|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprężyny
Marek_75 - Pon Maj 11, 2009 20:36 Temat postu: [R75] Sprężyny witam,
jest taki problem:
pękła mi sprężyna z tyłu to kupiłem nową pod ten model w intercarsie.
założyłem ale po jakimś czasie widze że auto jest lekko przechylone na stronę tej nowej.
Dziś Podniosłem auto i sprawdziłem:
stara: ma nadruk: RC czerwona kropka +zielola kropka grubość 14 mm
nowa: bez nadruków 13mm
ma ktoś pojęcie co jest nie tak? stara za gruba czy nowa za cienka ?
jaka powinna być grubość tej sprężyny ?
dodam tylko że w sklepach (w intercarsie) nie rozróżniają żadnych kolorów. Jest tylko do modelu i rocznika i koniec.
dzieki z góry
m
Dam-Kam - Pon Maj 11, 2009 20:45
może poprzedni właściciel wsadził jakieś sportowe twardsze sprężyny i stąd ten nadruk i RC
sogreg1 - Wto Maj 12, 2009 06:32
Też kupiłem w intercarsie i też oryginalne wydawały mi się grubsze ale jak zmierzyłem to było ok. Ja wymieniłem obydwie i nie miałem takich problemów.
A, i stare miały identyczne nadruki, co Twoje.
argail - Wto Maj 12, 2009 06:37
Marek_75, tak szczerze mówiąc, to mnie uczono że takie rzeczy jak sprężyny, amortyzatory itd to wymienia się parami
SeniorA - Wto Maj 12, 2009 06:47
Marek_75 napisał/a: | ma ktoś pojęcie co jest nie tak? stara za gruba czy nowa za cienka ?
jaka powinna być grubość tej sprężyny ? | Pod tylną kanapą na etykiecie powinno być oznaczenie kodowe jakie sprężyny i amortyzatory a kolor oznacza twardość . U mnie jest -RB i kolor różowy.
Marek_75 - Wto Maj 12, 2009 10:12
argail napisał/a: | wymienia się parami |
No tak ale wtedy obie strony byłyby niższe, a wolałbym żeby były wyższe takie jak na starych
SeniorA napisał/a: | Pod tylną kanapą na etykiecie |
Jesli chodzi o to, to chyba i tak nie ma to znaczenia bo sklepy w ogóle tych kolorów/oznaczen nie respektują. sprężyna jest do modelu i koniec. O wydziwianiu z twardościami / kolorami nie ma mowy.
zaczynam myśleć o gumowej podkładce pod tą nową sprężynie (ok 15mm).
co myślicie?
ENU - Czw Maj 14, 2009 20:41
Nawet jak kupisz taką samą to i tak wyjdzie lipa ,nowa bedzie twardsza od starej i o ile samochód utrzyma poziom to w czasie pracy samochód bedzie bardzie przysiadał na stronę starej. Załatwienie tego wymaga wymiany parami. Oryginały sa niestety drogie ,ja 1,5 roku temu za jedna na przód płaciłem 360 zlotych bo zachciało mi sie wymieniac zgodnie z etykieta kodową a i tak dałem dupy bo wymieniłem tylko jedna i teraz jak auto przysiada po uskoku to kładzie się bardziej na strone starej
Piotrass - Wto Lip 19, 2011 15:37
Mam sprężyny przednie z R75 oznaczone kropką żółtą i brązową (na upartego może być pomarańcz). Czy ktoś wie z jakiej wersji silnikowej pochodzą? Zamontowane były w ZT 1.8, ale auto stało tak wysoko jak zwykły R75 i komfort jazdy był praktycznie identyczny.
michalie - Pią Lip 22, 2011 07:58
Panowie wczoraj doładowałem płytek do bagażnika tak ok 0,5T( bardzo głupi!!! pomysł odradzam auto bardzo siadło) i po przejechaniu paru kilometrów usłyszałem brzdąknięcie dochodzące z lewej tylnej strony w sumie nie za mocne ale wyraźnie słyszalne, i chce dziś podjechać na stacje żeby dokonali oględzin, dodam ze autko jeździ normalnie nic xłego sie nie dzieje nie przechyla się.
Czy jest jakaś możliwość że brzdąknęło coś innego niż sprężyna, a jeśli to ona to jak długo moge tak jeździć bo w weekend czeka mnie trasa ok 700km
[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 08:58 ]
Na diagnostyce nic nie wyłapali wydruk z kompa książkowy ,sugerując diagnoscie ze konkretnie ta sprężyna jest pęknieta, chciałem zeby ja obejzał ale niczego sie nie dopatrzył.
A ja w domu zdjąłem koło i znalazłem 2 pęknięcia jedno świeże u dołu i drugie bardzo już skorodowane (moze pękło ze 2 lata temu) u góry.
W poniedziałek zostawiam auto w warsztacie, ale mimo tak połamanej sprężyny w autku nic nie puka.
dzierad89 - Nie Kwi 01, 2012 21:17
Witam!
nie wiecie panowie czy podejdą jakies inne spręzyny do r75 (chodzi mi o tył) np z omegi albo jakiegos bawarczyka?
Marek_75 - Nie Kwi 01, 2012 21:28
a te od R75 Ci się nie widzą ?
dzierad89 - Pon Kwi 02, 2012 08:35
widza widza ale w przeciągu roku zmieniałem juz 2 (dodam ze sprezyny były nowe i nie tanie bo jedna 350 zł) i mysle ze moze jakies inne spasuja
sknerko - Pon Kwi 02, 2012 08:47
To moze zastanów sie czemu w ciagu roku 2 ci pękły moze amortyzatory są do bani i pomagają umrzeć sprężynom
dzierad89 - Pon Kwi 02, 2012 10:50
Amory napewno nie bo zakładałem nowe na jesien a w tamtym miesiacu bylem na przegladzie oba po 95%. takze nie wiem. jak znowu bede jezdzil z peknietymi to opony bedzie ciąc. takze nie wiem co robić i tak kminie własnie czy by jakies inne nie podeszły
vrank - Sro Kwi 04, 2012 17:05
kiedyś uczono na kursach prawa jazdy, że amortyzatory i sprężyny wymienia się parami z uwagi na dopasowanie parametrów i rodzaj pracy. Inny typ jest w samochodach kombi i w sedanach a inny w zawieszeniu sportowym. Kolor, o którym pisałeś musi odpowiadać oznaczeniu dla drugiej sprężyny. Jeżeli jest inaczej to masz efekt. powodzenia
sash997 - Sro Kwi 04, 2012 17:53
ale kolega nic nie napisał czy pękła mu sprężyna która była nowa czy wymienił parami czy z przodu czy z tyłu... swoją drogą 350 za sztuke to trza mieć fantazje... a zapytam kolegów którzy wymieniali tylne- amory tylko odkręcić i wszystko opadnie i zluzuje sprężyny? jakieś uwagi jak bede wymieniał??bo już leżą i czekają razem z tuleją tylnego wahacza na montaż
lzawiasa - Sro Maj 15, 2013 17:50
W R z tylu trudno dopatrzec sie pekniecia, zwykle peka ostatni zwoj gdyz jposiada wzery korozjii i jest to zamaskowane blotem w zaglebieniu wahacza lub w kielichu nadwozia. Jechac z reguly mozna, ale ostre zakonczenie sprezyny tnie podkladki gumowe i kaleczy powloke lakiernicza gniazda osadczego, a przy jezdzie po glebokich dolkach, sprezyna taka moze wypasc gdy kolo opusci sie wzgledem nadwozia.
[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 18:50 ]
Zauwazylem ze miejsca pekania sprezyn to te skorodowane punkty na zwojach, glownie u dolu sprezyn tylnych. Winie za to zalegajace bloto i brak splywu z loza sprezyny w wahaczu. Gdzie jest dobra powloka lakieru,sprezyna nie peka. Wiec dzieje sie to z powodu oslabienia stali przez glebokie wzery korozji.
pelson91 - Sro Maj 15, 2013 23:27
potwierdzam, co mówi kolega wyżej. u mnie w R75 właśnie tylna sprężyna jest pęknięta na samym dole, niemal na końcu ostatniego zwoju. + ogólna korozja sprężyny zmusza mnie to do ich wymiany (oczywiście na osi - 2 sztuki)
radi - Czw Maj 16, 2013 06:30
Ja też jestem po wymianie sprężyn z tyłu i potwierdzam ,że pękają u dołu ale...
-są przypadki ,że pękają po środku i wtedy sprężyna przebija oponę
-z przodu widzę ,że mam skorodowane u góry przy samym łożysku
Sam zmieniam koła więc dwa razy w roku warto sprawdzić łoża i stan sprężyn. Pęknięta u dołu nie powinna wypaść sama na dziurze bo ogranicza ją amortyzator.
Zrobiłem przy wymianie parę fotek więc spróbuję wrzucić.
[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 07:24 ]
Zrobiłem ostatnio wymianę amorków i innych rzeczy więc często pojawiające się pytania odnośnie tylnej osi wyjaśni najlepiej parę fot.
Wymiana amortyzatorów ,sprężyn , tarcz ,klocków ,szczęk ręcznego tylnej osi [R75].
Co będzie potrzebne?
Młotek ,szczotka druciana ,komplet kluczy nasadowych ,komplet kluczy płaskich ,klucze imbusowe, klucze torx ,szczotka druciana ,kombinerki ,kleszczyki z cienkimi końcami ,śrubokręty płaskie i krzyżaki ,pędzelki do malowania i odrdzewiania ,dodatkowy lewarek ,czyściwo ,rękawice ,smar ,podkłady klinujące pod koła ,stojaki pod auto.
1.Nowe części amortyzatory KYB ,sprężyny Lesjofors ,tarcze Mintex ,klocki Mintex ,szczęki ABE ,odboje i osłony Febi Bilstein
2.Nowy komplet sprężynek do ręcznego.
3.Stara i nowa tarcza
4.Złom.
Zaczynamy
Kliny pod koło ,lewarkiem auto w górę ,odkręcamy koło ,podstawiamy stojak dla bezpieczeństwa.
5.Odkręcamy górną śrubę zacisku
6.Odkręcamy dolną śrubę zacisku
7.Śruby są trudno dostępne więc najlepiej użyć przedłużki z końcówką przegubową.
8.Zdejmujemy zacisk z tarczy wyjmujemy stare klocki i popuszczamy odpowietrznik. Wciskamy tłok hamulca do końca i zakręcamy odpowietrznik. Zakładamy nowe klocki.
9.Demontujemy tarczę i stare szczęki hamulca ręcznego. Zwracamy szczególną uwagę na te dwa elementy na zdjęciu nr.9. Musimy je dokładnie oczyścić aby swobodnie działały
10.Gniazdo mechanizmu linki musi się dobrze spasować z gniazdem szczęki.
11.I na odwrót.
12.Zakładamy szpilkę z sprężynką i obracamy imbusem o 90 stopni.
13.Zakładamy prawą szczękę gniazdo w gniazdo
14.Zakładamy zębatkę mechanizmu regulacji oraz sprężynę górną
15.Zakładamy sprężynę dolną wspomagając się starą sprężyną (dolna sprężyna jest mocniejsza)
16.Zamontowane szczęki.
17.Na osłonie zaznaczamy miejsce regulacji przez otwór śruby
18. Przez otwór regulujemy rozwarcie i zwarcie szczęk kręcąc zębatką jak na zdjęciu 14 R- rozwarcie ,Z-zwarcie. Kręcimy tarczą aby sprawdzić czy ociera. Delikatnie może ocierać ale nie może całkowicie jej zatrzymać.
19.Przykręcamy tarczę do piasty. Zakładamy zacisk.
20.Zakładamy sprężynę.
21.Popuszczamy amortyzator w bagażniku. Podkładamy lewarek pod wahacz i delikatnie podnosimy. Zapobiegnie to gwałtownemu opadnięciu całego zespołu.
22.Odkręcamy amortyzator od zwrotnicy i całkowicie w bagażniku. Opuszczamy lewarek.
23.Jak widzimy skorodowany trzon amortyzatora ,podkładka odboju i poduszka amortyzatora.
24.Odkręcamy nakrętkę z trzonka amortyzatora. Elementy skorodowane najlepiej oczyścić i zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym oraz farbą.
25.Pęknięta sprężyna
26.Gniazdo wahacza oczyszczamy i malujemy
27.Podkłady oczyszczamy
28.Pamiętamy o otworach odprowadzających wodę aby je zgrać z wycięciami podkładu.
29.Aby wyjąć sprężynę trzeba odkręcić wahacz od zwrotnicy ,drążek stabilizatora od stabilizatora oraz gumę stabilizatora od ramy. Wypinamy przewód hamulcowy z zaczepu ,opuszczamy wahacz na maxa i wyciągamy sprężynę.
30.Zakładamy podkłady na sprężynę.
31.Zakładamy odbój z osłoną (pasuje od BMW E46 jest trochę krótszy ale o oryginał ciężko) ,podkładkę oraz poduszkę na trzonek amortyzatora i skręcamy.
32.Zakładamy uszczelkę gumową i wtykamy w kielich. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Producent amortyzatorów zaleca czterokrotne przepompowanie ich przed założeniem.
[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 07:25 ]
next
[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 07:30 ]
next
sknerko - Pią Cze 21, 2013 10:30
Właśnie podczas tygodniowego nie używania auta pękła mi sprężyna, lewy przód i w związku z tym pytanie czy nie została komuś kto zmieniał dwie lewa przednia sprężyna do R75 V6?
Przygarnął bym w dobrej cenie.
michalie - Pią Cze 21, 2013 19:08
Mam jedną sprężyne całą z lewj strony wyjęta, ale to chyba bez znaczenia bo obie sa takie same, mnie pękła prawa i wymieniłem obie na nowe i przy okazj łożyska mc persona
Mogę ci tę spręzyne pogonić z tym że ja mam diesla cdti z 2005
sqiddy25 - Czw Mar 20, 2014 19:44
witam! sa jakies moze zamienniki sprezyn? znalazlem tylko na allegro za 160 zl. 1szt. nie ma czegos tanszego? nie jezdze duzo tym samochodem wiec nie potrzebne mi sa jakies cuda
automechanik - Czw Mar 20, 2014 20:22
Wobec tego kup używki
rafalmis1 - Czw Mar 20, 2014 21:00
sqiddy25, ja mam dwie na przod, oddam za 100zl. jedna ma pół roku i może z 10 tys. Na niej zrobiłem. Druga nie wiem, nie musiałem wymieniać. Za nową dałem 100 zl, a po pół roku wymieniłem na niższe wiec leżą stare w ggarażu
sqiddy25 - Pią Mar 21, 2014 10:13
Trochę się boje używek żeby się się okazało że za trochę pekna. Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje?
Aragorn - Pią Mar 21, 2014 10:52
sqiddy25 napisał/a: | Trochę się boje używek żeby się się okazało że za trochę pekna. Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje? |
...to już lepiej używkę niż coś najtańszego jakąś "chińszczyznę"
sash997 - Pią Mar 21, 2014 20:34
Aragorn napisał/a: | ...to już lepiej używkę niż coś najtańszego jakąś "chińszczyznę'' |
myśle że itak nowa najtańsza bedzie lepsza niż używka która teoretycznie może pęknąć po wyjechaniu z warsztatu,ja wymianiałem wszystkie sprężyny na Lesjofors i nie narzekam (któryś rok z rzędu spokój ze sprężynami)
zedziczek - Pią Mar 21, 2014 22:39
Jak wymieniać to obie nie powinno się instalować sprężyn o różnych charakterystykach na jednej osi. Druga sprawa nie jest tajemnicą, że przednie sprężyny w R75 lubią strzelać podczas jazdy kończy się to zazwyczaj wymianą opony dodatkowo, a jak ktoś nie będzie miał szczęścia to i rów będzie lub drzewko, MG Rover również wypuściło osłony, bo sporo takich przypadków było, są one montowane na amortyzatory tak aby uchronić koło przy pęknięciu niestety nie zawsze one zdają rezultat zależy to od tego na jakiej wysokości pęknie sprężyna. Numer części jest podany w biuletynie jaki dodałęm ale jęśli spężyny są leciwe to radziłbym je wymienić i tak. No i jeszcze fotka dla oszczędnych.
Piotrasek - Sro Mar 26, 2014 11:43
Witam.
Czy ktoś może mi podać numery katalogowe orginalnych amortyzatorów delphli na przód. Kupiłem Mc persony i nie wiem czy nadają się do diesla 2.0 CDT (RND 111901 i RND 104431)
Gacurro - Sro Mar 26, 2014 20:43
Piękny wieczorek
zedziczek: bardzo ładne zdjęcie, bardzo wymowne i niestety sam poczułem na własnej skórze bo straciłem tygodniową oponę, czas i nerwy .
Miałem mniej szczęścia bo pękła mi w deszczowy zimny dzień jak wyjeżdżałem spod firmy do domu by zapakować rzeczy i ruszyć w drogę do Kopenhagi.
Coś nade mną czuwało bo nie wyobrażam sobie gdyby wydarzyło się to na niemieckiej autostradzie gdzie postój i odholowanie bardzo drogo by mnie kosztowało o innych konsekwencjach nie wspominając.
Jedynym wyjściem było kupienie używek co też zrobiłem i dzięki najwyższemu cało i bezpiecznie zrobiłem ponad 3000 km w 2 tygodnie i jeszcze następne kilka miesięcy w Polsce.
Prawda jest taka, że tak naprawdę nie wiesz co się stanie i kiedy, czy to nowa czy używana sprężyna.
Oczywiście większe prawdopodobieństwo jest takie że nowa nie rozpadnie tak szybko jak używka jednak pozostaje to ale.
Piotrasek Jak możesz kup nowe jeśli jesteś postawiony pod murem i nie masz wyjścia to kup używki ale to jest rozwiązanie czasowe dopóki nie uzbierasz kaski na nowe.
Rada. Jak wymieniasz sprężyny wymień profilaktycznie i łożysko bo po takiej akcji mogło się uszkodzić a wyjmowanie i rozbieranie kolumny dwa razu to strata czasu i pieniędzy.
Pozdrawiam
zedziczek - Sro Mar 26, 2014 22:55
może nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ale skoro producent przyznał się, że coś nie tak było za sprężynkami to czy warto ryzykować ? fakt jeśli ktoś nie ma kasy to może pomyśleć, że to oszczędność, ale czy warto ryzykować zakup opony lub coś więcej ? chyba że któś widzi z jakiego samochodu jest wyciągana i ma pewność, że to nie jest ta felerna seria o ile ktoś nie wsadził używki wcześniej
[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 22:55 ]
Piotrasek napisał/a: | Witam.
Czy ktoś może mi podać numery katalogowe orginalnych amortyzatorów delphli na przód. Kupiłem Mc persony i nie wiem czy nadają się do diesla 2.0 CDT (RND 111901 i RND 104431) |
czy na pewno dobrze spisałeś ? bo z reguły prawa od lewej strony nie różnią się tak bardzo numerami, po za tym jeśli wrzucasz na google te numery to nic nie wyskakuje, wiem nie musi ale ani w tabelach ani w sklepach nie znajduje takich numerów, tu masz link do sklepu który się specializuje w częściach do roverków i sa w nim numery amorków
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001542
poczytałem więcej i okazuje się, że były jeszcze inne na przód do cdt i ten sklep ich nie oferował, pozostaje kwestaia różnicy w numerach
Piotrasek - Czw Mar 27, 2014 11:44
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem po grubości sprężyn i po kodzie CI (była tabela parę postów wyżej).Przysłali mi JA wg tabeli benzyna i PT nie ma w tej tabeli, ale sprężyna jest grubsza czyli diesel. Różnią się też długością. JA jest dłuższy od PT około 1,5 cm. Będę odsyłał .Powiedzieli mi że nie będzie problemu z wymianą na diesla, muszę niestety tak zrobić bo jestem pod murem.
Stanislaw - Czw Mar 27, 2014 16:25
Piotrasek W swoim R 75 mam takie oznaczenia na amortyzatorach przednich,sa orginalne nigdy nie byly jeszcze wymieniane,Sa to napisy i numery
Delphi RND 000341
Delphi CHASSIS
Caution- GAS FILLED-DO NOT OPEN
Data produkcji 23 07 2004
Gdzies mialem zanotowane dane tylnych amortyzatorow ale narazie nie moge ich znalezc, moje auto to diesel CDTI
[ Dodano: Czw Mar 27, 2014 16:25 ]
Mam i dane tylnych
Delphi RPD 000151
GAZ FILLED
Cmdr.Kisiel - Sro Lut 03, 2016 11:06
Proszę o pilną pomoc w doborze sprężyn do przodu. Strzeliła mi od strony pasażera ale i tak wymienię obie. Dzwoniłem do intercarsu ale oni mają swoje oznaczenia i moje im nic nie mówią( chodzi mi o kolor sprężyny i oznaczenie pod kanapą). Nie chciałbym kupić sprężyn za miękkich - te co miałem były idealne.
Dodatkowo chciałbym wymienić łożyska nad amortyzatorami - czy można prosić też o polecenie konkretnej części?
martinsc - Czw Maj 23, 2019 23:10
Witam nie zakładam nowego tematu bo praktycznie w temacie sprężyn a dokładnie tylnych sprężyn ponieważ nastał u mnie już ten moment kiedy jedna już pękła więc się zainteresowałem tematem czytając posty można często napotkać się iż pasują z e46, niby powinny i zapewne pasują ale znajdując kilka aukcji na których jest podana długość to w R75 wychodzi 275-283 mm natomiast w e46 najwyższą jaka znalazłem miała 250mm a przeważnie jest 225 do 245 czyli tak usredniajac mamy jakieś - 40mm czyli nieźle obniżające te sprężyny z bmw chyba że się mylę i ktoś ma i podzieli się wrażeniami. (Ale to tak ku woli ciekawości bo ceny poszczególnych marek są praktycznie takie same w bmw i r75).
A teraz drugie pytanie czy jest sens zakładać sprężyny obniżające np mts - 30 lub h&r - 35 na seryjne amorki z R75 tak wizualnie by mi pasowało, ale zapewne amortyzatory miałyby krótszy skok i pewnie słabo by wybieraly nierówności, a żywotność by skrócila się drastycznie, a niestety krótsze amorki z Mg to teraz rarytas.
|
|