawiajac coraz mniej miejsca na klucz, a pasek jest dalej tak samo naciagniety, o co tu chodzi? boje sie ze jak ta sruba wyjdzie razem z rolka to potem jej nie wsadze na miejsce spowrotem
[ Dodano: Sob Kwi 21, 2012 19:32 ]
pomozcie bo woz rozkrecony i nie wiem co dalej robic
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 16:15 ]
sciagniety, pomagier docisnal napinacz lomem i pasek zszedl
z ciekawostek - okazalo sie ze alternator halasuje bo pekl element do ktorego wchodza sruby mocujace i kolo bylo ustawione lekko pod katem w stosunku do paska
sebol11 - Czw Lip 03, 2014 18:20
Czy w silniku benzynowym tak samo naciąga się pasek? Czy żeby wyjąć alternator trzeba odkręcać łapę silnika?
zedziczek - Czw Lip 03, 2014 21:42
Jeśli mówimy o kv6 to trzeba odkręcić łapę do wymiany paska nie do wymiany alternatora i też jest tam napinacz, który się odciąga grzechotką na przykład, kwadratowy otwór ale nie pamiętam rozmiaru czy 1/2 czy 3/4 cala.
sebol11 - Czw Lip 03, 2014 22:31
To jak odkręcić tą niższą śrubę bez zdjęcia łapy? Można jedynie płaskim coś próbować bo grzechotka odpada...?
zedziczek - Pią Lip 04, 2014 22:19
Ja zrzuciłem pasek potem oczkowy płaski i grzechotkę na oczkowym, nie wiem jak one się nazywają profesjonalnie, ale możesz odkręcać łapę bo dużo dłużej to nie zajmie i tak warto nadkole ściągnąć, łatwy dostęp do napinacza i łątwiej pasek nałożyć spowrotem. Tylko mam nadzieje, że nie musze mówić o podparciu silnika i odłączeniu akumulatora
bartek19901990 - Czw Sie 25, 2016 08:14
Witam, jaki jest klucz i numer aby poluzowac napinacz od paska alternatora? silnik 1.8 vvc
prebenny - Czw Sie 25, 2016 08:34
W 75 nie ma silnika 1.8vvc więc patrząc na dane, które podałeś w swoim profilu przeczytaj, w jakim pod forum jest ten temat.
bartek19901990 - Czw Sie 25, 2016 21:09
rozumiem moze i nie ma ale nie bede zalkadal nowego tematu bo kaste mam od 200 asilnik 1.9 vvc i moze ktos sie orientuje jaki klucz i ozmiar jest przy tym silniku. pozdrawiam
maniu48 - Czw Sie 25, 2016 21:42
Ty śmierdzący leniu. Od razu powinieneś bana dostać za cwaniactwo i lenistwo. klucz to dwunastokątna szesnastka z tego co pamiętam, jeśli nie to klucze w dłoń i metoda prób i błędów chyba ze jesteś UFOlem. Pozdrawiam, mam nadzieje ze pomogłem.
|
|